אגד סירב לקבל מילואמניק ללא חותמת

מצב
הנושא נעול.
הנהג צודק לחלוטין

אגד סירב לקבל מילואמניק ללא חותמת
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3419828,00.html
הנהג צודק לחלוטין
ממילואמניק, שהוא איש מבוגר, ניתן לצפות שיוודא כי התלוש שקיבל חתום. הנהג מילא את הוראותיו כיאות. כל הטוקבקים המתלהמים שם בהמשך אינם רלונטים לענייננו: לא מדובר בנהג "עוכר ישראל", אלא בשליש רשלן ובחייל מילואים מקטין ראש.
 

קובי לו

New member
חוק (או נוהל) הוא לא חזות הכל

הנהג צודק לחלוטין
ממילואמניק, שהוא איש מבוגר, ניתן לצפות שיוודא כי התלוש שקיבל חתום. הנהג מילא את הוראותיו כיאות. כל הטוקבקים המתלהמים שם בהמשך אינם רלונטים לענייננו: לא מדובר בנהג "עוכר ישראל", אלא בשליש רשלן ובחייל מילואים מקטין ראש.
חוק (או נוהל) הוא לא חזות הכל
ושוב אני חוזר לויכוח (שבקושי נכנסתי אליו) איתך על המהירות המותרת (ואגב, טעית, גם בבריטניה המהירות החציונית, קרי מעל לחצי מהנהגים עוברים אותה, גבוהה מן המותר. כלומר לא רק בארץ מעל לחצי מהנהגים עוברים על החוק בקשר למהירות). יש מדרש האומר שירושלים חרבה משום ששפטו בה על פי דין תורה. יש חוק או נוהל ויש מקרים, גבוליים, בודדים, לא נפוצים, בהם אפשר להתגמש. זה לא חייל מהשלישות בר"ג שניסה לעלות ברח' ז'בוטינסקי על קו 51 או 40 בדרך לרכבת מרכז. במקרה כזה החייל יכול ללכת 5 דקות ברגל לשלישות בחזרה ולבקש להחתים את השובר ולחזור לרחוב ולקחת אחד מ-10 קווים שעוברים שם בדרך לרכבת. פה יש חייל עם מדים, עם נשק, עם תעודת מילואימניק ותעודת לוחם וצ'ימידן. אה, וגם עם השובר לנסיעה רק שלא מוחתם. זה לא היה באמצע גוש דן אלא בצפון הרחוק ביום ששי בצהריים. הנהג יכול היה לגלות קצת התחשבות, גם אם נניח והמילואימניק הזה "הקטין ראש".
 

זכנאבוט

New member
הנהג פעל בסדר גמור.

חוק (או נוהל) הוא לא חזות הכל
ושוב אני חוזר לויכוח (שבקושי נכנסתי אליו) איתך על המהירות המותרת (ואגב, טעית, גם בבריטניה המהירות החציונית, קרי מעל לחצי מהנהגים עוברים אותה, גבוהה מן המותר. כלומר לא רק בארץ מעל לחצי מהנהגים עוברים על החוק בקשר למהירות). יש מדרש האומר שירושלים חרבה משום ששפטו בה על פי דין תורה. יש חוק או נוהל ויש מקרים, גבוליים, בודדים, לא נפוצים, בהם אפשר להתגמש. זה לא חייל מהשלישות בר"ג שניסה לעלות ברח' ז'בוטינסקי על קו 51 או 40 בדרך לרכבת מרכז. במקרה כזה החייל יכול ללכת 5 דקות ברגל לשלישות בחזרה ולבקש להחתים את השובר ולחזור לרחוב ולקחת אחד מ-10 קווים שעוברים שם בדרך לרכבת. פה יש חייל עם מדים, עם נשק, עם תעודת מילואימניק ותעודת לוחם וצ'ימידן. אה, וגם עם השובר לנסיעה רק שלא מוחתם. זה לא היה באמצע גוש דן אלא בצפון הרחוק ביום ששי בצהריים. הנהג יכול היה לגלות קצת התחשבות, גם אם נניח והמילואימניק הזה "הקטין ראש".
הנהג פעל בסדר גמור.
 
זה לא הנהג...

חוק (או נוהל) הוא לא חזות הכל
ושוב אני חוזר לויכוח (שבקושי נכנסתי אליו) איתך על המהירות המותרת (ואגב, טעית, גם בבריטניה המהירות החציונית, קרי מעל לחצי מהנהגים עוברים אותה, גבוהה מן המותר. כלומר לא רק בארץ מעל לחצי מהנהגים עוברים על החוק בקשר למהירות). יש מדרש האומר שירושלים חרבה משום ששפטו בה על פי דין תורה. יש חוק או נוהל ויש מקרים, גבוליים, בודדים, לא נפוצים, בהם אפשר להתגמש. זה לא חייל מהשלישות בר"ג שניסה לעלות ברח' ז'בוטינסקי על קו 51 או 40 בדרך לרכבת מרכז. במקרה כזה החייל יכול ללכת 5 דקות ברגל לשלישות בחזרה ולבקש להחתים את השובר ולחזור לרחוב ולקחת אחד מ-10 קווים שעוברים שם בדרך לרכבת. פה יש חייל עם מדים, עם נשק, עם תעודת מילואימניק ותעודת לוחם וצ'ימידן. אה, וגם עם השובר לנסיעה רק שלא מוחתם. זה לא היה באמצע גוש דן אלא בצפון הרחוק ביום ששי בצהריים. הנהג יכול היה לגלות קצת התחשבות, גם אם נניח והמילואימניק הזה "הקטין ראש".
זה לא הנהג...
זו חברה שלמה בשם אגד שצריכה לקבל כספים על הנסיעות האלו, ולא צריכה לממן את משרד התחבורה. (את המסים עושים). זה לא פעם ראשונה שזה קורה, אני רואה הרבה מילואמיניקים שמשלמים מכספם. שצה"ל יקח אחריות.
 
קצת התחשבות?

חוק (או נוהל) הוא לא חזות הכל
ושוב אני חוזר לויכוח (שבקושי נכנסתי אליו) איתך על המהירות המותרת (ואגב, טעית, גם בבריטניה המהירות החציונית, קרי מעל לחצי מהנהגים עוברים אותה, גבוהה מן המותר. כלומר לא רק בארץ מעל לחצי מהנהגים עוברים על החוק בקשר למהירות). יש מדרש האומר שירושלים חרבה משום ששפטו בה על פי דין תורה. יש חוק או נוהל ויש מקרים, גבוליים, בודדים, לא נפוצים, בהם אפשר להתגמש. זה לא חייל מהשלישות בר"ג שניסה לעלות ברח' ז'בוטינסקי על קו 51 או 40 בדרך לרכבת מרכז. במקרה כזה החייל יכול ללכת 5 דקות ברגל לשלישות בחזרה ולבקש להחתים את השובר ולחזור לרחוב ולקחת אחד מ-10 קווים שעוברים שם בדרך לרכבת. פה יש חייל עם מדים, עם נשק, עם תעודת מילואימניק ותעודת לוחם וצ'ימידן. אה, וגם עם השובר לנסיעה רק שלא מוחתם. זה לא היה באמצע גוש דן אלא בצפון הרחוק ביום ששי בצהריים. הנהג יכול היה לגלות קצת התחשבות, גם אם נניח והמילואימניק הזה "הקטין ראש".
קצת התחשבות?
ומה בדיוק הנהג היה עושה??? לוקח את השובר הלא חתום של המילואימניק נותן לו כרטיס נסיעה ומשלם על השובר לקופאי מכספו משום שהקוםאי לא הסכים לקבל את השובר בגלל אין חותמת???? או לחילופין, נותן לחייל לעלות ללא כרטיס כי אין לו אפשרות לנפק לו כרטיס בלי שהנהג ישלם עליו מכפסו ואז באחת התחנות אולי היה עולה מבר ואז לך תסביר לו למה לחייל אין כרטיס וכמובן תשלם קנס של כך וכל שעות עבודה??? ואגב קובי, לתעודת הלוחם אין פה כל חשיבות למעשה מיום השחרור חוץ מלתפוס מקום בארנק היא לא עושה כלום.
 
מבר = מבקר, וכל= וכך.

קצת התחשבות?
ומה בדיוק הנהג היה עושה??? לוקח את השובר הלא חתום של המילואימניק נותן לו כרטיס נסיעה ומשלם על השובר לקופאי מכספו משום שהקוםאי לא הסכים לקבל את השובר בגלל אין חותמת???? או לחילופין, נותן לחייל לעלות ללא כרטיס כי אין לו אפשרות לנפק לו כרטיס בלי שהנהג ישלם עליו מכפסו ואז באחת התחנות אולי היה עולה מבר ואז לך תסביר לו למה לחייל אין כרטיס וכמובן תשלם קנס של כך וכל שעות עבודה??? ואגב קובי, לתעודת הלוחם אין פה כל חשיבות למעשה מיום השחרור חוץ מלתפוס מקום בארנק היא לא עושה כלום.
מבר = מבקר, וכל= וכך.
, שכחתי לעשות הגהה.
 

קובי לו

New member
אז במקרים כאלו שאגד יעבירו את השוברים

קצת התחשבות?
ומה בדיוק הנהג היה עושה??? לוקח את השובר הלא חתום של המילואימניק נותן לו כרטיס נסיעה ומשלם על השובר לקופאי מכספו משום שהקוםאי לא הסכים לקבל את השובר בגלל אין חותמת???? או לחילופין, נותן לחייל לעלות ללא כרטיס כי אין לו אפשרות לנפק לו כרטיס בלי שהנהג ישלם עליו מכפסו ואז באחת התחנות אולי היה עולה מבר ואז לך תסביר לו למה לחייל אין כרטיס וכמובן תשלם קנס של כך וכל שעות עבודה??? ואגב קובי, לתעודת הלוחם אין פה כל חשיבות למעשה מיום השחרור חוץ מלתפוס מקום בארנק היא לא עושה כלום.
אז במקרים כאלו שאגד יעבירו את השוברים
הבלתי חתומים לצה"ל/משרד הבטחון ויבקשו/ידרשו את הכסף המגיע להם. על הנהג לוודא שהמילואימניק נושא תעודת מילואים וכן צו לתאריך בו מתבצעת הנסיעה. נניח מילואימניק נוסע בתאריך 3.6.07, הרי שתחילת הצו צריכה להיות באותו יום או מוקדם יותר ותאריך סיום הצו צריך גם כן להיות או באותו יום או מאוחר יותר. כלומר, צו קריאה בתוקף. עם שתי בדיקות אלו, של תעודת מילואים וצו קריאה בתוקף, אם יש למילואימניק שובר נסיעה לא חתום שיקבלו אותו גם כן.
 
מה זה פה שכונה?

אז במקרים כאלו שאגד יעבירו את השוברים
הבלתי חתומים לצה"ל/משרד הבטחון ויבקשו/ידרשו את הכסף המגיע להם. על הנהג לוודא שהמילואימניק נושא תעודת מילואים וכן צו לתאריך בו מתבצעת הנסיעה. נניח מילואימניק נוסע בתאריך 3.6.07, הרי שתחילת הצו צריכה להיות באותו יום או מוקדם יותר ותאריך סיום הצו צריך גם כן להיות או באותו יום או מאוחר יותר. כלומר, צו קריאה בתוקף. עם שתי בדיקות אלו, של תעודת מילואים וצו קריאה בתוקף, אם יש למילואימניק שובר נסיעה לא חתום שיקבלו אותו גם כן.
מה זה פה שכונה?
לא סתם מבקשים חתימה.
 

תחנה

New member
קובי, תציע את זה גם לבנק. שיקבל צ'קים לא חתומ

אז במקרים כאלו שאגד יעבירו את השוברים
הבלתי חתומים לצה"ל/משרד הבטחון ויבקשו/ידרשו את הכסף המגיע להם. על הנהג לוודא שהמילואימניק נושא תעודת מילואים וכן צו לתאריך בו מתבצעת הנסיעה. נניח מילואימניק נוסע בתאריך 3.6.07, הרי שתחילת הצו צריכה להיות באותו יום או מוקדם יותר ותאריך סיום הצו צריך גם כן להיות או באותו יום או מאוחר יותר. כלומר, צו קריאה בתוקף. עם שתי בדיקות אלו, של תעודת מילואים וצו קריאה בתוקף, אם יש למילואימניק שובר נסיעה לא חתום שיקבלו אותו גם כן.
קובי, תציע את זה גם לבנק. שיקבל צ'קים לא חתומ
ים ואחר כך ינסה לגבות תשלום עבורם...
 
מעניין אם קופאי ברכבת היה עושה דבר זהה,

אז במקרים כאלו שאגד יעבירו את השוברים
הבלתי חתומים לצה"ל/משרד הבטחון ויבקשו/ידרשו את הכסף המגיע להם. על הנהג לוודא שהמילואימניק נושא תעודת מילואים וכן צו לתאריך בו מתבצעת הנסיעה. נניח מילואימניק נוסע בתאריך 3.6.07, הרי שתחילת הצו צריכה להיות באותו יום או מוקדם יותר ותאריך סיום הצו צריך גם כן להיות או באותו יום או מאוחר יותר. כלומר, צו קריאה בתוקף. עם שתי בדיקות אלו, של תעודת מילואים וצו קריאה בתוקף, אם יש למילואימניק שובר נסיעה לא חתום שיקבלו אותו גם כן.
מעניין אם קופאי ברכבת היה עושה דבר זהה,
תגובתך היתה זהה...
 
קובי, לחתימה על השובר יש משמעות אחת

חוק (או נוהל) הוא לא חזות הכל
ושוב אני חוזר לויכוח (שבקושי נכנסתי אליו) איתך על המהירות המותרת (ואגב, טעית, גם בבריטניה המהירות החציונית, קרי מעל לחצי מהנהגים עוברים אותה, גבוהה מן המותר. כלומר לא רק בארץ מעל לחצי מהנהגים עוברים על החוק בקשר למהירות). יש מדרש האומר שירושלים חרבה משום ששפטו בה על פי דין תורה. יש חוק או נוהל ויש מקרים, גבוליים, בודדים, לא נפוצים, בהם אפשר להתגמש. זה לא חייל מהשלישות בר"ג שניסה לעלות ברח' ז'בוטינסקי על קו 51 או 40 בדרך לרכבת מרכז. במקרה כזה החייל יכול ללכת 5 דקות ברגל לשלישות בחזרה ולבקש להחתים את השובר ולחזור לרחוב ולקחת אחד מ-10 קווים שעוברים שם בדרך לרכבת. פה יש חייל עם מדים, עם נשק, עם תעודת מילואימניק ותעודת לוחם וצ'ימידן. אה, וגם עם השובר לנסיעה רק שלא מוחתם. זה לא היה באמצע גוש דן אלא בצפון הרחוק ביום ששי בצהריים. הנהג יכול היה לגלות קצת התחשבות, גם אם נניח והמילואימניק הזה "הקטין ראש".
קובי, לחתימה על השובר יש משמעות אחת
המילואימניק רשאי לחזור לביתוו בתחבורה ציבורית. כל עוד שובריו אינם חתומים, הדבר היחיד שהנהג יכול להסיק הוא שאותו אדם אכן מילואימניק, וכי הוא שם ידו על אישורי נסיעה ריקים. העובדה כי שליש צריך להחתים את השובר הנ"ל מעידה גם על אישור יציאה של המילואמניק מהבסיס. חוץ מזה, קשה לי להבין את הפרינציפ: לי, עקב טעות מנהלית, לא נשלחו השוברים בשמ"פ האחרון שלי. שילמתי ושמרתי את הכרטיס וקיבלתי החזר בדואר לאחר שבועיים. מי שבוחר במלחמות פרינציפים ברמת הגולן (למרות שהדבר שאתה נוטה לזלזל בו הנקרא חוק דווקא נגדו), שלא יתפלא שהוא מוצא את עצמו במשטרת ראש פינה.
 
../images/Emo45.gif

קובי, לחתימה על השובר יש משמעות אחת
המילואימניק רשאי לחזור לביתוו בתחבורה ציבורית. כל עוד שובריו אינם חתומים, הדבר היחיד שהנהג יכול להסיק הוא שאותו אדם אכן מילואימניק, וכי הוא שם ידו על אישורי נסיעה ריקים. העובדה כי שליש צריך להחתים את השובר הנ"ל מעידה גם על אישור יציאה של המילואמניק מהבסיס. חוץ מזה, קשה לי להבין את הפרינציפ: לי, עקב טעות מנהלית, לא נשלחו השוברים בשמ"פ האחרון שלי. שילמתי ושמרתי את הכרטיס וקיבלתי החזר בדואר לאחר שבועיים. מי שבוחר במלחמות פרינציפים ברמת הגולן (למרות שהדבר שאתה נוטה לזלזל בו הנקרא חוק דווקא נגדו), שלא יתפלא שהוא מוצא את עצמו במשטרת ראש פינה.
 

harhanegev

New member
זה קל מאוד להגיד "תהיה אנושי"

חוק (או נוהל) הוא לא חזות הכל
ושוב אני חוזר לויכוח (שבקושי נכנסתי אליו) איתך על המהירות המותרת (ואגב, טעית, גם בבריטניה המהירות החציונית, קרי מעל לחצי מהנהגים עוברים אותה, גבוהה מן המותר. כלומר לא רק בארץ מעל לחצי מהנהגים עוברים על החוק בקשר למהירות). יש מדרש האומר שירושלים חרבה משום ששפטו בה על פי דין תורה. יש חוק או נוהל ויש מקרים, גבוליים, בודדים, לא נפוצים, בהם אפשר להתגמש. זה לא חייל מהשלישות בר"ג שניסה לעלות ברח' ז'בוטינסקי על קו 51 או 40 בדרך לרכבת מרכז. במקרה כזה החייל יכול ללכת 5 דקות ברגל לשלישות בחזרה ולבקש להחתים את השובר ולחזור לרחוב ולקחת אחד מ-10 קווים שעוברים שם בדרך לרכבת. פה יש חייל עם מדים, עם נשק, עם תעודת מילואימניק ותעודת לוחם וצ'ימידן. אה, וגם עם השובר לנסיעה רק שלא מוחתם. זה לא היה באמצע גוש דן אלא בצפון הרחוק ביום ששי בצהריים. הנהג יכול היה לגלות קצת התחשבות, גם אם נניח והמילואימניק הזה "הקטין ראש".
זה קל מאוד להגיד "תהיה אנושי"
כשאין עליך את אימת הפיקוח והקנס הכבד והכתמת המוניטין שלך בחברה המעסיקה.
 
נו באמת...

הנהג צודק לחלוטין
ממילואמניק, שהוא איש מבוגר, ניתן לצפות שיוודא כי התלוש שקיבל חתום. הנהג מילא את הוראותיו כיאות. כל הטוקבקים המתלהמים שם בהמשך אינם רלונטים לענייננו: לא מדובר בנהג "עוכר ישראל", אלא בשליש רשלן ובחייל מילואים מקטין ראש.
נו באמת...
חייל מילואים עם תעודת לוחם וכו" אז שכחו לחתום לו על התלוש ואי איזה עבירה על החוק אפשר לחשוב.. הנהג הזה או שיש לו משהו נגד חיילי צה"ל(אני יכול לחשוב על כמה סיבות אבל זה לא העיניין) או שפשוט שיעמם לו... ולא תמיד צריך ללכת לפי החוק היבש כמו רובוט דחילק אתה רואה חייל מילואים רוצה לחזור הבייתה אז לא חתמו לו זה לא שהוא אנס איזה א' או גנב מקופת האוצר או שיחד אנשים, כולה חזר ממילואים במדינה שיורקת על החיילים שלה, אז במקום לגלות קצת התחשבות הוא חייב ללכת עם ראש בקיר.
 

זכנאבוט

New member
תעודת לוחם יש רק לחיילים בשירות חובה.

נו באמת...
חייל מילואים עם תעודת לוחם וכו" אז שכחו לחתום לו על התלוש ואי איזה עבירה על החוק אפשר לחשוב.. הנהג הזה או שיש לו משהו נגד חיילי צה"ל(אני יכול לחשוב על כמה סיבות אבל זה לא העיניין) או שפשוט שיעמם לו... ולא תמיד צריך ללכת לפי החוק היבש כמו רובוט דחילק אתה רואה חייל מילואים רוצה לחזור הבייתה אז לא חתמו לו זה לא שהוא אנס איזה א' או גנב מקופת האוצר או שיחד אנשים, כולה חזר ממילואים במדינה שיורקת על החיילים שלה, אז במקום לגלות קצת התחשבות הוא חייב ללכת עם ראש בקיר.
תעודת לוחם יש רק לחיילים בשירות חובה.
הנה לך כבר עיוות העובדות על ידי התקשורת, מה שכבר מערער את אמינות הכתבה.
 
שום עיוות ושום נעליים...

תעודת לוחם יש רק לחיילים בשירות חובה.
הנה לך כבר עיוות העובדות על ידי התקשורת, מה שכבר מערער את אמינות הכתבה.
שום עיוות ושום נעליים...
הרבה חיילים שומרים את התעודת לוחם שלהם גם אחרי שסיימו סדיר.
 
חבל, זה מסוכן...

שום עיוות ושום נעליים...
הרבה חיילים שומרים את התעודת לוחם שלהם גם אחרי שסיימו סדיר.
חבל, זה מסוכן...
מכיוון שבמצב זה כבר לאף אחד לא ממש אכפת אם היא תעלם ותגיע לידיים הלא נכונות. מעבר לכך שעושה רושם שהקצין התרשל, ומאשימים את הנהג.
 

Roobie

New member
שטויות

תעודת לוחם יש רק לחיילים בשירות חובה.
הנה לך כבר עיוות העובדות על ידי התקשורת, מה שכבר מערער את אמינות הכתבה.
שטויות
את תעודת הלוחם, בניגוד לתעודת החוגר, נהוג לשמור גם לאחר השחרור. האמת שחוץ מלחסוך זמן בכניסה לקניונים/תחנה-מרכזית היא לא מועילה לי הרבה (וגם זה לא תמיד עוזר), אבל עדיין שומרים עליה. וזה ממש לא משנה שהנהג פעל ע"פ הנהלים. גם אם הפאשלה הראשית היא של קצין הקישור שלא שם חותמת על תלוש הנסיעה, וגם אם החייל התרשל כשלא בדק את החותמת (ואני בכלל לא מסכים עם זה - אולי הוא לא ידע שצריך חותמת? יכול להיות שהוא לא שם לב במיוחד אף פעם לחותמת ולכן לא שם לב שהיא חסרה, אף אחד לא מדגיש את זה בשום מקום), הנהג ראה את המילואימניק בדרך הביתה בצומת מחניים, עייף אחרי שבוע/שבועיים מילואים, וידע שגם אם הוא רוצה לחנך את החייל ואת קצין הקישור שלו על טעותם - משמעות הדבר היא שהחייל עכשיו יצטרך לחזור לבסיסו (כל מי ששירת/עבר אימון בגולן יודע איזה סרט זה לעלות לבסיסים בגולן מצומת מחניים), לחפש את קצין הקישור ולהתחיל את המסע הארוך הביתה מהתחלה. אפשר גם לעצום עין ולתת למילואימניק לעלות בלי כרטיס, וכלום לא יקרה.
 
ולמה הנהג אשם?

שטויות
את תעודת הלוחם, בניגוד לתעודת החוגר, נהוג לשמור גם לאחר השחרור. האמת שחוץ מלחסוך זמן בכניסה לקניונים/תחנה-מרכזית היא לא מועילה לי הרבה (וגם זה לא תמיד עוזר), אבל עדיין שומרים עליה. וזה ממש לא משנה שהנהג פעל ע"פ הנהלים. גם אם הפאשלה הראשית היא של קצין הקישור שלא שם חותמת על תלוש הנסיעה, וגם אם החייל התרשל כשלא בדק את החותמת (ואני בכלל לא מסכים עם זה - אולי הוא לא ידע שצריך חותמת? יכול להיות שהוא לא שם לב במיוחד אף פעם לחותמת ולכן לא שם לב שהיא חסרה, אף אחד לא מדגיש את זה בשום מקום), הנהג ראה את המילואימניק בדרך הביתה בצומת מחניים, עייף אחרי שבוע/שבועיים מילואים, וידע שגם אם הוא רוצה לחנך את החייל ואת קצין הקישור שלו על טעותם - משמעות הדבר היא שהחייל עכשיו יצטרך לחזור לבסיסו (כל מי ששירת/עבר אימון בגולן יודע איזה סרט זה לעלות לבסיסים בגולן מצומת מחניים), לחפש את קצין הקישור ולהתחיל את המסע הארוך הביתה מהתחלה. אפשר גם לעצום עין ולתת למילואימניק לעלות בלי כרטיס, וכלום לא יקרה.
ולמה הנהג אשם?
הרי הקצין ידע שהוא חוזר הבייתה אחרי שירות מעייף, מדוע לא חתם למילואימניק?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה