אוטובוס - או האופציה השפויה

מצב
הנושא נעול.

ashmash

New member
אוטובוס - או האופציה השפויה

אוטובוס - או האופציה השפויה
עד לאחרונה נסעתי מידי בוקר לת"א ברכבת ולרכבת הגעתי באוטובוס מנוה שאנן בחיפה. לאחרונה התחלתי לנסוע בקו 904 וחיי השתפרו פלאים... 1. האוטובוס אקספרס, חוסך לי נסיעה לרכבת והמתנה ארוכה לרכבת. 2. באוטובוס ניתן לשלוט במיזוג שמגיע אליך בניגוד לרכבת שאו שהמזגן מקפיא, או שהוא מקולקל ולא עובד. 3. באוטובוס אין כרטיסן מעצבן שמדקלם את כל התחנות כל חמש דקות. 4. באוטובוס אין כרטיסן שמעיר אותך בשביל לבדוק את הכרטיס. 5. באוטובוס לא נוצר מצב שאתה תלוי במכונת כרטיסים שלא עובדת. 6. באוטובוס יש נוף יפה יותר לטעמי |(תמיד נוף שלא רגילים אליו יפה יותר. 7. האוטובוס לת"א חוסך לי חצי שעה (מיותר משעתיים לפחות משעה וחצי) מביתי. 8. באוטובוס אני יושב לבד על שני מושבים בניגוד לרכבת שתמיד מתיישבים לידי אנשים, בעיקר כאלה שאוהבים לצעוק או להפריע. 9. באוטובוס אין מקבצי נדבות למיניהם (חרשים, מחזירים בתשובה וכו´) עכשיו נותר לי לקוות רק שתקראו, תקנאו, תפנימו, אבל אל תגרמו להגירה המונית לאוטובוס, אחרת אני שוב אאלץ לנסוע בתחבורה ציבורית שלא היתה מביישת מדינת עולם שלישי...
 
מה שתיארת היא תוצאה בריאה של תחרות

אוטובוס - או האופציה השפויה
עד לאחרונה נסעתי מידי בוקר לת"א ברכבת ולרכבת הגעתי באוטובוס מנוה שאנן בחיפה. לאחרונה התחלתי לנסוע בקו 904 וחיי השתפרו פלאים... 1. האוטובוס אקספרס, חוסך לי נסיעה לרכבת והמתנה ארוכה לרכבת. 2. באוטובוס ניתן לשלוט במיזוג שמגיע אליך בניגוד לרכבת שאו שהמזגן מקפיא, או שהוא מקולקל ולא עובד. 3. באוטובוס אין כרטיסן מעצבן שמדקלם את כל התחנות כל חמש דקות. 4. באוטובוס אין כרטיסן שמעיר אותך בשביל לבדוק את הכרטיס. 5. באוטובוס לא נוצר מצב שאתה תלוי במכונת כרטיסים שלא עובדת. 6. באוטובוס יש נוף יפה יותר לטעמי |(תמיד נוף שלא רגילים אליו יפה יותר. 7. האוטובוס לת"א חוסך לי חצי שעה (מיותר משעתיים לפחות משעה וחצי) מביתי. 8. באוטובוס אני יושב לבד על שני מושבים בניגוד לרכבת שתמיד מתיישבים לידי אנשים, בעיקר כאלה שאוהבים לצעוק או להפריע. 9. באוטובוס אין מקבצי נדבות למיניהם (חרשים, מחזירים בתשובה וכו´) עכשיו נותר לי לקוות רק שתקראו, תקנאו, תפנימו, אבל אל תגרמו להגירה המונית לאוטובוס, אחרת אני שוב אאלץ לנסוע בתחבורה ציבורית שלא היתה מביישת מדינת עולם שלישי...
מה שתיארת היא תוצאה בריאה של תחרות
אני מקווה שרשימת היתרונות שציינת תגיע לידי הנהלת הרכבת ותוביל לשיפורים המתחייבים, וחוזר חלילה. השורה התחתונה: הלקוח נהנה
 

harelc

New member
904 הוא לא דוגמה לכלום

אוטובוס - או האופציה השפויה
עד לאחרונה נסעתי מידי בוקר לת"א ברכבת ולרכבת הגעתי באוטובוס מנוה שאנן בחיפה. לאחרונה התחלתי לנסוע בקו 904 וחיי השתפרו פלאים... 1. האוטובוס אקספרס, חוסך לי נסיעה לרכבת והמתנה ארוכה לרכבת. 2. באוטובוס ניתן לשלוט במיזוג שמגיע אליך בניגוד לרכבת שאו שהמזגן מקפיא, או שהוא מקולקל ולא עובד. 3. באוטובוס אין כרטיסן מעצבן שמדקלם את כל התחנות כל חמש דקות. 4. באוטובוס אין כרטיסן שמעיר אותך בשביל לבדוק את הכרטיס. 5. באוטובוס לא נוצר מצב שאתה תלוי במכונת כרטיסים שלא עובדת. 6. באוטובוס יש נוף יפה יותר לטעמי |(תמיד נוף שלא רגילים אליו יפה יותר. 7. האוטובוס לת"א חוסך לי חצי שעה (מיותר משעתיים לפחות משעה וחצי) מביתי. 8. באוטובוס אני יושב לבד על שני מושבים בניגוד לרכבת שתמיד מתיישבים לידי אנשים, בעיקר כאלה שאוהבים לצעוק או להפריע. 9. באוטובוס אין מקבצי נדבות למיניהם (חרשים, מחזירים בתשובה וכו´) עכשיו נותר לי לקוות רק שתקראו, תקנאו, תפנימו, אבל אל תגרמו להגירה המונית לאוטובוס, אחרת אני שוב אאלץ לנסוע בתחבורה ציבורית שלא היתה מביישת מדינת עולם שלישי...
904 הוא לא דוגמה לכלום
שלום, במקרה יש לי נסיון ארוך בנסיונות שווא לשכנע תושבי נווה שאנן להעדיף את הרכבת על פני קו 904 של אגד. במשך זמן רב ניסיתי לשכנע כמה חברים שלי שהיו צריכים להגיע מדי יום מנווה שאנן לגלילות ליסוע ברכבת מחוף הכרמל להרצליה, ורק אחרי שנכשלתי סופית הבנתי למה הם צדקו: - תחנות הרכבת בחיפה ממוקמות בקו החוף, ומי שגר בשכונות שמרוחקות כמו למשל נווה שאנן צריך לעשות מסע של ממש עד שהוא בכלל מגיע לתחנת הרכבת. - (וזה הטיעון המשכנע יותר): קו 904 הוא מין שמורת טבע יחידה במינה של אגד, ששונה מ99% מהקווים האחרים בכמה מאפיינים: הוא מין קו ישיר בין שכונת מגורים אחת ספציפית במטרופולין אחד (בחיפה) ובין מטרופולוין אחר (ת"א), הוא בד"כ לא עמוס במיוחד, והפרופיל הסוציולוגי של הנוסע הממוצע בו דומה הרבה יותר לזה של הנוסע הממוצע ברכבת מאשר באוטובוס, וזה הופך את הנסיעה לחוויה מאוד נעימה בהשוואה לאוטובוסים אחרים. ובכל זאת, מי שניסה פעם לחכות לקו הזה במשך 40 דקות באחת מהתחנות הצחיחות וחסרות ההצללה המינימלית של אגד על כביש החוף (באכדיה למשל) חווה בוודאי סיוט נוראי. מבחינה זו (ומאלף בחינות אחרות) - אני איש של רכבות.
 

ashmash

New member
היום - יום חמישי נסעתי בבוקר ב-904

904 הוא לא דוגמה לכלום
שלום, במקרה יש לי נסיון ארוך בנסיונות שווא לשכנע תושבי נווה שאנן להעדיף את הרכבת על פני קו 904 של אגד. במשך זמן רב ניסיתי לשכנע כמה חברים שלי שהיו צריכים להגיע מדי יום מנווה שאנן לגלילות ליסוע ברכבת מחוף הכרמל להרצליה, ורק אחרי שנכשלתי סופית הבנתי למה הם צדקו: - תחנות הרכבת בחיפה ממוקמות בקו החוף, ומי שגר בשכונות שמרוחקות כמו למשל נווה שאנן צריך לעשות מסע של ממש עד שהוא בכלל מגיע לתחנת הרכבת. - (וזה הטיעון המשכנע יותר): קו 904 הוא מין שמורת טבע יחידה במינה של אגד, ששונה מ99% מהקווים האחרים בכמה מאפיינים: הוא מין קו ישיר בין שכונת מגורים אחת ספציפית במטרופולין אחד (בחיפה) ובין מטרופולוין אחר (ת"א), הוא בד"כ לא עמוס במיוחד, והפרופיל הסוציולוגי של הנוסע הממוצע בו דומה הרבה יותר לזה של הנוסע הממוצע ברכבת מאשר באוטובוס, וזה הופך את הנסיעה לחוויה מאוד נעימה בהשוואה לאוטובוסים אחרים. ובכל זאת, מי שניסה פעם לחכות לקו הזה במשך 40 דקות באחת מהתחנות הצחיחות וחסרות ההצללה המינימלית של אגד על כביש החוף (באכדיה למשל) חווה בוודאי סיוט נוראי. מבחינה זו (ומאלף בחינות אחרות) - אני איש של רכבות.
היום - יום חמישי נסעתי בבוקר ב-904
וחזרתי ברכבת מדדתי בבוקר, בשעות הלחץ (יחסית) נסיעה של שעה ושלושים ושבע דקות ממרכז זיו עד עזריאלי וחזרתי ברכבת של 18:15 בערך (שכמובן איחרה וחיכיתי לה עוד מלפני כן) והגעתי חזרה ב-20:20... למותר לציין שהאוטובוס היה חצי ריק והרכבת היתה מלאה לחלוטין כבר בת"א עזריאלי, ואח"כ דחסו את האנשים איכשהו פנימה בעמידה. רכבת קומתיים חדישה היתה כ"כ צפופה וכ"כ חמה!!! מסכנה: מממ יש מקום לספק?!
 

raminec

New member
אתה פשוט לא צודק!!

היום - יום חמישי נסעתי בבוקר ב-904
וחזרתי ברכבת מדדתי בבוקר, בשעות הלחץ (יחסית) נסיעה של שעה ושלושים ושבע דקות ממרכז זיו עד עזריאלי וחזרתי ברכבת של 18:15 בערך (שכמובן איחרה וחיכיתי לה עוד מלפני כן) והגעתי חזרה ב-20:20... למותר לציין שהאוטובוס היה חצי ריק והרכבת היתה מלאה לחלוטין כבר בת"א עזריאלי, ואח"כ דחסו את האנשים איכשהו פנימה בעמידה. רכבת קומתיים חדישה היתה כ"כ צפופה וכ"כ חמה!!! מסכנה: מממ יש מקום לספק?!
אתה פשוט לא צודק!!
יתרונה המשמעותי של הרכבת נמדד בשעות השיא האמיתיות (ולא בזמן עמוס רק יחסית) בימי ראשון בבוקר קו 904 מפוצץ טוטלית (אני מודה כמו הרכבת) וזמן ההגעה שלו לנו"ש עובר את השעתיים!! ואנשים כמוני שצריכים להגיע לנו"ש מדרום לגוש דן אין להם בכלל דילמה אם להשתמש באוטובוס או ברכבת גם אם צריך לסע על גג הרכבת זה יהיה עדיין יותר נוח יותר בטיחותי (כמה נוסעי רכבת נפצעו מתאונות דרכים?) והרבה יותר מהיר. דרך אגב אני תיזמנתי מעזריאלי לטכניון שעה וארבעים. הכל תלוי במסלול באופן ספציפי. לא ניתן להכליל על סמך קו אחד של אגד לגבי השירות הכולל. ובוודאי שלא ניתן לתזמן קו של אגד באופן מוחלט כאשר זמן הנסיעה תלוי בשעות היממה ובימות השבוע לעומת רכבות שזמן הנסיעה שלהן הוא קבוע למעט סטיות קלות יחסית.
 

ashmash

New member
כמו בכל דבר בחיים

אתה פשוט לא צודק!!
יתרונה המשמעותי של הרכבת נמדד בשעות השיא האמיתיות (ולא בזמן עמוס רק יחסית) בימי ראשון בבוקר קו 904 מפוצץ טוטלית (אני מודה כמו הרכבת) וזמן ההגעה שלו לנו"ש עובר את השעתיים!! ואנשים כמוני שצריכים להגיע לנו"ש מדרום לגוש דן אין להם בכלל דילמה אם להשתמש באוטובוס או ברכבת גם אם צריך לסע על גג הרכבת זה יהיה עדיין יותר נוח יותר בטיחותי (כמה נוסעי רכבת נפצעו מתאונות דרכים?) והרבה יותר מהיר. דרך אגב אני תיזמנתי מעזריאלי לטכניון שעה וארבעים. הכל תלוי במסלול באופן ספציפי. לא ניתן להכליל על סמך קו אחד של אגד לגבי השירות הכולל. ובוודאי שלא ניתן לתזמן קו של אגד באופן מוחלט כאשר זמן הנסיעה תלוי בשעות היממה ובימות השבוע לעומת רכבות שזמן הנסיעה שלהן הוא קבוע למעט סטיות קלות יחסית.
כמו בכל דבר בחיים
זה תלוי מאיזה צד מסתכלים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה