"אגד" מתעלמת מהבדואים?

מצב
הנושא נעול.

איליה.

New member
מה יש להם נגד אגד?

"אגד" מתעלמת מהבדואים?
כתבה ב"הארץ"
מה יש להם נגד אגד?
אגד הוא לא הגוף שקובע את מהלך הקווים בישראל, אלא משרד התחבורה. באותה מידה יכלו לבוא בטענות למטרופולין או לסופרבוס, למה דווקא אגד? כיף לנופף באגרופים לעבר הגדולים?
 

cmr

New member
שאלת התרנגולת

מה יש להם נגד אגד?
אגד הוא לא הגוף שקובע את מהלך הקווים בישראל, אלא משרד התחבורה. באותה מידה יכלו לבוא בטענות למטרופולין או לסופרבוס, למה דווקא אגד? כיף לנופף באגרופים לעבר הגדולים?
שאלת התרנגולת
מה קדם למה כניסת האוטובוסים או החאפרים הפועלים בישובי הבדואים? הרי כתוצאה מפעילות הלאפםרים צומצמה התח"צ לישובי הבדואים כמו להרבה ישובים אחרים במגזר הערבי. כיום כשמחפשים אוטובוס בישובים אלו אין בנמצא. אין גם חאפר כי הוא יוצא בבקר מהישוב ועובד כל היום בעיר הגדולה באר שבע או תל אביב. וחוזר בערב מהעיר הגדולה עם נוסעים מהעיר הגדולה. כך במשך כל היום התושבים של הישובים הנ"ל סובלים.
 

alexUK

New member
אבל אגד כגוף המפעיל יכול בהחלט

מה יש להם נגד אגד?
אגד הוא לא הגוף שקובע את מהלך הקווים בישראל, אלא משרד התחבורה. באותה מידה יכלו לבוא בטענות למטרופולין או לסופרבוס, למה דווקא אגד? כיף לנופף באגרופים לעבר הגדולים?
אבל אגד כגוף המפעיל יכול בהחלט
לבוא למשרד התחבורה בהמלצות להפעיל קווים במקומות אלו או אחרים, דבר שהוא כגוף מונופוליבטי לא טורח בהחלט לעשות. ואין לשכוח שאגד הוא הביטוי בשטח של הממשלה ושל משרד התחבורה בשביל הבדווים המסכנים שלא מגיע להם חרא כאלה של חיים. (עוד תהיה אינטיפאדה בדווית בסופו של דבר בגלל היחס המשפיל)
 

fireman

New member
איזה חארטה....

"אגד" מתעלמת מהבדואים?
כתבה ב"הארץ"
איזה חארטה....
ואני מתחיל לקחת יותר ברצינות את מה שכתב חן על ההשתלחות של העיתונות בתחבורה הציבורית....כנראה שהתופעה לא מדברת רק על הרכבת אלא גם על האוטובוסים. בתור תושב הנגב מאז היום שנולדתי אני מכיר היטב את כל הישובים הבדואים שנמצאים באזור, בחלקם אף ביקרתי עשרות פעמים עד לפני 3 שנים....למה? אינטיפאדה... אני לפני 3 שנים הייתי נכנס עם משאית לתוך חורה ומוביל משם חומרי בניין והרגשתי שם כמו בבית....היום?...יימכרו שם בלוק ב2 אגורות ואף אחד לא יעיז להכנס לשם. זה עניין של רגעים, כמה חבר'ה שם מתארגנים ומתחילים להתפרע.... גם אם מדובר בשירותים שהם זקוקים להם....לפני כשנתיים החלה התפרעות ברהט....התוצאה הייתה הצתה של כל המרכז המסחרי של רהט....הם לא השאירו כלום, שרפו את הכל וזה אומר הכל....סניף של ביטוח לאומי, סניף של דואר, סניף של בנק פועלים, חנויות הכל! שרפו הכל...... שבוע לאחר מכן....כ50 מתפרעים הסתערו על תחנת מכבי האש ברהט, הם החריבו את התחנה כולה, לרכבי הכיבוי נגרמו נזקים במאות אלפי שקלים, התחנה הוחרבה לגמרי..... אז תהיו הגיוניים לרגע....אתם מכירים מישהו שפוי באגד שיכניס לשם אוטובוס? האוטובוס הזה עלול לחזור בלי שמשות ועלול לא לחזור בכלל.... בכל מה שקשור לפזורה הבדואית אגד עושה מעל ומעבר גם בישובים הלא מוכרים.... תראו כמה אוהלים של ישובים בלתי מוכרים יש בין ב"ש לצומת הנגב ולכל אורך הדרך מפוזרות תחנות של אגד והקווים העוברים שם עוצרים ומעלים ומורידים נוסעים.... אז שיפסיקו לקשקש.
 

אוהד11

New member
לא נראה לי שמדובר במדיניות

איזה חארטה....
ואני מתחיל לקחת יותר ברצינות את מה שכתב חן על ההשתלחות של העיתונות בתחבורה הציבורית....כנראה שהתופעה לא מדברת רק על הרכבת אלא גם על האוטובוסים. בתור תושב הנגב מאז היום שנולדתי אני מכיר היטב את כל הישובים הבדואים שנמצאים באזור, בחלקם אף ביקרתי עשרות פעמים עד לפני 3 שנים....למה? אינטיפאדה... אני לפני 3 שנים הייתי נכנס עם משאית לתוך חורה ומוביל משם חומרי בניין והרגשתי שם כמו בבית....היום?...יימכרו שם בלוק ב2 אגורות ואף אחד לא יעיז להכנס לשם. זה עניין של רגעים, כמה חבר'ה שם מתארגנים ומתחילים להתפרע.... גם אם מדובר בשירותים שהם זקוקים להם....לפני כשנתיים החלה התפרעות ברהט....התוצאה הייתה הצתה של כל המרכז המסחרי של רהט....הם לא השאירו כלום, שרפו את הכל וזה אומר הכל....סניף של ביטוח לאומי, סניף של דואר, סניף של בנק פועלים, חנויות הכל! שרפו הכל...... שבוע לאחר מכן....כ50 מתפרעים הסתערו על תחנת מכבי האש ברהט, הם החריבו את התחנה כולה, לרכבי הכיבוי נגרמו נזקים במאות אלפי שקלים, התחנה הוחרבה לגמרי..... אז תהיו הגיוניים לרגע....אתם מכירים מישהו שפוי באגד שיכניס לשם אוטובוס? האוטובוס הזה עלול לחזור בלי שמשות ועלול לא לחזור בכלל.... בכל מה שקשור לפזורה הבדואית אגד עושה מעל ומעבר גם בישובים הלא מוכרים.... תראו כמה אוהלים של ישובים בלתי מוכרים יש בין ב"ש לצומת הנגב ולכל אורך הדרך מפוזרות תחנות של אגד והקווים העוברים שם עוצרים ומעלים ומורידים נוסעים.... אז שיפסיקו לקשקש.
לא נראה לי שמדובר במדיניות
מכוונת, כי אם היצע וביקוש, ונראה שדבריו של "פיירמאן" מדברים בעד עצמם. גם אחרי פיגועי התופת באוטובוסים בכביש 65, נהגים של אגד לא עצרו בתחנות לאורך הכביש או שנסעו דרך כביש 65. נראה שגם לפני האינתיפאדה לא היה ביקוש רב, משום שאגד לא הפעיל קווים כאלה. ככלל, האוכלוסיה הערבית מעדיפה יותר נסיעה במוניות. לפני עשרות שנים (הרבה לפני שהסכסוך לבש את צורותיו הנוכחיות ולפני מלחמת ששת הימים) הפעיל דן קו 86 מפ"ת לכפר קאסם, והפעלתו של קו זה הופסקה, כנראה כי לא היה ביקוש. לכן, צריך לבחון את שני צדי המטבע.
 

אורי404

New member
ויש גם את קו 83 של דן.

לא נראה לי שמדובר במדיניות
מכוונת, כי אם היצע וביקוש, ונראה שדבריו של "פיירמאן" מדברים בעד עצמם. גם אחרי פיגועי התופת באוטובוסים בכביש 65, נהגים של אגד לא עצרו בתחנות לאורך הכביש או שנסעו דרך כביש 65. נראה שגם לפני האינתיפאדה לא היה ביקוש רב, משום שאגד לא הפעיל קווים כאלה. ככלל, האוכלוסיה הערבית מעדיפה יותר נסיעה במוניות. לפני עשרות שנים (הרבה לפני שהסכסוך לבש את צורותיו הנוכחיות ולפני מלחמת ששת הימים) הפעיל דן קו 86 מפ"ת לכפר קאסם, והפעלתו של קו זה הופסקה, כנראה כי לא היה ביקוש. לכן, צריך לבחון את שני צדי המטבע.
ויש גם את קו 83 של דן.
ולדן יש את קו 83 (פתח תקווה - דרום השרון, ובין היתר ג'לג'וליה), שפועל מספר פעמים ביום. אם אני לא טועה יש גם את קו 20 של אגד מכפר סבא לשמה. וכמו שאוהד11 ואיש אש כתבו, הכל עניין של ביקוש. לדעתי, לאגד ולדן יש מקום לייעול בנושא של תחבורה ציבורית לא המונית. הם צריכים להכניס לשירות יותר מידיבוסים ומיניבוסים בשביל היישובים הקטנים, אליהם אין סיכוי להעמסת אוטובוס.
 

אוהד11

New member
לאחר ארועי אוקטובר 2000 הפסיקו

ויש גם את קו 83 של דן.
ולדן יש את קו 83 (פתח תקווה - דרום השרון, ובין היתר ג'לג'וליה), שפועל מספר פעמים ביום. אם אני לא טועה יש גם את קו 20 של אגד מכפר סבא לשמה. וכמו שאוהד11 ואיש אש כתבו, הכל עניין של ביקוש. לדעתי, לאגד ולדן יש מקום לייעול בנושא של תחבורה ציבורית לא המונית. הם צריכים להכניס לשירות יותר מידיבוסים ומיניבוסים בשביל היישובים הקטנים, אליהם אין סיכוי להעמסת אוטובוס.
לאחר ארועי אוקטובר 2000 הפסיקו
נהגי קו 83 להיכנס לג'לג'וליה מחשש לחייהם עקב המהומות. אחר כך הם חידשו את הכניסה.
 

55מוטי

New member
הזכרת לי את קו 83

ויש גם את קו 83 של דן.
ולדן יש את קו 83 (פתח תקווה - דרום השרון, ובין היתר ג'לג'וליה), שפועל מספר פעמים ביום. אם אני לא טועה יש גם את קו 20 של אגד מכפר סבא לשמה. וכמו שאוהד11 ואיש אש כתבו, הכל עניין של ביקוש. לדעתי, לאגד ולדן יש מקום לייעול בנושא של תחבורה ציבורית לא המונית. הם צריכים להכניס לשירות יותר מידיבוסים ומיניבוסים בשביל היישובים הקטנים, אליהם אין סיכוי להעמסת אוטובוס.
הזכרת לי את קו 83
ויש לי זכרון ממש לא נעים מהפעם היחידה שנהגתי בקו הזה: זה היה לפני הרבה שנים כשהייתי צריך לעבוד משמרת לילה בקו 35 אבל מנהל העבודה התקשר אלי ושאל אם אהיה מוכן לעבוד בקו 51 כי אחד החברים שם מתחתן באותו ערב ולכן ביקשו עזרה מנהגים מאזורים אחרים, ולדעתי זה מנהג די יפה שעוזרים ככה בין האזורים. ומכיוון שהכרתי את קו 51 נשלחתי לעשות שם את המשמרת שהרי מה אכפת לי איפה אני עובד? אבל כשהגעתי לסדרן בפתח תקווה הסתבר שבסידור שביצעתי יש מה שמכונה "סגירה" בקו 83 כלומר שהייתי צריך לבצע את הנסיעה האחרונה בלילה בקו הזה מפתח תקווה בשעה 23:30 לישובי דרום השרון וג'לג'וליה ולחזור לפ"ת. מכיוון שלא הכרתי את הקו הזה שאלתי אולי מישהו אחר יוכל לבצע את הנסיעה אבל לא היה מישהו שהכיר כי כולם כמעט היו נהגים מאזורים אחרים בגלל החתונה של החבר שם והסכמתי לעשות את ה"טור" הזה של הסגירה. ומה שקרה זה שבתוך ג'לג'וליה המנוע הלך !!! אתם יודעים מה זה להיתקע במקום כזה בשעה כזאת? ואז לא היו פלאפונים ולא ידעתי מה לעשות. המזל היה שלא הייתי לבד ונשארו עוד שני נוסעים ואז אחד מהם ירד והתחיל לחפש בית שיש שם אור ודפק בדלת ודיבר איתם ואז הזמינו אותי וכיבדו בקפה ומהבית שלהם התקשרתי לחניון ומהחניון שלחו אוטובוס אחר וגם את הגרר אבל זה לקח שעתיים עד שהם הגיעו והגעתי הביתה בשעה 4 לפנות בוקר. בקיצור זאת היתה משמרת מלאת חוויות...
 

alondr

New member
איזה חוויות

הזכרת לי את קו 83
ויש לי זכרון ממש לא נעים מהפעם היחידה שנהגתי בקו הזה: זה היה לפני הרבה שנים כשהייתי צריך לעבוד משמרת לילה בקו 35 אבל מנהל העבודה התקשר אלי ושאל אם אהיה מוכן לעבוד בקו 51 כי אחד החברים שם מתחתן באותו ערב ולכן ביקשו עזרה מנהגים מאזורים אחרים, ולדעתי זה מנהג די יפה שעוזרים ככה בין האזורים. ומכיוון שהכרתי את קו 51 נשלחתי לעשות שם את המשמרת שהרי מה אכפת לי איפה אני עובד? אבל כשהגעתי לסדרן בפתח תקווה הסתבר שבסידור שביצעתי יש מה שמכונה "סגירה" בקו 83 כלומר שהייתי צריך לבצע את הנסיעה האחרונה בלילה בקו הזה מפתח תקווה בשעה 23:30 לישובי דרום השרון וג'לג'וליה ולחזור לפ"ת. מכיוון שלא הכרתי את הקו הזה שאלתי אולי מישהו אחר יוכל לבצע את הנסיעה אבל לא היה מישהו שהכיר כי כולם כמעט היו נהגים מאזורים אחרים בגלל החתונה של החבר שם והסכמתי לעשות את ה"טור" הזה של הסגירה. ומה שקרה זה שבתוך ג'לג'וליה המנוע הלך !!! אתם יודעים מה זה להיתקע במקום כזה בשעה כזאת? ואז לא היו פלאפונים ולא ידעתי מה לעשות. המזל היה שלא הייתי לבד ונשארו עוד שני נוסעים ואז אחד מהם ירד והתחיל לחפש בית שיש שם אור ודפק בדלת ודיבר איתם ואז הזמינו אותי וכיבדו בקפה ומהבית שלהם התקשרתי לחניון ומהחניון שלחו אוטובוס אחר וגם את הגרר אבל זה לקח שעתיים עד שהם הגיעו והגעתי הביתה בשעה 4 לפנות בוקר. בקיצור זאת היתה משמרת מלאת חוויות...
איזה חוויות
מזכיר לי את שבוע שעבר ביום חמישי בלילה - ניידת אחת לבד בתוך כביש בכפר ערבי לא הכי ידידותי - אחרי שחמש דקות קודם הושלכו שם 4 בקבוקי תבערה על ניידת אחרת - שבמקרה עברה במקום...
 

אוהד11

New member
מן הסתם אתה מתכוון, מוטי, לימים

הזכרת לי את קו 83
ויש לי זכרון ממש לא נעים מהפעם היחידה שנהגתי בקו הזה: זה היה לפני הרבה שנים כשהייתי צריך לעבוד משמרת לילה בקו 35 אבל מנהל העבודה התקשר אלי ושאל אם אהיה מוכן לעבוד בקו 51 כי אחד החברים שם מתחתן באותו ערב ולכן ביקשו עזרה מנהגים מאזורים אחרים, ולדעתי זה מנהג די יפה שעוזרים ככה בין האזורים. ומכיוון שהכרתי את קו 51 נשלחתי לעשות שם את המשמרת שהרי מה אכפת לי איפה אני עובד? אבל כשהגעתי לסדרן בפתח תקווה הסתבר שבסידור שביצעתי יש מה שמכונה "סגירה" בקו 83 כלומר שהייתי צריך לבצע את הנסיעה האחרונה בלילה בקו הזה מפתח תקווה בשעה 23:30 לישובי דרום השרון וג'לג'וליה ולחזור לפ"ת. מכיוון שלא הכרתי את הקו הזה שאלתי אולי מישהו אחר יוכל לבצע את הנסיעה אבל לא היה מישהו שהכיר כי כולם כמעט היו נהגים מאזורים אחרים בגלל החתונה של החבר שם והסכמתי לעשות את ה"טור" הזה של הסגירה. ומה שקרה זה שבתוך ג'לג'וליה המנוע הלך !!! אתם יודעים מה זה להיתקע במקום כזה בשעה כזאת? ואז לא היו פלאפונים ולא ידעתי מה לעשות. המזל היה שלא הייתי לבד ונשארו עוד שני נוסעים ואז אחד מהם ירד והתחיל לחפש בית שיש שם אור ודפק בדלת ודיבר איתם ואז הזמינו אותי וכיבדו בקפה ומהבית שלהם התקשרתי לחניון ומהחניון שלחו אוטובוס אחר וגם את הגרר אבל זה לקח שעתיים עד שהם הגיעו והגעתי הביתה בשעה 4 לפנות בוקר. בקיצור זאת היתה משמרת מלאת חוויות...
מן הסתם אתה מתכוון, מוטי, לימים
יחסית יותר שקטים, ולא לתקופת האינתיפאדה וארועי אוקטובר 2000.
 
אתה צודק

איזה חארטה....
ואני מתחיל לקחת יותר ברצינות את מה שכתב חן על ההשתלחות של העיתונות בתחבורה הציבורית....כנראה שהתופעה לא מדברת רק על הרכבת אלא גם על האוטובוסים. בתור תושב הנגב מאז היום שנולדתי אני מכיר היטב את כל הישובים הבדואים שנמצאים באזור, בחלקם אף ביקרתי עשרות פעמים עד לפני 3 שנים....למה? אינטיפאדה... אני לפני 3 שנים הייתי נכנס עם משאית לתוך חורה ומוביל משם חומרי בניין והרגשתי שם כמו בבית....היום?...יימכרו שם בלוק ב2 אגורות ואף אחד לא יעיז להכנס לשם. זה עניין של רגעים, כמה חבר'ה שם מתארגנים ומתחילים להתפרע.... גם אם מדובר בשירותים שהם זקוקים להם....לפני כשנתיים החלה התפרעות ברהט....התוצאה הייתה הצתה של כל המרכז המסחרי של רהט....הם לא השאירו כלום, שרפו את הכל וזה אומר הכל....סניף של ביטוח לאומי, סניף של דואר, סניף של בנק פועלים, חנויות הכל! שרפו הכל...... שבוע לאחר מכן....כ50 מתפרעים הסתערו על תחנת מכבי האש ברהט, הם החריבו את התחנה כולה, לרכבי הכיבוי נגרמו נזקים במאות אלפי שקלים, התחנה הוחרבה לגמרי..... אז תהיו הגיוניים לרגע....אתם מכירים מישהו שפוי באגד שיכניס לשם אוטובוס? האוטובוס הזה עלול לחזור בלי שמשות ועלול לא לחזור בכלל.... בכל מה שקשור לפזורה הבדואית אגד עושה מעל ומעבר גם בישובים הלא מוכרים.... תראו כמה אוהלים של ישובים בלתי מוכרים יש בין ב"ש לצומת הנגב ולכל אורך הדרך מפוזרות תחנות של אגד והקווים העוברים שם עוצרים ומעלים ומורידים נוסעים.... אז שיפסיקו לקשקש.
אתה צודק
אף אחד שפוי לא יכנס גם הייתה שם תחנת משטרה פעם ושרפו אותה אפילו תחנת משטרה אין שם אולי כמו שעשו לפני זמן מה יקחו נהגים מהמגזר שלהם שיבצעו את הנסיעות זה רעיון טוב אני לא הייתי רוצה להיכנס לשם אפילו ביום
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה