אוטובוס דו מפרקי

raya

Well-known member
נראה היום בבאר שבע, קו 12.
לא הצלחתי לצלם.
בנוסף - העיריה שלחה מסרון בו הודיעה על הוספת קווים חדשים ושינוי בקווים קיימים.
חבל שאי אפשר לראות את המסלולים באופן ברור במפה המצורפת.
 

קבצים מצורפים

  • שיפור הפעלת התחבורה הציבורית באר שבע 19.11.21-compressed.pdf
    KB 588.8 · צפיות: 38

846

Active member
נראה היום בבאר שבע, קו 12.
לא הצלחתי לצלם.
בנוסף - העיריה שלחה מסרון בו הודיעה על הוספת קווים חדשים ושינוי בקווים קיימים.
חבל שאי אפשר לראות את המסלולים באופן ברור במפה המצורפת.
הוא חשמלי בניסוי, הוא לא דו מפרקי, הוא דו פירקי.
יש לו רק מיפרק אחד
 

raya

Well-known member
הוא חשמלי בניסוי, הוא לא דו מפרקי, הוא דו פירקי.
יש לו רק מיפרק אחד
תודה על התיקונים.....
לא עמדתי לידו, לפיכך לא יכולתי לראות שהוא חשמלי.
וחשבתי שלכל האוטובוסים שמחוברים ע"י אקורדיון קוראים דו מיפרקי, השכלתי.
בכל אופן כיום לצערי הוא לא יוכל לנסוע בקו 9 שהוא עמוס מאוד, לפחות עד שלא יסיימו את העבודות בשדרות יעלים.
שבת שלום!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תודה על התיקונים.....
לא עמדתי לידו, לפיכך לא יכולתי לראות שהוא חשמלי.
וחשבתי שלכל האוטובוסים שמחוברים ע"י אקורדיון קוראים דו מיפרקי, השכלתי.
בכל אופן כיום לצערי הוא לא יוכל לנסוע בקו 9 שהוא עמוס מאוד, לפחות עד שלא יסיימו את העבודות בשדרות יעלים.
שבת שלום!
(חד-)מפרקי או דו פירקי (אקורדיון אחד):
Reding_148.jpg

דו-מפרקי או תלת פירקי (שני אקורדיונים):

2012-08-08_Doppelgelenkbus_Hamburger_Hochbahn.jpg דו_מפרקי.jpg

ואל הדבר הזה קוראים דו קומתי תלת מפרקי או דו קומתי פרק מרובע (שלושה אקורדיונים):

55edf3c3869b4d776e899b3f72260fb6.jpg

האקורדיון - מפרק
הסלון - פרק
 

scooby5

Member
נראה היום בבאר שבע, קו 12.
לא הצלחתי לצלם.
בנוסף - העיריה שלחה מסרון בו הודיעה על הוספת קווים חדשים ושינוי בקווים קיימים.
חבל שאי אפשר לראות את המסלולים באופן ברור במפה המצורפת.
ראיתי אחד הערב בכביש 6 בדרך לבאר שבע. נדמה לי שזה היה סולאריס של דן במקור.
 
נראה היום בבאר שבע, קו 12.
לא הצלחתי לצלם.
בנוסף - העיריה שלחה מסרון בו הודיעה על הוספת קווים חדשים ושינוי בקווים קיימים.
חבל שאי אפשר לראות את המסלולים באופן ברור במפה המצורפת.
האוטובוס נמצא כבר בעיר כחודשיים בערך וככל הנראה בהמשך יגיעו עוד 14 בנוסף אליו, ועוד תוספת של 10 אוטובוסים רגילים ( חשמליים או גז )
 
תודה על התיקונים.....
לא עמדתי לידו, לפיכך לא יכולתי לראות שהוא חשמלי.
וחשבתי שלכל האוטובוסים שמחוברים ע"י אקורדיון קוראים דו מיפרקי, השכלתי.
בכל אופן כיום לצערי הוא לא יוכל לנסוע בקו 9 שהוא עמוס מאוד, לפחות עד שלא יסיימו את העבודות בשדרות יעלים.
שבת שלום!
לפי התוכנית רק בקו 12 הם יפעלו. בקו זה אושר ע"י משרד התחבורה להפעיל מפרקיות (אולי בעתיד המשרד יאשר בקווים עמוסים אחרים)
 
לפי התוכנית רק בקו 12 הם יפעלו. בקו זה אושר ע"י משרד התחבורה להפעיל מפרקיות (אולי בעתיד המשרד יאשר בקווים עמוסים אחרים)
שימוש באוטובוסים מפרקיים הוא אחת הדרכים להצליח להגדיל את קיבולת רשת התח"צ למרות משבר הנהגים.
עד ממש לא מזמן אוטובוסים מפרקיים היו רק נחלתם של אגד ודן. (וגם מכרז המטרונית בו זכתה בזמנו דן צפון).
המפעילות החדשות לא רצו בזה כי זה כאב ראש תפעולי מסוג "הצמדת סוג אוטובוס מסוים לקו מסוים) וגם דורש הכשרת נהגים מסוימת.
מכרז ביתר עילית שיושם ב-2017 היה הראשון שכלל אוטובוסים מפרקיים לחברות החדשות, אבל מאחר ואוטובוס מפרקי דורש התאמות של תשתיות וזה לא בוצע על ידי העירייה, האוטובוסים "נלקחו" לקווים 55/56 בגוש דן וזה היה מאד מוצלח. אני ממש מקווה שמכרז אונו-אלעד החדש כולל הגדרה שלהם כמפרקיים.
מכרז בית שמש היה המכרז השני שכלל שלושה קווים מפרקיים, והם כבר התחילו להיות מיושמים וממש ממש תורמים לקיבולת הנדרשת שם.
וסופרבוס שזכתה במכרז המטרונית החדש גם לומדת מה זה מפרקיים.
טוב לראות שגם לא בתהליך מכרזי, יש הכנסה של מפרקיות לעוד מקומות. (כמובן שלדן באר שבע קל יותר בזכות חברת האם דן).

רק הבהרה. תמיד עדיף הגדלת תדירות על פני הפיכת קו למפרקי מבחינת הנוסעים, עד שמגיעים לתדירות גבוהה יחסית (10 דקות או פחות) ואז מתחיל להיות נכון להמיר הגדלת תדירות נוספת בהגדלת האוטובוס. אם מגיעים באוטובוס מפרקי לתדירות של 5 דקות אז כנראה כבר צריך רכבת קלה...

סביר שרק קו 12 אושר כעת כי התשתית לאורכו (אורך תחנות ורדיוסי סיבוב) נבדקה והיא מאפשרת את זה. בהמשך אני מניח שייבחנו עוד קווים.

אגב\ מבחינת השינויים בקווי העיר, אנחנו רואים המשך מגמה של שבירת הקווים הסיבוביים במתכונת "פרח" (יוצא מתחנה מרכזית וחוזר אליה) למצב של קווים דו-כיווניים המשתמשים בכל מיני מסופים בעיר. זו התפתחות מבורכת לטעמי.
 

asifpz1

Member
אגב\ מבחינת השינויים בקווי העיר, אנחנו רואים המשך מגמה של שבירת הקווים הסיבוביים במתכונת "פרח" (יוצא מתחנה מרכזית וחוזר אליה) למצב של קווים דו-כיווניים המשתמשים בכל מיני מסופים בעיר. זו התפתחות מבורכת לטעמי.
במהרה בימינו בנתניה :cool:
 

raya

Well-known member
שימוש באוטובוסים מפרקיים הוא אחת הדרכים להצליח להגדיל את קיבולת רשת התח"צ למרות משבר הנהגים.
עד ממש לא מזמן אוטובוסים מפרקיים היו רק נחלתם של אגד ודן. (וגם מכרז המטרונית בו זכתה בזמנו דן צפון).
המפעילות החדשות לא רצו בזה כי זה כאב ראש תפעולי מסוג "הצמדת סוג אוטובוס מסוים לקו מסוים) וגם דורש הכשרת נהגים מסוימת.
מכרז ביתר עילית שיושם ב-2017 היה הראשון שכלל אוטובוסים מפרקיים לחברות החדשות, אבל מאחר ואוטובוס מפרקי דורש התאמות של תשתיות וזה לא בוצע על ידי העירייה, האוטובוסים "נלקחו" לקווים 55/56 בגוש דן וזה היה מאד מוצלח. אני ממש מקווה שמכרז אונו-אלעד החדש כולל הגדרה שלהם כמפרקיים.
מכרז בית שמש היה המכרז השני שכלל שלושה קווים מפרקיים, והם כבר התחילו להיות מיושמים וממש ממש תורמים לקיבולת הנדרשת שם.
וסופרבוס שזכתה במכרז המטרונית החדש גם לומדת מה זה מפרקיים.
טוב לראות שגם לא בתהליך מכרזי, יש הכנסה של מפרקיות לעוד מקומות. (כמובן שלדן באר שבע קל יותר בזכות חברת האם דן).

רק הבהרה. תמיד עדיף הגדלת תדירות על פני הפיכת קו למפרקי מבחינת הנוסעים, עד שמגיעים לתדירות גבוהה יחסית (10 דקות או פחות) ואז מתחיל להיות נכון להמיר הגדלת תדירות נוספת בהגדלת האוטובוס. אם מגיעים באוטובוס מפרקי לתדירות של 5 דקות אז כנראה כבר צריך רכבת קלה...

סביר שרק קו 12 אושר כעת כי התשתית לאורכו (אורך תחנות ורדיוסי סיבוב) נבדקה והיא מאפשרת את זה. בהמשך אני מניח שייבחנו עוד קווים.

אגב\ מבחינת השינויים בקווי העיר, אנחנו רואים המשך מגמה של שבירת הקווים הסיבוביים במתכונת "פרח" (יוצא מתחנה מרכזית וחוזר אליה) למצב של קווים דו-כיווניים המשתמשים בכל מיני מסופים בעיר. זו התפתחות מבורכת לטעמי.
אחת הבעיות המרכזיות בתחבורה העירונית בבאר שבע היא לדעתי חוסר התאמה של לוחות הזמנים. קורה יותר מדי פעמים ששני אוטובוסים של אותו הקו מגיעים ביחד, וזאת לאחר המתנה די ארוכה בתחנה. קורה הרבה בקו 9 ואני רואה גם בקו 3 (תחנה משותפת לשני הקוים).
מדובר בתחנות שדי קרובות לתחנת המוצא- כלומר זה לא מצב שאחד מהאוטובוסים נתקע בפקק, ומה שקורה אז - הרבה נוסעים מחכים ונדחפים לעלות , הדוחק ממש לא נעים, ודקה או מיד אחר כך מגיע אוטובוס אחד כמעט ריק.
מעבר לכך - קורה לא פעם שאוטובוס לא יוצא בכלל מתחנת המוצא שלו (קו 16 לפני שבועיים, האוטובוס של 08:45 לא יצא).
המצב כיום טוב יותר מאשר בתקופה של מטרודן, אבל עדיין רחוק מלהיות משביע רצון.
 
אחת הבעיות המרכזיות בתחבורה העירונית בבאר שבע היא לדעתי חוסר התאמה של לוחות הזמנים. קורה יותר מדי פעמים ששני אוטובוסים של אותו הקו מגיעים ביחד, וזאת לאחר המתנה די ארוכה בתחנה. קורה הרבה בקו 9 ואני רואה גם בקו 3 (תחנה משותפת לשני הקוים).
מדובר בתחנות שדי קרובות לתחנת המוצא- כלומר זה לא מצב שאחד מהאוטובוסים נתקע בפקק, ומה שקורה אז - הרבה נוסעים מחכים ונדחפים לעלות , הדוחק ממש לא נעים, ודקה או מיד אחר כך מגיע אוטובוס אחד כמעט ריק.
מעבר לכך - קורה לא פעם שאוטובוס לא יוצא בכלל מתחנת המוצא שלו (קו 16 לפני שבועיים, האוטובוס של 08:45 לא יצא).
המצב כיום טוב יותר מאשר בתקופה של מטרודן, אבל עדיין רחוק מלהיות משביע רצון.
לגבי הבעיה הראשונה, את צודקת לגמרי, וזו ממש לא בעיה רק של באר שבע. זו אחת הבעיות של ריבוי קווים בתדירות נמוכה. זה כמובן פתיר די בקלות, אבל אנשים (גם אצל המפעיל וגם במשרד התחבורה) פשוט לא ערים מספיק לסוגיה הזו. בהחלט צריך לטפל בכך ואפילו אגיד שבאופן כלל ארצי. המערכות של היום מסוגלות בהחלט לזהות בקלות קווי אוטובוס שונים שחופפים בחלק גדול מתחילת מסלולם ולהציע להם לו"ז יציאה מדורג. ככל שהקווים יותר תדירים כך זו פחות בעיה לתקן את זה מאחר ויש פחות שילובים בין קווים (כלומר לכל קו יש את צי האוטובוס "שלו") ולכן הזזה רוחבית של הלו"ז לא משפיעה על סידורי העבודה. רק נדרשת תשומת לב לנושא.

לגבי הסוגיה השניה. זו בעיה שנאכפת על ידי משרד התחבורה ב-100% באמצעות בקרה אלקטרונית במכרזים החדשים ולכן היא קורית פחות, מטבע הדברים דווקא בצפון ובדרום שסובלים פחות ממצוקת נהגים ופחות מבעיות תנועה קל יותר למזער אותה. באזור המרכז זה קשה יותר. אמנם אין מערכת של 100% בלי תקלות אבל אני מקווה שנתקרב לזה הרבה יותר. אני שמח לשמוע שיש שיפור אבל הדרך עוד ארוכה כדי להפוך אותה לבעיה "שולית של פעם ב...".
 

רגבת

Member
שימוש באוטובוסים מפרקיים הוא אחת הדרכים להצליח להגדיל את קיבולת רשת התח"צ למרות משבר הנהגים.
עד ממש לא מזמן אוטובוסים מפרקיים היו רק נחלתם של אגד ודן. (וגם מכרז המטרונית בו זכתה בזמנו דן צפון).
המפעילות החדשות לא רצו בזה כי זה כאב ראש תפעולי מסוג "הצמדת סוג אוטובוס מסוים לקו מסוים) וגם דורש הכשרת נהגים מסוימת.
מכרז ביתר עילית שיושם ב-2017 היה הראשון שכלל אוטובוסים מפרקיים לחברות החדשות, אבל מאחר ואוטובוס מפרקי דורש התאמות של תשתיות וזה לא בוצע על ידי העירייה, האוטובוסים "נלקחו" לקווים 55/56 בגוש דן וזה היה מאד מוצלח. אני ממש מקווה שמכרז אונו-אלעד החדש כולל הגדרה שלהם כמפרקיים.
מכרז בית שמש היה המכרז השני שכלל שלושה קווים מפרקיים, והם כבר התחילו להיות מיושמים וממש ממש תורמים לקיבולת הנדרשת שם.
וסופרבוס שזכתה במכרז המטרונית החדש גם לומדת מה זה מפרקיים.
טוב לראות שגם לא בתהליך מכרזי, יש הכנסה של מפרקיות לעוד מקומות. (כמובן שלדן באר שבע קל יותר בזכות חברת האם דן).

רק הבהרה. תמיד עדיף הגדלת תדירות על פני הפיכת קו למפרקי מבחינת הנוסעים, עד שמגיעים לתדירות גבוהה יחסית (10 דקות או פחות) ואז מתחיל להיות נכון להמיר הגדלת תדירות נוספת בהגדלת האוטובוס. אם מגיעים באוטובוס מפרקי לתדירות של 5 דקות אז כנראה כבר צריך רכבת קלה...

סביר שרק קו 12 אושר כעת כי התשתית לאורכו (אורך תחנות ורדיוסי סיבוב) נבדקה והיא מאפשרת את זה. בהמשך אני מניח שייבחנו עוד קווים.

אגב\ מבחינת השינויים בקווי העיר, אנחנו רואים המשך מגמה של שבירת הקווים הסיבוביים במתכונת "פרח" (יוצא מתחנה מרכזית וחוזר אליה) למצב של קווים דו-כיווניים המשתמשים בכל מיני מסופים בעיר. זו התפתחות מבורכת לטעמי.

לפי מכרז אונו החדש, המפעילה הבאה תצטרך לקנות מקווים את כל מפרקיות הסולאריס.
לצערי, קווים משתמשת בהם גם בקווים שבהם אין הצדקה למפרקיות (85, למשל).
 

רגבת

Member
כמו כן, יכנסו בקרוב, כאמור, מספר מפרקיות לקווי מזרח ירושלים.
 
שימוש באוטובוסים מפרקיים הוא אחת הדרכים להצליח להגדיל את קיבולת רשת התח"צ למרות משבר הנהגים.
עד ממש לא מזמן אוטובוסים מפרקיים היו רק נחלתם של אגד ודן. (וגם מכרז המטרונית בו זכתה בזמנו דן צפון).
המפעילות החדשות לא רצו בזה כי זה כאב ראש תפעולי מסוג "הצמדת סוג אוטובוס מסוים לקו מסוים) וגם דורש הכשרת נהגים מסוימת.
מכרז ביתר עילית שיושם ב-2017 היה הראשון שכלל אוטובוסים מפרקיים לחברות החדשות, אבל מאחר ואוטובוס מפרקי דורש התאמות של תשתיות וזה לא בוצע על ידי העירייה, האוטובוסים "נלקחו" לקווים 55/56 בגוש דן וזה היה מאד מוצלח. אני ממש מקווה שמכרז אונו-אלעד החדש כולל הגדרה שלהם כמפרקיים.
מכרז בית שמש היה המכרז השני שכלל שלושה קווים מפרקיים, והם כבר התחילו להיות מיושמים וממש ממש תורמים לקיבולת הנדרשת שם.
וסופרבוס שזכתה במכרז המטרונית החדש גם לומדת מה זה מפרקיים.
טוב לראות שגם לא בתהליך מכרזי, יש הכנסה של מפרקיות לעוד מקומות. (כמובן שלדן באר שבע קל יותר בזכות חברת האם דן).

רק הבהרה. תמיד עדיף הגדלת תדירות על פני הפיכת קו למפרקי מבחינת הנוסעים, עד שמגיעים לתדירות גבוהה יחסית (10 דקות או פחות) ואז מתחיל להיות נכון להמיר הגדלת תדירות נוספת בהגדלת האוטובוס. אם מגיעים באוטובוס מפרקי לתדירות של 5 דקות אז כנראה כבר צריך רכבת קלה...

סביר שרק קו 12 אושר כעת כי התשתית לאורכו (אורך תחנות ורדיוסי סיבוב) נבדקה והיא מאפשרת את זה. בהמשך אני מניח שייבחנו עוד קווים.

אגב\ מבחינת השינויים בקווי העיר, אנחנו רואים המשך מגמה של שבירת הקווים הסיבוביים במתכונת "פרח" (יוצא מתחנה מרכזית וחוזר אליה) למצב של קווים דו-כיווניים המשתמשים בכל מיני מסופים בעיר. זו התפתחות מבורמה
כל השינויים לאחרונה שמבוצעים בקווי העיר בין אם תוספת שירות, קווים חדשים, היא מבורכת.

מבחינת החברה הוספת המפרקיים היא שינוי מבחינת סידור קבוע של נהג לקו עם המפרקיות.

רכבת קלה לא אפשרי במסלול של קו 12, מלבד העניין שגם עלויות כמה מאות מיליארדים, כדי שהרכבת קלה תיסע על קו, לא נשמע לי סביר. כשאפשר לרכוש אוטובוס חשמלי בהרבה פחות. אם כבר אפשר לחשוב בכיוון רכישת אוטובוס תלת פירקי יחסוך בעלויות בהרבה מתכנון והשמה של רכבת קלה.
 
כל השינויים לאחרונה שמבוצעים בקווי העיר בין אם תוספת שירות, קווים חדשים, היא מבורכת.

מבחינת החברה הוספת המפרקיים היא שינוי מבחינת סידור קבוע של נהג לקו עם המפרקיות.

רכבת קלה לא אפשרי במסלול של קו 12, מלבד העניין שגם עלויות כמה מאות מיליארדים, כדי שהרכבת קלה תיסע על קו, לא נשמע לי סביר. כשאפשר לרכוש אוטובוס חשמלי בהרבה פחות. אם כבר אפשר לחשוב בכיוון רכישת אוטובוס תלת פירקי יחסוך בעלויות בהרבה מתכנון והשמה של רכבת קלה.
ממש לא דיברתי על רכבת קלה במסלול קו 12, רק ציינתי שאין כל כך טעם לעלות באוטובוסים בתדירות של מעל נסיעה כל 5 דקות, אלא אם כן יש לו תוואיי העדפה ייעודי (BRT) ואז אפשר להגיע גם לתדירות גדולה יותר. אם קו אוטובוסים רגיל מגיע לתדירות של כל 5 דקות והוא עדיין עמוס אז צריך לחשוב על פתרונות אחרים. (וכן זה בהחלט יכול להיות תלת מפרקי, BRT וכו'). רכבת קלה בדרך כלל נדרשת כשמזהים ציר די ארוך שיש עליו כמה וכמה קווים שכל אחד מהם בתדירות ממש טובה ולא בגלל קו בודד... וכמובן שמעבר לעניין הזה יש את עניין הישימות, גם התשתיתית וגם המימונית...

באירופה מקובלות גם רכבות קלות בערים בגודל של באר שבע אנחנו לדעתי עוד לא שם.
 
נראה היום בבאר שבע, קו 12.
לא הצלחתי לצלם.
בנוסף - העיריה שלחה מסרון בו הודיעה על הוספת קווים חדשים ושינוי בקווים קיימים.
חבל שאי אפשר לראות את המסלולים באופן ברור במפה המצורפת.
יש כבר שניים בבאר שבע שעובדים, אחד מהם 5 דלתות
 
ראיתי אחד הערב בכביש 6 בדרך לבאר שבע. נדמה לי שזה היה סולאריס של דן במקור
מעניין מאוד. כנראה יש להם תאריך יעד שהמפרקיות אמורים להיכנס לקו והם לא עומדים בהם. ולכן כנראה יורדים/ירדו זמנית.
 
למעלה