אוטובוס תיירים עם חלונות בגג

מצב
הנושא נעול.

תחבורתי

New member
אוטובוס תיירים עם חלונות בגג

אוטובוס תיירים עם חלונות בגג
גם האוטובוס הזה חונה בתחנת רכבת חיפה בעיר התחתית
 
זיהוי האוטובוסים

זיהוי האוטובוסים
אוטובוס התיירים הוא הדיימלר. שימו לב שהחלונות הגדולים שלו הם קטנים יחסית לגובה הרכב והרצפה בתא הנוסעים היא מעל הגלגלים (נדמה לי שבדלתות היו לו 4 מדרגות ולא שלוש). האוטובוס הקרוב הוא ליילנד טייגר ואת האמצעי אין צורך לזהות...
 

יהוושע

New member
איזה דגם הוא האוטובוס הישן? האם

זיהוי האוטובוסים
אוטובוס התיירים הוא הדיימלר. שימו לב שהחלונות הגדולים שלו הם קטנים יחסית לגובה הרכב והרצפה בתא הנוסעים היא מעל הגלגלים (נדמה לי שבדלתות היו לו 4 מדרגות ולא שלוש). האוטובוס הקרוב הוא ליילנד טייגר ואת האמצעי אין צורך לזהות...
איזה דגם הוא האוטובוס הישן? האם
" טפלה " או סופר וויט? ואיזה אוטובוס עומד בתחנה שברח' העצמאות? האם זה סוג של " שוסון " ?
 
על הישן עניתי

איזה דגם הוא האוטובוס הישן? האם
" טפלה " או סופר וויט? ואיזה אוטובוס עומד בתחנה שברח' העצמאות? האם זה סוג של " שוסון " ?
על הישן עניתי
זה "ליילנד טייגר" והאוטובוס העומד ברחוב, אכן נראה לי כשוסון
 
יקירי, לזה התכוונתי:טייגר..לא רויאל

אני מתכוון לאוטובוס הישן שחונה ליד
הטייגר , צמוד למדרכה , זה עם המנוע מלפנים .
יקירי, לזה התכוונתי:טייגר..לא רויאל
שים לב: ללילנד היה אוטובוס בשם טייגר, עם מנוע מלפנים ורדיאטור חשוף. האוטובוס עם המנוע התת ריצפתי נקרא רויאל טייגר ואחר כך רויאל טייגר וורלדמסטר.
 

יהוושע

New member
תודה על התשובה , החכמת אותי .

יקירי, לזה התכוונתי:טייגר..לא רויאל
שים לב: ללילנד היה אוטובוס בשם טייגר, עם מנוע מלפנים ורדיאטור חשוף. האוטובוס עם המנוע התת ריצפתי נקרא רויאל טייגר ואחר כך רויאל טייגר וורלדמסטר.
תודה על התשובה , החכמת אותי .
ושאלה נוספת: במה היה שונה הטייגר , שנראה דומה מאוד חיצונית לאוטובוסים משנות המנדט ( טפלה , סופר וויט ועוד ) מן האוטובוסים הללו? וגם , באיזו שנה הופעל בארץ הרויאל טייגר הראשון , ובאיזו שנה נגרט אחרון הדיימלרים ?
 
הטייגר ורויאל טייגר

אוטובוס תיירים עם חלונות בגג
גם האוטובוס הזה חונה בתחנת רכבת חיפה בעיר התחתית
הטייגר ורויאל טייגר
הבודי של הטייגר היה זהה לסופרוויט או המק או הפורד F8 או הג'י אמ סי בגלל הסיבה הפשוטה שהם הורכבו בארץ... כל היתר הן השלדות. האמריקאים התבססו על שלדות ה- Schoolbus ואילו הטייגר היה בייצור של ליילנד, בגירסאות שונות עוד משנות השלושים. תולדות הרויאל טייגר: ליילנד בנתה את האוטובוס הראשון עם מנוע תת רצפתי בשנת 1937, עבור ה"לונדון טרנספורט" בשנת 1939 הוזמנו 87 אוטובוסים כאלה אבל ההזמנה לא יצאה לפועל בגלל המלחמה והייצור התחיל למעשה רק בשנת 1950, כאשר ליילנד הציעה, כמקובל בענף האוטובוסים, שילדה נוסעת ובמקביל הוצע גם הטייגר עם המנוע מקדימה והטיטן הדו קומתי (שאקסמפלר אחד ממנו שירת בדן עד מלחמת השחרור, אז נשרף ואחר הגיע במקומו עם בוא הטייגרים ב 1950). בשנת 1951 הורכב הרויאל טייגר הראשון במפעל הארגז. הרויאל טייגר מרק 1 נוצר במשך 4 שנים, עד 1954-55 ואז החליף אותו מה שקרוי אצלנו מרק 2 ובאנגליה הוורלדמסטר.נדמה לי שהמפעיל האחרון בעולם המשתמש ברויאל טייגר מרק 2 היא חברת אל על, אולם כמה עשרות נמצאים בידי אספנים ברחבי העולם.
 
תיקון חביבי ../images/Emo70.gif הטייגר הראשון !!!!!

הטייגר ורויאל טייגר
הבודי של הטייגר היה זהה לסופרוויט או המק או הפורד F8 או הג'י אמ סי בגלל הסיבה הפשוטה שהם הורכבו בארץ... כל היתר הן השלדות. האמריקאים התבססו על שלדות ה- Schoolbus ואילו הטייגר היה בייצור של ליילנד, בגירסאות שונות עוד משנות השלושים. תולדות הרויאל טייגר: ליילנד בנתה את האוטובוס הראשון עם מנוע תת רצפתי בשנת 1937, עבור ה"לונדון טרנספורט" בשנת 1939 הוזמנו 87 אוטובוסים כאלה אבל ההזמנה לא יצאה לפועל בגלל המלחמה והייצור התחיל למעשה רק בשנת 1950, כאשר ליילנד הציעה, כמקובל בענף האוטובוסים, שילדה נוסעת ובמקביל הוצע גם הטייגר עם המנוע מקדימה והטיטן הדו קומתי (שאקסמפלר אחד ממנו שירת בדן עד מלחמת השחרור, אז נשרף ואחר הגיע במקומו עם בוא הטייגרים ב 1950). בשנת 1951 הורכב הרויאל טייגר הראשון במפעל הארגז. הרויאל טייגר מרק 1 נוצר במשך 4 שנים, עד 1954-55 ואז החליף אותו מה שקרוי אצלנו מרק 2 ובאנגליה הוורלדמסטר.נדמה לי שהמפעיל האחרון בעולם המשתמש ברויאל טייגר מרק 2 היא חברת אל על, אולם כמה עשרות נמצאים בידי אספנים ברחבי העולם.
תיקון חביבי
הטייגר הראשון !!!!!
הליילנד מרק 1 הראשון במדינת ישראל לא נבנה ע"י הארגז ! הוא נבנה ע"י גדליה איילון איש המקשר במוסך המקשר בירושלים במהלך שנת 1950 והוצא לו רשיון תנועה ביום 12.08.1950. מספרו היה ים 479 ואח"כ במהלך שנת 1959 קיבל את המס' 66-101. אוטובוס זה פעל עד לשנת 1973 ואז הושבת. יש לזכור: היו 3 כאלה (ים 479 - ים 481) והם היו הטייגרים הראשונים בישראל. הבכורה היתה של "המקשר" ! ולפני כולם !
 
צודק ו..תיקון טעות

תיקון חביבי
הטייגר הראשון !!!!!
הליילנד מרק 1 הראשון במדינת ישראל לא נבנה ע"י הארגז ! הוא נבנה ע"י גדליה איילון איש המקשר במוסך המקשר בירושלים במהלך שנת 1950 והוצא לו רשיון תנועה ביום 12.08.1950. מספרו היה ים 479 ואח"כ במהלך שנת 1959 קיבל את המס' 66-101. אוטובוס זה פעל עד לשנת 1973 ואז הושבת. יש לזכור: היו 3 כאלה (ים 479 - ים 481) והם היו הטייגרים הראשונים בישראל. הבכורה היתה של "המקשר" ! ולפני כולם !
צודק ו..תיקון טעות
נדמה לי שבארכיון אגד יש תמונה של האוטובוס שנבנה ב"המקשר" הטעות (הנפוצה) היא שאתה מתכוון ל"רויאל טייגר".
 

יהוושע

New member
מה לגבי שאלתי על שנת השרות האחרונה

הטייגר ורויאל טייגר
הבודי של הטייגר היה זהה לסופרוויט או המק או הפורד F8 או הג'י אמ סי בגלל הסיבה הפשוטה שהם הורכבו בארץ... כל היתר הן השלדות. האמריקאים התבססו על שלדות ה- Schoolbus ואילו הטייגר היה בייצור של ליילנד, בגירסאות שונות עוד משנות השלושים. תולדות הרויאל טייגר: ליילנד בנתה את האוטובוס הראשון עם מנוע תת רצפתי בשנת 1937, עבור ה"לונדון טרנספורט" בשנת 1939 הוזמנו 87 אוטובוסים כאלה אבל ההזמנה לא יצאה לפועל בגלל המלחמה והייצור התחיל למעשה רק בשנת 1950, כאשר ליילנד הציעה, כמקובל בענף האוטובוסים, שילדה נוסעת ובמקביל הוצע גם הטייגר עם המנוע מקדימה והטיטן הדו קומתי (שאקסמפלר אחד ממנו שירת בדן עד מלחמת השחרור, אז נשרף ואחר הגיע במקומו עם בוא הטייגרים ב 1950). בשנת 1951 הורכב הרויאל טייגר הראשון במפעל הארגז. הרויאל טייגר מרק 1 נוצר במשך 4 שנים, עד 1954-55 ואז החליף אותו מה שקרוי אצלנו מרק 2 ובאנגליה הוורלדמסטר.נדמה לי שהמפעיל האחרון בעולם המשתמש ברויאל טייגר מרק 2 היא חברת אל על, אולם כמה עשרות נמצאים בידי אספנים ברחבי העולם.
מה לגבי שאלתי על שנת השרות האחרונה
של הדיימלר האחרון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה