אגרת מהרה"ג מרן מרדכי אליהו שליט"א:

noamgk

New member
אגרת מהרה"ג מרן מרדכי אליהו שליט"א:

למי שלא יודע, חל בלבול מזעזע שנוצר ע"י התקשורת השמאלנית העוינת נטולת הרמה, ומילים שיצאו מפיו של הרב מרדכי אליהו שליט"א הוצאו מהקשרן, לפני כמה שבועות. הרב שלח איגרת לכל תושבי יש"ע, וזה הנוסח: - בס"ד אגרת לתושבי יש"ע לאחינו המתיישבים ביש"ע, גיבורי כח עושי דברו, הפועלים ומיישבים את מרחבי ארץ אבותינו בגוש קטיף - שלומכם ישגה לעד! באתי באיגרת זו לחזק את ידכם נגד העוול המוסרי הנורא על הכוונה לפנות יישובים ולגרש יהודים מביתם – היה לא תהיה! אין מעשה מוסרי יותר ממפעל התחייה של העם השב לארצו לאחר גלות ארוכה, כשאתם מקיימים בו מצוות עשה של יישוב ארץ ישראל, ואין עוול מוסרי גדול מהניסיון לענות את נפשותיכם באיומי גירוש ונטישת אדמת אבותינו. מתוך אותו כוח מוסרי ברור, אל לנו להקים מחלוקת בציבור ובגיבורי צבאנו, אנו לא סרבני פקודה לשמה. החיילים שידרשו לבצע את הפשע, יענו: 'איני יכול'. ואם יאנסו אותם, ישבו על הרצפה ויבכו עם המשפחה שאותה רוצים לגרשה מביתה. חובתנו למחות כנגד העוול המוסרי הנורא הזה. ולחוסמי הכבישים – יש לעשות זאת אך ורק בתנאי שאין דרך חילופית. לא נחסום כביש כשאין דרך חילופית ולא נסכן בכך חלילה חיי אדם. קורא הדורות מראש שענה לאברהם אבינו בהר המוריה, הוא יעננו ויוציא לאור צדקתנו, ואיש לא יעצור את המהלך האלוקי של מפעל התחייה הלאומי של עם ישראל השב לארצו. "אנו לא סרבני פקודה לשמה" - למי שלא הבין, המשמעות של זה היא שאנו לא נישא דגל של סרבנות, אלא נסרב בפרטיות. אין בכוונתינו לפרק את צה"ל ואת המדינה, ולא נאיים על גופים אלה בשום פנים. נכון, יש בינינו שלא מסכימים עם דרך זו, ואלה הם (לרוב) הימין הקיצוני. לילה טוב!
 

lithium1914

New member
עטיפה חיננית ומתנערת.

אף חייל, שרגיל לירות על אנשים מדי יום, לא נתקף נוירוזה ברגע שהוא רואה משפחה אותה הוא יודע שהוא צריך לפנות. ואם יתחילו לכפות עליו את הפעולה, טוב שיבכה ויראה כיצד מרגישים כאשר כוחות הביטחון אינם לצדך (וכל מפגש עם הגורילה הצבאית, המג"בניקית, המשטרתית או המאבטחת מספיק בשביל זה). הוא אומר "לא יכול" כי הוא אידאולוג ערמומי כמו כל בנאדם אחר, ולא רובוט עם נשמה שקופא ברגע שנותנים לו פקודה שהיא בלתי-חוקית לטעמו.
 

noamgk

New member
תעשה את ההבדל בין אויב לאח,

ותבין בעצמך. אידאולוג ערמומי? נכון. אולי בגלל זה אבי ביבר סירב פקודה רק אחרי שעיכל שצה"ל מרביץ ליהודים...
 

lithium1914

New member
אבי ביבר תחמן מצוין.

כאילו הוא לא ידע שכל הנופשים החדשים בגוש קטיף יסתערו על החושה-וחצי שהוא עומד להשתתף בהריסה שלה. הוא גם ידע להגיד את המלים הנכונות בדיוק כשהמצלמה הופנתה לכיוונו. אני לא מתכוון לערער על הקרבה המשפחתית-כביכול שמרגישים מתנגדי ההתנתקות (למרות שהם לא בדיוק "אחים" -- נראה לי כמו צורת דיבור שהושאלה מהערבית המקומית), וגם בעד שכל חייל הרוצה לסרב שיעשה זאת. אבל, בחייאת, אל תחשבו ואל תאמרו לשניה שאתם לא סרבנים (זה לא נראה אמין מהזווית הזאת).
 

noamgk

New member
אתה עיוור מצויין.

אין לך לב, אז אתה לא יכול להאמין שלאחרים יש לב. אתה ישר מנתח את האדם כאילו הוא חשב על הכל לפני. מה קרה, אין רגש בשנות ה-2000? אתה צריך לעבוד על הכרת הטוב שלך. הוא לא ידע שהם הולכים להסתער, כי הוא לא ידע שעומד להיות פינוי בכלל. לא אמרו לחיילים למה הם הולכים לשם בכלל! ואנחנו אחים, כן. היהודים הם אחים, ולא משנה כמה תנסה לטשטש את זה וכמה תקבור את עצמך בחור שלך בתל אביב ותחשוב כל היום על עצמך ועל כמה אתה שונא את העולם. ולא אנחנו לא סרבנים, כן. אנחנו פשוט לא מצייתים לפקודה בלתי חוקית בעליל.
 

lithium1914

New member
כמה דברים.

א. אני לא גר "בחור בתל אביב" אלא שני מטר ממעוז כך (קרית משה) בירושלים. ב. כמו שאמרתי, אני לא מערער על הקרבה המשפחתית של המתנחלים. אני כן חולק על התמימות של אבי ביבר (שאף אחד מאיתנו לא יכול להוכיח, אז נעזוב אותה) וה"בכי" ההמוני של החיילים שהרב אליהו מצפה בזמן ההתנתקות. אפשר לקבוע דייט באמצע אוגוסט ולראות, 'תה בא? ג. אני מזמין אותך להסביר לי איך פקודת הפינוי היא פקודה בלתי-חוקית בעליל, כאשר מיעוט זעום בהייררכיה הצה"לית חושב לסרב לה (מה שמפריך את היות הדגל השחור שאמור להיות מעליה "ברור לכל"), ובג"ץ, על-אף היותו אנטישמי, קבע שהיא חוקית לגמרי.
 

noamgk

New member
אתה עושה מעצמך צחוק?

א. עזוב, זו הייתה רק דוגמא לשמאלן הממוצע. מצידי תקבור את עצמך גם במטולה. ב. הקרבה המשפחתית של המתנחלים? כשאני הולך בעיר ורואה אנשים שאני בכלל לא מכיר, אני מרגיש אליהם את אותה הקרבה שאני חש כלפי "מתנחלים", וכלפי כל יהודי באשר הוא. אני רואה את אחים שלי. התמימות של אבי ביבר? איזו תמימות? יש לו לב, הוא ראה שצה"ל פוגע במהותו ובתפקידו הבסיסי, ויצא בקריאת זעם (ואיתו, בשקט, עוד 12 חיילים). הרב אליהו לא מצפה לראות כלום. אבל הוא מצפה מחייל שליבו לא מאפשר לו להוציא משפחה מביתו ליפול על הרצפה ולבכות - אם לא יקחו אותו משם כאשר יגיד "איני יכול" ויחייבו אותו בכח לעשות את העוול הזה. ג. פקודה בלתי חוקית בעליל נקבעת ע"י הלב. אם היא הייתה נקבעת ע"י בית משפט או בג"צ אנטישמי, היא הייתה פשוט "בלתי חוקית". לא הבנתי למה כתבת "על-אף". כנראה התכוונת ל"בגלל". הדגל השחור לא ברור לכל כי הרבה חיילים חושבים שציות קודם לכל. אם קיבלת פקודה - תבצע. הם חושבים שזה עבר בכנסת בצורה דמוקרטית, ושהכל תקין, ושהם חייבים לעשות את מה שפוקד עליהם המפקד שלהם. רובם חושבים שאין דרך אחרת, שאין מה לעשות. חלקם בטח עדיין לא הבינו מה כל כך אכזרי בלהוציא משפחה מביתה.
 

lithium1914

New member
זו המהות של פקודה בלתי-חוקית בעליל!

פקודה בלתי-חוקית בעליל היא ברורה לכל אדם, בלי קשר לזה שחוקק אותה או נתן אותה. אם האינסטינקט הראשוני של כל חייל אינו לסרב פקודה, סימן שהיא אינה בלתי-חוקית בעליל. " חלקם בטח עדיין לא הבינו מה כל כך אכזרי בלהוציא משפחה מביתה." מה אם אלו שני מחזורים מעליהם, שמנוסים היטב בלהוציא משפחות פלשתיניות מביתן? גם אם יש לפעולה צורך טקטי או אסטרטגי (בדיוק כמו להתנתקות), האם זו אינה פקודה בלתי-חוקית בעליל כמו פקודת הפינוי? מה עם מגרשי עובדים זרים? מה עם אנשי ההוצאה לפועל?
 

noamgk

New member
תקשיב חמוד...

כשחייל בצבא ההגנה לישראל נשלח ללמוד איך לשבור לאישה עם תינוק את הידיים בצורה שלא יראו את השבר כדי שאחר כך לא יתבעו אותו, הוא צריך להבין שמדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל. ידעת, למשל, שחייל שירה על דודי שמש או על גלגלי מכונית של ערבים נשפט בגין ביצוע פקודה בלתי חוקית בעליל? ואני שואל אותך: האם הוא היה צריך לדעת שזו פקודה בלתי חוקית בעליל, לירות על גלגלי מכונית? ועכשיו אני מצפה ממך להשוות ירי על דוד שמש לגירוש 9000 משפחות מביתן. אם הפקודה הייתה ברורה לכל אדם כבלתי חוקית בעליל, היא הייתה נחקקת בחוק והייתה פקודה בלתי חוקית.
 

lithium1914

New member
טוב...

"כשחייל בצבא ההגנה לישראל נשלח ללמוד איך לשבור לאישה עם תינוק את הידיים בצורה שלא יראו את השבר כדי שאחר כך לא יתבעו אותו, הוא צריך להבין שמדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל." זוהי באמת פקודה בלתי חוקית בעליל. כבר היה פסק-דין באינתיפאדה הראשונה (שאם אני לא טועה היה השני אחרי כפר קאסם), שבו מצאו חיילים שפוקדו לשבור את הידיים והרגליים למחבלים אשמים בציות לפבח"ב. אבל היא אינה קשורה לפקודת הפינוי. "ידעת, למשל, שחייל שירה על דודי שמש או על גלגלי מכונית של ערבים נשפט בגין ביצוע פקודה בלתי חוקית בעליל? ואני שואל אותך: האם הוא היה צריך לדעת שזו פקודה בלתי חוקית בעליל, לירות על גלגלי מכונית?" לא שמעתי על דבר כזה, אבל בכל זאת אני אתייחס. תלוי מי במכונית. אם זו מכונית שבדרך לפיגוע, זו אינה פבח"ב. אם זו מכונית שזהות יושביה אינה ידועה, זוהי באמת פבח"ב, זה מצב שמסכן חיים, במידה והמכונית בנסיעה. ירייה על דודי שמש נשמעת לי כמו פקודה בלתי-חוקית, אבל לא פקודה בלתי-חוקית בעליל, תבדוק אם אולי התבלבלת, במקרה ויש לך מקור למידע הזה. "ועכשיו אני מצפה ממך להשוות ירי על דוד שמש לגירוש 9000 משפחות מביתן." אין מקום להשוואה, במיוחד כשהמקרים אינם קשורים בנסיבותיהם או בסיבותיהם. חוץ מזה שבגוש קטיף מדובר ב-1500 משפחות, ופחות מ-8500 תושבים. וכדי לתת מסגרת לדיון, הגדרתה של פקודה בלתי-חוקית היא "אם העין אינה עיוורת והלב אינו אטום או מושחת - זוהי מידת אי-החוקיות 'בעליל' הדרושה כדי לבטל את חובת הציות של חייל" (מתוך אתר הסרוב שנתת פה). כך שיש פה בבת-אחת גם איזון וגם התחמקות מקביעה במישור הסובייקטיווי או האובייקטיווי (כלומר, אם השיפוט ניתן לאמידה במישור הפרטי של החייל או הציבורי של המשפט וציבור החיילים).
 

noamgk

New member
תגובתי:

זה קשור מאוד לפקודת הפינוי, ועצוב שאתה מנסה להתחמק בשיטות של ילדים בני 6. כל ה"מבצע" הזה והאמצעים הנילווים לביצועו - הם או הוא עצמו - בלתי חוקיים בעליל, וזה כבר מספיק בשביל החייל הפשוט לומר: אני לא אעשה את זה. זו הייתה מכונית ריקה (ולא נוסעת, כמובן) ליד מפגינים. החייל ירה בגלגליה לפי צו מפקדו ונשפט בגין ביצוע פקודה בלתי חוקית בעליל. ולא, לא התבלבלתי. זו הייתה פקודה בלתי חוקית בעליל, אתה מוזמן לשאול את אליקים העצני (ח"כ לשעבר ועו"ד במקצועו, גר בשכונת החרסינא - רמת ממרא - בקריית ארבע). זה לא משנה אם הם קשורים או לא. יש כאן מקום להשוואה, כי בשני המקרים מדובר בהפרה של הקוד האתי של צה"ל: "...החייל לא ישתמש בנשקו ובכוחו כדי לפגוע בבני אדם שאינם לוחמים ובשבויים, ויעשה כל שביכולתו למנוע פגיעה בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם." וזה שהתבלבלתי זו לא סיבה להתלהב (זו גם לא הפעם הראשונה, אגב). בגוש קטיף יש כ-1700 משפחות, וכ-9000 תושבים (ונוספים עוד ועוד עם הזמן, לא אתפלא אם כבר הגענו ל-10,000).
 

lithium1914

New member
אז כולם לוקים בסטנדרט כפול.

כשצה"ל הורס בתים ומחרים מכוניות לפלשתינים, אף אחד לא נשפט, על שום דבר. כנ"ל כשמתנחלי יו"ש עושים את המצעדים שלהם דרך כפרים פלשתינים, שוברים מכוניות וחלונות ויורים בדודי-שמש. זה: "...החייל לא ישתמש בנשקו ובכוחו כדי לפגוע בבני אדם שאינם לוחמים ובשבויים, ויעשה כל שביכולתו למנוע פגיעה בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם." מצביע על סטנדרט כפול נוראי, מה לעשות. צה"ל עושה את הדברים האלה כל יום, שלא לדבר על מתנחלי יו"ש. אני יודע מי זה אליקים העצני, נכדו לומד איתי בשכבה, והוא גם נץ לא קטן (יש לו גם בלוג מכוסה צמר-גפן בוואלה ("חבל"ז על המאחז"), שאולי תאהב, אם תחפף קצת את החרם שלך...יש לו תיאורים מרגשים על הטיולים שלו בבית"ר לחברון, תל-חי וגוש קטיף).
 

noamgk

New member
למה להתחכם?

תשאל את יובלאישמרכז מה דעתו על הריסת בתים. בתים שצה"ל הורס הם לא בתים של משפחות, הם בתים שמהם יורים מחבלים או יוצאים מחבלים, או בתים שמחזיקים נשק אסור שמסוכן לחיילים. הם לא הורסים בית סתם. ו"רוח צה"ל" לא תקפה ל"מתנחלים", אז מה בין מחט לשחת? ואני יודע שכשחברים שלי צעדו לפינוי ביצהר דרך יישוב ערבי, הדבר היחיד שנשבר שם זה הבלוקים שהערבים העיפו עליהם מלמעלה ("לינץ'", קראתם לזה?).
 

lithium1914

New member
לא צריך את דעתו.

בטח שאלה בתים של משפחות. יש בתים של משפחות של מחבלים לשעבר שנהרסים. כמו שאמרתי, האם צריך להרוס את ביתן של משפחות גולדשטיין, פס או עמיר? ויש גם בתים שמחזיקים בהם נשק או יורים מהם, אבל זה לא אומר שזו אשמת המשפחה. איך משפחה יכולה להתמודד עם חמוש מהחמאס\ג'יהאד? אלה ארגוני טרור שעוסקים, על-אף (והפעם זה אכן "על-אף") מעשי הצדקה והסעד שלהם, גם בטרור נגד פלשתינים (לא צריך להזכיר לך את רצח המשת"פים) ויהודים. אכן, "רוח צה"ל" לא תקפה לגבי המתנחלים, אבל כדאי שלא יידרשו לה כשהם פועלים בניגוד לרוחו בעצמם, או דורשים מצה"ל רף מוסרי כלשהו.
 

E טי

New member
אני שמח להודיע לך

אף חייל לא יורה על אנשים מדי יום. ובמיוחד לא אלה שמיועדים לגרש... הם בכלל חיילים שבאמצע קורסים (מ"כים/טיס/חובלים), רובם המוחלט מעולם לא ירו על אנשים.
 
למעלה