מדהים! ורואים של "דיימלר" עירוניתאוטובוסים ישנים, החל מהדקה 6:45....
אוטובוסים ישנים, החל מהדקה 6:45....
היו עשר כרטיסניות כאלו בדן, מ- 731 עד 740מדהים! ורואים של "דיימלר" עירונית
מאד נדירה
זה דיימלר בריטי ולא גרמניהיו עשר כרטיסניות כאלו בדן, מ- 731 עד 740
בהמשך הוחלפו מספריהן ל- 191 עד 200 בהתאמה והן פעלו בקו 63. העשר הללו הובאו, ככל הנראה, במסגרת הסכם השילומים עם גרמניה. התמונות של אוטובוסים חונים הן בחניון רכבת ארלוזרוב וצולמו לאחר שנת 1964, שכן חלק מהאוטובוסים צבועים בצבע לבן-כחול וחלק בצבע צהוב-ירוק
בשעתו היה על כך ויכוח בבנין הדר דפנה אצל פישלזה דיימלר בריטי ולא גרמני
ולכן אין קשר לשילומים לדעתי.
על הדימלר הזה (פריליין) ראו כאן
[URL]http://israelmotorindustry.org/daimler-freeline-israel/[/URL]
הדיימלר פריליין היה אוטובוס בריטי למהדריןבשעתו היה על כך ויכוח בבנין הדר דפנה אצל פישל
שניהל אז את ארכיון דן. הוא טען בתוקף שהמנועים עצמם והתמסורות היו גרמניים וכי הוא זכר מסמכים בנוגע לכך בשפה הגרמנית מהשנים 1956-1957. הבעיה היתה שהם לא נמצאו בתיקים וזאת למרות שנמצא חומר יפה על עשיריית הדיימלרים של דן ועל עשיריית הדיימלרים של אגד. לא נשאר מהם זכר. הדבר היחיד שאני זוכר הוא דיימלר מושבת של אגד בחצר בית במה שהיה בזמנו מעברת תלפיות בירושלים. לא נשאר כיום זכר ממבני המעברה הללו המכונים אזבסטונים וקשה מאוד לדעת איזה הרכב חלקים הכילו האוטובוסים. ממה שאני יודע המנועים היו זהים בכל 20 האוטובוסים. המרכבים באגד היו שונים לחלוטין מהעירוניים של דן. הן באגד והן בדן היו אוטובוסי הדיימלר סיפור הצלחה ידוע. מה שמנע את המשך רכישתם היה המחיר הגבוה: אי לכך הוחלט על רכישת שלדות ליילנד רויאל טייגר - וורלדמאסטר - מארק 2 שהיו זולות באופן ניכר משלדות הדיימלר. הדיימלר האחרון שהושבת היה 87-709 והוא הושבת ביום 15.04.1978 כלומר שהיה בשירות כמעט 21 שנה ! לילה טוב.
see thisהדיימלר פריליין היה אוטובוס בריטי למהדרין
(חוץ ממרכב כמובן)
הנסיון של דיימלר בריטניה לייצר אוטובוס עם מנוע תת רצפתי נכשל ויוצרו בסך הכל פחות ממ 700 חידות לעומת הליילנד שייצרו הרבה הרבה הרבה ויותר.
המנועים היו מסוג גרדנר או מייצור עצמי של דיימלר בריטניה ואני לא יודע איזה מהם היו ליחידות בנמכרו בארץ (אולי בארכיון אגד יודעים).
דיימלר ייצרה בעיקר אוטובוסים דו קומתיים וכשהתאחדה עם ליילנד בתחילת שנות השבעים זה נפסק.
בישראל הם היו סיפור הצלחה: יתכן שבהשוואה לsee this
http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler_Freeline
I remember the DAN Daimlers very well- - high entrance/exit- difficult for those with luggage and the older people.
The model was not really successful- only 650 units produced.
this film is a very important historical document - I don't think that those buses were photographed that often? I mean good photos, focusing on the bus.
regards
Yoram
עובדתית הדיימלר היו מאוד מוצלחים בארץ - בעיקרהדיימלר פריליין היה אוטובוס בריטי למהדרין
(חוץ ממרכב כמובן)
הנסיון של דיימלר בריטניה לייצר אוטובוס עם מנוע תת רצפתי נכשל ויוצרו בסך הכל פחות ממ 700 חידות לעומת הליילנד שייצרו הרבה הרבה הרבה ויותר.
המנועים היו מסוג גרדנר או מייצור עצמי של דיימלר בריטניה ואני לא יודע איזה מהם היו ליחידות בנמכרו בארץ (אולי בארכיון אגד יודעים).
דיימלר ייצרה בעיקר אוטובוסים דו קומתיים וכשהתאחדה עם ליילנד בתחילת שנות השבעים זה נפסק.
daimlersעובדתית הדיימלר היו מאוד מוצלחים בארץ - בעיקר
אלו של אגד. אין לי את המסמכים של המנועים שלהם ולכן לא יכול לדעת היכן יוצרו יחידות הכח. לא בדקתי כל בורג וכל בוכנה במנועייהם אך בהחלט יתכן שהיו בדיימלר חלקים מגרמניה, צרפת או השד יודע מה. אילו הייתי מוצא את אותם מסמכים, יכולנו לדעת בוודאות.
חקרתי לעומק את הענין: הדיימלרים הישראליםdaimlers
the wiki article should be accruate- it was reviewed by PSV Circle .
It seems likely that the chassis was put together in the UK- as all other export models were.
The NZ damilers- same chassis/different bodies- pefformed well in NZ - for 30 years.
the big problem with the daimlers was that they were heavy, thus fuel consuption was high.
maybe this did not matter in pre 1973 days
regards
Yoram
שוב, אני חושב שהמנוע היה בריטי למהדרין ללא חלקים גרמנייםחקרתי לעומק את הענין: הדיימלרים הישראלים
היו מוצלחים כל עוד שכן בהם מנוע דיימלר שרוב חלקיו גרמנים. אח"כ התגלו בעיות במנוע כי היה מורכב מאוד ומסובך לטיפולים ואז הוחלט להחליפו במנוע ליילנד סטנדרטי. מנועי ליילנד היו חלשים מדי למרכב הכבד והארוך יותר מהרגיל שהיה גם גבוה יותר. הבעיה עם מנועי הדיימלר היתה שבשנים הראשונות לפעולתם הם היו חזקים ואמינים. ואז החלו הבעיות ובישראל לא ידעו איך "לאכול את התקלות". מנועי דיימלר היו חזקים מאוד וסחבו מצויין בעליות. כאשר הוחלף לדיימלרים המנוע למנוע ליילנד, היה צורך להעביר את כל הדיימלרים לשפלה כי מנוע הטייגר מרק 2 היה חלש מדי בעליות למרכב כה כבד וארוך.
אנחנו צריכים את ספר המנוע. מצידי אנסה למצוא עותק שלושוב, אני חושב שהמנוע היה בריטי למהדרין ללא חלקים גרמניים
אם טעיתי אשמח אם תתקן ותביא אסמכתא כדי שאשכיל.
Enginesאנחנו צריכים את ספר המנוע. מצידי אנסה למצוא עותק שלו
או מידע טכני רב ככל האפשר על המנוע. בארכיון דן שהיה ממוקם בבית הדר דפנה היה תיק מסמכים העוסק בדיימלר תוך שימת דגש על המנוע. לא קיבלתי אותו ולא ביקשתי אותו כי זה לא היה נראה לי אז משמעותי. אבל, צביקה מנהל ארכיון אגד כרגע בירושלים, נמצא עכשיו בסין. כאשר הוא ישוב, אשאל אותו לגבי ספר הרכב או ספר המנוע של הרכב שכמותו היו 10 באגד ו- 10 בדן. לפי מה שאני זוכר, היה מדובר במנוע גרמני. בהחלט קיים מצב לפיו הורכב המנוע בבריטניה אך הדבר עדיין לא מוכיח לכאן או לשם מי ייצר את חלקי המנוע. גם מנוע טנק המרכבה הוא מנוע אמריקאי כידוע, אך הוא מגיע ארצה כקיט להרכבה ומורכב בישראל. וגם לגביו קיים אצלי ספק רב אם כל חלקי המנוע מקורם בארה"ב. ייתכנו גם חלקים שמקורם בסין, כמו שקורה בכל מכוניות הפיג'ו והסיטרואן הנוכחיות שמנועם מורכב אמנם בצרפת אך חלקים ממנו מיוצרים בגרמניה, בלגיה וסין. המנוע הנוכחי בסיטרואן C5 הוא מנוע שכמעט כולו גרמני מבית BMW.
תודה רבה ! יפה ! השאלה היא האם קיים ספר ספציפי מנועי גרדינר?Engines
It would be interesting to know...
generally, the most successful daimlers - in comparable weather - were the ones for Hong KOng- it is hotter and more humid.
The daimlers used gardiner engines- and there were thousands of them in HK.
they had to be slightly modified in HK, but they performed very well.
regards
Yoram
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.