אוטובוסים בקפריסין

מצב
הנושא נעול.

easyJet

New member
אוטובוסים בקפריסין

אוטובוסים בקפריסין
מהטיול האחרון שלי בקפריסין.

התחבורה הציבורית שם לא הכי משוכללת אבל כן ניתן לראות בערים כמו פאפוס וניקוסיה שהאוטובוסים העירוניים שם מהחדשים,









 

easyJet

New member
עוד איזה אוטובוס נטוש בכפר

אוטובוסים בקפריסין
מהטיול האחרון שלי בקפריסין.

התחבורה הציבורית שם לא הכי משוכללת אבל כן ניתן לראות בערים כמו פאפוס וניקוסיה שהאוטובוסים העירוניים שם מהחדשים,
עוד איזה אוטובוס נטוש בכפר



 

easyJet

New member
באמצע הדרך אוטובוסים בינעירוניים

אוטובוסים בקפריסין
מהטיול האחרון שלי בקפריסין.

התחבורה הציבורית שם לא הכי משוכללת אבל כן ניתן לראות בערים כמו פאפוס וניקוסיה שהאוטובוסים העירוניים שם מהחדשים,
באמצע הדרך אוטובוסים בינעירוניים





 

easyJet

New member
לימסול-פאפוס

אוטובוסים בקפריסין
מהטיול האחרון שלי בקפריסין.

התחבורה הציבורית שם לא הכי משוכללת אבל כן ניתן לראות בערים כמו פאפוס וניקוסיה שהאוטובוסים העירוניים שם מהחדשים,
לימסול-פאפוס







 

zvir1

New member
ועדיין הקפריסאים לא משנים את כיוון הנסיעה

לימסול-פאפוס
ועדיין הקפריסאים לא משנים את כיוון הנסיעה
רכב עם הגה שמאלי הרבה יותר זול ונפוץ בעולם...
הרבה יותר תיירים ישכרו רכב
קל ל "שנות צד" באי קטן בלי הרבה מחלפים...
&nbsp
כנראה שהשמרנות מנצחת.
 

easyJet

New member
קולוניאליזם בריטי :)

ועדיין הקפריסאים לא משנים את כיוון הנסיעה
רכב עם הגה שמאלי הרבה יותר זול ונפוץ בעולם...
הרבה יותר תיירים ישכרו רכב
קל ל "שנות צד" באי קטן בלי הרבה מחלפים...
&nbsp
כנראה שהשמרנות מנצחת.
קולוניאליזם בריטי :)
 

easyJet

New member
אולי כי שם היה יותר ?

מענין שגם אצלנו היה שלטון בריטי אבל הכוון נשאר "נכון"
אולי כי שם היה יותר ?
גם השקעים נשארו אנגליים. אפילו סימנים על הכבישים, מערכות רמזורים ועוד.... בדיוק כמו בבריטניה

 

Ccyclist

Well-known member
וגם מלטה. בגיברלטר לעומת זאת נוהגים בצד ימין

אולי כי שם היה יותר ?
גם השקעים נשארו אנגליים. אפילו סימנים על הכבישים, מערכות רמזורים ועוד.... בדיוק כמו בבריטניה
וגם מלטה. בגיברלטר לעומת זאת נוהגים בצד ימין
 

alantan

New member
בגיברלטר יש סיבה טובה מאוד לנהוג בצד ימין, ונדמה לי שגם אתה

וגם מלטה. בגיברלטר לעומת זאת נוהגים בצד ימין
בגיברלטר יש סיבה טובה מאוד לנהוג בצד ימין, ונדמה לי שגם אתה
כבר ציינת זאת בעבר, בהיותה חצי אי קטן שמחובר למדינה גדולה מאוד ושמה ספרד...
 

Ccyclist

Well-known member
פראנקו סגר את החזית ל26 שנים, והשקעים בריטים.

בגיברלטר יש סיבה טובה מאוד לנהוג בצד ימין, ונדמה לי שגם אתה
כבר ציינת זאת בעבר, בהיותה חצי אי קטן שמחובר למדינה גדולה מאוד ושמה ספרד...
פראנקו סגר את החזית ל26 שנים, והשקעים בריטים.
מ1969 ועד 1985 החזית היה סגורה למעבר כלי רכב. ב1982 פתחו אותה מחדש למעבר הולכי רגל אבל בתחילת מלחמת הפולקלנדס הם עיכבו את הפתיחה לכלי רכב שהיה אמורה לקרות יחד עם פתיחת החזית להולכי הרגל. דגל העיירה השכנה לה ליניאה הוא תכלת-לבן-תכלת אופקי ואני לא חושב שזה מקרי למרות שלעירה שני קווי חוף (את "הדייגים המסכנים" הם יכולים בקלות להעביר לנמל הדייג שבחוף המזרחי, ממנו כל הים התיכון פתוח לדייגים במקום לשלוח אותם מהחוף המערבי לרבע המפרץ שבמים הטריטוריאליים של גיברלטר, מה גם שבצד הזה של המפרץ יש הרבה בנייה מלאכותית במים הספרדיים שמצפון לגיברלטר, ובתי זיקוק ספרדיים שלא מסייעים לאיכות הדיג...)
&nbsp
השקעים בריטים וזה אומר שלא תמיד כדאי לקנות שם מוצרי חשמל לדירה בספרד, אבל בגלל שחלק מהציוד שלנו בריטי (עד שהוטלו עלינו "סנקציות" בשנה שעברה היינו מעבירים את הממיר של SKY וציוד הסאונד הוא בריטי) ממילא יש לנו מתאמים ומפלים בריטיים. מבחינתי אנחנו קולוניה, ובשנה הבאה אציין תאריך היסטורי שעוסק בקולוניאליסטים בריטים שעמדו על שלהם בשרשור תח"צ חגיגי.
 

טשאפק 2

New member
שינו כיוון ב-1929

בגיברלטר יש סיבה טובה מאוד לנהוג בצד ימין, ונדמה לי שגם אתה
כבר ציינת זאת בעבר, בהיותה חצי אי קטן שמחובר למדינה גדולה מאוד ושמה ספרד...
שינו כיוון ב-1929
מטעמי בטיחות בדרכים.
 

stratomaximus

New member
אצלנו היה מנדט, לא שלטון. חוץ מזה, הוא התחיל מאוחר

מענין שגם אצלנו היה שלטון בריטי אבל הכוון נשאר "נכון"
אצלנו היה מנדט, לא שלטון. חוץ מזה, הוא התחיל מאוחר
הבריטים כבשו את הארץ ב- 1917, בתקופה שכבר היו בארץ חוקי תנועה ברורים מהתקופה העות'מאנית.
חוץ מזה, מלכתחילה השלטון שלהם היה מוגדר זמני, וארץ ישראל הייתה תחת מנדט ולא קולוניה בריטית, ולא היה רצון לעשות מהפכות גמורות בכל תחומי החיים. גם החוק האזרחי בארץ ישראל לא הוחלף כולו לחוק הבריטי, אלא השאירו בתוקף את החוק מהתקופה העות'מנית, ועליו הוסיפו חוקים בריטיים או ביטלו חוקים עות'מאניים שלא תאמו לבריטיים.
 

easylivin

New member
הקדמת אותי.

אצלנו היה מנדט, לא שלטון. חוץ מזה, הוא התחיל מאוחר
הבריטים כבשו את הארץ ב- 1917, בתקופה שכבר היו בארץ חוקי תנועה ברורים מהתקופה העות'מאנית.
חוץ מזה, מלכתחילה השלטון שלהם היה מוגדר זמני, וארץ ישראל הייתה תחת מנדט ולא קולוניה בריטית, ולא היה רצון לעשות מהפכות גמורות בכל תחומי החיים. גם החוק האזרחי בארץ ישראל לא הוחלף כולו לחוק הבריטי, אלא השאירו בתוקף את החוק מהתקופה העות'מנית, ועליו הוסיפו חוקים בריטיים או ביטלו חוקים עות'מאניים שלא תאמו לבריטיים.
הקדמת אותי.
 

easylivin

New member
הסיבה: לבריטים לא ניתנה על פי המנדט הזכות לשנות

מענין שגם אצלנו היה שלטון בריטי אבל הכוון נשאר "נכון"
הסיבה: לבריטים לא ניתנה על פי המנדט הזכות לשנות
את צד הנסיעה באזורים שבהם כבר היה חוק או נוהג כזה. במקרה של ארץ ישראל, בימי האימפריה העותמאנית כבר נסעו בצד ימין על הדרכים. יחד עם זאת, כל מסילות הברזל בימי הטורקים בארץ היו עדיין עם מסילה בודדת; הבריטים גם הרחיבו את רובן לרוחב סטנדרטי, הביאו קטרים בריטיים והקימו את הקטעים הכפולים הראשונים, מה שאיפשר להם לקבוע שעל מסילות הברזל בארץ נוהגים בצד שמאל דווקא, הפוך לכיוון הנסיעה על כבישי הארץ, כפי שנהוג עד היום אצלנו בניגוד לרוב מדינות אירופה (וטורקיה המודרנית).
 

טשאפק 2

New member
הבריטים לא נהגו לשנות את סדרי התנועה

הסיבה: לבריטים לא ניתנה על פי המנדט הזכות לשנות
את צד הנסיעה באזורים שבהם כבר היה חוק או נוהג כזה. במקרה של ארץ ישראל, בימי האימפריה העותמאנית כבר נסעו בצד ימין על הדרכים. יחד עם זאת, כל מסילות הברזל בימי הטורקים בארץ היו עדיין עם מסילה בודדת; הבריטים גם הרחיבו את רובן לרוחב סטנדרטי, הביאו קטרים בריטיים והקימו את הקטעים הכפולים הראשונים, מה שאיפשר להם לקבוע שעל מסילות הברזל בארץ נוהגים בצד שמאל דווקא, הפוך לכיוון הנסיעה על כבישי הארץ, כפי שנהוג עד היום אצלנו בניגוד לרוב מדינות אירופה (וטורקיה המודרנית).
הבריטים לא נהגו לשנות את סדרי התנועה
גם בארצות אחרות שעברו לשליטתם, אם כבר היו חוקים במקום. לכן אני משער שבקפריסין, שעברה לידיהם ב-1878, לפני עידן הרכב, לא הותקנו תקנות תנועה רשמיות.

בפרובינציות של קוויבק ואונטריו בקנדה, שעברו לידי בריטניה מצרפת עוד ב-1763, שומרו חוקי התנועה המקומיים, אשר כמו בצרפת קבעו שהנסיעה תהיה בצד ימין. (עוד בעידן המרכבות).
 
כיוון הנסיעה על מסילות כפולות בארץ

הסיבה: לבריטים לא ניתנה על פי המנדט הזכות לשנות
את צד הנסיעה באזורים שבהם כבר היה חוק או נוהג כזה. במקרה של ארץ ישראל, בימי האימפריה העותמאנית כבר נסעו בצד ימין על הדרכים. יחד עם זאת, כל מסילות הברזל בימי הטורקים בארץ היו עדיין עם מסילה בודדת; הבריטים גם הרחיבו את רובן לרוחב סטנדרטי, הביאו קטרים בריטיים והקימו את הקטעים הכפולים הראשונים, מה שאיפשר להם לקבוע שעל מסילות הברזל בארץ נוהגים בצד שמאל דווקא, הפוך לכיוון הנסיעה על כבישי הארץ, כפי שנהוג עד היום אצלנו בניגוד לרוב מדינות אירופה (וטורקיה המודרנית).
כיוון הנסיעה על מסילות כפולות בארץ
למעשה, בתחומי ארץ ישראל הבריטים לא בנו אף קטע מסילה כפול, לכן לא ניתן לטעון שהם קבעו את כיוון הנסיעה על מסילה כפולה. עם זאת, הם בהחלט השפיעו על ההחלטה שקיבלה רכבת ישראל לקראת פתיחת קו האיילון ב-1993, מפני שקבעו שמתקני האיתות יהיו משמאל למסילה.

דרך אגב, אין קשר בהכרח בין כיוון הנסיעה על המסילה לכיוון הנסיעה בכבישים במדינה מסויימת - יש הרבה מדינות בהן נוסעים בכביש בצד ימין ובמסילה בצד שמאל ומדינות (כמו צרפת וגרמניה) בהן חלק מהמסילות כך וחלק כך, מטעמים היסטוריים.
 

easylivin

New member
תודה חן, אולי סוף-סוף אצליח לזכור שהבריטים לא הקימו

כיוון הנסיעה על מסילות כפולות בארץ
למעשה, בתחומי ארץ ישראל הבריטים לא בנו אף קטע מסילה כפול, לכן לא ניתן לטעון שהם קבעו את כיוון הנסיעה על מסילה כפולה. עם זאת, הם בהחלט השפיעו על ההחלטה שקיבלה רכבת ישראל לקראת פתיחת קו האיילון ב-1993, מפני שקבעו שמתקני האיתות יהיו משמאל למסילה.

דרך אגב, אין קשר בהכרח בין כיוון הנסיעה על המסילה לכיוון הנסיעה בכבישים במדינה מסויימת - יש הרבה מדינות בהן נוסעים בכביש בצד ימין ובמסילה בצד שמאל ומדינות (כמו צרפת וגרמניה) בהן חלק מהמסילות כך וחלק כך, מטעמים היסטוריים.
תודה חן, אולי סוף-סוף אצליח לזכור שהבריטים לא הקימו
מסילות כפולות בארץ (תמיד הקו בסיני עם המסילה הלא-ממש-כפולה שלו מבלבל אותי). אבל מיקום מתקני האיתות - זה בהחלט נשמע כמו שיקול רציני, במיוחד בעידן של קטרי קיטור שבהם הנהג למעשה ראה רק צד אחד של הדרך בחלק מהזמן בגלל הדוד שהיה תקוע לו באמצע.
 

alantan

New member
כשליש מהעולם נוהג בצד שמאל, כולל תאילנד ויפן...

ועדיין הקפריסאים לא משנים את כיוון הנסיעה
רכב עם הגה שמאלי הרבה יותר זול ונפוץ בעולם...
הרבה יותר תיירים ישכרו רכב
קל ל "שנות צד" באי קטן בלי הרבה מחלפים...
&nbsp
כנראה שהשמרנות מנצחת.
כשליש מהעולם נוהג בצד שמאל, כולל תאילנד ויפן...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה