אוטובוס תלת מפרקיים

מצב
הנושא נעול.

dror1234567

New member
אוטובוס תלת מפרקיים

אוטובוס תלת מפרקיים
אני הכנתי לעצמי דימוי על איך תיראה אטובוס תלת מפרקיים זה ניראה ארוך מדיי אבל בכל זאת הראה לכם איך זה יראה
 

dror1234567

New member
התמונה זאת נלקחה

אוטובוס תלת מפרקיים
אני הכנתי לעצמי דימוי על איך תיראה אטובוס תלת מפרקיים זה ניראה ארוך מדיי אבל בכל זאת הראה לכם איך זה יראה
התמונה זאת נלקחה
מאתר שהבאתי לכם אז (אטובוסים באירפוה) והוספתי עוד שני מפרקיים
 

ארזS

New member
בקשר למפרקיים

;ואיך תראה עם 5 חלקים ,כייף לדמיין
בקשר למפרקיים
אינני יודע אם כבר דנתם בנושא הזה (אני הרי חדש כאן..) אבל אני רוצה לתקן טעות ששמעתי וקראתי. האוטובוסים שבארץ הם מפרקיים ולא דו-מפרקיים כפי שאומרים וכותבים בטעות בהרבה מקומות. המפרק הוא ה"אקורדיון" שבמרכז האוטובוס (בדיוק כמו המרפק של בני האדם). יש מקומות בעולם שיש "דו-מפרקיים" ואז האוטובוס הוא בן 3 חלקים. על "תלת-מפרקיים" לא שמעתי ולא ראיתי. יש אמנם בכמה מדינות טראמים וחשמליות עם כמה מפרקים אבל זה כמובן לא אוטובוס במובן אוטובוס שנוסע בכביש. אם יש למישהו מידע אחר בנוגע לאוטובוסים רב מפרקיים אשמח לשמוע על כך.
 
טעות יקירי וחבל !

בקשר למפרקיים
אינני יודע אם כבר דנתם בנושא הזה (אני הרי חדש כאן..) אבל אני רוצה לתקן טעות ששמעתי וקראתי. האוטובוסים שבארץ הם מפרקיים ולא דו-מפרקיים כפי שאומרים וכותבים בטעות בהרבה מקומות. המפרק הוא ה"אקורדיון" שבמרכז האוטובוס (בדיוק כמו המרפק של בני האדם). יש מקומות בעולם שיש "דו-מפרקיים" ואז האוטובוס הוא בן 3 חלקים. על "תלת-מפרקיים" לא שמעתי ולא ראיתי. יש אמנם בכמה מדינות טראמים וחשמליות עם כמה מפרקים אבל זה כמובן לא אוטובוס במובן אוטובוס שנוסע בכביש. אם יש למישהו מידע אחר בנוגע לאוטובוסים רב מפרקיים אשמח לשמוע על כך.
טעות יקירי וחבל !
כל האקורדיונים בישראל הינם דו-מפרקיים ולא מפרקיים משום שמתחת לשולחן הסיבובי נמצאים 2 מפרקים - אחד בכל צד ! כנס למוסך אגד בעיר גנים, עטרות, אזור, נתניה או אחיסמך ובקש לראות את המפרק הכפול ! חיצונית זה נראה מפרקי אך מדעית זהו אוטובוס דו-מפרקי לכל דבר. דרך אגב: דגם המנוע OM 477. יש לי קטלוגים ואשתדל לסרוק מתי שהוא. לילה טוב !
 

aviy99

New member
../images/Emo52.gifשאני מתערב

טעות יקירי וחבל !
כל האקורדיונים בישראל הינם דו-מפרקיים ולא מפרקיים משום שמתחת לשולחן הסיבובי נמצאים 2 מפרקים - אחד בכל צד ! כנס למוסך אגד בעיר גנים, עטרות, אזור, נתניה או אחיסמך ובקש לראות את המפרק הכפול ! חיצונית זה נראה מפרקי אך מדעית זהו אוטובוס דו-מפרקי לכל דבר. דרך אגב: דגם המנוע OM 477. יש לי קטלוגים ואשתדל לסרוק מתי שהוא. לילה טוב !
שאני מתערב
הצדק עם ארז. לפני כמה שנים ביקרתי במוסך דן בשיכון דן במסגרת איזה סיור, והוסבר במפורש שהאוטובוסים האלה הם מפרקיים (ובשפת הנהגים "מפרקית") ולא דו מפרקיים. דו מפרקיים אלה אוטובוסים עם 3 חלקים שאינם בארץ ולדעתי גם לא יהיו אף פעם.
 
אתה טועה בענק !

שאני מתערב
הצדק עם ארז. לפני כמה שנים ביקרתי במוסך דן בשיכון דן במסגרת איזה סיור, והוסבר במפורש שהאוטובוסים האלה הם מפרקיים (ובשפת הנהגים "מפרקית") ולא דו מפרקיים. דו מפרקיים אלה אוטובוסים עם 3 חלקים שאינם בארץ ולדעתי גם לא יהיו אף פעם.
אתה טועה בענק !
ביקור במוסך לא מספיק. האם פירקו לנגד עינייך את כל המערכת ? אז כדאי שתוודא פריקת השולחן הסיבובי עד תום ותראה את 2 המפרקים שמתחת. אני מתעסק בנושא זה מאז 1978 כך שהסיכוי שאטעה הוא פחות מ- 0%. יום נהדר לך ! אביתר.
 

aviy99

New member
אין לי כל כוונה להתווכח בנושא

אתה טועה בענק !
ביקור במוסך לא מספיק. האם פירקו לנגד עינייך את כל המערכת ? אז כדאי שתוודא פריקת השולחן הסיבובי עד תום ותראה את 2 המפרקים שמתחת. אני מתעסק בנושא זה מאז 1978 כך שהסיכוי שאטעה הוא פחות מ- 0%. יום נהדר לך ! אביתר.
אין לי כל כוונה להתווכח בנושא
יתכן שאני טועה אך למיטב הבנתי והתשובות שקבלתי אינני טועה.
 

ארזS

New member
אההההההה.....סליחה על הגמגום...

בכל ניתן להוכחה מדעית- זו התמחותי.
אההההההה.....סליחה על הגמגום...
אודה לך אם תסביר את העניין המדעי. לפי מקורותי (ותאמין לי שהם רציניים ביותר) זהו אוטובוס מפרקי. אבל אולי גם אני טועה...(רק שאני משוכנע שלא...). לצערי אינני יכול כרגע להסביר יותר מהיכן הידע שלי. אולי בהמשך...
 
אני בקשר רצוף ויום יומי עם מפעל

אההההההה.....סליחה על הגמגום...
אודה לך אם תסביר את העניין המדעי. לפי מקורותי (ותאמין לי שהם רציניים ביותר) זהו אוטובוס מפרקי. אבל אולי גם אני טועה...(רק שאני משוכנע שלא...). לצערי אינני יכול כרגע להסביר יותר מהיכן הידע שלי. אולי בהמשך...
אני בקשר רצוף ויום יומי עם מפעל
מרצדס בגרמניה מאז מאי 1973. בשנת 1978 התחלתי לאסוף כל קטלוג על כל אוטובוס דו-מפרקי, תלת-מפרקי וכל אחד אחר של מרצדס. ליוויתי את הדו-מפרקי הראשון בארץ ב- 1978 בעת שנוסה באגד (0305) וצילמתי כל חלק באוטובוס זה. דרך-אגב: הדו-מפרקי בירושלים מאוד מוצלח. אביתר.
 

mister K

New member
המפרקי הראשון בירושלים

אני בקשר רצוף ויום יומי עם מפעל
מרצדס בגרמניה מאז מאי 1973. בשנת 1978 התחלתי לאסוף כל קטלוג על כל אוטובוס דו-מפרקי, תלת-מפרקי וכל אחד אחר של מרצדס. ליוויתי את הדו-מפרקי הראשון בארץ ב- 1978 בעת שנוסה באגד (0305) וצילמתי כל חלק באוטובוס זה. דרך-אגב: הדו-מפרקי בירושלים מאוד מוצלח. אביתר.
המפרקי הראשון בירושלים
אני חובב אוטובוסים מגיל צעיר מאוד, וחולה במיוחד על דו-מפרקיים. (אגב, גם בספר "אגד-קווים ונקודות" כתוב דו-פרקי.) כילד גרתי בשכונת קרית יובל בירושלים, וזכור לי שהגיע לירושלים האוטובוס המפרקי הראשון (לפי דבריך בעצם השני, לא זה של 1978 אלא זה של 1989 או 1990), הוא עבד על קו 18 ומאוד אהבתי לנסוע בו. כמה פעמים אפילו חיכיתי לו במיוחד בתחנה. האם ידועים לך מספרו של אוטובוס זה ושנת כניסתו לשירות? וגם כמה מפרקיים נוסעים כיום ברחובות ירושלים?
 
338-784 = המפרקי הראשון בירושלים

המפרקי הראשון בירושלים
אני חובב אוטובוסים מגיל צעיר מאוד, וחולה במיוחד על דו-מפרקיים. (אגב, גם בספר "אגד-קווים ונקודות" כתוב דו-פרקי.) כילד גרתי בשכונת קרית יובל בירושלים, וזכור לי שהגיע לירושלים האוטובוס המפרקי הראשון (לפי דבריך בעצם השני, לא זה של 1978 אלא זה של 1989 או 1990), הוא עבד על קו 18 ומאוד אהבתי לנסוע בו. כמה פעמים אפילו חיכיתי לו במיוחד בתחנה. האם ידועים לך מספרו של אוטובוס זה ושנת כניסתו לשירות? וגם כמה מפרקיים נוסעים כיום ברחובות ירושלים?
338-784 = המפרקי הראשון בירושלים
כרגע נוסעים בירושלים 177 אוטובוסים דו-מפרקיים. יש לי את רשימת מספרי הרישוי של כולם ובכלל של כל האוטובוסים במדינת ישראל. אבל, איני יכול לפרסם רשימה זו מטעמים בטחוניים מובנים. ערב נהדר לך אדון קיי. EVYATAR
 
סדרת 338-750 עד 338-805 באגד!!!

338-784 = המפרקי הראשון בירושלים
כרגע נוסעים בירושלים 177 אוטובוסים דו-מפרקיים. יש לי את רשימת מספרי הרישוי של כולם ובכלל של כל האוטובוסים במדינת ישראל. אבל, איני יכול לפרסם רשימה זו מטעמים בטחוניים מובנים. ערב נהדר לך אדון קיי. EVYATAR
סדרת 338-750 עד 338-805 באגד!!!
כל האוטובוסים המופיעים בסדרה זו היו נסיוניים. כך למשל, הרבה לפני שחשבו בדן על מאן כבר טס לו בשלווה מאן באגד ירושלים ומספרו 338-764. הוא היה מוצלח אך המנוע היה קטן מדי לעיר שלי.
 

aviy99

New member
האם ידוע לך במקרה אביתר

סדרת 338-750 עד 338-805 באגד!!!
כל האוטובוסים המופיעים בסדרה זו היו נסיוניים. כך למשל, הרבה לפני שחשבו בדן על מאן כבר טס לו בשלווה מאן באגד ירושלים ומספרו 338-764. הוא היה מוצלח אך המנוע היה קטן מדי לעיר שלי.
האם ידוע לך במקרה אביתר
האם המאן הזה 338-764 הוא המאן שעבר אחר כך לדן וקיבל מספר פנימי 3000 ? ? ידוע לי שדן התחיל את המאנים מ-3001 ואח"כ קבלו אחד מאגד שקיבל מספר 3000 .
 

aviy99

New member
ועוד...

האם ידוע לך במקרה אביתר
האם המאן הזה 338-764 הוא המאן שעבר אחר כך לדן וקיבל מספר פנימי 3000 ? ? ידוע לי שדן התחיל את המאנים מ-3001 ואח"כ קבלו אחד מאגד שקיבל מספר 3000 .
ועוד...
אני יודע שמס' הרישוי של המאן 3000 התחיל ב- 338 .בעוד כל האוטובוסים בזמנו של דן התחילו ב- 336 (אנחנו כמובן מתכוונים למס' הרישוי). באגד בזמנו לא היו מספרים פנימיים .
 
באגד היו פנימיים כבר ב- 1959 !!!

ועוד...
אני יודע שמס' הרישוי של המאן 3000 התחיל ב- 338 .בעוד כל האוטובוסים בזמנו של דן התחילו ב- 336 (אנחנו כמובן מתכוונים למס' הרישוי). באגד בזמנו לא היו מספרים פנימיים .
באגד היו פנימיים כבר ב- 1959 !!!
 
חיובי - זה האוטובוס !

האם ידוע לך במקרה אביתר
האם המאן הזה 338-764 הוא המאן שעבר אחר כך לדן וקיבל מספר פנימי 3000 ? ? ידוע לי שדן התחיל את המאנים מ-3001 ואח"כ קבלו אחד מאגד שקיבל מספר 3000 .
חיובי - זה האוטובוס !
והוא נשאר בדן עם המס' המקורי.
 

ארזS

New member
ועניין אחר באותו עניין...

בוודאי שנשאר
עם מס' הרישוי המקורי. זה לא מחליפים.
ועניין אחר באותו עניין...
של החלפות בין אגד ודן. בזמנו, כשהגיע לדן האוטובוס מתוצרת "באס אנד קאר" שכתבתי עליו לפני יומיים, אגד ביקשה אותו לניסיון ואפילו קיבלה אותו מדן. בתמורה העבירה אגד לדן אוטובוס מרצדס שעבד בקו 61 של דן עם השלטים של אגד וזאת היתה אטרקציה רצינית...אני זוכר שהיו אנשים ששאלו את הנהג אם יש כבר איחוד בין אגד ודן... רק לשני נהגים בדן היה מותר לעבוד על האוטובוס הזה. אני יודע רק שה"באס אנד קאר" עבד באגד באזור חולון/בת-ים אבל לא יודע יותר פרטים. אולי מישהו יודע ? אחרי תקופה קצרה האוטובוסים הוחלפו בחזרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה