מה יש להם נגד אגד?"אגד" מתעלמת מהבדואים?
כתבה ב"הארץ"
שאלת התרנגולתמה יש להם נגד אגד?
אגד הוא לא הגוף שקובע את מהלך הקווים בישראל, אלא משרד התחבורה. באותה מידה יכלו לבוא בטענות למטרופולין או לסופרבוס, למה דווקא אגד? כיף לנופף באגרופים לעבר הגדולים?
אבל אגד כגוף המפעיל יכול בהחלטמה יש להם נגד אגד?
אגד הוא לא הגוף שקובע את מהלך הקווים בישראל, אלא משרד התחבורה. באותה מידה יכלו לבוא בטענות למטרופולין או לסופרבוס, למה דווקא אגד? כיף לנופף באגרופים לעבר הגדולים?
איזה חארטה...."אגד" מתעלמת מהבדואים?
כתבה ב"הארץ"
לא נראה לי שמדובר במדיניותאיזה חארטה....
ואני מתחיל לקחת יותר ברצינות את מה שכתב חן על ההשתלחות של העיתונות בתחבורה הציבורית....כנראה שהתופעה לא מדברת רק על הרכבת אלא גם על האוטובוסים. בתור תושב הנגב מאז היום שנולדתי אני מכיר היטב את כל הישובים הבדואים שנמצאים באזור, בחלקם אף ביקרתי עשרות פעמים עד לפני 3 שנים....למה? אינטיפאדה... אני לפני 3 שנים הייתי נכנס עם משאית לתוך חורה ומוביל משם חומרי בניין והרגשתי שם כמו בבית....היום?...יימכרו שם בלוק ב2 אגורות ואף אחד לא יעיז להכנס לשם. זה עניין של רגעים, כמה חבר'ה שם מתארגנים ומתחילים להתפרע.... גם אם מדובר בשירותים שהם זקוקים להם....לפני כשנתיים החלה התפרעות ברהט....התוצאה הייתה הצתה של כל המרכז המסחרי של רהט....הם לא השאירו כלום, שרפו את הכל וזה אומר הכל....סניף של ביטוח לאומי, סניף של דואר, סניף של בנק פועלים, חנויות הכל! שרפו הכל...... שבוע לאחר מכן....כ50 מתפרעים הסתערו על תחנת מכבי האש ברהט, הם החריבו את התחנה כולה, לרכבי הכיבוי נגרמו נזקים במאות אלפי שקלים, התחנה הוחרבה לגמרי..... אז תהיו הגיוניים לרגע....אתם מכירים מישהו שפוי באגד שיכניס לשם אוטובוס? האוטובוס הזה עלול לחזור בלי שמשות ועלול לא לחזור בכלל.... בכל מה שקשור לפזורה הבדואית אגד עושה מעל ומעבר גם בישובים הלא מוכרים.... תראו כמה אוהלים של ישובים בלתי מוכרים יש בין ב"ש לצומת הנגב ולכל אורך הדרך מפוזרות תחנות של אגד והקווים העוברים שם עוצרים ומעלים ומורידים נוסעים.... אז שיפסיקו לקשקש.
ויש גם את קו 83 של דן.לא נראה לי שמדובר במדיניות
מכוונת, כי אם היצע וביקוש, ונראה שדבריו של "פיירמאן" מדברים בעד עצמם. גם אחרי פיגועי התופת באוטובוסים בכביש 65, נהגים של אגד לא עצרו בתחנות לאורך הכביש או שנסעו דרך כביש 65. נראה שגם לפני האינתיפאדה לא היה ביקוש רב, משום שאגד לא הפעיל קווים כאלה. ככלל, האוכלוסיה הערבית מעדיפה יותר נסיעה במוניות. לפני עשרות שנים (הרבה לפני שהסכסוך לבש את צורותיו הנוכחיות ולפני מלחמת ששת הימים) הפעיל דן קו 86 מפ"ת לכפר קאסם, והפעלתו של קו זה הופסקה, כנראה כי לא היה ביקוש. לכן, צריך לבחון את שני צדי המטבע.
לאחר ארועי אוקטובר 2000 הפסיקוויש גם את קו 83 של דן.
ולדן יש את קו 83 (פתח תקווה - דרום השרון, ובין היתר ג'לג'וליה), שפועל מספר פעמים ביום. אם אני לא טועה יש גם את קו 20 של אגד מכפר סבא לשמה. וכמו שאוהד11 ואיש אש כתבו, הכל עניין של ביקוש. לדעתי, לאגד ולדן יש מקום לייעול בנושא של תחבורה ציבורית לא המונית. הם צריכים להכניס לשירות יותר מידיבוסים ומיניבוסים בשביל היישובים הקטנים, אליהם אין סיכוי להעמסת אוטובוס.
הזכרת לי את קו 83ויש גם את קו 83 של דן.
ולדן יש את קו 83 (פתח תקווה - דרום השרון, ובין היתר ג'לג'וליה), שפועל מספר פעמים ביום. אם אני לא טועה יש גם את קו 20 של אגד מכפר סבא לשמה. וכמו שאוהד11 ואיש אש כתבו, הכל עניין של ביקוש. לדעתי, לאגד ולדן יש מקום לייעול בנושא של תחבורה ציבורית לא המונית. הם צריכים להכניס לשירות יותר מידיבוסים ומיניבוסים בשביל היישובים הקטנים, אליהם אין סיכוי להעמסת אוטובוס.
איזה חוויותהזכרת לי את קו 83
ויש לי זכרון ממש לא נעים מהפעם היחידה שנהגתי בקו הזה: זה היה לפני הרבה שנים כשהייתי צריך לעבוד משמרת לילה בקו 35 אבל מנהל העבודה התקשר אלי ושאל אם אהיה מוכן לעבוד בקו 51 כי אחד החברים שם מתחתן באותו ערב ולכן ביקשו עזרה מנהגים מאזורים אחרים, ולדעתי זה מנהג די יפה שעוזרים ככה בין האזורים. ומכיוון שהכרתי את קו 51 נשלחתי לעשות שם את המשמרת שהרי מה אכפת לי איפה אני עובד? אבל כשהגעתי לסדרן בפתח תקווה הסתבר שבסידור שביצעתי יש מה שמכונה "סגירה" בקו 83 כלומר שהייתי צריך לבצע את הנסיעה האחרונה בלילה בקו הזה מפתח תקווה בשעה 23:30 לישובי דרום השרון וג'לג'וליה ולחזור לפ"ת. מכיוון שלא הכרתי את הקו הזה שאלתי אולי מישהו אחר יוכל לבצע את הנסיעה אבל לא היה מישהו שהכיר כי כולם כמעט היו נהגים מאזורים אחרים בגלל החתונה של החבר שם והסכמתי לעשות את ה"טור" הזה של הסגירה. ומה שקרה זה שבתוך ג'לג'וליה המנוע הלך !!! אתם יודעים מה זה להיתקע במקום כזה בשעה כזאת? ואז לא היו פלאפונים ולא ידעתי מה לעשות. המזל היה שלא הייתי לבד ונשארו עוד שני נוסעים ואז אחד מהם ירד והתחיל לחפש בית שיש שם אור ודפק בדלת ודיבר איתם ואז הזמינו אותי וכיבדו בקפה ומהבית שלהם התקשרתי לחניון ומהחניון שלחו אוטובוס אחר וגם את הגרר אבל זה לקח שעתיים עד שהם הגיעו והגעתי הביתה בשעה 4 לפנות בוקר. בקיצור זאת היתה משמרת מלאת חוויות...
מן הסתם אתה מתכוון, מוטי, לימיםהזכרת לי את קו 83
ויש לי זכרון ממש לא נעים מהפעם היחידה שנהגתי בקו הזה: זה היה לפני הרבה שנים כשהייתי צריך לעבוד משמרת לילה בקו 35 אבל מנהל העבודה התקשר אלי ושאל אם אהיה מוכן לעבוד בקו 51 כי אחד החברים שם מתחתן באותו ערב ולכן ביקשו עזרה מנהגים מאזורים אחרים, ולדעתי זה מנהג די יפה שעוזרים ככה בין האזורים. ומכיוון שהכרתי את קו 51 נשלחתי לעשות שם את המשמרת שהרי מה אכפת לי איפה אני עובד? אבל כשהגעתי לסדרן בפתח תקווה הסתבר שבסידור שביצעתי יש מה שמכונה "סגירה" בקו 83 כלומר שהייתי צריך לבצע את הנסיעה האחרונה בלילה בקו הזה מפתח תקווה בשעה 23:30 לישובי דרום השרון וג'לג'וליה ולחזור לפ"ת. מכיוון שלא הכרתי את הקו הזה שאלתי אולי מישהו אחר יוכל לבצע את הנסיעה אבל לא היה מישהו שהכיר כי כולם כמעט היו נהגים מאזורים אחרים בגלל החתונה של החבר שם והסכמתי לעשות את ה"טור" הזה של הסגירה. ומה שקרה זה שבתוך ג'לג'וליה המנוע הלך !!! אתם יודעים מה זה להיתקע במקום כזה בשעה כזאת? ואז לא היו פלאפונים ולא ידעתי מה לעשות. המזל היה שלא הייתי לבד ונשארו עוד שני נוסעים ואז אחד מהם ירד והתחיל לחפש בית שיש שם אור ודפק בדלת ודיבר איתם ואז הזמינו אותי וכיבדו בקפה ומהבית שלהם התקשרתי לחניון ומהחניון שלחו אוטובוס אחר וגם את הגרר אבל זה לקח שעתיים עד שהם הגיעו והגעתי הביתה בשעה 4 לפנות בוקר. בקיצור זאת היתה משמרת מלאת חוויות...
בוודאי !מן הסתם אתה מתכוון, מוטי, לימים
יחסית יותר שקטים, ולא לתקופת האינתיפאדה וארועי אוקטובר 2000.
אתה צודקאיזה חארטה....
ואני מתחיל לקחת יותר ברצינות את מה שכתב חן על ההשתלחות של העיתונות בתחבורה הציבורית....כנראה שהתופעה לא מדברת רק על הרכבת אלא גם על האוטובוסים. בתור תושב הנגב מאז היום שנולדתי אני מכיר היטב את כל הישובים הבדואים שנמצאים באזור, בחלקם אף ביקרתי עשרות פעמים עד לפני 3 שנים....למה? אינטיפאדה... אני לפני 3 שנים הייתי נכנס עם משאית לתוך חורה ומוביל משם חומרי בניין והרגשתי שם כמו בבית....היום?...יימכרו שם בלוק ב2 אגורות ואף אחד לא יעיז להכנס לשם. זה עניין של רגעים, כמה חבר'ה שם מתארגנים ומתחילים להתפרע.... גם אם מדובר בשירותים שהם זקוקים להם....לפני כשנתיים החלה התפרעות ברהט....התוצאה הייתה הצתה של כל המרכז המסחרי של רהט....הם לא השאירו כלום, שרפו את הכל וזה אומר הכל....סניף של ביטוח לאומי, סניף של דואר, סניף של בנק פועלים, חנויות הכל! שרפו הכל...... שבוע לאחר מכן....כ50 מתפרעים הסתערו על תחנת מכבי האש ברהט, הם החריבו את התחנה כולה, לרכבי הכיבוי נגרמו נזקים במאות אלפי שקלים, התחנה הוחרבה לגמרי..... אז תהיו הגיוניים לרגע....אתם מכירים מישהו שפוי באגד שיכניס לשם אוטובוס? האוטובוס הזה עלול לחזור בלי שמשות ועלול לא לחזור בכלל.... בכל מה שקשור לפזורה הבדואית אגד עושה מעל ומעבר גם בישובים הלא מוכרים.... תראו כמה אוהלים של ישובים בלתי מוכרים יש בין ב"ש לצומת הנגב ולכל אורך הדרך מפוזרות תחנות של אגד והקווים העוברים שם עוצרים ומעלים ומורידים נוסעים.... אז שיפסיקו לקשקש.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.