אוטובוס תלת מפרקיים

מצב
הנושא נעול.
מס' האוטובוס: 336-645 והוא

ועניין אחר באותו עניין...
של החלפות בין אגד ודן. בזמנו, כשהגיע לדן האוטובוס מתוצרת "באס אנד קאר" שכתבתי עליו לפני יומיים, אגד ביקשה אותו לניסיון ואפילו קיבלה אותו מדן. בתמורה העבירה אגד לדן אוטובוס מרצדס שעבד בקו 61 של דן עם השלטים של אגד וזאת היתה אטרקציה רצינית...אני זוכר שהיו אנשים ששאלו את הנהג אם יש כבר איחוד בין אגד ודן... רק לשני נהגים בדן היה מותר לעבוד על האוטובוס הזה. אני יודע רק שה"באס אנד קאר" עבד באגד באזור חולון/בת-ים אבל לא יודע יותר פרטים. אולי מישהו יודע ? אחרי תקופה קצרה האוטובוסים הוחלפו בחזרה.
מס' האוטובוס: 336-645 והוא
מתוצרת ארה"ב כמובן. בתקופת הנסיון שלו בדן בחודשים אפריל - אוגוסט 1977דווקא נהגה עליו לרוב נהגת !!! האוטובוס האמריקאי היה כשלון גמור באגד ולא נוח לנוסעים. מנוע האוטובוס הוא מתוצרת GM ויש לי תמונות רבות שלו. בזמנו הופיעה כתבה עליו בירחון "ברכב".
 

ארזS

New member
336-645

מס' האוטובוס: 336-645 והוא
מתוצרת ארה"ב כמובן. בתקופת הנסיון שלו בדן בחודשים אפריל - אוגוסט 1977דווקא נהגה עליו לרוב נהגת !!! האוטובוס האמריקאי היה כשלון גמור באגד ולא נוח לנוסעים. מנוע האוטובוס הוא מתוצרת GM ויש לי תמונות רבות שלו. בזמנו הופיעה כתבה עליו בירחון "ברכב".
336-645
חשבתי שלא אוכל להיות כאן היום, אבל הגעתי לזמן קצר... האם האוטובוס הנ"ל הוא זה שהיה מס' פנימי 1400 ? כי אם כן, אז עבדו עליו שני נהגים (זכרים...)שאני מכיר אישית. אולי על אחד האחרים עבדה נהגת... ואם יש לך הרבה תמונות שלו ותוכל להעלות לכאן כמה מהן אודה לך מאוד.
 

mister K

New member
דווקא 1402

336-645
חשבתי שלא אוכל להיות כאן היום, אבל הגעתי לזמן קצר... האם האוטובוס הנ"ל הוא זה שהיה מס' פנימי 1400 ? כי אם כן, אז עבדו עליו שני נהגים (זכרים...)שאני מכיר אישית. אולי על אחד האחרים עבדה נהגת... ואם יש לך הרבה תמונות שלו ותוכל להעלות לכאן כמה מהן אודה לך מאוד.
דווקא 1402
והתמונה שלו הועלתה לפורום ע"י רועי לפני שלושה ימים.
 
דבר איתי במספרים חיצוניים כי

336-645
חשבתי שלא אוכל להיות כאן היום, אבל הגעתי לזמן קצר... האם האוטובוס הנ"ל הוא זה שהיה מס' פנימי 1400 ? כי אם כן, אז עבדו עליו שני נהגים (זכרים...)שאני מכיר אישית. אולי על אחד האחרים עבדה נהגת... ואם יש לך הרבה תמונות שלו ותוכל להעלות לכאן כמה מהן אודה לך מאוד.
דבר איתי במספרים חיצוניים כי
אין לי מושג בפנימיים. בהזדמנות אעלה תמונות של דגם זה. שבת שלום.
 
מישהו נסע אולי בדן מס' פנימי 3333

חיובי - זה האוטובוס !
והוא נשאר בדן עם המס' המקורי.
מישהו נסע אולי בדן מס' פנימי 3333
נצפה פעם בקו 61/62. אני יודע שזה ה M.A.N SL 200 היחיד עם מרכב ישראלי שהורכב לו גם מזגן. למישהו יש פרטים נוספים עליו?
 

ארזS

New member
אני !!!

מישהו נסע אולי בדן מס' פנימי 3333
נצפה פעם בקו 61/62. אני יודע שזה ה M.A.N SL 200 היחיד עם מרכב ישראלי שהורכב לו גם מזגן. למישהו יש פרטים נוספים עליו?
אני !!!
אבל קודם כל תיקון ...בעצם כמה תיקונים: דבר ראשון, היו 4 כאלה עם מזגנים. היה 3226 שהרכיבו לו מזגן והוא עבד בקו 61 . היה 3333 שעבד בקו 77 של ראש העין והרכיבו לו מזגן. היה 3334 שעבד בקו 20 ו-3335 שעבד בקו 80 בפתח תקוה. האוטובוסים האלה בקושי סחבו. המזגנים לא התאימו למרכב ולמנוע והיו המון בעיות. עכשיו, יכול להיות שפעם איזה נהג לקח במקרה את 3333 לקו 61. זה קורה לפעמים שעוברים מקו לקו.
 
תודה! יש לך מושג למה הרכיבו עליהם

אני !!!
אבל קודם כל תיקון ...בעצם כמה תיקונים: דבר ראשון, היו 4 כאלה עם מזגנים. היה 3226 שהרכיבו לו מזגן והוא עבד בקו 61 . היה 3333 שעבד בקו 77 של ראש העין והרכיבו לו מזגן. היה 3334 שעבד בקו 20 ו-3335 שעבד בקו 80 בפתח תקוה. האוטובוסים האלה בקושי סחבו. המזגנים לא התאימו למרכב ולמנוע והיו המון בעיות. עכשיו, יכול להיות שפעם איזה נהג לקח במקרה את 3333 לקו 61. זה קורה לפעמים שעוברים מקו לקו.
תודה! יש לך מושג למה הרכיבו עליהם
מזגן? ואיך הם נראו מבפנים? האפ פתחי האיוורור היו קטנים כבשאר האוטובוסים בעלי המרכב הישראלי של אותה תקופה? (נראה היה כאילו הכינו אותם עם תעלות למזגן, רק ששכחו את המזגן).
 

ארזS

New member
למה הרכיבו ולמה לא הרכיבו...

תודה! יש לך מושג למה הרכיבו עליהם
מזגן? ואיך הם נראו מבפנים? האפ פתחי האיוורור היו קטנים כבשאר האוטובוסים בעלי המרכב הישראלי של אותה תקופה? (נראה היה כאילו הכינו אותם עם תעלות למזגן, רק ששכחו את המזגן).
למה הרכיבו ולמה לא הרכיבו...
כל האוטובוסים מהסדרה הזאת נבנו עם תעלות אוורור ללא מזגן אבל זה לא היה כמובן כלום. ואז (אינני זוכר בדיוק את המועד) עשו ניסיון עם 3226 שהצליח מעט, בעיקר כי עבד עליו נהג יחידי ששמר על האוטובוס והמזגן, אך האוטובוס לא סחב בגלל המשקל... אח"כ עשו את אותו הנסיון עם 3333 , 3334 , 3335 , אלר שהנסיון נכשל ולאחר תקופה מסויימת הורידו את המזגנים והשאירו את האוטובוסים האלה ללא המזגנים כאוטובוסים רזרביים עד ששבקו חיים.
 

LipStiK

New member
מזגן

מישהו נסע אולי בדן מס' פנימי 3333
נצפה פעם בקו 61/62. אני יודע שזה ה M.A.N SL 200 היחיד עם מרכב ישראלי שהורכב לו גם מזגן. למישהו יש פרטים נוספים עליו?
מזגן
אוטובוס מס 3226 עבד בלו 61 אוטובוס מס.3333 עבד בקו77 בפת
 

mister K

New member
תודה על המידע

338-784 = המפרקי הראשון בירושלים
כרגע נוסעים בירושלים 177 אוטובוסים דו-מפרקיים. יש לי את רשימת מספרי הרישוי של כולם ובכלל של כל האוטובוסים במדינת ישראל. אבל, איני יכול לפרסם רשימה זו מטעמים בטחוניים מובנים. ערב נהדר לך אדון קיי. EVYATAR
תודה על המידע
אך כוונתי הייתה לאוטובוס המפרקי שנכנס לשירות בשנת 1989 או 1990 ועבד על קו 18. נדמה לי שהוא היה נסיוני אך זמן קצר לאחר כניסתו לשירות התחילו להגיע מפרקיים נוספים. כנראה שהוא היה מוצלח מאוד.
 
זה היה 83-148-01 שאח"כ

תודה על המידע
אך כוונתי הייתה לאוטובוס המפרקי שנכנס לשירות בשנת 1989 או 1990 ועבד על קו 18. נדמה לי שהוא היה נסיוני אך זמן קצר לאחר כניסתו לשירות התחילו להגיע מפרקיים נוספים. כנראה שהוא היה מוצלח מאוד.
זה היה 83-148-01 שאח"כ
הועבר לסניף אגד בראשון-לציון.
 

mister K

New member
../images/Emo51.gif

זה היה 83-148-01 שאח"כ
הועבר לסניף אגד בראשון-לציון.
 
רותם: תרים טלפון וארשום אותך בדף

אגב
שמי רתם (ROTEM), אני חובב גדול של אוטובוסים כבר מגיל צעיר מאוד ובשנים האחרונות התרחב תחום העניין שלי גם לרכבות. עד עכשיו כתבתי בפורום תחת השם K85.
רותם: תרים טלפון וארשום אותך בדף
הקשר של חובבי הרכבת בישראל המונה נכון להיום 164 חברים. תודה. אביתר. 02-5817977.
 

oren*

New member
לא הבנתי איך יש מפרק אחד בכל צד

טעות יקירי וחבל !
כל האקורדיונים בישראל הינם דו-מפרקיים ולא מפרקיים משום שמתחת לשולחן הסיבובי נמצאים 2 מפרקים - אחד בכל צד ! כנס למוסך אגד בעיר גנים, עטרות, אזור, נתניה או אחיסמך ובקש לראות את המפרק הכפול ! חיצונית זה נראה מפרקי אך מדעית זהו אוטובוס דו-מפרקי לכל דבר. דרך אגב: דגם המנוע OM 477. יש לי קטלוגים ואשתדל לסרוק מתי שהוא. לילה טוב !
לא הבנתי איך יש מפרק אחד בכל צד
תוכל לצרף בבקשה שרטוט טכני או קישור לאתר עם שרטוט שכזה בכדי שנבין את הדברים טוב יותר? לפי מה שאני יודע, המרפק והברך הם מפרקים - חיבור בין שני חלקים שאפשר לכופף בכיוונים מסויימים. אם כך, מפרקי האוטובוס תמיד קופצים בכפולות של 2? אוטובוס של 4 מפרקים הוא בעצם אוטובוס עם שני אקורדיונים?
 
מתחת לשולחן הסיבובי יש 2 מפרקים

לא הבנתי איך יש מפרק אחד בכל צד
תוכל לצרף בבקשה שרטוט טכני או קישור לאתר עם שרטוט שכזה בכדי שנבין את הדברים טוב יותר? לפי מה שאני יודע, המרפק והברך הם מפרקים - חיבור בין שני חלקים שאפשר לכופף בכיוונים מסויימים. אם כך, מפרקי האוטובוס תמיד קופצים בכפולות של 2? אוטובוס של 4 מפרקים הוא בעצם אוטובוס עם שני אקורדיונים?
מתחת לשולחן הסיבובי יש 2 מפרקים
אשר מחברים עם הידראוליקה מסובכת את שני חלקי האוטובוס. אחד מימין ושני משמאל. המפרקים מספקים גם הגנה על הנוסעים העומדים על השולחן הסיבובי בעת נסיעה, במקרה שרכב מתנגש באוטובוס בדיוק באזור האקורדיון. זה דומה לצלחת שמתחתיה שני סכינים מקבילים בשתי קצותיה.
 

ארזS

New member
זה קרה

מתחת לשולחן הסיבובי יש 2 מפרקים
אשר מחברים עם הידראוליקה מסובכת את שני חלקי האוטובוס. אחד מימין ושני משמאל. המפרקים מספקים גם הגנה על הנוסעים העומדים על השולחן הסיבובי בעת נסיעה, במקרה שרכב מתנגש באוטובוס בדיוק באזור האקורדיון. זה דומה לצלחת שמתחתיה שני סכינים מקבילים בשתי קצותיה.
זה קרה
בקרית אונו, לפני כמה שנים, רכב פרטי התנגש במפרקית מהסידרה שהתחילה ב-211 (לא זוכר מספר מדוייק)בדיוק ב"אקורדיאון". לאוטובוס נגרם נזק רציני והוא היה מושבת זמן רב במוסך עד שהגיעו חלפים מגרמניה.
 
האוטובוס הושבת 6 ח' לאחר התיקון

זה קרה
בקרית אונו, לפני כמה שנים, רכב פרטי התנגש במפרקית מהסידרה שהתחילה ב-211 (לא זוכר מספר מדוייק)בדיוק ב"אקורדיאון". לאוטובוס נגרם נזק רציני והוא היה מושבת זמן רב במוסך עד שהגיעו חלפים מגרמניה.
האוטובוס הושבת 6 ח' לאחר התיקון
הוא המשיך לנסוע עוד 6 חודשים והושבת עקב נזילות שמן קשות שהביאו לקריסת מערכות. אוטובוס זה עומד כיום מזרחה משיכון המזרח בראשון-לציון ומשמש מזנון. לפני הכניסה ימינה לבאר יעקב. יום טוב לך, אביתר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה