אווווווומן 2

אווווווומן 2

בס"ד מאוד מעניין אותי עניין מעלת קברות צדיקים כי אני מאוד רוצה לטוס לאומן. העניין הוא שזה קצת בעייתי בעיניי ללכת עד אוקראינה בזמן ש:1) יש גם בא"י קברות צדיקים גדולים. 2) הקב"ה נמצא בכל מקום אז... למה עד שם?? אם מישהו יוכל להסביר לי בגובה העיניים את העניין (כבר שמעתי הסברים מהקבלה על נשמה עליונה ותחתונה של הצדיק... ועל כך שנשמות הצדיקים "בולעות" את הס"מ מלמעלה.. אבל זה לא נוגע וחזק כמו הסבר פשוט..),אודה לו מאוד. אשמח מאוד לקבל מענה, ותודה מראש. אין עוד מלבדו!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
א דאנק

תודה רבה על הקישור!!
 

שמחה10

New member
יש שיעור על זה של הרב ארז הי"ו

שיעור ממש יפה ומחזק של הרב ארז משה דורון שליט"א שהוקלט במהלך סדנה באומן http://www.levhadvarim.com/?go=online שיעור מס' 20 -"להדבק באין סוף" הרב מסביר את העניין בצורה נפלאה.
 

dpinto

New member
יש באשדוד צדיק עצום

קבור באשדוד הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצוק"ל המונים באים לשם ואני ראיתי המון ישועות של חסידי פינטו שם. אגב אני בנו של הצדיק הנ"ל כך שהדברים נאמרים מתוך ניסיון אישי . לעניין קברי צדיקים ,רצוי להתפלל שם שזה מעורר רחמים על האדם. מור אבי בחייו היה שולח אותנו לצפון לקברי התנאים . לסיכום : לכי לכל מקום שם את מרגישה צורך בלהיות שם ולהתפלל לאותו צדיק ולא משנה איפה . יהי רצון ותפילתך תתקבל בברכה אכי"ר חג שמח
 

D BOOK

New member
אתה צודק

כל צדיק טוב ללכת אליו, במיוחד אם מרגישים אליו קשר זה או אחר. אולם אף צדיק לא הבטיח תיקון הנפש בשלימות כמו שר' נחמן הבטיח. ועוד דבר קטן, לא הולכים להתפלל לצדיק, הולכים להתפלל להי"ת בזכות הצדיק, או שמבקשים שהצדיק יהיה שליח. כדאי מאד לעשות גילוי דעת ולומר:"אני מאמין שהקב"ה הוא המקור לכל, וזה שאני מבקש מהצדיק שיפעל כך או כך, זה רק בתור שליחות, אבל אין חלילה שתי רשויות".(או משהו בסיגנון)
 

dpinto

New member
צדיקים במיתתם נקראים חיים

לגבי הערתך על תפילה לה' יתברך באמצעות הצדיק הרי שברור שרצון חסידיו יעשה הבורא יתברך שמו והצדיק כשלוחו של אדם מליץ יושר על האדם בפני שוכן מרומים. בתהלים קד' נאמר " ברכי נפשי את ה' ה' אלוקי גדלת מאד הוד והדר לבשת " התקשרות נפש היהודי בנפש הצדיק היא בחינת מלבוש רוחני שהאדם מקבל מהצדיק והבן . רק כך יהודי משיג כוחות ויכולת השפעה בשמים. גם בתפילה אנו מזכירים את זכות האבות הקדושים אברהם יצחק ויעקב שזה אותו מלבוש רוחני בעל זכות גדולה ועצומה בשמים בחסות האבות הקדושים. מידת הענווה של הקב"ה גדולה מאד כך שכשיהודי כמוני כמוך בא לצדיק ושופך את ליבו בפשטות אל הצדיק ששפתותיו דובבות בקבר באותם רגעים נפלאים של חיבור אמיתי בין צדיקים לבן/בת ישראל ודאי שלתפילה יש תוקף עצום אצל הבורא יתברך ובחסות הצדיק שהוא בן בית אצל הבורא יתברך שמו יש הזדמנות ליהודי לטפס למקומות גבוהים ביותר מה שלבד לא היה יכול. אני בא מעולם של צדיקי ששולת פינטו ע"ה האמן לי יודע אני על מה אני מדבר . אגב רבי הידאן פינטו זצו"קל מסורת במשפחה שנסע לאירופה ופגש את רבי נחמן מברסלב ע"ה . לך לצפת תמצא את הסיפור בקרב זקני ברסלב . יישר כח לכם שבחרתם בצדיק עצום כרבי נחמן ע"ה . ולסיום הקב"ה זוכר את אהבתם הרבה של הצדיקים אליו והוא בשבילם " משען ומבטח לצדיקים " להם ולחסידים שלהם .
 

D BOOK

New member
כל מה שאמרת אמת ונכון

ואין אני בא להצדיק אותך, כי מה אני מה חיי. אבל אם אדם מתפלל אל הצדיק עצמו, יש פוסקים שאוסרים משום "לא תדרוש אל המתים".(נכון יש גם מתירים). אבל אני ראיתי הרבה אנשים שזה היה קשה להם, ולכן בכולל ככה ביררנו את הנקודה עם הרב שלנו,פשוט להגיד את הגילוי דעת, בשביל שהאדם לא יתבלבל, כי בילבול בנקודה כזו היא קשה מנשוא, של 2 רשויות.(ע"ע אלישע בן אבויה-אחר) רק האדם צריך להפנים בתוך תוכו, שהקב"ה הוא מקור כל השפע והברכות...לעולם זה משתלשל דרך הצדיק....אין הכי נמי.
 

dpinto

New member
אמת ויציב חזק ואמץ

נאמר " תפילה למשה איש האלוקים ה' מעון אתה היית לנו בדר ודר " ( תהלים צ ) . פירוש " אתה היית לנו בדר ודר " הוא שיתוף עצום של כל עם ישראל בכל הדורות . ואת זה אנו מחפשים את השיתוף הזה , האחדות הזאת עם הצדיק . רבי נחמן ע"ה זכה לשתף אלפים ורבבות בדרכו הקדושה והטהורה. אשריכם תלמידיו שזכיתם לצדיק כזה שמוביל תפילתכם לשוכן מרומים ומליץ יושר עליכם .
 
למעלה