אוטובוסים ומוניות במדריד

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
תיקון - המספרים בשיטה החדשה משמאל לאותיות. סליחה.

SP פירושו רכב מסחרי. הנה רשמיי מהקוסטה דל סול:
עד כמה שהבחנתי בעשור האחרון שיטת הרישוי הספרדית מנתהלת כלדקמן:
&nbsp
עד תחילת שנות ה2000 המיספור היה PׂP 1234 AB כאשר האות או שתי האותיות משמאל ייצגו פרובינציה (כך רוב המכוניות הישנות באזורנו הן MA - מאלאגה), המיספור באמצע וודאי מייצג משהו, וכך גם שתי האותיות האחרונות.
&nbsp
מתחילת שנות ה2000, 2002 או 2001 בקירוב (למען האותנטיות לא אברר בוויקיפדיה) השיטה שונתה מעט כדי ליצור רישום ארצי, והמיספור הינו
1234
BCD
&nbsp
(המספרים מימין לאותיות, תפוז כתב את זה הפוך אז אני שובר, כמו לוחית זיהוי של אופנוע ספרדי, או מכוניות עם מנוע קטן במיוחד).
&nbsp
אינני יודע מה המספרים מייצגים, אבל האות הראשונה בשילוש מייצגת שנה, וכל שנה אנו שוכרים מכונית עם אות עדכנית יותר.
&nbsp
כך בתחילת הדרך שכרנו מכוניות עם האותיות C או D, השיטה דילגה על A ו E כדי שלא ליצור מילים ו B היתה ישנה מדי, עברנו דרך F לG ואני חושב שגם H, כאשר יתכן שהאות J כבר בשימוש (מאז שהייתי שם לאחרונה יש אפילו מלך חדש).
&nbsp
בעשור שלם הם הצליחו לעבור רק 6 אותיות, כך שהאות לא מייצגת שנה אלא תקופת זמן ארוכה יותר.
&nbsp
הלוחית SP קיימת על מוניות, אוטובוסים, משאיות וכו' ללא קשר ללגילו של מספר הזיהוי. זהו זיהוי כרכב מסחרי, האות המייצגת את ספרד בסמל הלאומי / אירופאי (דגל האיחוד על תו כחול, ומתחתיו אותיות המדינה החברה) היא E - כמו בשמה של המדינה בשפה הקסטיליאנית - אספנניה.
&nbsp
בגלל חופש המעבר באירופה כבישי הקוסטה מלאים גם במכוניות גרמניות, הולנדיות, צרפתיות ואף בריטיות (למרות הניהוג בצד ההפוך). יש גם מכוניות מרוקאיות (שמספריהן כוללות גם אות ערבית אחת שלטעמי יש לאסור באיחוד כי אי אפשר לרשום אותו בקלות) וגם מכוניות גיברלטריות שהפורמט שלהן הוא G 12345 A - האות G מייצגת את גיברלטר, המספרים - רישום, והאות (שהוספה באמצע העשור שעבר) - שנה או סדרת שנים. הקוד הלאומי שלהן הוא GBZ כלומר GB כמו בריטניה ואות נוספת המייצגת את גיברלטר. ( GBG היא האי גרנזי).
&nbsp
הפורמטים השונים מאפשרים להבחין בקלות מאיפה הנהג שלפניך, ואולי גם את גיל הרכב אם אתה מכיר את הפורמט הספציפי. אינני משועמם, אני נמצא על הכבישים האלו לפחות 4 ימים בשבוע, 4 חודשים בשנה, במשך עשור - כך שלמדתי לקרוא את המידע שמוצג מולי.
תיקון - המספרים בשיטה החדשה משמאל לאותיות. סליחה.
 

אוהדא11

New member
במספרי הרישוי השונים היו אות אחת או שתיים בהתחלה, כמו M

SP פירושו רכב מסחרי. הנה רשמיי מהקוסטה דל סול:
עד כמה שהבחנתי בעשור האחרון שיטת הרישוי הספרדית מנתהלת כלדקמן:
&nbsp
עד תחילת שנות ה2000 המיספור היה PׂP 1234 AB כאשר האות או שתי האותיות משמאל ייצגו פרובינציה (כך רוב המכוניות הישנות באזורנו הן MA - מאלאגה), המיספור באמצע וודאי מייצג משהו, וכך גם שתי האותיות האחרונות.
&nbsp
מתחילת שנות ה2000, 2002 או 2001 בקירוב (למען האותנטיות לא אברר בוויקיפדיה) השיטה שונתה מעט כדי ליצור רישום ארצי, והמיספור הינו
1234
BCD
&nbsp
(המספרים מימין לאותיות, תפוז כתב את זה הפוך אז אני שובר, כמו לוחית זיהוי של אופנוע ספרדי, או מכוניות עם מנוע קטן במיוחד).
&nbsp
אינני יודע מה המספרים מייצגים, אבל האות הראשונה בשילוש מייצגת שנה, וכל שנה אנו שוכרים מכונית עם אות עדכנית יותר.
&nbsp
כך בתחילת הדרך שכרנו מכוניות עם האותיות C או D, השיטה דילגה על A ו E כדי שלא ליצור מילים ו B היתה ישנה מדי, עברנו דרך F לG ואני חושב שגם H, כאשר יתכן שהאות J כבר בשימוש (מאז שהייתי שם לאחרונה יש אפילו מלך חדש).
&nbsp
בעשור שלם הם הצליחו לעבור רק 6 אותיות, כך שהאות לא מייצגת שנה אלא תקופת זמן ארוכה יותר.
&nbsp
הלוחית SP קיימת על מוניות, אוטובוסים, משאיות וכו' ללא קשר ללגילו של מספר הזיהוי. זהו זיהוי כרכב מסחרי, האות המייצגת את ספרד בסמל הלאומי / אירופאי (דגל האיחוד על תו כחול, ומתחתיו אותיות המדינה החברה) היא E - כמו בשמה של המדינה בשפה הקסטיליאנית - אספנניה.
&nbsp
בגלל חופש המעבר באירופה כבישי הקוסטה מלאים גם במכוניות גרמניות, הולנדיות, צרפתיות ואף בריטיות (למרות הניהוג בצד ההפוך). יש גם מכוניות מרוקאיות (שמספריהן כוללות גם אות ערבית אחת שלטעמי יש לאסור באיחוד כי אי אפשר לרשום אותו בקלות) וגם מכוניות גיברלטריות שהפורמט שלהן הוא G 12345 A - האות G מייצגת את גיברלטר, המספרים - רישום, והאות (שהוספה באמצע העשור שעבר) - שנה או סדרת שנים. הקוד הלאומי שלהן הוא GBZ כלומר GB כמו בריטניה ואות נוספת המייצגת את גיברלטר. ( GBG היא האי גרנזי).
&nbsp
הפורמטים השונים מאפשרים להבחין בקלות מאיפה הנהג שלפניך, ואולי גם את גיל הרכב אם אתה מכיר את הפורמט הספציפי. אינני משועמם, אני נמצא על הכבישים האלו לפחות 4 ימים בשבוע, 4 חודשים בשנה, במשך עשור - כך שלמדתי לקרוא את המידע שמוצג מולי.
במספרי הרישוי השונים היו אות אחת או שתיים בהתחלה, כמו M
למדריד או B לברסלונה. נתקלתי גם בהרבה כלי רכב פרטיים נושאים הלוחית SP, ועם המספרים הישנים הלוחיות הללו היו נפוצות
 

Ccyclist

Active member
נכון, M זה מדריד בשיטה הישנה שציינה פרובינציה.

במספרי הרישוי השונים היו אות אחת או שתיים בהתחלה, כמו M
למדריד או B לברסלונה. נתקלתי גם בהרבה כלי רכב פרטיים נושאים הלוחית SP, ועם המספרים הישנים הלוחיות הללו היו נפוצות
נכון, M זה מדריד בשיטה הישנה שציינה פרובינציה.
בספרד כ45 פרובינציות (פחות או יותר), רובן נקראות על שם העיר הראשית שבהן. בציון כתובת דואר ספרדית יש לכתוב את הפרובינציה באותיות גדולות, ואין צורך לציין את מדינת המחוז (הקהילה האוטונומית) - כך בכתובתי עלי לכתוב MALAGA ואינני כותב אנדלוסייה. יש מספר מדינות מחוז בנות פרובינציה אחת ששמן זהה לשם הפרובינציה.
&nbsp
לא תמצא מכונית עם 3 אותיות מימין ואות פרובינציה. כאשר אתה רואה נהג צעיר באוטו עם אות פרובינציה - תיזהר ממנו כמו שתיזהר מנהג צעיר ישראלי עם מכונית שמסתיימת ב81 עד 89, וכשאתה רוצא אוטובוס עם אות כזו - תדע שבעלי החברה לא השקיעו בציוד חדש.
 


אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
 

בועז ל

New member
תודה רבה על ההסברים והתמונות המצוינות, אוהד.

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
תודה רבה על ההסברים והתמונות המצוינות, אוהד.
אני מקווה שהסיור הספרדי טרם הסתיים.
 

אוהדא11

New member
הסיור להפעם הסתיים, הסיור במדריד עצמה טרם מוצה

תודה רבה על ההסברים והתמונות המצוינות, אוהד.
אני מקווה שהסיור הספרדי טרם הסתיים.
הסיור להפעם הסתיים, הסיור במדריד עצמה טרם מוצה
מקווה לשוב לסיור בעיר ובסביבותיה בהקדם
 

alantan

New member
מסכים איתך - מדריד עיר מרתקת, בעוד שברצלונה מעניינת במידה

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
מסכים איתך - מדריד עיר מרתקת, בעוד שברצלונה מעניינת במידה
מסויימת, אבל לא באותה רמה.
&nbsp
תודה רבה לך על התמונות וההסברים!
 

בועז ל

New member
נגעת בסוגיה שהפכה לאקטואלית באחרונה במשפחתי.

מסכים איתך - מדריד עיר מרתקת, בעוד שברצלונה מעניינת במידה
מסויימת, אבל לא באותה רמה.
&nbsp
תודה רבה לך על התמונות וההסברים!
נגעת בסוגיה שהפכה לאקטואלית באחרונה במשפחתי.
אמנם שהיתי בשדה התעופה (הצהוב והמכוער לטעמי) של מדריד, אך בעיר עצמה טרם ביקרתי. הנוף שראיתי מסביבת השדה היה בנוסף בעל גוונים משמימים. האם אתה או אוהד תוכלו לפרט מה לדעתכם עושה את מדריד למעניינת ומיוחדת יותר מברצלונה?
&nbsp
 

alantan

New member
קשה לי לשים על זה את האצבע, אבל מאוד אהבתי את האוכל ואת

נגעת בסוגיה שהפכה לאקטואלית באחרונה במשפחתי.
אמנם שהיתי בשדה התעופה (הצהוב והמכוער לטעמי) של מדריד, אך בעיר עצמה טרם ביקרתי. הנוף שראיתי מסביבת השדה היה בנוסף בעל גוונים משמימים. האם אתה או אוהד תוכלו לפרט מה לדעתכם עושה את מדריד למעניינת ומיוחדת יותר מברצלונה?
&nbsp
קשה לי לשים על זה את האצבע, אבל מאוד אהבתי את האוכל ואת
המוזיאונים. גם אווירה רצינית שיותר מזכירה את ירושלים, עיר עם משקל היסטורי מאחוריה בעוד ברצלונה היא יותר קלילת דעת כמו תל אביב. כמו כן, אם אתה במדריד, קל מאוד להגיע לטולדו המרוחקת חצי שעה ברכבת, עיר חובה לכל יהודי שמבקר בספרד. הפוסט הבא מתאר את הפלוסים והמינוסים של כל אחת מהערים:
http://gospain.about.com/od/regionsofspain/tp/madrid_or_barcelona.htm
 

בועז ל

New member
תודה, אלן! אתפנה לכך לאחר שבתשתיות.

קשה לי לשים על זה את האצבע, אבל מאוד אהבתי את האוכל ואת
המוזיאונים. גם אווירה רצינית שיותר מזכירה את ירושלים, עיר עם משקל היסטורי מאחוריה בעוד ברצלונה היא יותר קלילת דעת כמו תל אביב. כמו כן, אם אתה במדריד, קל מאוד להגיע לטולדו המרוחקת חצי שעה ברכבת, עיר חובה לכל יהודי שמבקר בספרד. הפוסט הבא מתאר את הפלוסים והמינוסים של כל אחת מהערים:
http://gospain.about.com/od/regionsofspain/tp/madrid_or_barcelona.htm
תודה, אלן! אתפנה לכך לאחר שבתשתיות.
 

Ccyclist

Active member
כצמחוני, כמעט שאין להם אוכל, ובעבר הם לא ידעו מה זו צמחונות

קשה לי לשים על זה את האצבע, אבל מאוד אהבתי את האוכל ואת
המוזיאונים. גם אווירה רצינית שיותר מזכירה את ירושלים, עיר עם משקל היסטורי מאחוריה בעוד ברצלונה היא יותר קלילת דעת כמו תל אביב. כמו כן, אם אתה במדריד, קל מאוד להגיע לטולדו המרוחקת חצי שעה ברכבת, עיר חובה לכל יהודי שמבקר בספרד. הפוסט הבא מתאר את הפלוסים והמינוסים של כל אחת מהערים:
http://gospain.about.com/od/regionsofspain/tp/madrid_or_barcelona.htm
כצמחוני, כמעט שאין להם אוכל, ובעבר הם לא ידעו מה זו צמחונות
הספרדים משתמשים בדגים או חזיר כתבלין במאכלים רבים, לא טורחים לציין שיש חיות במאכל בתפריט שבאנגלית, ולפני עשור לא עזר להגיד להם "סין וחטריאנו" לא היה להם מושג מדוע אינני רוצה נתחי דג בסלט, גבינה עם נתחי חזיר, או קרפ שהמילוי שלו כולל תרנגולת. גם לא היה מובן להם מדוע משנה לי שה "חביתה" היה מלאה בשרימפס או ש "סלט תפוחי האדמה " היה מלא בטונה. מהסיבה הזו אני ממעט לאכול אוכל ספרדי ואני גר שם 4-5 חודשים בשנה.
 

tapuzo2

New member
הרבה מהאוכל בספרד יקר ומזעזע. איך יש להם יח"צ טובים לא ברור

כצמחוני, כמעט שאין להם אוכל, ובעבר הם לא ידעו מה זו צמחונות
הספרדים משתמשים בדגים או חזיר כתבלין במאכלים רבים, לא טורחים לציין שיש חיות במאכל בתפריט שבאנגלית, ולפני עשור לא עזר להגיד להם "סין וחטריאנו" לא היה להם מושג מדוע אינני רוצה נתחי דג בסלט, גבינה עם נתחי חזיר, או קרפ שהמילוי שלו כולל תרנגולת. גם לא היה מובן להם מדוע משנה לי שה "חביתה" היה מלאה בשרימפס או ש "סלט תפוחי האדמה " היה מלא בטונה. מהסיבה הזו אני ממעט לאכול אוכל ספרדי ואני גר שם 4-5 חודשים בשנה.
הרבה מהאוכל בספרד יקר ומזעזע. איך יש להם יח"צ טובים לא ברור
טאפאס בר זאת המצאה לתת מנות קטנות ומחופפות במחירים מופרזים.
פאייה הומצאה כדי לזרוק שאריות של דברים על סף מקולקים לתוך ים שמנוני של רטבים
להכל דוחפים שומן חזיר עם מליון קלוריות. וחצי מהתפריט שרצים שמנוניים מהים.
לגבי הדבר שהם חשבו שהוא עוגת גבינה והתברר כמוס מוקצף קרמבו סוג ד' - להקיא.
 

alantan

New member
די די, אתה עושה אותי רעב...


כצמחוני, כמעט שאין להם אוכל, ובעבר הם לא ידעו מה זו צמחונות
הספרדים משתמשים בדגים או חזיר כתבלין במאכלים רבים, לא טורחים לציין שיש חיות במאכל בתפריט שבאנגלית, ולפני עשור לא עזר להגיד להם "סין וחטריאנו" לא היה להם מושג מדוע אינני רוצה נתחי דג בסלט, גבינה עם נתחי חזיר, או קרפ שהמילוי שלו כולל תרנגולת. גם לא היה מובן להם מדוע משנה לי שה "חביתה" היה מלאה בשרימפס או ש "סלט תפוחי האדמה " היה מלא בטונה. מהסיבה הזו אני ממעט לאכול אוכל ספרדי ואני גר שם 4-5 חודשים בשנה.
די די, אתה עושה אותי רעב...
 

Ccyclist

Active member
לעומת זאת הקונדיטוריה שלהם יכולה לעשות אותי רעב.

די די, אתה עושה אותי רעב...
לעומת זאת הקונדיטוריה שלהם יכולה לעשות אותי רעב.
אולי אקדיש שירשור off למרנגה - האם-אמא של הקרמבו. יש את הרגילה אבל בחגים היא מתחפשת לכל מני דברים שונים ומשונים.
&nbsp
לשונית מעניין שהמילה העברית לועזית קונדיטוריה זהה למילה הספרדית.
 

alantan

New member
גם הצ'ורוס עם השוקו החם הסמיך...

לעומת זאת הקונדיטוריה שלהם יכולה לעשות אותי רעב.
אולי אקדיש שירשור off למרנגה - האם-אמא של הקרמבו. יש את הרגילה אבל בחגים היא מתחפשת לכל מני דברים שונים ומשונים.
&nbsp
לשונית מעניין שהמילה העברית לועזית קונדיטוריה זהה למילה הספרדית.
גם הצ'ורוס עם השוקו החם הסמיך...
 

Golf Bravo

New member
צ'ורוס בחצות הלילה

גם הצ'ורוס עם השוקו החם הסמיך...
צ'ורוס בחצות הלילה
אחרי סיבוב ארוך של טפאס בליווי ורמוט, אין כמו לסיים את הלילה ליד שולחן בסמטה של Chocolatería San Ginés. מוסד בן 120 שנה, פתוח 24/7. אכן מדריד היא עיר מרתקת. אוכל נהדר (אם יודעים למצוא את המסעדות שבהם אוכלים המקומיים), מוזיאונים, שוק פישפשים טוב, גנים יפים ואנשים נחמדים.

 

alantan

New member
יאמי

צ'ורוס בחצות הלילה
אחרי סיבוב ארוך של טפאס בליווי ורמוט, אין כמו לסיים את הלילה ליד שולחן בסמטה של Chocolatería San Ginés. מוסד בן 120 שנה, פתוח 24/7. אכן מדריד היא עיר מרתקת. אוכל נהדר (אם יודעים למצוא את המסעדות שבהם אוכלים המקומיים), מוזיאונים, שוק פישפשים טוב, גנים יפים ואנשים נחמדים.
יאמי
 

אורי404

New member
אוהד על התמונות ועל ההסברים

אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
אוהד על התמונות ועל ההסברים
 
אוהד, טוב לראות סקירות גם מצידך


אוטובוסים ומוניות במדריד
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
אוהד, טוב לראות סקירות גם מצידך

הייתי במדריד לפני כ-10 חודשים ומאז אני מתחבט האם היא עדיפה על ברצלונה.
מה שבטוח, הרחובות, הבניינים וה"עירוניות" של מדריד עולים על אלו של ברצלונה, שמנגד משופעת אטרקציות תיירותיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה