הוא חשמלי בניסוי, הוא לא דו מפרקי, הוא דו פירקי.נראה היום בבאר שבע, קו 12.
לא הצלחתי לצלם.
בנוסף - העיריה שלחה מסרון בו הודיעה על הוספת קווים חדשים ושינוי בקווים קיימים.
חבל שאי אפשר לראות את המסלולים באופן ברור במפה המצורפת.
תודה על התיקונים.....הוא חשמלי בניסוי, הוא לא דו מפרקי, הוא דו פירקי.
יש לו רק מיפרק אחד
(חד-)מפרקי או דו פירקי (אקורדיון אחד):תודה על התיקונים.....
לא עמדתי לידו, לפיכך לא יכולתי לראות שהוא חשמלי.
וחשבתי שלכל האוטובוסים שמחוברים ע"י אקורדיון קוראים דו מיפרקי, השכלתי.
בכל אופן כיום לצערי הוא לא יוכל לנסוע בקו 9 שהוא עמוס מאוד, לפחות עד שלא יסיימו את העבודות בשדרות יעלים.
שבת שלום!
ראיתי אחד הערב בכביש 6 בדרך לבאר שבע. נדמה לי שזה היה סולאריס של דן במקור.נראה היום בבאר שבע, קו 12.
לא הצלחתי לצלם.
בנוסף - העיריה שלחה מסרון בו הודיעה על הוספת קווים חדשים ושינוי בקווים קיימים.
חבל שאי אפשר לראות את המסלולים באופן ברור במפה המצורפת.
ידוע ש"מרכבים" מסיימים להרכיב מספר סולאריסים לדן באר שבע.ראיתי אחד הערב בכביש 6 בדרך לבאר שבע. נדמה לי שזה היה סולאריס של דן במקור.
האוטובוס נמצא כבר בעיר כחודשיים בערך וככל הנראה בהמשך יגיעו עוד 14 בנוסף אליו, ועוד תוספת של 10 אוטובוסים רגילים ( חשמליים או גז )נראה היום בבאר שבע, קו 12.
לא הצלחתי לצלם.
בנוסף - העיריה שלחה מסרון בו הודיעה על הוספת קווים חדשים ושינוי בקווים קיימים.
חבל שאי אפשר לראות את המסלולים באופן ברור במפה המצורפת.
לפי התוכנית רק בקו 12 הם יפעלו. בקו זה אושר ע"י משרד התחבורה להפעיל מפרקיות (אולי בעתיד המשרד יאשר בקווים עמוסים אחרים)תודה על התיקונים.....
לא עמדתי לידו, לפיכך לא יכולתי לראות שהוא חשמלי.
וחשבתי שלכל האוטובוסים שמחוברים ע"י אקורדיון קוראים דו מיפרקי, השכלתי.
בכל אופן כיום לצערי הוא לא יוכל לנסוע בקו 9 שהוא עמוס מאוד, לפחות עד שלא יסיימו את העבודות בשדרות יעלים.
שבת שלום!
שימוש באוטובוסים מפרקיים הוא אחת הדרכים להצליח להגדיל את קיבולת רשת התח"צ למרות משבר הנהגים.לפי התוכנית רק בקו 12 הם יפעלו. בקו זה אושר ע"י משרד התחבורה להפעיל מפרקיות (אולי בעתיד המשרד יאשר בקווים עמוסים אחרים)
במהרה בימינו בנתניהאגב\ מבחינת השינויים בקווי העיר, אנחנו רואים המשך מגמה של שבירת הקווים הסיבוביים במתכונת "פרח" (יוצא מתחנה מרכזית וחוזר אליה) למצב של קווים דו-כיווניים המשתמשים בכל מיני מסופים בעיר. זו התפתחות מבורכת לטעמי.
אחת הבעיות המרכזיות בתחבורה העירונית בבאר שבע היא לדעתי חוסר התאמה של לוחות הזמנים. קורה יותר מדי פעמים ששני אוטובוסים של אותו הקו מגיעים ביחד, וזאת לאחר המתנה די ארוכה בתחנה. קורה הרבה בקו 9 ואני רואה גם בקו 3 (תחנה משותפת לשני הקוים).שימוש באוטובוסים מפרקיים הוא אחת הדרכים להצליח להגדיל את קיבולת רשת התח"צ למרות משבר הנהגים.
עד ממש לא מזמן אוטובוסים מפרקיים היו רק נחלתם של אגד ודן. (וגם מכרז המטרונית בו זכתה בזמנו דן צפון).
המפעילות החדשות לא רצו בזה כי זה כאב ראש תפעולי מסוג "הצמדת סוג אוטובוס מסוים לקו מסוים) וגם דורש הכשרת נהגים מסוימת.
מכרז ביתר עילית שיושם ב-2017 היה הראשון שכלל אוטובוסים מפרקיים לחברות החדשות, אבל מאחר ואוטובוס מפרקי דורש התאמות של תשתיות וזה לא בוצע על ידי העירייה, האוטובוסים "נלקחו" לקווים 55/56 בגוש דן וזה היה מאד מוצלח. אני ממש מקווה שמכרז אונו-אלעד החדש כולל הגדרה שלהם כמפרקיים.
מכרז בית שמש היה המכרז השני שכלל שלושה קווים מפרקיים, והם כבר התחילו להיות מיושמים וממש ממש תורמים לקיבולת הנדרשת שם.
וסופרבוס שזכתה במכרז המטרונית החדש גם לומדת מה זה מפרקיים.
טוב לראות שגם לא בתהליך מכרזי, יש הכנסה של מפרקיות לעוד מקומות. (כמובן שלדן באר שבע קל יותר בזכות חברת האם דן).
רק הבהרה. תמיד עדיף הגדלת תדירות על פני הפיכת קו למפרקי מבחינת הנוסעים, עד שמגיעים לתדירות גבוהה יחסית (10 דקות או פחות) ואז מתחיל להיות נכון להמיר הגדלת תדירות נוספת בהגדלת האוטובוס. אם מגיעים באוטובוס מפרקי לתדירות של 5 דקות אז כנראה כבר צריך רכבת קלה...
סביר שרק קו 12 אושר כעת כי התשתית לאורכו (אורך תחנות ורדיוסי סיבוב) נבדקה והיא מאפשרת את זה. בהמשך אני מניח שייבחנו עוד קווים.
אגב\ מבחינת השינויים בקווי העיר, אנחנו רואים המשך מגמה של שבירת הקווים הסיבוביים במתכונת "פרח" (יוצא מתחנה מרכזית וחוזר אליה) למצב של קווים דו-כיווניים המשתמשים בכל מיני מסופים בעיר. זו התפתחות מבורכת לטעמי.
לגבי הבעיה הראשונה, את צודקת לגמרי, וזו ממש לא בעיה רק של באר שבע. זו אחת הבעיות של ריבוי קווים בתדירות נמוכה. זה כמובן פתיר די בקלות, אבל אנשים (גם אצל המפעיל וגם במשרד התחבורה) פשוט לא ערים מספיק לסוגיה הזו. בהחלט צריך לטפל בכך ואפילו אגיד שבאופן כלל ארצי. המערכות של היום מסוגלות בהחלט לזהות בקלות קווי אוטובוס שונים שחופפים בחלק גדול מתחילת מסלולם ולהציע להם לו"ז יציאה מדורג. ככל שהקווים יותר תדירים כך זו פחות בעיה לתקן את זה מאחר ויש פחות שילובים בין קווים (כלומר לכל קו יש את צי האוטובוס "שלו") ולכן הזזה רוחבית של הלו"ז לא משפיעה על סידורי העבודה. רק נדרשת תשומת לב לנושא.אחת הבעיות המרכזיות בתחבורה העירונית בבאר שבע היא לדעתי חוסר התאמה של לוחות הזמנים. קורה יותר מדי פעמים ששני אוטובוסים של אותו הקו מגיעים ביחד, וזאת לאחר המתנה די ארוכה בתחנה. קורה הרבה בקו 9 ואני רואה גם בקו 3 (תחנה משותפת לשני הקוים).
מדובר בתחנות שדי קרובות לתחנת המוצא- כלומר זה לא מצב שאחד מהאוטובוסים נתקע בפקק, ומה שקורה אז - הרבה נוסעים מחכים ונדחפים לעלות , הדוחק ממש לא נעים, ודקה או מיד אחר כך מגיע אוטובוס אחד כמעט ריק.
מעבר לכך - קורה לא פעם שאוטובוס לא יוצא בכלל מתחנת המוצא שלו (קו 16 לפני שבועיים, האוטובוס של 08:45 לא יצא).
המצב כיום טוב יותר מאשר בתקופה של מטרודן, אבל עדיין רחוק מלהיות משביע רצון.
שימוש באוטובוסים מפרקיים הוא אחת הדרכים להצליח להגדיל את קיבולת רשת התח"צ למרות משבר הנהגים.
עד ממש לא מזמן אוטובוסים מפרקיים היו רק נחלתם של אגד ודן. (וגם מכרז המטרונית בו זכתה בזמנו דן צפון).
המפעילות החדשות לא רצו בזה כי זה כאב ראש תפעולי מסוג "הצמדת סוג אוטובוס מסוים לקו מסוים) וגם דורש הכשרת נהגים מסוימת.
מכרז ביתר עילית שיושם ב-2017 היה הראשון שכלל אוטובוסים מפרקיים לחברות החדשות, אבל מאחר ואוטובוס מפרקי דורש התאמות של תשתיות וזה לא בוצע על ידי העירייה, האוטובוסים "נלקחו" לקווים 55/56 בגוש דן וזה היה מאד מוצלח. אני ממש מקווה שמכרז אונו-אלעד החדש כולל הגדרה שלהם כמפרקיים.
מכרז בית שמש היה המכרז השני שכלל שלושה קווים מפרקיים, והם כבר התחילו להיות מיושמים וממש ממש תורמים לקיבולת הנדרשת שם.
וסופרבוס שזכתה במכרז המטרונית החדש גם לומדת מה זה מפרקיים.
טוב לראות שגם לא בתהליך מכרזי, יש הכנסה של מפרקיות לעוד מקומות. (כמובן שלדן באר שבע קל יותר בזכות חברת האם דן).
רק הבהרה. תמיד עדיף הגדלת תדירות על פני הפיכת קו למפרקי מבחינת הנוסעים, עד שמגיעים לתדירות גבוהה יחסית (10 דקות או פחות) ואז מתחיל להיות נכון להמיר הגדלת תדירות נוספת בהגדלת האוטובוס. אם מגיעים באוטובוס מפרקי לתדירות של 5 דקות אז כנראה כבר צריך רכבת קלה...
סביר שרק קו 12 אושר כעת כי התשתית לאורכו (אורך תחנות ורדיוסי סיבוב) נבדקה והיא מאפשרת את זה. בהמשך אני מניח שייבחנו עוד קווים.
אגב\ מבחינת השינויים בקווי העיר, אנחנו רואים המשך מגמה של שבירת הקווים הסיבוביים במתכונת "פרח" (יוצא מתחנה מרכזית וחוזר אליה) למצב של קווים דו-כיווניים המשתמשים בכל מיני מסופים בעיר. זו התפתחות מבורכת לטעמי.
פעם ראשונה שהם יפעילו מפרקיות, מלבד אגד,מעניין.כמו כן, יכנסו בקרוב, כאמור, מספר מפרקיות לקווי מזרח ירושלים.
כל השינויים לאחרונה שמבוצעים בקווי העיר בין אם תוספת שירות, קווים חדשים, היא מבורכת.שימוש באוטובוסים מפרקיים הוא אחת הדרכים להצליח להגדיל את קיבולת רשת התח"צ למרות משבר הנהגים.
עד ממש לא מזמן אוטובוסים מפרקיים היו רק נחלתם של אגד ודן. (וגם מכרז המטרונית בו זכתה בזמנו דן צפון).
המפעילות החדשות לא רצו בזה כי זה כאב ראש תפעולי מסוג "הצמדת סוג אוטובוס מסוים לקו מסוים) וגם דורש הכשרת נהגים מסוימת.
מכרז ביתר עילית שיושם ב-2017 היה הראשון שכלל אוטובוסים מפרקיים לחברות החדשות, אבל מאחר ואוטובוס מפרקי דורש התאמות של תשתיות וזה לא בוצע על ידי העירייה, האוטובוסים "נלקחו" לקווים 55/56 בגוש דן וזה היה מאד מוצלח. אני ממש מקווה שמכרז אונו-אלעד החדש כולל הגדרה שלהם כמפרקיים.
מכרז בית שמש היה המכרז השני שכלל שלושה קווים מפרקיים, והם כבר התחילו להיות מיושמים וממש ממש תורמים לקיבולת הנדרשת שם.
וסופרבוס שזכתה במכרז המטרונית החדש גם לומדת מה זה מפרקיים.
טוב לראות שגם לא בתהליך מכרזי, יש הכנסה של מפרקיות לעוד מקומות. (כמובן שלדן באר שבע קל יותר בזכות חברת האם דן).
רק הבהרה. תמיד עדיף הגדלת תדירות על פני הפיכת קו למפרקי מבחינת הנוסעים, עד שמגיעים לתדירות גבוהה יחסית (10 דקות או פחות) ואז מתחיל להיות נכון להמיר הגדלת תדירות נוספת בהגדלת האוטובוס. אם מגיעים באוטובוס מפרקי לתדירות של 5 דקות אז כנראה כבר צריך רכבת קלה...
סביר שרק קו 12 אושר כעת כי התשתית לאורכו (אורך תחנות ורדיוסי סיבוב) נבדקה והיא מאפשרת את זה. בהמשך אני מניח שייבחנו עוד קווים.
אגב\ מבחינת השינויים בקווי העיר, אנחנו רואים המשך מגמה של שבירת הקווים הסיבוביים במתכונת "פרח" (יוצא מתחנה מרכזית וחוזר אליה) למצב של קווים דו-כיווניים המשתמשים בכל מיני מסופים בעיר. זו התפתחות מבורמה
ממש לא דיברתי על רכבת קלה במסלול קו 12, רק ציינתי שאין כל כך טעם לעלות באוטובוסים בתדירות של מעל נסיעה כל 5 דקות, אלא אם כן יש לו תוואיי העדפה ייעודי (BRT) ואז אפשר להגיע גם לתדירות גדולה יותר. אם קו אוטובוסים רגיל מגיע לתדירות של כל 5 דקות והוא עדיין עמוס אז צריך לחשוב על פתרונות אחרים. (וכן זה בהחלט יכול להיות תלת מפרקי, BRT וכו'). רכבת קלה בדרך כלל נדרשת כשמזהים ציר די ארוך שיש עליו כמה וכמה קווים שכל אחד מהם בתדירות ממש טובה ולא בגלל קו בודד... וכמובן שמעבר לעניין הזה יש את עניין הישימות, גם התשתיתית וגם המימונית...כל השינויים לאחרונה שמבוצעים בקווי העיר בין אם תוספת שירות, קווים חדשים, היא מבורכת.
מבחינת החברה הוספת המפרקיים היא שינוי מבחינת סידור קבוע של נהג לקו עם המפרקיות.
רכבת קלה לא אפשרי במסלול של קו 12, מלבד העניין שגם עלויות כמה מאות מיליארדים, כדי שהרכבת קלה תיסע על קו, לא נשמע לי סביר. כשאפשר לרכוש אוטובוס חשמלי בהרבה פחות. אם כבר אפשר לחשוב בכיוון רכישת אוטובוס תלת פירקי יחסוך בעלויות בהרבה מתכנון והשמה של רכבת קלה.
יש כבר שניים בבאר שבע שעובדים, אחד מהם 5 דלתותנראה היום בבאר שבע, קו 12.
לא הצלחתי לצלם.
בנוסף - העיריה שלחה מסרון בו הודיעה על הוספת קווים חדשים ושינוי בקווים קיימים.
חבל שאי אפשר לראות את המסלולים באופן ברור במפה המצורפת.
מעניין מאוד. כנראה יש להם תאריך יעד שהמפרקיות אמורים להיכנס לקו והם לא עומדים בהם. ולכן כנראה יורדים/ירדו זמנית.ראיתי אחד הערב בכביש 6 בדרך לבאר שבע. נדמה לי שזה היה סולאריס של דן במקור
הבוקר כבר ראיתי שני מפרקיים בחניון של דן באר שבע - הייגר והסולאריס המדוברמעניין מאוד. כנראה יש להם תאריך יעד שהמפרקיות אמורים להיכנס לקו והם לא עומדים בהם. ולכן כנראה יורדים/ירדו זמנית.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.