אהבה... האם ארגיש אותה שוב?

Tom Aras

New member
אהבה... האם ארגיש אותה שוב?

(דבר ראשון- היי גילת
) דבר שני, כתבתי משהו קטן לגבי המצב שלי ואשמח אם תגיבו.
כשאין לך בטחון עצמי זה קשה. קשה לחיות בבית. לדעת שההרגשה הטובה תחלוף במהרה, שהדבר הטוב הוא מזערי וחולף. קשה לחיות בבית שרע לך בו, שכל כולו מוצף ברגשות הרעים שלך, שכל פעם שאתה מרגיש בטחון תבוא המחשבה הרעה ותטלטל אותך חזק כל כך עד שהרגליים ירעדו לך ולא תוכל לעמוד יותר. זה בית? בית זה מקום בו לא מפחדים בו. בו מרגישים בטוחים, אמיתיים, נכונים. אני מרגיש פחד בבית. שאני יושב בספה קשה לי לפעמים לקום ולעשות פיפי. למה? כי אני כל הזמן חושב. על מה? על כך שאני לא מוצלח, לא שווה, אף פעם לא יגיע לנקודה ההיא, אף פעם לא יאהבו אותי, אף פעם לא יקבלו אותי. מחשבה רודפת מחשבה, שלא נותנות מנוחה לשנייה. וכשאתה מנסה ליצור קשר עם אנשים, תגיע מחשבה רעה כל שנייה כך שתפחד ליצור איתם קשר בעין. שמא יחשבו עלייך שאתה רע. אבל אני לא רע.... רק קשה לי. ואני רוצה שתאמינו לי בזה. אני משתדל, אני רוצה שיהיה לי טוב, אני מפחד מהפחד. אני רוצה שהרגליים שלי יחזרו להיות יציבות, חזקות. אני רוצה אהבה בעולם. אני רוצה את אמא. הלוואי ויהיה לי רק טוב.
 
שנתחיל עם אהבה עצמית...? ../images/Emo13.gif

(דבר ראשון- היי גם לך, ושמחה שוב לראותך כאן עמנו...
) כשאין ביטחון עצמי זה קשה- אמרת ואתה צודק. יחד עם זאת, שים לב לכך, שאם תפלח לפלחים את התחומים השונים מהם מורכבים חייך, תגלה שבסקאלה מ: 1- 10 מידת הביטחון העצמי שלה משתנה בתחומים השונים. אם-כך, אין זה נכון שאין לך ביטחון עצמי- אלא שבתחומים מסויימים הביטחון העצמי שלך נמוך, ובתחומים אחרים הוא גבוה יותר (גם אם לא גבוה מאד). באשר למחשבות הטורדניות והמטרידות- נראה לי שבאמת כדאי להתחיל להתעמת אתן, להטיל בהן ספק- להוציא מהן את העוקץ ולהבין, שהן בסכ"ה משקפות את האופן בו אתה מפרש את המציאות- המחשבות שלך אינן המציאות עצמה. המחשבות שלך גם אינן, בהכרח, נכונות. ואני בטוחה שקשה לך- למי לא יהיה קשה עם מחשבות שכאלה? - אתה דרוך, בהתמדה, לקראת המחשבה הרעה והמטלטלת הבאה (מניין לך שהיא אכן תגיע? או שמא אתה מזמין אותה לבקר...?
); אתה יודע שיצירת קשר-עין, תגרום לאנשים לחשוב כי אתה רע...- מניין לך מה אנשים חושבים עליך? האם מישהו, אי-פעם, אמר לך שאתה רע, כאשר יצרת אתו קשר עין? מניחה שלא... ובכן, גם כאן זוהי חשיבה רגשית, נכון...?
ובכלל, כל ה"אף-פעם" האלה- האם נתגלו לך הדברים באמצעות רוח הנבואה, נערי היקר? ואם לא כך הוא הדבר- איך אתה יודע? שולחת לך גם מסר לתיבה שלך... שיהיה לך ערב נהדר ומחוייך....
גילת
 

Tom Aras

New member
תודה גילת, אני תמיד שמח לקרוא אותך.

שאלתי בפורום "ייעוץ פסיכולוגי" ומנהל הפורום אמר שיש לי OCD- מחשבות כפייתיות טורדניות. הרגע דיברתי עם אמא שלי ונחפש פסיכולוגית מתאימה לעניין כדי שאחת ולתמיד השצף מחשבות הזה ייגמר. אפילו שישנתי היום בלילה המחשבות לא הפסיקו לבוא, זה פשוט גומר אותי. שאלת אותי איך אני יודע שאנשים לא אוהבים אותי- אני מרגיש שאני נמצא ברובד אחר משאר האנשים, אני כאילו "מפרק" כל התנהגות לפרטי פרטים ומצליח לזהות מתי אנשים משקרים לעצמם ומתי לא (אני כאילו בוחן כל תנועה, הינד עפעף.... כמובן שזה גם במובן הרע כי כשאנשים אומרים לי שהם אוהבים אותי אני חושב שזה לא נכון) לכן אני משכנע את עצמי ומאמין לעצמי בכל ליבי במחשבות הטורדניות הרעות האלה. אולי יש משהו בי שלא רוצה מנוחה? יצר הרס עצמי? לא יודע מה זה, אלוהים, אני רק רוצה שזה ייגמר. אוף.
 

י ו ר ם 7

New member
אתה לא חיב !

עם כל הכבוד למנהל הפורום הלז אין אתה חיב להאמין לו וגם לחפש פסיכולוגית..... נחמד שאתה מדבר עם אמא ,אמא יש רק אחת..... דע שיש הרבה יועצים והרצון שלך משחק תפקיד מאד חשוב בקבלת ההחלטות. למה "נפלת " לכאן לפורום ? מה אתה יודע על "יעוץ פילוסופי" ? ותנוח בבקשה ותעזוב את אלהים ! אתה חושב שהוא מכיר אותך ? אני בטוח לא יודע את התשובה.
 

Tom Aras

New member
מה? מה אתה רוצה ממני?

אם אין לך משהו טוב להגיד לי אז אל תדבר איתי.
 
בוקר יפה לך, נער חביב ../images/Emo13.gif

רצף המחשבות הטורדניות והבלתי פוסקות שאתה מתאר, אכן מחשיד כ- OCD. אך למרות אבחנתו המאד סבירה של מנהל הפורום השכן, אני מציעה לך כי בד בבד עם הפניה לפסיכולוגית (עדיפה, במקרה זה, גישת ה-CBT) לפנות גם לפסיכיאטר, לשם אבחון מדוייק (ל- OCD יש התבטאויות נוספות מלבד אלה שתיארת) ושקילת טיפול תרופתי במקביל לטיפול הפסיכותרפויטי. מילות המפתח בדבריך האחרונים, אודות מחשבותיך האוטומאטיות השליליות, הן: "אני משכנע את עצמי ומאמין בכל לבי במחשבות הטורדניות הרעות האלה"- בדיוק בנקודה הזו תתמקד עבודתך בדרך לשינוי המיוחל. אני מאמינה שיחד עם הרצון העז שלך "שזה יגמר", ועם הרבה מוכנות שלך לעבודה עצמית- בליווי תמיכה רפואית-נפשית ורגשית- תצליח, בסופו של דבר, לסלק את הצללים וליהנות מאורה של השמש... ואז... גם הלילה לא יהיה כל-כך אפל... כי תצליח להבחין באורם של המאורות... בהצלחה רבה ו... מצפה לעדכונים....
יומחוייך לך... גילת
 
יורם יקר

אינני סבורה כי בכוחה של גישת היעוץ הפילוסופי לתת מענה שלם ומוחלט לכל קושי ובעיה. בעבודתי עם בעלי OCD ואחרים, אני משלבת יעוץ פילוסופי- אך לא לבדו. תמיד מתלווה גם סיוע תרופתי ומעקב פסיכיאטרי. תמיד תהיה גם עבודה על עיוותים קוגניטיביים. תמיד יהיה ליווי ותמיכה ליצירת מציאות עם תחושת רווחה רגשית ומסוגלות רבה יותר. ועוד.... אגב, ניתן לומר כי עבודה בכלים של CBT יש בה כלים מתחום הפילוסופיה- שהרי האדם מונחה להטיל ספק,שוב ושוב, במהימנותן של מחשבותיו האוטומטיות השליליות- הטלת הספק היא כלי פילוסופי. במקרים אלה, ניתן גם לעשות שימוש מבורך גם בשיטת הפרדוכס של הטיפול הלוגותרפי. על-אף היותי מנהלת (וכותבת ותיקה) בפורום יעוץ פילוסופי, אין לי את היומרות להכריז על היעוץ הפילוסופי ככלי תרפויטי בלעדי- אין בכך מן היושרה.
 

י ו ר ם 7

New member
אני לא אוהב שקוראים לי יקר

סך הכל אנחנו באמת לא מכירים. בהקשר ל"יעוץ פילוסופי" השם הוא יותרמדאי כללי וכל אחד שעושה שימוש בשם הזה רוצה לומר משהו ולעשות משהו. הדבר לא דומה באופן מוחלט אצל כל אחד מהיועצים שמכריזים על השם המשותף הזה. אני לא אומר שיש כאן מרפא, אני לא רוצה לשקר,יש כאן נסיון לעזור. בהחלט אפשר לנסות יועצים שקוראים לעצמם יועצים פילוסופים. לא ברור לי למה "תמיד מתלווה סיוע תרופתי" ??
 
חזרתי בי- יורם (בלי "יקר")

בהחלט אפשר לנסות יועצים שקוראים לעצמם יועצים פילוסופים- כשיש לך תהיות... כשאתה נמצא עומד על צומת דרכים, קונפליקטים מוסריים וכד'. טיפול תרופתי נדרש לשם יצירת איזון כימי במוח, בהפרעות שונות בהן איזון זה מופר. במקרים שכאלה, גם סיוע של אדם חביב בעל רצון לעזור- כמו גם טיפול נפשי פסיכולוגי- יתקשה מאד להגיע להישגים ברי-קיימא ומשמעותיים, ללא התמיכה הרפואית.
 

י ו ר ם 7

New member
בהסתברויות יש נפילה אישית הלא כן !

בנפילה יכולה להתפתח מחלה סכרת השמנה לב ועוד.... מכאן אני לא מיעץ למישהו שלא נשבע בשבועת הרופא שייעץ לכאן או לכאן, כל זאת על דעת בן האנוש - בכבודו ובעצמו, בת האנוש בכבודה ובעצמה.
 
העצה היא להיוועץ ברופא פסיכיאטר

האם עלי להישבע בשבועת הרופא כדי לעוץ עצה זו? מה הנקודה שלך?
 
למעלה