"אגד זועם על כניסת דן לרכבת הקלה בירושלים"

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
למה אתה אומר שעפיפי קטן יחסית?
שמת לב פעם למיבנה החברות שבשליטתו? נצרת + שא"מ + נתיב אקספרס + קווים + עילית + אפיקים ומה עם יעקב "יענקל'ה" שחר? קווים + עילית + אפיקים והורן את ליבוביץ'? קווים + אפיקים + עילית צודק טייגר רויאל בטענתו שהכסף עובר למשפחות ממון השולטות בשוק התח"צ וההסעות הפרטיות.
אני מכיר את המבנה והבעלות הצולבת, אבל מתייחס
רק לחברות המקוריות, כפי שמתייחסים לאגד ולדן ולא לחברות הבנות שלהן. ביחס לחברות המקוריות, הן בעלות זכיון כבר עשרות שנים, אף אחד אינו מזכיר את הנושא ואת הזכיון של עפיפי הרחיבו ללא מכרז ולאל קריטריונים שקופים וברורים
 
אני מכיר את המבנה והבעלות הצולבת, אבל מתייחס
רק לחברות המקוריות, כפי שמתייחסים לאגד ולדן ולא לחברות הבנות שלהן. ביחס לחברות המקוריות, הן בעלות זכיון כבר עשרות שנים, אף אחד אינו מזכיר את הנושא ואת הזכיון של עפיפי הרחיבו ללא מכרז ולאל קריטריונים שקופים וברורים
אולי לא הוציאו את הקווים שלהם
למיכרז בגלל בחוששים לבעיה עם ערביי ישראל? או בגלל הקשרים הענפים שלא רק שמשאירים את הקווים בידיהם, הם גם עוזרים להם להתרחב ולגדול תחת חברות בת כאלו ואחרות? גם לאגד ודן יש חברות בת : "אגד תעבורה" - על האוטובוס כתוב אגד ו"מטרודן" על האוטובוס כתוב דן כאן לפחות אין נסיון להטעות את הציבור ולגרום לו לחשוב שקיבל משהו "חדש" לגמרי.......
 

אורי404

New member
למה אתה אומר שעפיפי קטן יחסית?
שמת לב פעם למיבנה החברות שבשליטתו? נצרת + שא"מ + נתיב אקספרס + קווים + עילית + אפיקים ומה עם יעקב "יענקל'ה" שחר? קווים + עילית + אפיקים והורן את ליבוביץ'? קווים + אפיקים + עילית צודק טייגר רויאל בטענתו שהכסף עובר למשפחות ממון השולטות בשוק התח"צ וההסעות הפרטיות.
מיהם ליתר דיוק בעלי הבית של "אפיקים"?
 

amit1270

New member
שים לב, שהחברות עפיפי, לרבות שרותי אוטובוסים
מאוחדים, ו- GB פועלות כבר עשרות שנים, בדומה לאגד ולדן, הן פרטיות ואף אחד אינו מדבר על המונופול שלהן. גם הן קיבלו זכיון של משרד התחבורה ובשנים האחרונות עפיפי קיבל ללא מכרז קווים נוספים שהופעלו ע"י אגד. אמנם שתי החברות הללו הן קטנות יחסית, אך שליטתן היא על אזורים גדולים יחסית
עדיין מדובר באחוזים זעומים לעומת אגד ודן.
אחת המטרות של הרפורמה (שכאמור אינני מצדיק אותה ב-100%, אבל דווקא כאן אני מסכים) היא שלא תהיה חברה אחת שתחזיק בנתח גדול מדי מהשוק. אחרי שזה יקרה השוק אמור להיפתח ותהיה אפשרות לכולם להתחרות בכל מקום. בינתיים המטרה היא להגדיל את הנתח של החברות ה"קטנות" על חשבון הגדולות. גם על רוב קווי אגד ודן עוד לא יצאו מכרזים, ואני לא רואה אותך מתרעם על כך.
 
עדיין מדובר באחוזים זעומים לעומת אגד ודן.
אחת המטרות של הרפורמה (שכאמור אינני מצדיק אותה ב-100%, אבל דווקא כאן אני מסכים) היא שלא תהיה חברה אחת שתחזיק בנתח גדול מדי מהשוק. אחרי שזה יקרה השוק אמור להיפתח ותהיה אפשרות לכולם להתחרות בכל מקום. בינתיים המטרה היא להגדיל את הנתח של החברות ה"קטנות" על חשבון הגדולות. גם על רוב קווי אגד ודן עוד לא יצאו מכרזים, ואני לא רואה אותך מתרעם על כך.
אני לא רואה כאן שום תחרות
אם שתיים או שלוש משפחות שולטות בכל הקווים שכבר יצאו לתחרות. אין תחרות!
 
מה הקשר?
למה זיכיון נצחי עדיף על השיטה הנוכחית? (פרט לכך שאין רגולציה מספקת, אבל זה נושא נפרד.)
כי במקום להשיג את המטרות
האמתיות, הרסת ואתה הורס את הפרנסה לאלפי משפחות ללא שום הישג ממשי שמצדיק את המהלך. וע"פ רמזיו של טייגר רויאל, לא ניראה שהכל ממש כשר בדרך בו הרפורמה מתבצעת. וחוץ מזה ובנוסף לזה, יותר קל היה לעשות רפורמה משוג אחר להחמיר ולפקח על חברה אחת או שתיים מאשר כמה חברות שללא ממש "מספקות את הסחורה".
 

Rubim88

New member
כי במקום להשיג את המטרות
האמתיות, הרסת ואתה הורס את הפרנסה לאלפי משפחות ללא שום הישג ממשי שמצדיק את המהלך. וע"פ רמזיו של טייגר רויאל, לא ניראה שהכל ממש כשר בדרך בו הרפורמה מתבצעת. וחוץ מזה ובנוסף לזה, יותר קל היה לעשות רפורמה משוג אחר להחמיר ולפקח על חברה אחת או שתיים מאשר כמה חברות שללא ממש "מספקות את הסחורה".
הבעיה היא שעשו את הרפורמה בדרך
לא נכונה. אני ממליץ לקרוא את מסקנות דו"ח ועדן סדן על הרפורמה.. http://www.mot.gov.il/wps/pdf/HE_TRAFFIC_PUBLIC/ReformaBetahburaZiburit.pdf בקשר להערה האחרונה, במצב נורמלי כשיש רשות תחבורה שמאגדת מספר חברות גדול, חברות כמו סופרבוס וכו' שכמו שאמרת "לא מספקות את הסחורה" לא מקבלות בכלל מכרזים, ככה זה עובד בעולם.
 
הבעיה היא שעשו את הרפורמה בדרך
לא נכונה. אני ממליץ לקרוא את מסקנות דו"ח ועדן סדן על הרפורמה.. http://www.mot.gov.il/wps/pdf/HE_TRAFFIC_PUBLIC/ReformaBetahburaZiburit.pdf בקשר להערה האחרונה, במצב נורמלי כשיש רשות תחבורה שמאגדת מספר חברות גדול, חברות כמו סופרבוס וכו' שכמו שאמרת "לא מספקות את הסחורה" לא מקבלות בכלל מכרזים, ככה זה עובד בעולם.
אבל אנחנו לא במצב נורמלי זאת
הבעיה.
 

אוהד11

New member
כי במקום להשיג את המטרות
האמתיות, הרסת ואתה הורס את הפרנסה לאלפי משפחות ללא שום הישג ממשי שמצדיק את המהלך. וע"פ רמזיו של טייגר רויאל, לא ניראה שהכל ממש כשר בדרך בו הרפורמה מתבצעת. וחוץ מזה ובנוסף לזה, יותר קל היה לעשות רפורמה משוג אחר להחמיר ולפקח על חברה אחת או שתיים מאשר כמה חברות שללא ממש "מספקות את הסחורה".
אף אחד אינו מדבר על כך שקבוצת עפיפי על
בנותיה, נכדותיה וכל ההסתעפויות מפעילות את השרות מקרית שמונה ונהריה עד ירושלים וביתר, כאשר עפיפי ו- GB פועלות מאז קום המדינה ושרותי אוטובוסים פועלת מזה חמישים שנה ואין פוצה פה. כנראה שיש שיקולים פוליטיים בנושא. משום מה רק מתייחסים לכך שאגד ודן הן מונופולים. מה עם המונופולים האחרים שצמחו במהלך השנים ? הס מלדבר
 

amit1270

New member
אף אחד אינו מדבר על כך שקבוצת עפיפי על
בנותיה, נכדותיה וכל ההסתעפויות מפעילות את השרות מקרית שמונה ונהריה עד ירושלים וביתר, כאשר עפיפי ו- GB פועלות מאז קום המדינה ושרותי אוטובוסים פועלת מזה חמישים שנה ואין פוצה פה. כנראה שיש שיקולים פוליטיים בנושא. משום מה רק מתייחסים לכך שאגד ודן הן מונופולים. מה עם המונופולים האחרים שצמחו במהלך השנים ? הס מלדבר
כפי שכתבתי, קבוצת עפיפי מחזיקה בנתח שוק קטן
בהרבה מזה של אגד ודן. חשוב להדגיש שמטרת הרפורמה היא לא לחסל חברה זאת או אחרת (אפילו לא את אגד או דן) אלא למנוע ריכוזיות-יתר, כפי שהיה המצב עד (ועודנו במידה רבה) עד להחלת הרפורמה. לאחר סיום המהלך לצמצום הריכוזיות אגד תוכל להתחרות בכל המכרזים.
 
כפי שכתבתי, קבוצת עפיפי מחזיקה בנתח שוק קטן
בהרבה מזה של אגד ודן. חשוב להדגיש שמטרת הרפורמה היא לא לחסל חברה זאת או אחרת (אפילו לא את אגד או דן) אלא למנוע ריכוזיות-יתר, כפי שהיה המצב עד (ועודנו במידה רבה) עד להחלת הרפורמה. לאחר סיום המהלך לצמצום הריכוזיות אגד תוכל להתחרות בכל המכרזים.
קבוצת עפיפי לא מחזיקה נתח קטן בשוק
הקבוצה ושותפיה השונים מחזיקים אחוזים ניכרים ביותר מהחלק "התחרותי". האם יש תחרות אמיתית במיכרזים בין נתיב אקספרס לקווים / עילית / אפיקים או נצרת? אם זאת לא ריכוזיות, אז מה זאת ריכוזיות?
 

amit1270

New member
קבוצת עפיפי לא מחזיקה נתח קטן בשוק
הקבוצה ושותפיה השונים מחזיקים אחוזים ניכרים ביותר מהחלק "התחרותי". האם יש תחרות אמיתית במיכרזים בין נתיב אקספרס לקווים / עילית / אפיקים או נצרת? אם זאת לא ריכוזיות, אז מה זאת ריכוזיות?
החלק "התחרותי" הוא עצמו נתח קטן מהשוק
ובקשר לכל חברות-הבנות - העובדה שיש מספר חברות בשליטה של אותה קבוצה לא הופכת את השוק ללא תחרותי. ככל הידוע לי, הן לא מתחרות בינן לבינן במכרזים. יש עוד חברות, כמו מטרופולין, סופרבוס וואוליה, שלא קשורות לקבוצת עפיפי ככל הידוע לי, וכמובן אגד, דן ובנותיהן (אגד-פלוס, מטרודן) שמורשות להתחרות על חלקים מהשוק שנפתחו לאחרונה. קבוצת עפיפי לא שולטת בשוק הפתוח לתחרות.
 

Rubim88

New member
השינוי הוא לרעה ויש מקום בהחלט
לטריטוריאליות ואני אסביר,טריטוריאליות שאינה כפי שאתה מייחס ל"מונופול בנוסח סיציליה" אמורה להיות חיובית משום ההתמקצעות באיזור ההפעלה מבלי לפחד מחברה נוספת שתינגוס בהכנסותיך או מדרקוני משרד התחבורה/אוצר הלוטשים עיניים אך המציאות שונה ו"המונופול הסיציליאני" החבוט והנגזל מוחלף ב"מונופול כשר" אחר שבינו ובין כתיבת דברי ימי התחבורה במדינת ישראל אין ולא כלום ומניעי היוזמים למהלך הזה יוותרו בערפל עד לפתיחה בחקירה שתספר סוף סוף למהגגי ההגיגים מה האמת ומי הרוויח מהוצאת הקוים הסיטונאית מה"מונופול הסיציליאני". חלק מהמהלך הזה החל עם מנכ"ל משרד ממשלתי לשעבר שלפתע התגלה כי הוא שולט במאות מספרי מוניות שקיבלו קוי תחבורה ציבורית בלעדיים (זה סיציליה על אמת). ברמז לא מחייב אשלח אותך לבדוק ולברר מי מהעומדים בראש התמנון שנקרא "המינהלת" והיכן הוא עבד קודם לכן ומה דרש ולא קיבל ואיך חברת הבקרה מחוברת למינהלת ולמה לאחר הקמת צוות פנימי שיעמוד מול בקרי המינהלת דיווחים על חריגות בתפעול מתגלים כשיקריים מגמתיים ובדויים. אני יכול לרמוז לך גם מה עומד מאחורי חרם החרדים בירושלים ומי מימן את הפשקוילים,לא דאגה לציבור המשתמשים החרדים מניע את החרם אלא דבר הרבה יותר חומרי %%%%% (לא טעות הקלדה). עמית,הנר העומד לרגלי מבצעי המהלך אינו נר האמת,פרנסה שהייתה בידי כמה אלפי משפחות יוזמות ומקימות הועבר למספר חד ספרתי של משפחות ממון,הדיסאינפורמציה שמופצת ונועדה להכשיר את דעת הציבור לקראת "רפורמה ברוכה" הרבה נופלים בה כי אין הסבר סותר אחר מטעמים שאני לא מצליח להבין אותם. נכון לרגע זה טרם נחסכה אגורה אחת לממשלת ישראל עקב הרפורמה, היא פשוט עוברת לכיס אחר.
העלת נקודה די חשודה..
החברה שזכתה במכרז לניהול את מנהלת התח"צ היא " עדליא יעוץ כלכלי בע"מ " החברה הזו בעצם הוקמה על ידי יוצאי אגד בכירים כמו שניתן לראות באתר החברה http://www.adalya.co.il/profile/cv.htm
 
העלת נקודה די חשודה..
החברה שזכתה במכרז לניהול את מנהלת התח"צ היא " עדליא יעוץ כלכלי בע"מ " החברה הזו בעצם הוקמה על ידי יוצאי אגד בכירים כמו שניתן לראות באתר החברה http://www.adalya.co.il/profile/cv.htm
שים לב למה שכתב טייגר רויאל:
"ברמז לא מחייב אשלח אותך לבדוק ולברר מי מהעומדים בראש התמנון שנקרא "המינהלת" והיכן הוא עבד קודם לכן ומה דרש ולא קיבל ...." הבכירים האלו אינם חובבי אגד בלשון המעטה! אגב, אפשר להמשיך את הדיון מחר? אני מת מעייפות
 

אורי404

New member
אתה צודק כיום כבר אי אפשר
לתחום טריטוריות לחברה זו או אחרת,בעבר עוד היה "כבוד" אבל המציאות השתנתה ולרעה ולכן נפתחים קוים מקבילים בחברות שונות,הקרב על הפרנסה בעיצומו.
אני חושב, שעדיין בולטים "דן" ו"אגד" בת"א
וסביבתה. לצדם בדרגה נמוכה יותר חברת "קווים". רב הקווים של חברות אחרות הם במסלולים משיקים/מקבילים ל"אגד" ול"דן". בנסיעות פנימיות בתל אביב, אני מעריך שהרב משתמשים ב"אגד" וב"דן" (סביר מאוד להניח, שיתרון ל"דן", שמכסים יותר מקומות בתוך תל אביב), אחרי זה "קווים" והרחק מאחור חברות אוטובוסים אחרות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
"אגד זועם על כניסת דן לרכבת הקלה בירושלים"
גורמים מטעם הקואופרטיב פנו לזכיינית הרכבת הקלה סיטי-פס בבקשה שתתערב במכירת מניות ואוליה לדן TheMarker
נו נו... החזון שלי מתממש.

נקודת אור אחת אני בכל זאת רואה מהכתבה - הידיעה על כך שואוליה תיאלץ להישאר בתמונה בשנים הקרובות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה