אהבה ללא תנאי

אהבה ללא תנאי

האם אהבת הורים לילדיהם אמורה להיות כזו? (השאלה עלתה בעיקבות שרשור של לאשוכחת)
 
אני חושבת שאחריות זה מושג יותר מתאים מאשר

אהבה למה שקורה בין הורים וילדיהם. הורות בעיני זו התחייבות ללא תנאים, בלי קשר לאהבה. (אגב אינני יודעת מהי הגדרה של אהבה. אהבה היא דבר שיכול לחלוף, ראינו, ואנו רואים (יותר נכון שומעים, קוראים) כמעט כל יום אהבות גדולות שהסתיימו בשנאה גדולה). הורות מחייבת מי שהביא ילד לעולם להיות אחראי לו, לדאוג לצרכיו, לתמוך בו בכל עת שהוא זקוק להורה, . בעיני, מערכת משפחתית היא אחריות של אחד כלפי השני לטוב ולרע .
 

ע נ נ ת

New member
../images/Emo45.gif

אבל כשאת מבינה את זה, בדרך כלל את גם מבינה שקל יותר ונעים יותר לעמוד בזה כשזה משולב באהבה.
 
לראייתי היא אמורה להיות כזו

אלא שאינני מבטלת הדדיות הערכה והוקרה מצד ילדנו.
 
רצוי ומצוי - אהבה ואחריות

נכון, אהבה הורה לילדיו צריכה להיות ללא תנאי. אסור שיהיה "אתה ילד רע, אז אני לא אוהבת אותך". אף על פי שלא מעט הורים משתמשים במשפט הזה בשעת כעס ואובדן עשתונות. ההורים מצפים שגם אהבת הילד אליהם תהייה ללא תנאי. ולא פעם אנו שומעים על הורים מתעללים וילדים שממשיכים לאהוב. וזה הדבר הקשה ביותר להבנה. גם אחריות הורה לילדיו צריכה להיות ברורה. וגם זאת לפעמים לא תמיד כמו שצריך. לעיתים, אפילו בדברים לכאורה "קטנים" - לחגור ילד בחגורת בטיחות ברכב, לא להשאירו ברכב סגור, לא לאבד אותו בטיול, לדעת מה קורה איתו, להיות ער לקשייו ובעיותיו, לתמוך, להיות שם בשבילו, אך גם להציב גבולות, לחנך והלאה. האם תמיד זה קורה? האם תמיד האהבה היא ללא תנאי? האם האחריות היא תמיד ברורה? לא ולא, לצערי הרב. מי אשם בכך? בכל גיל ובכל מצב זה שונה. היות ובכל גיל זה שונה - הרי אנחנו מתחילים את הקשר הורה- ילד מתינוק בן יומו (שלא לדבר על עובר) ועל הורה בוגר. ולכן - בהתחלה האחריות לשני הסעיפים - היא על ההורה. ההמשך - פועל יוצא של ההתחלה או של אירועי חיים. מאחלת לכולם הורים עם אהבה ואחריות ללא תנאי וילדים שידעו להעריך ולקבל את מה שההורים נותנים.
 

lahadam

New member
מה אם הילד

רוצח? אנס? ועוד... גם אז ממשיכים לאהוב כרגיל וללא תנאי?
 

רדבק

New member
אפשר לאהוב ולא להסכים

במקרה שהילד הופך (מתי ואיך זו שאלה בפני עצמה) למפלצת יש מקום אפילו להוקיע את מעשיו, אך עדיין, לדעתי, אהבת הורים ובמיוחד אם, אינה אמורה להיות תלויה בדבר, מדרך הטבע. כל אחד על פי דרכו ואופיו, וכפי שמביע את אהבתו. ואם אינה כזו, נראה כי משהו בסדר של היקום השתבש באיזו נקודה. ומאידך... אני אם רק 5 שנים, והלוואי ולא אתבדה, וכי הסיפורים ששמעתי עד היום היו היוצא מן הכלל.
 
למעלה