אגרת רישוי יקרה מאוד

אגרת רישוי יקרה מאוד

שלום, אודה לכל מי שיוכל לייעץ לי מה לעשות. קיבלתי אגרת רישוי לתשלום, ל 10 שנים הבאות. הסכום לתשלום- 404 שקלים. לא הבנתי עד מתי אני יכול לשלם את זה. ומה יעלה בגורלי אם לא אשלם זאת. שאלה- למה אני צריך לשלם אגרת רישוי כה גבוהה, ולמה ל 10 שנים מראש? 5 שנים מראש, כבר לא הולך? ואם אני אמור למות תוך שנתיים שלוש? מישהו יחזיר לעיזבון שלי את ההפרשים? זה סכום מאוד משמעותי, שהולך לאוויר. אפשר לבקש מהם שישלחו לי רישיון ל 5 שנים ולשלם על זה? איך אפשר לדבר שם עם מישהו בכלל? אני חייב להגיע למשרד הרישוי פיזית? תודה מראש
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אתה צריך לשלם לפני שתוקף רשיונך יפקע

ובקשר להחזר במקרה מות - יש במשרד הרישוי מחלקת נפטרים וכל ז"ל המגיע לשם ומבקש מקבל כספו חזרה בתנאי שיתחייב לא לנהוג בעולם הבא.
 

creth11

New member
המחיר ניקבע בתקנות וכן תקופת התוקף של הרישיון

מצד אחד כולם רוצים לחיות בארץ מתוקנת ומסודרת ומיצד שני כל אחד רוצה דין לעצמו התפור למידתו וגם לנהל את עניניו בשיטת שוק טורקי פנה בטענותיך אלה למחוקק, הפקידים ממלאים את תפקידם ופעלים לפי חוק.
 

wil

New member
זה מיכל דלק ורבע

או קצת יותר מחצי דו"ח מהירות ממוצע. או 20 מנות פלאפל. או... טוב נסחפתי. בקיצור - לא מדובר בסכום אסטרונומי, ומדובר בפחות כסף מאשר פעמיים האגרה שהיתה ל5 שנים לפני שהתחילו עם ה10 שנים. אתה יכול לשלם עד סיום התוקף של הרשיון הנוכחי שלך. אם לא תשלם, לא תוכל לנהוג באופן חוקי. אם תמות אני לא חושב שיחזירו לעיזבון שלך את ההפרשים. (באמת שאלה טובה למה. הרי כשרכב מת מחזירים לבעלים את ההפרשים של אגרת הרישוי) אם אתה משרת מילואים פעיל (לא זוכר מה ההגדרה) תוכל לקבל הנחה מאוש משמעותית ולשלם רק איזה 10 ש"ח.
 
מוכן לשלם את מלוא המחיר ולא לשרת במילואים

זה כבר שנים ארוכות שאין לי רכב בכלל. אבל אני כן מעוניין לשמור על הרישיון שלי תקף. חחח... כמה כספים הוצאתי על נסיעות ועל אוכל רחוב, במעט הפעמים שעשיתי מילואים...פי... ולא מחזירים לך גרוש.
 
אם זה יקר לך

אז אני באמת מבין למה אתה לא מחזיק רכב שאגרת הרישוי שלו בסביבות 1000 שקל לשנה אחת בלבד, ויש רכבים חדשים עם אלפי שקלים לשנה באגרה. 400 שקל לעשר שנים לא נחשב סכום יקר בממלכת הבירוקרטיה והתשלומים במדינה, אבל אני כן אסכים שזו עוד דרך לא צודקת לקחת כסף מאזרחים. פרט להוצאות סמליות של הנפקת הכרטיס ושליחתו לנהג (שזה עשרות שקלים בלבד). עובדה שהמדינה ויתרה על זה מהר ב"הטבה" למילואימניקים, כי היא יודעת שזה כסף סתם שנגבה מהציבור. אם עשית מילואים מתישהו תבדוק בכל זאת לא תפסיד שום דבר. בכל מדינות העולם המערבי אירופה ובכל מדינות ארה"ב הרשיון מונפק פעם אחת בלבד וזה אחרי הטסט, ולא מוגבל בתוקף פרט למקרים חריגים, ואין אגרות מטופשות כאלה.
 

renegade21

New member
כבר לפני שנה יצאה הודעה לתקשורת

שרישיונות הנהיגה יחודשו לתקופה של 10 שנים מאחר ובמשרד התחבורה רוצים להקל את משלוח הרישיונות ולמנוע ביורוקרטיה מיותרת (מוזר בשביל מוסד ממשלתי) נדמה לי שסיבה נוספת הייתה מעבר לרשיונות נהיגה בין לאומיים. מה שאותי הפתיע ברשיון החדש הוא שיש לי סעיף שמקנה לי נהיגה בישראל על רכב עד משקל 15 טון ובבין לאומי עד 12 טון. (בגלל שהוצאתי את רישיון הנהיגה בשנת 2003)
 

32103210

New member
למה זה מפתיע אותך?

מה רצית שיעשה נהג שעובד על רכב בין 12 ל15 טון יעזוב את העבודה ,בגלל שמישהוא שינה לו את דרגות הרישיון ?עד שנעשה שעושים במדינה משהו שהישקיעו בו מחשבה אתה מתפלא ,אגב כל מי שהוציא רשיון עד 4 טון לפני השינוי, בישראל מותר לו לנהוג עד 4 טון,למרות שבחו"ל רק עד 3.5 טון.
 

YTmda

New member
אבל כשהוציא רישיון הדרגה הייתה מתאימה

האם הוא צריך להענש עקב שינוי החקיקה? אםנהג כבר מספר רב של שנים על 15 טון, האם פתאום הוא לא יכול??
 

creth11

New member
באירופה אין דרגה עד 15 טון ומאחר ובישראל

החליטו לבצע התאמה מלאה לרישיון אירופי כדי לאפשר שימוש בין לאומי ברישיון הישראלי שונו כל הדרגות לפי התקן האירופי. כדי לא לפגוע באלה שהיו להם דרגות ישראליות לפני השינוי הוחלט להכני הערה כתובה המאפשרת להם להמשיך לנהוג את המישקל והדרגה שהייתה להם לפני השינוי
 

YTmda

New member
אני הבנתי את זה ואני מצדד בזה

כנראה שדברי לא הובנו כראוי.
 

renegade21

New member
נכון

וגם לעצמי במידה ואחשוב לעבוד כנהג משאית אוציא רישיון בדרגה יותר גבוהה
 

32103210

New member
זאת לא השאלה,,,,

"אם אני אחשוב לעבוד כנהג משאית" ,מה קורה אם אתה כבר עובד על משאית במשקל 12 עד 15 טון נראה לך הגיוני שיגידו לך "זהו אין לך יותר רשיון לנהוג בין 12 ל15 טון " לך תעשה קורס של חודש עיוני ולאחר מכן קורס מעשי ,להוציא כ 10000ש"ח ללימוד , וכל זה אחרי שאתה נוהג שנים על משאית 15 טון ? אם זה נראה לך הגיוני , לך תבקש שיורידו לך את ההיתר הנ"ל ,,,, ( נכון שלא תלך,,,,,,,,,,,,,, )
 

renegade21

New member
ברמה הכללית

אני חושב שהיה נכון לתת תקופת מעבר מדורגת ולהעביר את כל בעלי הרישיון עד 15 טון (שעובדים כנהגים!) קורס נהיגה מחדש לדרגה זו ולתגמל אותם בגמול השתלמות שישולם ע"י המדינה (ביטוח לאומי)
 

creth11

New member
כמה טעויות בסיסיות - אין דרגה עד 15 טון

הייתה כזו פעם ונישארה רק לנהגים שדרגתם הייתה עד 15 טון לפני השינוי בדרגות קבל קישור לדרגות החדשות גמול הישתלמות - אין דבר כזה למעט עובדי מדינה וגם הוא במיגבלות ידועות ומפורשות. כל נהג הרוצה להיתקדם יעשה הישתךמויות כרצונו כל נהג צריך להקפיד לנהוג לפי התקנות כולל המיגבלות ברישיונו. תקופת מעבר ניתנה וניגמרה והתקנות הינן ברורות ואין צורך לשנות כל יומיים לפי החשק
 
למעלה