אובדת עצות, תעזרו לי!

אמה82

New member
אובדת עצות, תעזרו לי!

כבר שנים שזה ידוע לי, יש לי אבא שקרן כרוני, אני עברתי לא פעם ולא פעמיים איתו משברי אמון ואין כל כך מה לעשות אבא זה אבא. הוא פישל המון ואמא שלי תמיד סלחה לאורך כל השנים, עד לפני כמה זמן שהוא שיקר ואמא שלי החליטה שעד כאן! אני ניסיתי לדובב אותו לפני הפיצוץ ( מדובר בסכום כסף נכבד,שנלקחה הלוואה בשביל לגייס אותו עד שהוא יגיע ממקום אחר). הוא קיבל את הכסף טען שלא קיבל אן שקיבל סכום קטן וכל זה כשהוא מסתכל לי בעיניים, ידעתי שהוא משקר כי ראיתי במו עיניי את הצ׳ק המדובר. אמא שלי דרשה שיעזוב את הבית באופן מידי כי נמאס לה כבר לחיות עם השקרים. הוא אני כל הזמן בחרדות שהוא יפגע בעצמו ( כשהוא לא עונה לטלפון אני מדמיינת דברים ונכנסת להיסטריה) אני רואה אדם אבוד , הוא עבר טראומות בחיים שאני לא מאחלת לשונאים שלי, הוא חולה ולא רק בנפש. אני באמת אובדת עצות, איך מטפלים באדם כזה? לאן פונים ?
 

גרא.

New member
אמה 82,לא ממש מובן,לפחות לי.אביך שיקר לך ובשל

כך אמך החליטה לסלק אותו מהבית? ועכשיו את חרדה מאד לגורלו,שמא הוא יפגע בעצמו,כאשר הוא לכאורה,כבר לא נמצא בבית.היכן הוא חי עכשיו? ,אביך אדם בוגר,ואמור להיות אחראי לגורלו.אם הוא אינו רוצה לקבל טיפול,אי אפשר להכריח אותו. אם הוא במצוקה כלשהיא,הדרך להתמודד עימו,וודאי לעזור לו,אינה על ידי סילוקו מהבית,ולהגביר בכך את מצב המצוקה שלו.בדרך כלל במצבי קונפליקט קשים בין ההורים,לא רצוי להתערב ועוד לקבוע עמדה.הניחי להורייך,להתמודד עם המשבר הנוכחי.כל עוד את במופגן לצידה של אמך,קטן הסיכוי שאת תוכלי להשפיע עליו.
 

אמה82

New member
אני לא מנסה להשפיע

אבא שלי שקרן פתלוגי מסתבר,הוא פשוט משקר לכולם בכל נושא מכספים ועד לבריאות שלו השאלה שלי אם יש טיפול למצב כזה ?
 

גרא.

New member
אמה82,אם אביך הוא שקרן פתולוגי כפי שאת מתארת,

כלומר הוא שקרן כפייתי לאו דווקא בדפוס המוכר של OCD (חשיבה כפייתית טורדנית) מאחר ולמעשה,השקרנות הכפייתית שלו,אינו פוגעת בתפקוד היומיומי שלו,אלא ובעקר בזולתו.קשה להניח שהוא יסכים בכלל ללכת לטיפול,כיוון שהמצב הנוכחי שלו,נוח ומתאים למצבו הנפשי.הוא גם אינו מסוכן לעצמו ולזולתו,ואינו נמצא במצב פסיכוטי,כלומר אין גם אפשרות חוקית לטפל בו בכפייה .מה שאולי יוכל להזיז אותו מהתנהגותו ומהסרוב לקבל טיפול,זה נסיונות בני המשפחה לשכנעו לקבל את הטיפול.האם יש לכם דרך כלשהיא לשכנעו גם באמצעי לחץ כלשהם? יש במנוע החיפוש google.co il בערך שקרן פתולוגי לא מעט קישורים המתייחסים למצב הזה,כדאי להציץ.
 
למעלה