אוטובוס GMC משנות ה-50 בצבע!!

מצב
הנושא נעול.
אוטובוס GMC משנות ה-50 בצבע!!

אוטובוס GMC משנות ה-50 בצבע!!
זהו קטע מתמונה של מפרץ אילת כפי שהופיעה באלבום משנת 1957. שימו לב לצבעי אגד משנות החמישים.
 

צחקן

New member
וואי !!!!!.

אוטובוס GMC משנות ה-50 בצבע!!
זהו קטע מתמונה של מפרץ אילת כפי שהופיעה באלבום משנת 1957. שימו לב לצבעי אגד משנות החמישים.
וואי !!!!!.
ב"ה אומנם לא באיכות (זה צולם בשנות ה50 ) אבל זה מאוד יפה !!!!. תראה את זה לדני
.
 
הבהרתי קצת את התמונה

וואי !!!!!.
ב"ה אומנם לא באיכות (זה צולם בשנות ה50 ) אבל זה מאוד יפה !!!!. תראה את זה לדני
.
הבהרתי קצת את התמונה
ועכשיו היא יותר דומה למקור (אגב, האוטובוס מאד זעיר בתמונה המקורית...)
 
ניסיתי אבל כנראה יש תקלה בתפוז

אתה יכול להעלות את התמונה במלואה ?
ב"ה בבקשה ???.
ניסיתי אבל כנראה יש תקלה בתפוז
יש לי תמונה נוספת בצבע מאותו אלבום של משאיות "אוטוקאר" בפתח נמל אילת. אנסה יותר מאוחר או מחר
 

יהוושע

New member
נהדר , תודה . האם התמונה צולמה

הבהרתי קצת את התמונה
ועכשיו היא יותר דומה למקור (אגב, האוטובוס מאד זעיר בתמונה המקורית...)
נהדר , תודה . האם התמונה צולמה
במקור בצבע , או שנצבעה מעט לאחר הצילום? שאלות נוספות לי אליך בעקבות " זיכרונות קטרי הקיטור " שלך: 1) מאיזו שנה אתה זוכר את תחנת הרכבת של הרצליה? באיזו שנה היא הוקמה? האם היא הייתה מאויישת באיש הרכבת בשנותיה הראשונות? האם אתה זוכר גם קרונועי אסלינגן שעברו בה כשעוד נעו באופן עצמאי? עד לאיזו שנה אתה זוכר משם קטרי קיטור? האם בשנים ההן כבר נסללה השלוחה מתל ברוך לב"ב וראש העין כך שניתן היה לנסוע ישירות מהרצליה לירושלים? תודה על תשובותיך - אייל מראש העין .
 
תשובות ליהוושע

נהדר , תודה . האם התמונה צולמה
במקור בצבע , או שנצבעה מעט לאחר הצילום? שאלות נוספות לי אליך בעקבות " זיכרונות קטרי הקיטור " שלך: 1) מאיזו שנה אתה זוכר את תחנת הרכבת של הרצליה? באיזו שנה היא הוקמה? האם היא הייתה מאויישת באיש הרכבת בשנותיה הראשונות? האם אתה זוכר גם קרונועי אסלינגן שעברו בה כשעוד נעו באופן עצמאי? עד לאיזו שנה אתה זוכר משם קטרי קיטור? האם בשנים ההן כבר נסללה השלוחה מתל ברוך לב"ב וראש העין כך שניתן היה לנסוע ישירות מהרצליה לירושלים? תודה על תשובותיך - אייל מראש העין .
תשובות ליהוושע
אינני יודע אם התמונה נצבעה. את תחנת הרכבת אני זוכר מאז שהייתי בכתה א (1954) כי בית הספר בו למדתי (ברנדייס)היה והינו בגבעה מעל פסי הרכבת. אני זוכר במטושטש תחנה זמנית ממוקמת צפונית למפגש המסילה עם דרך שבעת הכוכבים ורק אחר כך התחנה הקבועה. אני לא זוכר עובדים בתחנה. אני כן זוכר את היהודי שהיה גר ברחוב הסמוך (רחוב אל על) שהיה רץ מהבית עם דגל אדום לעצור את התנועה. תמיד היינו צוחקים על כך שהוא מאחר ומנפנף בדגל כשחצי רכבת כבר מתנשפת על מפגש הכביש. אני בהחלט זוכר קרונועי אסלינגן וגם נסעתי בהם. לגבי שנת ההקמה של התחנה הקבועה ועניני תל ברוך ראש העין אתה צריך לשאול את חן שישאל את פול. את הנסיעה שלי ברכבת לירושלים, כשהייתי ילד (וגם חייל) עשינו, ואני זוכר את זה ברור, מהתחנה בבית הדר בת"א.
 
באיזו שנה הכניסו את המחסומים

תשובות ליהוושע
אינני יודע אם התמונה נצבעה. את תחנת הרכבת אני זוכר מאז שהייתי בכתה א (1954) כי בית הספר בו למדתי (ברנדייס)היה והינו בגבעה מעל פסי הרכבת. אני זוכר במטושטש תחנה זמנית ממוקמת צפונית למפגש המסילה עם דרך שבעת הכוכבים ורק אחר כך התחנה הקבועה. אני לא זוכר עובדים בתחנה. אני כן זוכר את היהודי שהיה גר ברחוב הסמוך (רחוב אל על) שהיה רץ מהבית עם דגל אדום לעצור את התנועה. תמיד היינו צוחקים על כך שהוא מאחר ומנפנף בדגל כשחצי רכבת כבר מתנשפת על מפגש הכביש. אני בהחלט זוכר קרונועי אסלינגן וגם נסעתי בהם. לגבי שנת ההקמה של התחנה הקבועה ועניני תל ברוך ראש העין אתה צריך לשאול את חן שישאל את פול. את הנסיעה שלי ברכבת לירושלים, כשהייתי ילד (וגם חייל) עשינו, ואני זוכר את זה ברור, מהתחנה בבית הדר בת"א.
באיזו שנה הכניסו את המחסומים
המרומזרים האוטומטיים למפגשי הכבישים-רכבות ? בקשר לדגל (ירוק אמנם) ופנס, אז עד לפני כ-8 שנים +- היו לכרטיסנים ברכבות "הרגילות" (לא IC3) דגל ירוק ו/או פנס ירוק (ללילה) כדי לסמן לנהג שהוא יכול להוציא את הרכבת לדרכה. אגב, חן או אביתר, מה עושים היום הכרטיסנים ברכבות "היוגוסלביות"? כיצד הם מסמנים לנהג שהוא יכול לצאת לדרכו, הרי אין שם מתג בדלתות. בקומותיים, ic3, וב-מו_דו יש מעין מתג או שקע שלתוכו הכרטיסן מכניס מפתח ומצפצף לנהג שהדרך פנויה, כלומר כל הנוסעים כבר עלו או ירדו. איך זה מתנהל ביוגוסלביות ?
 
אחרי שיוגוסלביה התפרקה כדאי לדעת

באיזו שנה הכניסו את המחסומים
המרומזרים האוטומטיים למפגשי הכבישים-רכבות ? בקשר לדגל (ירוק אמנם) ופנס, אז עד לפני כ-8 שנים +- היו לכרטיסנים ברכבות "הרגילות" (לא IC3) דגל ירוק ו/או פנס ירוק (ללילה) כדי לסמן לנהג שהוא יכול להוציא את הרכבת לדרכה. אגב, חן או אביתר, מה עושים היום הכרטיסנים ברכבות "היוגוסלביות"? כיצד הם מסמנים לנהג שהוא יכול לצאת לדרכו, הרי אין שם מתג בדלתות. בקומותיים, ic3, וב-מו_דו יש מעין מתג או שקע שלתוכו הכרטיסן מכניס מפתח ומצפצף לנהג שהדרך פנויה, כלומר כל הנוסעים כבר עלו או ירדו. איך זה מתנהל ביוגוסלביות ?
אחרי שיוגוסלביה התפרקה כדאי לדעת
שהקרונות ה"יוגוסלביים" הם תוצרת סלובניה ונבנו בעיר מריבור שבצפון סלובניה. במריבור נמצא גם בית הכנסת הכי עתיק במרכז אירופה שנבנה כמה שנים לפני זה שבפראג. אבל הוא לא פעיל למרות שהוא שופץ לאחרונה (כמרכז קהילתי) פשוט כי אין יהודים במריבור (חוץ ממני אולי כשאני בא לשם פעם בשנה לצרכי מחקר במכון בו אני חבר).
 

ליילנד

New member
דגל / פנס - ירוק / אדום ../images/Emo176.gif

באיזו שנה הכניסו את המחסומים
המרומזרים האוטומטיים למפגשי הכבישים-רכבות ? בקשר לדגל (ירוק אמנם) ופנס, אז עד לפני כ-8 שנים +- היו לכרטיסנים ברכבות "הרגילות" (לא IC3) דגל ירוק ו/או פנס ירוק (ללילה) כדי לסמן לנהג שהוא יכול להוציא את הרכבת לדרכה. אגב, חן או אביתר, מה עושים היום הכרטיסנים ברכבות "היוגוסלביות"? כיצד הם מסמנים לנהג שהוא יכול לצאת לדרכו, הרי אין שם מתג בדלתות. בקומותיים, ic3, וב-מו_דו יש מעין מתג או שקע שלתוכו הכרטיסן מכניס מפתח ומצפצף לנהג שהדרך פנויה, כלומר כל הנוסעים כבר עלו או ירדו. איך זה מתנהל ביוגוסלביות ?
דגל / פנס - ירוק / אדום

אתם מזכירים לי את הסיפור מתוך הספר "הלב" של דה אמיציס, על הילדים של האיש שהיה מסמן לרכבת ופעם כשהיה חולה יצאו הילדים ואז הילד ראה תקלה בפסים וניפנף בחולצה האדומה שלו, משהו כזה, ני קראתי את הסיפור בתור ילדה אפילו כמה פעמים אבל היום אני לא זוכרת פרטים. אגב היו גם מעבירים מקלות כשהרכבת עברה, האם זה עוד קיים?
 
תחנת הרצליה

נהדר , תודה . האם התמונה צולמה
במקור בצבע , או שנצבעה מעט לאחר הצילום? שאלות נוספות לי אליך בעקבות " זיכרונות קטרי הקיטור " שלך: 1) מאיזו שנה אתה זוכר את תחנת הרכבת של הרצליה? באיזו שנה היא הוקמה? האם היא הייתה מאויישת באיש הרכבת בשנותיה הראשונות? האם אתה זוכר גם קרונועי אסלינגן שעברו בה כשעוד נעו באופן עצמאי? עד לאיזו שנה אתה זוכר משם קטרי קיטור? האם בשנים ההן כבר נסללה השלוחה מתל ברוך לב"ב וראש העין כך שניתן היה לנסוע ישירות מהרצליה לירושלים? תודה על תשובותיך - אייל מראש העין .
תחנת הרצליה
תחנת הרצליה הוקמה במסגרת הקמת קו החוף החדש בשנות ה-50. אני לא יודע כרגע להגיד לך במדויק את התאריך, ותצטרך לבדוק אצל אביתר או בארכיון הרכבת. כמובן שבתחנה עברו כל סוגי הרכבות שעבדו אז, כי היתה על הקו הראשי, וברגע שהוקם המבנה התקני המוכר כיום, היא גם אוישה על-ידי הרכבת. קטרי קיטור עברו שם כל עוד פעלו על קו החוף. החיבור מצומת עולמית מערבה לבני ברק ולתל ברוך נבנה במסגרת פרויקט קו החוף החדש בתחילת שנות ה-50, עוד לפני השלמת הקטע תל ברוך-צומת רמז.
 

feedback

New member
צומת עולמית../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

תחנת הרצליה
תחנת הרצליה הוקמה במסגרת הקמת קו החוף החדש בשנות ה-50. אני לא יודע כרגע להגיד לך במדויק את התאריך, ותצטרך לבדוק אצל אביתר או בארכיון הרכבת. כמובן שבתחנה עברו כל סוגי הרכבות שעבדו אז, כי היתה על הקו הראשי, וברגע שהוקם המבנה התקני המוכר כיום, היא גם אוישה על-ידי הרכבת. קטרי קיטור עברו שם כל עוד פעלו על קו החוף. החיבור מצומת עולמית מערבה לבני ברק ולתל ברוך נבנה במסגרת פרויקט קו החוף החדש בתחילת שנות ה-50, עוד לפני השלמת הקטע תל ברוך-צומת רמז.
צומת עולמית

הסבר פרט נמק והבא דוגמאות כמו כן, האם ידוע לך מה מקור שמות הצמתים האלה: פלשת, רמז וכו'?
 
צומת עולמית

צומת עולמית

הסבר פרט נמק והבא דוגמאות כמו כן, האם ידוע לך מה מקור שמות הצמתים האלה: פלשת, רמז וכו'?
צומת עולמית
צומת עולמית הוא השם שניתן לצומת המסילות בה עזב הקו לתל ברוך את קו ראש העין - פתח תקווה שנבנה בשנות ה-20. היום, הקו לתל ברוך נחשב לחלק מקו תל אביב - ראש העין (שבעצמו נחשב, בעיני חלק מהאנשים, חלק מקו תל אביב - כפר סבא) בעוד שקטע הקו שבין צומת עולמית לתחנת פתח תקווה פשוט הוצא מהשירות וכיום כבר נעלמה המסילה בקטעים ממנו, וגם הצומת עצמה נעלמה. שמות התחנות הקטנות והתפעוליות (כמו הצמתים, שבדרך כלל נחשבים מבחינה תפעולית כתחנות) בדרך נלקחים משמות הישובים או נקודות הציון באיזור (לדוגמא, דבירה הוא שם של קיבוץ, וגם את תל נגילה ואת אחוזם ניתן למצוא על מפה טופוגרפית). פלשת הוא כמובן האיזור בו מצויה הצומת, ורמז... נראה לי שזה על שם שר התחבורה הראשון, דוד רמז.
 

יהוושע

New member
איפה נמצא צומת ( "צומת"-בזכר )רמז?

צומת עולמית
צומת עולמית הוא השם שניתן לצומת המסילות בה עזב הקו לתל ברוך את קו ראש העין - פתח תקווה שנבנה בשנות ה-20. היום, הקו לתל ברוך נחשב לחלק מקו תל אביב - ראש העין (שבעצמו נחשב, בעיני חלק מהאנשים, חלק מקו תל אביב - כפר סבא) בעוד שקטע הקו שבין צומת עולמית לתחנת פתח תקווה פשוט הוצא מהשירות וכיום כבר נעלמה המסילה בקטעים ממנו, וגם הצומת עצמה נעלמה. שמות התחנות הקטנות והתפעוליות (כמו הצמתים, שבדרך כלל נחשבים מבחינה תפעולית כתחנות) בדרך נלקחים משמות הישובים או נקודות הציון באיזור (לדוגמא, דבירה הוא שם של קיבוץ, וגם את תל נגילה ואת אחוזם ניתן למצוא על מפה טופוגרפית). פלשת הוא כמובן האיזור בו מצויה הצומת, ורמז... נראה לי שזה על שם שר התחבורה הראשון, דוד רמז.
איפה נמצא צומת ( "צומת"-בזכר )רמז?
 
באמצע הדרך בין חדרה (מערב)

איפה נמצא צומת ( "צומת"-בזכר )רמז?
באמצע הדרך בין חדרה (מערב)
או בעצם גם בין חדרה מזרח לתחנת פרדס-חנה=קיסריה. בערך בק"מ המסילתי ה-45 או 46 או 47. (תחנת חדרה מערב היא בק"מ 51) (תחנת בנימינה היא בק"מ 41).
 
14.05.1953= תאריך הפתיחה הרצליה.

תחנת הרצליה
תחנת הרצליה הוקמה במסגרת הקמת קו החוף החדש בשנות ה-50. אני לא יודע כרגע להגיד לך במדויק את התאריך, ותצטרך לבדוק אצל אביתר או בארכיון הרכבת. כמובן שבתחנה עברו כל סוגי הרכבות שעבדו אז, כי היתה על הקו הראשי, וברגע שהוקם המבנה התקני המוכר כיום, היא גם אוישה על-ידי הרכבת. קטרי קיטור עברו שם כל עוד פעלו על קו החוף. החיבור מצומת עולמית מערבה לבני ברק ולתל ברוך נבנה במסגרת פרויקט קו החוף החדש בתחילת שנות ה-50, עוד לפני השלמת הקטע תל ברוך-צומת רמז.
14.05.1953= תאריך הפתיחה הרצליה.
 
ובאיזו שנה הכניסו את המחסומים

14.05.1953= תאריך הפתיחה הרצליה.
ובאיזו שנה הכניסו את המחסומים
המוכרים לנו, אלו עם הפעמונים והרמזורים המהבהבים? בתור ילד קטן של שנת 70' (וגם בסרט "חסמבה ונערי ההפקר" שם צולמה סצינת דריסת אלימלך זורקין ע"י רכבת ראו מחסום עם רמזור) אני כבר זוכר מחסום מרומזר בכניסה לחדרה, ליד חדרה מערב וגם בצד המזרחי בדרך לגן-שמואל במפגש כביש-מסילה ליד תחנת חדרה מזרח.
 
אם זכרוני לא מטעה אותי

ובאיזו שנה הכניסו את המחסומים
המוכרים לנו, אלו עם הפעמונים והרמזורים המהבהבים? בתור ילד קטן של שנת 70' (וגם בסרט "חסמבה ונערי ההפקר" שם צולמה סצינת דריסת אלימלך זורקין ע"י רכבת ראו מחסום עם רמזור) אני כבר זוכר מחסום מרומזר בכניסה לחדרה, ליד חדרה מערב וגם בצד המזרחי בדרך לגן-שמואל במפגש כביש-מסילה ליד תחנת חדרה מזרח.
אם זכרוני לא מטעה אותי
הכניסו אותם בשנות הששים. לפני זה היו בכמה מקומות מחסומים מופעלים ידנית (שהאחרון בהם היה בחיפה בין תחנת בת גלים ותחנת חיפה מזרח וברגע בלתי נשכח לפני איזה שלוש שנים זכיתי להפעיל אותו...).
 
תודה

אם זכרוני לא מטעה אותי
הכניסו אותם בשנות הששים. לפני זה היו בכמה מקומות מחסומים מופעלים ידנית (שהאחרון בהם היה בחיפה בין תחנת בת גלים ותחנת חיפה מזרח וברגע בלתי נשכח לפני איזה שלוש שנים זכיתי להפעיל אותו...).
תודה
ושאלה על התשובה, כלומר בשני כבישים סופר ראשיים, שאז עוד לא מוספרו, אבל היום מספריהם הם 4 ו-65 היו מחסומים ידניים ? מילא בכביש 65, ליד מפעל אמבר, חצי ק"מ מתחנת חדרה מזרח, ששם גם תדירות הרכבת היתה נמוכה וגם התחנה היתה בקרבת מקום, הרי במפגש כביש 4, 2 ק"מ דרומית לזכרון, הרי זה רחוק מכל תחנה תפעולית. וזה היה הכביש היחיד, עד סוף שנות ה-60 בין חיפה לת"א, חדרה ונתניה. והיו כ-10 עד 13 רכבות ביום, לכל כוון, בין חיפה לת"א + הרכבות שנסעו דרך חדרה מזרח, אבל מחיפה עברו על אותה מסילה עד צומת רמז. כלומר, עשרות רכבות ביום על כביש 4 ועד סוף שנות ה-60 היה שם מחסום ידני או אפילו היה מפגש ללא מחסום וללא רמזור ??!!??!!??
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה