אוטובוסים ומוניות במדריד

מצב
הנושא נעול.

אוהדא11

New member
אוטובוסים ומוניות במדריד

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44

 

אוהדא11

New member
תמונה נוספת של התחנה, כל תחנה נושאת מספר

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
תמונה נוספת של התחנה, כל תחנה נושאת מספר

 

tapuzo2

New member
גם בארץ כל תחנה ממוספרת. בקטן, במזערי, שלא תמצא אותו

תמונה נוספת של התחנה, כל תחנה נושאת מספר
גם בארץ כל תחנה ממוספרת. בקטן, במזערי, שלא תמצא אותו
הלוואי אצלנו עמודי מידע כאלה. הכל ברור קריא בכתב גדול וברור.
- ולא בכתב קטן, כדי לדחוס 3 שפות.
יש להם כבוד לעיצוב.
יש להם כבוד לשפה.
יש להם כבוד לנוסע.
יש לנו - הרבה מה ללמוד.
 

Subi777

New member
מספור תחנות בארץ הוא נוראי

גם בארץ כל תחנה ממוספרת. בקטן, במזערי, שלא תמצא אותו
הלוואי אצלנו עמודי מידע כאלה. הכל ברור קריא בכתב גדול וברור.
- ולא בכתב קטן, כדי לדחוס 3 שפות.
יש להם כבוד לעיצוב.
יש להם כבוד לשפה.
יש להם כבוד לנוסע.
יש לנו - הרבה מה ללמוד.
מספור תחנות בארץ הוא נוראי
היה נכון יותר למספר בשיטה אחרת.. המספור בארץ הוא ארצי ולכן יש כל כך הרבה ספרות.
 

אוהדא11

New member
כך נראה האוטובוס

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
כך נראה האוטובוס
על כל האוטובוסים סימון של כסא גלגלים, והנהגים פותחים את הרמפה האחורית כשהם רואים נכה רתוק לכסא גלגלים, אלא אם כן המקום המיועד ברחבה האחורית תפוס עם כסא גלגלים אחר. אין בעיה לפתוח את הרמפה ולא צריך לחפש לה מפתח או לרדת אישית לפתוח אותה.

 

אוהדא11

New member
מפת מסלול הקו

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
מפת מסלול הקו

 

אוהדא11

New member
כך נראות המוניות במדריד

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
כך נראות המוניות במדריד
על "הכובע" יש סימונים מ- 1 עד 4 לפי התעריף המופעל במונה. יש גם שלט בחלון הקדמי אם המונית תפוסה או פנויה. תופעה מעניינת, שנוסעים מוכנים לעלות למונית שבה כבר יש נוסע בגלל המחיר הנמוך שהם מקבלים, וזו תופעה רבה בעיר

 

אוהדא11

New member
תחנת אוטובוס

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
תחנת אוטובוס
כך נראות התחנות ברחובות הראשיים. על התחנה מותקן שעון שמתחלף עם צג טמפרטורה. על התחנה מוצבים מספרי הקווים, וקווי הלילה מסומנים באות N

 

אוהדא11

New member
מידע לנוסע בסככת התחנה

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
מידע לנוסע בסככת התחנה

 

אוהדא11

New member
מפה כללית של קווי האוטובוסים ע"ג התחנה

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
מפה כללית של קווי האוטובוסים ע"ג התחנה

 

אוהדא11

New member
אוטובוס בסיור סובב מדריד, כאמור יש שני קווים כאלה

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
אוטובוס בסיור סובב מדריד, כאמור יש שני קווים כאלה

 

אורי404

New member
כנראה פיאט 127 או המקבילה שלה

אוטובוס בסיור סובב מדריד, כאמור יש שני קווים כאלה
כנראה פיאט 127 או המקבילה שלה
בשנות השמונים היו מכוניות סיאט, שהיו למעשה פיאט. בשנות השמונים הן גם נמכרו בישראל.
המכונית באמצע או שהיא פיאט 127 דור ראשון או אולי הסיאט המקבילה.
 

אוהדא11

New member
ירידה לתחנת מטרו, חלק מהתחנות מונגשות

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
ירידה לתחנת מטרו, חלק מהתחנות מונגשות

 

tapuzo2

New member
איפה זה ואיפה הפלסטיקים הצהובים עם הפוליקרבונט של הכרמלית

ירידה לתחנת מטרו, חלק מהתחנות מונגשות
איפה זה ואיפה הפלסטיקים הצהובים עם הפוליקרבונט של הכרמלית
להשתגע כמה אנחנו רחוקים מהבנה שעיצוב עירוני זה חלק עיקרי מהתרבות.
ואין כמו ספרד כדי להבין כמה זה יוצר הבדל.
 

אוהדא11

New member
לא תח"צ אבל אמצעי תחבורה - "תל אופן" של מדריד

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
לא תח"צ אבל אמצעי תחבורה - "תל אופן" של מדריד

 

אוהדא11

New member
תחנת "תל אופן"

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
תחנת "תל אופן"
יש רחובות שבהם יש מסלולי אופניים מיוחדים



 

אוהדא11

New member
מספר רישוי ספרדי, יש כלי רכב רבים עם לוחית SP

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
מספר רישוי ספרדי, יש כלי רכב רבים עם לוחית SP



 

Ccyclist

Well-known member
SP פירושו רכב מסחרי. הנה רשמיי מהקוסטה דל סול:

מספר רישוי ספרדי, יש כלי רכב רבים עם לוחית SP
SP פירושו רכב מסחרי. הנה רשמיי מהקוסטה דל סול:
עד כמה שהבחנתי בעשור האחרון שיטת הרישוי הספרדית מנתהלת כלדקמן:
&nbsp
עד תחילת שנות ה2000 המיספור היה PׂP 1234 AB כאשר האות או שתי האותיות משמאל ייצגו פרובינציה (כך רוב המכוניות הישנות באזורנו הן MA - מאלאגה), המיספור באמצע וודאי מייצג משהו, וכך גם שתי האותיות האחרונות.
&nbsp
מתחילת שנות ה2000, 2002 או 2001 בקירוב (למען האותנטיות לא אברר בוויקיפדיה) השיטה שונתה מעט כדי ליצור רישום ארצי, והמיספור הינו
1234
BCD
&nbsp
(המספרים מימין לאותיות, תפוז כתב את זה הפוך אז אני שובר, כמו לוחית זיהוי של אופנוע ספרדי, או מכוניות עם מנוע קטן במיוחד).
&nbsp
אינני יודע מה המספרים מייצגים, אבל האות הראשונה בשילוש מייצגת שנה, וכל שנה אנו שוכרים מכונית עם אות עדכנית יותר.
&nbsp
כך בתחילת הדרך שכרנו מכוניות עם האותיות C או D, השיטה דילגה על A ו E כדי שלא ליצור מילים ו B היתה ישנה מדי, עברנו דרך F לG ואני חושב שגם H, כאשר יתכן שהאות J כבר בשימוש (מאז שהייתי שם לאחרונה יש אפילו מלך חדש).
&nbsp
בעשור שלם הם הצליחו לעבור רק 6 אותיות, כך שהאות לא מייצגת שנה אלא תקופת זמן ארוכה יותר.
&nbsp
הלוחית SP קיימת על מוניות, אוטובוסים, משאיות וכו' ללא קשר ללגילו של מספר הזיהוי. זהו זיהוי כרכב מסחרי, האות המייצגת את ספרד בסמל הלאומי / אירופאי (דגל האיחוד על תו כחול, ומתחתיו אותיות המדינה החברה) היא E - כמו בשמה של המדינה בשפה הקסטיליאנית - אספנניה.
&nbsp
בגלל חופש המעבר באירופה כבישי הקוסטה מלאים גם במכוניות גרמניות, הולנדיות, צרפתיות ואף בריטיות (למרות הניהוג בצד ההפוך). יש גם מכוניות מרוקאיות (שמספריהן כוללות גם אות ערבית אחת שלטעמי יש לאסור באיחוד כי אי אפשר לרשום אותו בקלות) וגם מכוניות גיברלטריות שהפורמט שלהן הוא G 12345 A - האות G מייצגת את גיברלטר, המספרים - רישום, והאות (שהוספה באמצע העשור שעבר) - שנה או סדרת שנים. הקוד הלאומי שלהן הוא GBZ כלומר GB כמו בריטניה ואות נוספת המייצגת את גיברלטר. ( GBG היא האי גרנזי).
&nbsp
הפורמטים השונים מאפשרים להבחין בקלות מאיפה הנהג שלפניך, ואולי גם את גיל הרכב אם אתה מכיר את הפורמט הספציפי. אינני משועמם, אני נמצא על הכבישים האלו לפחות 4 ימים בשבוע, 4 חודשים בשנה, במשך עשור - כך שלמדתי לקרוא את המידע שמוצג מולי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה