אוטובוסים בנהריה

מצב
הנושא נעול.
אוטובוסים בנהריה

אוטובוסים בנהריה
לפני זמן לא מועט ביקש ממני מישהו בפורום (אני מצטער, אני לא זוכר מי...) לצלם את האוטובוסים נמוכי הרצפה שמפעילה חברת נתיב אקספרס בנהריה ובצפת (יש עוד מקומות?). מדובר באוטובוסים מדגם CITARO של חברת מרצדס, בעלי מאפיינים כלליים מאוד דומים לאלו של נמוכי הקומה של אגד. מצורפות שתי תמונות של אוטובוס כזה (שגנבו לו כבר את הסמל של מרצדס...) בעת נסיעה בקו 7 מהתחנה המרכזית למזרעה. התמונה העליונה צולמה בתחנה המרכזית, התמונה השנייה צולמה בתחנה השנייה ברחוב שז"ר. שימו לב לסככת התחנה האלגנטית ברחוב שז"ר, כמותה צצו לאחרונה בכל רחבי נהריה - אני לא יודע מי אחראי להופעתן, אבל הסגנון מזכיר לי את הסככות של מרכזית המפרץ. יש לה דופן אחת אטומה לחלוטין, דופן אחורית מחוררת ודופן אחת שקופה. למה בחיפה לא מגיעות לנו תחנות נחמדות כאלו? לכל חובבי הרכבת - אל דאגה, אני לא מתרכך ועובר לתחום האוטובוסים. לכל חובבי האוטובוסים - אני ממליץ בחום לבלות שעה-שעתיים בתחנה המרכזית של נהריה (בה פועלות אגד ונתיב אקספרס) - מבחר סוגי האוטובוסים שם אדיר, ומשום מה כמעט כל אוטובוס בין-עירוני של נתיב אקספרס צבוע קצת אחרת.
 
גם בחדרה...

אוטובוסים בנהריה
לפני זמן לא מועט ביקש ממני מישהו בפורום (אני מצטער, אני לא זוכר מי...) לצלם את האוטובוסים נמוכי הרצפה שמפעילה חברת נתיב אקספרס בנהריה ובצפת (יש עוד מקומות?). מדובר באוטובוסים מדגם CITARO של חברת מרצדס, בעלי מאפיינים כלליים מאוד דומים לאלו של נמוכי הקומה של אגד. מצורפות שתי תמונות של אוטובוס כזה (שגנבו לו כבר את הסמל של מרצדס...) בעת נסיעה בקו 7 מהתחנה המרכזית למזרעה. התמונה העליונה צולמה בתחנה המרכזית, התמונה השנייה צולמה בתחנה השנייה ברחוב שז"ר. שימו לב לסככת התחנה האלגנטית ברחוב שז"ר, כמותה צצו לאחרונה בכל רחבי נהריה - אני לא יודע מי אחראי להופעתן, אבל הסגנון מזכיר לי את הסככות של מרכזית המפרץ. יש לה דופן אחת אטומה לחלוטין, דופן אחורית מחוררת ודופן אחת שקופה. למה בחיפה לא מגיעות לנו תחנות נחמדות כאלו? לכל חובבי הרכבת - אל דאגה, אני לא מתרכך ועובר לתחום האוטובוסים. לכל חובבי האוטובוסים - אני ממליץ בחום לבלות שעה-שעתיים בתחנה המרכזית של נהריה (בה פועלות אגד ונתיב אקספרס) - מבחר סוגי האוטובוסים שם אדיר, ומשום מה כמעט כל אוטובוס בין-עירוני של נתיב אקספרס צבוע קצת אחרת.
גם בחדרה...
גם בחדרה מפעילה ´נתיב-אקספרס´ אוטובוסים מהדגם הנ"ל.
 

יהוושע

New member
יקירנו , אל נא תתנצל, אפשר גם וגם..

אוטובוסים בנהריה
לפני זמן לא מועט ביקש ממני מישהו בפורום (אני מצטער, אני לא זוכר מי...) לצלם את האוטובוסים נמוכי הרצפה שמפעילה חברת נתיב אקספרס בנהריה ובצפת (יש עוד מקומות?). מדובר באוטובוסים מדגם CITARO של חברת מרצדס, בעלי מאפיינים כלליים מאוד דומים לאלו של נמוכי הקומה של אגד. מצורפות שתי תמונות של אוטובוס כזה (שגנבו לו כבר את הסמל של מרצדס...) בעת נסיעה בקו 7 מהתחנה המרכזית למזרעה. התמונה העליונה צולמה בתחנה המרכזית, התמונה השנייה צולמה בתחנה השנייה ברחוב שז"ר. שימו לב לסככת התחנה האלגנטית ברחוב שז"ר, כמותה צצו לאחרונה בכל רחבי נהריה - אני לא יודע מי אחראי להופעתן, אבל הסגנון מזכיר לי את הסככות של מרכזית המפרץ. יש לה דופן אחת אטומה לחלוטין, דופן אחורית מחוררת ודופן אחת שקופה. למה בחיפה לא מגיעות לנו תחנות נחמדות כאלו? לכל חובבי הרכבת - אל דאגה, אני לא מתרכך ועובר לתחום האוטובוסים. לכל חובבי האוטובוסים - אני ממליץ בחום לבלות שעה-שעתיים בתחנה המרכזית של נהריה (בה פועלות אגד ונתיב אקספרס) - מבחר סוגי האוטובוסים שם אדיר, ומשום מה כמעט כל אוטובוס בין-עירוני של נתיב אקספרס צבוע קצת אחרת.
יקירנו , אל נא תתנצל, אפשר גם וגם..
גם רכבות וגם אוטובוסים . מה רע? אפרופו נהריה , זכורים לי ימים רחוקים , עוד טרם היות " נתיב אקספרס " , בהם הפעילה אגד בקווים חיפה-עכו-נהריה אוטובוסים של חברת " דאף " . היו אלה אוטובוסים מכוערים ביותר ואף רועשים מאוד , ( שלא לדבר על נטולי מזגן ) ולכולם הייתה צורה זהה , מעין קוביות מרובעות וארוכות , ובפנים מושבים זוגיים מצופים סקאי כחול , כמו בשאר אוטובוסי אגד של אותה תקופה ( למעט סוג מסויים של ליילנדים עירוניים שבהם היו כסאות פלסטיק וגם ישיבה דו-כיוונית - עם כיוון הנסיעה,ונגד כיוון הנסיעה ) . גם חזיתם הקדמית הייתה כעורה , הייתה להם מן רשת כזאת באמצע , בין הפנסים , מעל לוחית הרישוי ועליה כתוב היה DAF באנגלית . פעם נולדה תינוקת בלידת חירום באחד האוטובוסים האלה , היא נקראה " דפית " ע"ש חברת דאף , וכמובן קיבלה כרטיס נסיעה חופשית באגד לכול חייה . ( עדיף להיוולד במטוס ) . עוד קצת זכרונות אוטובוסים מימיי הרחוקים בחיפה מכורתי: עד אמצע שנות ה - 70 ( אולי קצת לפני זה ) פעלו בחיפה 3 או 4 קווים בהם נסעו אוטובוסים עם כרטיסן שישב מאחור , בדומה לקו 5 בת"א בו פעלו עד לפני מס´ שנים אוטובוסים כאלה . הקווים היו 10 , 12 , 42 וייתכן גם עוד קו שאותו איני זוכר כרגע . כול הקווים האלה חיברו ( ומן הסתם עדיין מחברים ) את העיר התחתית , בייחוד את רח´ העצמאות ( תחנת המוצא הייתה מול המסגד הישן , ליד הכניסה הראשונה לנמל מצפון ) להדר ולכרמל , ולכן היו תמיד מלאים והופעל בהם כרטיסן . בשלב מסויים הפך כנראה העניין ללא כדאי כלכלית ומשרת הכרטיסן בוטלה . הואיל ולאוטובוסים האלה היו 3 דלתות וחלקם היו עדיין במצב מכני תקין , הדלתות האלה נחתכו ובוטלו והאוטובוסים המשיכו לנסוע כאוטובוסים רגילים עם נהג בלבד . ב NY ראיתי עכשיו דבר יעיל: ( כמדומני שכך גם באירופה ) הנהג/ת אינו/ה מתעסק/ת כלל בדמי הנסיעה : לרוב האנשים יש כרטיס מגנטי שמשמש גם לרכבת התחתית , מכונה מיוחדת על יד הנהג/ת " קוראת " את הכרטיס , או שהנוסעים משלשלים אליה את דמי הנסיעה ומקבלים ממנה עודף באופן אוטומטי , אם צריך עודף , וכך יכול/ה הנהג/ת לעסוק בנהיגה בלבד . מובן שאם מתעוררת בעייה עם התשלום או עם הכרטיס המגנטי , הנהג/ת שם כדי לסייע . אגב , הנשים שבכן , יש שם הרבה נהגות אוטובוסים , ובארץ האבטלה גואה - מה איתכן? מהרו וחיבשו את מושבי הנהג/ת , יש מעט מדי מכן במקצוע הזה בארץ . יאללה , לעבודה!!!
 

איליה.

New member
הפעם האחרונה שראיתי נהגת אוטובוס

יקירנו , אל נא תתנצל, אפשר גם וגם..
גם רכבות וגם אוטובוסים . מה רע? אפרופו נהריה , זכורים לי ימים רחוקים , עוד טרם היות " נתיב אקספרס " , בהם הפעילה אגד בקווים חיפה-עכו-נהריה אוטובוסים של חברת " דאף " . היו אלה אוטובוסים מכוערים ביותר ואף רועשים מאוד , ( שלא לדבר על נטולי מזגן ) ולכולם הייתה צורה זהה , מעין קוביות מרובעות וארוכות , ובפנים מושבים זוגיים מצופים סקאי כחול , כמו בשאר אוטובוסי אגד של אותה תקופה ( למעט סוג מסויים של ליילנדים עירוניים שבהם היו כסאות פלסטיק וגם ישיבה דו-כיוונית - עם כיוון הנסיעה,ונגד כיוון הנסיעה ) . גם חזיתם הקדמית הייתה כעורה , הייתה להם מן רשת כזאת באמצע , בין הפנסים , מעל לוחית הרישוי ועליה כתוב היה DAF באנגלית . פעם נולדה תינוקת בלידת חירום באחד האוטובוסים האלה , היא נקראה " דפית " ע"ש חברת דאף , וכמובן קיבלה כרטיס נסיעה חופשית באגד לכול חייה . ( עדיף להיוולד במטוס ) . עוד קצת זכרונות אוטובוסים מימיי הרחוקים בחיפה מכורתי: עד אמצע שנות ה - 70 ( אולי קצת לפני זה ) פעלו בחיפה 3 או 4 קווים בהם נסעו אוטובוסים עם כרטיסן שישב מאחור , בדומה לקו 5 בת"א בו פעלו עד לפני מס´ שנים אוטובוסים כאלה . הקווים היו 10 , 12 , 42 וייתכן גם עוד קו שאותו איני זוכר כרגע . כול הקווים האלה חיברו ( ומן הסתם עדיין מחברים ) את העיר התחתית , בייחוד את רח´ העצמאות ( תחנת המוצא הייתה מול המסגד הישן , ליד הכניסה הראשונה לנמל מצפון ) להדר ולכרמל , ולכן היו תמיד מלאים והופעל בהם כרטיסן . בשלב מסויים הפך כנראה העניין ללא כדאי כלכלית ומשרת הכרטיסן בוטלה . הואיל ולאוטובוסים האלה היו 3 דלתות וחלקם היו עדיין במצב מכני תקין , הדלתות האלה נחתכו ובוטלו והאוטובוסים המשיכו לנסוע כאוטובוסים רגילים עם נהג בלבד . ב NY ראיתי עכשיו דבר יעיל: ( כמדומני שכך גם באירופה ) הנהג/ת אינו/ה מתעסק/ת כלל בדמי הנסיעה : לרוב האנשים יש כרטיס מגנטי שמשמש גם לרכבת התחתית , מכונה מיוחדת על יד הנהג/ת " קוראת " את הכרטיס , או שהנוסעים משלשלים אליה את דמי הנסיעה ומקבלים ממנה עודף באופן אוטומטי , אם צריך עודף , וכך יכול/ה הנהג/ת לעסוק בנהיגה בלבד . מובן שאם מתעוררת בעייה עם התשלום או עם הכרטיס המגנטי , הנהג/ת שם כדי לסייע . אגב , הנשים שבכן , יש שם הרבה נהגות אוטובוסים , ובארץ האבטלה גואה - מה איתכן? מהרו וחיבשו את מושבי הנהג/ת , יש מעט מדי מכן במקצוע הזה בארץ . יאללה , לעבודה!!!
הפעם האחרונה שראיתי נהגת אוטובוס
בארץ, זה היה לפחות לפני ארבע שנים. ואני לא חושב שאי פעם ראיתי נהגת מונית, משמ מוזר. ובחו"ל יש מלא, גם באוטובוסים וגם בחשמליות. אגב הקווים 10 ו-12 בחיפה, אמרת שפעם הם תמיד היו מלאים - אז השנה נסעתי בקו 10 מהדר העירה אחרי הצהריים (קטע שהוא יותר מ-50% מהמסלול של הקו) והייתי הנוסע היחיד.
 

איליה.

New member
משמ = ממש

הפעם האחרונה שראיתי נהגת אוטובוס
בארץ, זה היה לפחות לפני ארבע שנים. ואני לא חושב שאי פעם ראיתי נהגת מונית, משמ מוזר. ובחו"ל יש מלא, גם באוטובוסים וגם בחשמליות. אגב הקווים 10 ו-12 בחיפה, אמרת שפעם הם תמיד היו מלאים - אז השנה נסעתי בקו 10 מהדר העירה אחרי הצהריים (קטע שהוא יותר מ-50% מהמסלול של הקו) והייתי הנוסע היחיד.
משמ = ממש
 
הפעם האחרונה שראיתי נהגת אוטובוס:

הפעם האחרונה שראיתי נהגת אוטובוס
בארץ, זה היה לפחות לפני ארבע שנים. ואני לא חושב שאי פעם ראיתי נהגת מונית, משמ מוזר. ובחו"ל יש מלא, גם באוטובוסים וגם בחשמליות. אגב הקווים 10 ו-12 בחיפה, אמרת שפעם הם תמיד היו מלאים - אז השנה נסעתי בקו 10 מהדר העירה אחרי הצהריים (קטע שהוא יותר מ-50% מהמסלול של הקו) והייתי הנוסע היחיד.
הפעם האחרונה שראיתי נהגת אוטובוס:
היתה היום(אוטובוס דן). והיום ראיתי דבר מדהים, אשה בת 50-60 שעובדת כמנקה רחובות.
 

סירו

New member
"דן" הראשונה שהפעילה אוטובוסים כאלה

אוטובוסים בנהריה
לפני זמן לא מועט ביקש ממני מישהו בפורום (אני מצטער, אני לא זוכר מי...) לצלם את האוטובוסים נמוכי הרצפה שמפעילה חברת נתיב אקספרס בנהריה ובצפת (יש עוד מקומות?). מדובר באוטובוסים מדגם CITARO של חברת מרצדס, בעלי מאפיינים כלליים מאוד דומים לאלו של נמוכי הקומה של אגד. מצורפות שתי תמונות של אוטובוס כזה (שגנבו לו כבר את הסמל של מרצדס...) בעת נסיעה בקו 7 מהתחנה המרכזית למזרעה. התמונה העליונה צולמה בתחנה המרכזית, התמונה השנייה צולמה בתחנה השנייה ברחוב שז"ר. שימו לב לסככת התחנה האלגנטית ברחוב שז"ר, כמותה צצו לאחרונה בכל רחבי נהריה - אני לא יודע מי אחראי להופעתן, אבל הסגנון מזכיר לי את הסככות של מרכזית המפרץ. יש לה דופן אחת אטומה לחלוטין, דופן אחורית מחוררת ודופן אחת שקופה. למה בחיפה לא מגיעות לנו תחנות נחמדות כאלו? לכל חובבי הרכבת - אל דאגה, אני לא מתרכך ועובר לתחום האוטובוסים. לכל חובבי האוטובוסים - אני ממליץ בחום לבלות שעה-שעתיים בתחנה המרכזית של נהריה (בה פועלות אגד ונתיב אקספרס) - מבחר סוגי האוטובוסים שם אדיר, ומשום מה כמעט כל אוטובוס בין-עירוני של נתיב אקספרס צבוע קצת אחרת.
"דן" הראשונה שהפעילה אוטובוסים כאלה
ואחרי הניסיון המוצלח של "דן" החליטו גם ב"אגד" ובחברות החדשות לרכוש אוטובוסים דומים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה