אגד בחר לאבד את הצפון

מצב
הנושא נעול.

yeh11

New member
אגד בחר לאבד את הצפון

אגד בחר לאבד את הצפון
שלום! אגד בחר לאבד את הצפון והיום אפשר לסכם את הקוים הבינעירוניים בצפון כך: 260 261 262 263 264 343 430 435 500 ן 509 רק הקוים 262 263 343 430 500 יש להם תדירות סבירה .
 
אגד לא בחר. משרד התחבורה רוצה להקטין את נפח הפעילות של אגד

אגד בחר לאבד את הצפון
שלום! אגד בחר לאבד את הצפון והיום אפשר לסכם את הקוים הבינעירוניים בצפון כך: 260 261 262 263 264 343 430 435 500 ן 509 רק הקוים 262 263 343 430 500 יש להם תדירות סבירה .
אגד לא בחר. משרד התחבורה רוצה להקטין את נפח הפעילות של אגד
אגד היה צריך להחליט על מה הוא מוותר והאמת שכבר אין לו הרבה אופציות.
בדרום נשאר לו הרבה פחות מבצפון.
בנוסף למה שציינת יש לאגד בצפון גם את קווים 442, 541, 542 עם תדירות סבירה ויש כמובן גם את הקווים הארציים בין הצפון למרכז ולדרום.

בעתיד נפח הפעילות של אגד יקטן עוד יותר. קווי 26X למשל יושפעו מפתיחת קו הרכבת לכרמיאל.
בעתיד הרחוק יותר כאשר יאריכו את המסילה לכיוון קרית שמונה ויקימו מסילה לטבריה גם הקווים האחרים יושפעו.

גם במרכז אגד צפוי לאבד בעתיד חלק מנפח הפעילות שלו. את קווי 5XX של השרון, חלק מקווי חולון ואחת הפגיעות הכי משמעותיות באגד תהיה כאשר ייפתח קו הרכבת המהיר לירושלים ונפח הפעילות של קווים 405 ו 480 (וגם של קווים המחברים בין הצפון לירושלים כמו 940, 947, 960, 968) יצטמצם משמעותית.

זה תהליך שאינו בשליטתה של אגד.
 
עד מתי אגד ודן יאלצו לוותר על עוד אשכולות שלהם?

אגד בחר לאבד את הצפון
שלום! אגד בחר לאבד את הצפון והיום אפשר לסכם את הקוים הבינעירוניים בצפון כך: 260 261 262 263 264 343 430 435 500 ן 509 רק הקוים 262 263 343 430 500 יש להם תדירות סבירה .
עד מתי אגד ודן יאלצו לוותר על עוד אשכולות שלהם?
הרי כבר קווים עקפה את דן בהיקף פעילותה, ודן כבר לא החברה השניה בגודלה.
והאם אגד ודן כבר יכולים להתמודד על מכרזים חדשים?
 
קח בחשבון שקווים איבדה את אשכול העמק

עד מתי אגד ודן יאלצו לוותר על עוד אשכולות שלהם?
הרי כבר קווים עקפה את דן בהיקף פעילותה, ודן כבר לא החברה השניה בגודלה.
והאם אגד ודן כבר יכולים להתמודד על מכרזים חדשים?
קח בחשבון שקווים איבדה את אשכול העמק
ושאשכול פ"ת - בקעת אונו יוצא למכרז.
יכול להיות שבעוד שנתיים שלוש קווים תישאר עם נתניה-חדרה, החשמונאים וביתר עילית בלבד ואז היא לא תהיה החברה השניה בהיקף פעילותה.
 

yeh11

New member
היה לאגד אפשרות לבחור בין סניף אשקלון לסניף נהריה

אגד בחר לאבד את הצפון
שלום! אגד בחר לאבד את הצפון והיום אפשר לסכם את הקוים הבינעירוניים בצפון כך: 260 261 262 263 264 343 430 435 500 ן 509 רק הקוים 262 263 343 430 500 יש להם תדירות סבירה .
היה לאגד אפשרות לבחור בין סניף אשקלון לסניף נהריה
 

אורי404

New member
דיון בוועדת הכלכלה בעניין זה


היה לאגד אפשרות לבחור בין סניף אשקלון לסניף נהריה
דיון בוועדת הכלכלה בעניין זה

[URL]http://api.oknesset.org/committee/meeting/6331/?page=1[/URL]

ישיבה של ועדת הכלכלה בתאריך כ"ח סיון תשע"ב, 18/06/2012 11:00
 
אגד לא רצתה לדלל את פעילותה בדרום מעבר למה שכבר נעשה

היה לאגד אפשרות לבחור בין סניף אשקלון לסניף נהריה
אגד לא רצתה לדלל את פעילותה בדרום מעבר למה שכבר נעשה
ולכן בלית ברירה החליטה לדלל את הפעילות בצפון.
גם היום הפעילות של אגד בצפון עדיין הרבה יותר נרחבת מאשר בדרום.
בדרום אין לאגד מוקד פעילות כמו אזור חיפה והקריות.
בצפון אגד עדיין מחזיקה ברוב המוחלט של הקווים הבינעירוניים למרכז ולדרום. בדרום לא.
 

Subi777

New member
מישהו יודע מה קרה למצבות כוח האדם באגד בעקבות כל הפעימות?

אגד בחר לאבד את הצפון
שלום! אגד בחר לאבד את הצפון והיום אפשר לסכם את הקוים הבינעירוניים בצפון כך: 260 261 262 263 264 343 430 435 500 ן 509 רק הקוים 262 263 343 430 500 יש להם תדירות סבירה .
מישהו יודע מה קרה למצבות כוח האדם באגד בעקבות כל הפעימות?
קשה לי להאמין שהם נשארו עם אותה כמות כוח אדם לאחר כל הפעימות שהובילו לירידה משמעותית בנפח הפעילות שלהם?
בנוסף, מה הם עושים עם כל צי האוטובוסים שלהם?
 
הנה כתבה שפורסמה לפני שלושה ימים:

מישהו יודע מה קרה למצבות כוח האדם באגד בעקבות כל הפעימות?
קשה לי להאמין שהם נשארו עם אותה כמות כוח אדם לאחר כל הפעימות שהובילו לירידה משמעותית בנפח הפעילות שלהם?
בנוסף, מה הם עושים עם כל צי האוטובוסים שלהם?
הנה כתבה שפורסמה לפני שלושה ימים:
[URL]http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2453203[/URL]
 

amirv

New member
התשובה היא שהם לא מאבדים פעילות בהיקף גדול

אני לא מבין משהו..
איך הם לא מפטרים נהגים? הרי אובן פעילות = אובדן קווים = פחות עבודה.. אז איך מכל זה הם לא פיטרו נהגים?
התשובה היא שהם לא מאבדים פעילות בהיקף גדול
במסגרת המכרזים אגד מוותרת על אזורים שלמים, כאשר לרוב מכרז בנוי מהרבה קווים מעאפנים שאגד סה"כ שמחה לאבד ועוד קו אחד או שניים ראשיים בלבד בשביל האיזון, על מרבית הקווים החזקים שלה אגד לא מוותרת גם בביעירוני וגם בעירוני (ירושלים, גוש דן וחיפה). באזורים אלה פועל תהליך אחר והוא הכנסת אמצעי מתקדם כמו רק"ל או מטרונית או רכבת כבדה ואגד עושה אליו התאמות.

בפועל, במקביל לויתור על אזורים גיאוגרפיים אגד ומשרד התחבורה משפרים את השירות במקומות שבהם אגד נשארת, ב-04.04.14 אגד העבירה הרבה פעילות בצפון לנתיב אקספרס ובמקביל הוסיפה הרבה פעילות על הציר הבינעירוני מירושלים ומתל אביב לקרית שמונה וטבריה, במסגרת המטרונית והרק"ל אגד הוסיפה שירות בחיפה ובירושלים (בדמות קווים מזינים, כדי לייצר רשת היררכית).
באחוזים אגד ירדה משליטה של 75% בענף לשיטה של 50% בלבד, אבל מאחר והענף גדל ב-30% ויותר בעשור האחרון, גם באגד וגם חברות החדשות, היא נשארה פחות או יותר באותו גודל.
 

Subi777

New member
יש הרבה קווים מעפנים שהם מעפנים בגלל שלא מנצלים את הפוטנציאל

התשובה היא שהם לא מאבדים פעילות בהיקף גדול
במסגרת המכרזים אגד מוותרת על אזורים שלמים, כאשר לרוב מכרז בנוי מהרבה קווים מעאפנים שאגד סה"כ שמחה לאבד ועוד קו אחד או שניים ראשיים בלבד בשביל האיזון, על מרבית הקווים החזקים שלה אגד לא מוותרת גם בביעירוני וגם בעירוני (ירושלים, גוש דן וחיפה). באזורים אלה פועל תהליך אחר והוא הכנסת אמצעי מתקדם כמו רק"ל או מטרונית או רכבת כבדה ואגד עושה אליו התאמות.

בפועל, במקביל לויתור על אזורים גיאוגרפיים אגד ומשרד התחבורה משפרים את השירות במקומות שבהם אגד נשארת, ב-04.04.14 אגד העבירה הרבה פעילות בצפון לנתיב אקספרס ובמקביל הוסיפה הרבה פעילות על הציר הבינעירוני מירושלים ומתל אביב לקרית שמונה וטבריה, במסגרת המטרונית והרק"ל אגד הוסיפה שירות בחיפה ובירושלים (בדמות קווים מזינים, כדי לייצר רשת היררכית).
באחוזים אגד ירדה משליטה של 75% בענף לשיטה של 50% בלבד, אבל מאחר והענף גדל ב-30% ויותר בעשור האחרון, גם באגד וגם חברות החדשות, היא נשארה פחות או יותר באותו גודל.
יש הרבה קווים מעפנים שהם מעפנים בגלל שלא מנצלים את הפוטנציאל
שלהם.
&nbsp
נתתי כבר את הדוגמא של קו 265 של נתיב אקספרס, הוא מעפן וישאר מעפן כל עוד הוא ממותג כקו למשגב. ברגע שנתיב אקספרס תמתג אותו כקו בין חיפה לכרמיאל ואולי אפילו תכניס אותו למכללת בראודה, הקו הזה יפרח פלאים.
זה שירות אקספרס אקפרס מהקריות למכללה, עוקף את כל הפקקים של צומת עכו ולא עושה סיבוב בתוך כרמיאל.
&nbsp
נתיב אקספרס מפספסים פה ובגדול.
 
זה לא בדיוק פספוס של נתיב אקספרס

יש הרבה קווים מעפנים שהם מעפנים בגלל שלא מנצלים את הפוטנציאל
שלהם.
&nbsp
נתתי כבר את הדוגמא של קו 265 של נתיב אקספרס, הוא מעפן וישאר מעפן כל עוד הוא ממותג כקו למשגב. ברגע שנתיב אקספרס תמתג אותו כקו בין חיפה לכרמיאל ואולי אפילו תכניס אותו למכללת בראודה, הקו הזה יפרח פלאים.
זה שירות אקספרס אקפרס מהקריות למכללה, עוקף את כל הפקקים של צומת עכו ולא עושה סיבוב בתוך כרמיאל.
&nbsp
נתיב אקספרס מפספסים פה ובגדול.
זה לא בדיוק פספוס של נתיב אקספרס
גוש שגב זה אזור שתחת הזיכיון של נתיב אקספרס.
קווי כרמיאל-חיפה לעומת זאת נשארו באגד ולכן 265 נחשב כקו של גוש שגב ולא כקו כרמיאל-חיפה. כרמיאל וחיפה הן נקודות הקצה כי מטרת הקו לקשר את גוש שגב הן לחיפה והן לכרמיאל. אבל אם נתיב אקספרס תפעל אקטיבית לקחת נוסעים בין חיפה והקריות לבין כרמיאל היא בעצם תחדור ל"טריטוריה" של אגד.
אפילו קו 260 החד-כיווני בעל שתי הנסיעות היומיות שגם הוא עובר בגוש שגב נשאר באגד.
 

Subi777

New member
זה כן פספוס.

זה לא בדיוק פספוס של נתיב אקספרס
גוש שגב זה אזור שתחת הזיכיון של נתיב אקספרס.
קווי כרמיאל-חיפה לעומת זאת נשארו באגד ולכן 265 נחשב כקו של גוש שגב ולא כקו כרמיאל-חיפה. כרמיאל וחיפה הן נקודות הקצה כי מטרת הקו לקשר את גוש שגב הן לחיפה והן לכרמיאל. אבל אם נתיב אקספרס תפעל אקטיבית לקחת נוסעים בין חיפה והקריות לבין כרמיאל היא בעצם תחדור ל"טריטוריה" של אגד.
אפילו קו 260 החד-כיווני בעל שתי הנסיעות היומיות שגם הוא עובר בגוש שגב נשאר באגד.
זה כן פספוס.
תנאי הרשיון מאפשרים להם להעלות נוסע במרכזית המפרץ שייעדו כרמיאל.
וכן להפך.
&nbsp
הרשיון מאפשר להם לקחת חלק פעיל בהסעת נוסעים בין חיפה לכרמיאל.
 

amirv

New member
לא ברור לי מה הפספוס פה.

זה כן פספוס.
תנאי הרשיון מאפשרים להם להעלות נוסע במרכזית המפרץ שייעדו כרמיאל.
וכן להפך.
&nbsp
הרשיון מאפשר להם לקחת חלק פעיל בהסעת נוסעים בין חיפה לכרמיאל.
לא ברור לי מה הפספוס פה.
מרבית הקווים לא ממותגים בשום צורה (וזה אכן פספוס). קו 265 מקשר בין כרמיאל לחיפה דרך יישובי גוש שגב, הוא נוצר כדי לשרת יישובים אלה, אבל מרגע שהוא נפתח כל אחד יכול להשתמש בו.
מערכת המידע של משרד התחבורה (כל-קו, bus.gov.il) לא מבדילה בין קווים שונים. למעשה קו 265 עשוי להיות מצויין למי שרוצה להגיע לאזור התעשיה כרמיאל (ביג) כי זה חוסך לו מעבר לעומת קווי אגד.
לאורך רוב היום מדובר בדרך שהיא פחות טובה (כביש מפותל), אבל ייתכן ובשעות מסויימות היא מנצחת את פקקי עכו. לאחר ארבע שנים או יותר שהקו פועל היית מצפה מהאוכלוסיה ללמוד אותו ואם הוא באמת טוב לה להשתמש בו. אין פרסום למעט הפרסום השוטף ואין הבדל בפרסום בין קווי אגד לקווי נתיב (פשוט אין פרסום ייעודי).
כנראה שהקו לא אטרקטיבי לנסיעה בין כרמיאל לחיפה לעומת קווי אגד. חלק מהעניין זה התדירות שלו, אבל גם בתחנות משותפות לקווי אגד שבהם לכאורה הנוסע יכול לעלות על מה שבא קודם, הוא לא בהכרח יעלה על 265.
 

Subi777

New member
הוא אטרקטיבי, פשוט לא מכירים אותו.

לא ברור לי מה הפספוס פה.
מרבית הקווים לא ממותגים בשום צורה (וזה אכן פספוס). קו 265 מקשר בין כרמיאל לחיפה דרך יישובי גוש שגב, הוא נוצר כדי לשרת יישובים אלה, אבל מרגע שהוא נפתח כל אחד יכול להשתמש בו.
מערכת המידע של משרד התחבורה (כל-קו, bus.gov.il) לא מבדילה בין קווים שונים. למעשה קו 265 עשוי להיות מצויין למי שרוצה להגיע לאזור התעשיה כרמיאל (ביג) כי זה חוסך לו מעבר לעומת קווי אגד.
לאורך רוב היום מדובר בדרך שהיא פחות טובה (כביש מפותל), אבל ייתכן ובשעות מסויימות היא מנצחת את פקקי עכו. לאחר ארבע שנים או יותר שהקו פועל היית מצפה מהאוכלוסיה ללמוד אותו ואם הוא באמת טוב לה להשתמש בו. אין פרסום למעט הפרסום השוטף ואין הבדל בפרסום בין קווי אגד לקווי נתיב (פשוט אין פרסום ייעודי).
כנראה שהקו לא אטרקטיבי לנסיעה בין כרמיאל לחיפה לעומת קווי אגד. חלק מהעניין זה התדירות שלו, אבל גם בתחנות משותפות לקווי אגד שבהם לכאורה הנוסע יכול לעלות על מה שבא קודם, הוא לא בהכרח יעלה על 265.
הוא אטרקטיבי, פשוט לא מכירים אותו.
כשהייתי במרכזית המפרץ וראיתי את 265 מגיע, אמרתי לחבר שלי בוא נעלה על 265 הוא מגיע גם למרכז כרמיאל מהר יותר.
איך שאמרתי את זה, אחרי באו עוד 9 נוסעים. הציבור לא יודע והעובדה שהקו יוצא מרציף אחר לגמרי גורם עוד יותר לכך שאנשים לא יודעים.
&nbsp
אין כמעט תחנות משותפות לקו הזה עם הקו של אגד, התחנות המשותפות היחידות זה מלב המפרץ עד הקריון.
בכרמיאל עצמה הקו נוסע במסלול הפוך מזה של קו אגד.. התחנה הראשונה של 265 בכרמיאל היא בכיכר מעל המכללה, שזו כמעט התחנה האחרונה של 262.
&nbsp
מעבר לכל הנושא של זמני הנסיעה, צריך גם לזכור שהנסיעה ב 265 זולה מזו ב 262!!! יש הבדל של בערך 3 שקלים.
 

amirv

New member
הייתי אומר לך שתציע לנתיב לפרסם את הקו

הוא אטרקטיבי, פשוט לא מכירים אותו.
כשהייתי במרכזית המפרץ וראיתי את 265 מגיע, אמרתי לחבר שלי בוא נעלה על 265 הוא מגיע גם למרכז כרמיאל מהר יותר.
איך שאמרתי את זה, אחרי באו עוד 9 נוסעים. הציבור לא יודע והעובדה שהקו יוצא מרציף אחר לגמרי גורם עוד יותר לכך שאנשים לא יודעים.
&nbsp
אין כמעט תחנות משותפות לקו הזה עם הקו של אגד, התחנות המשותפות היחידות זה מלב המפרץ עד הקריון.
בכרמיאל עצמה הקו נוסע במסלול הפוך מזה של קו אגד.. התחנה הראשונה של 265 בכרמיאל היא בכיכר מעל המכללה, שזו כמעט התחנה האחרונה של 262.
&nbsp
מעבר לכל הנושא של זמני הנסיעה, צריך גם לזכור שהנסיעה ב 265 זולה מזו ב 262!!! יש הבדל של בערך 3 שקלים.
הייתי אומר לך שתציע לנתיב לפרסם את הקו
אבל הם לא יודעים לפרסם שום דבר...
אגב, הם כן מרוויחים, הפדיון הוא של המדינה אך יש להם בונוסים על גבייה שאמורים לתמרץ אותם להגדיל את מספר הנוסעים.
 

olli3

New member
מנהל
נתיב לא מפספסים שום דבר, הם גם ככה לא מרוויחים על זה שקל אחד

יש הרבה קווים מעפנים שהם מעפנים בגלל שלא מנצלים את הפוטנציאל
שלהם.
&nbsp
נתתי כבר את הדוגמא של קו 265 של נתיב אקספרס, הוא מעפן וישאר מעפן כל עוד הוא ממותג כקו למשגב. ברגע שנתיב אקספרס תמתג אותו כקו בין חיפה לכרמיאל ואולי אפילו תכניס אותו למכללת בראודה, הקו הזה יפרח פלאים.
זה שירות אקספרס אקפרס מהקריות למכללה, עוקף את כל הפקקים של צומת עכו ולא עושה סיבוב בתוך כרמיאל.
&nbsp
נתיב אקספרס מפספסים פה ובגדול.
נתיב לא מפספסים שום דבר, הם גם ככה לא מרוויחים על זה שקל אחד
נתיב באשכול זה מקבלים סובסידיה על פי מספר הקילומטרים שהם מבצעים, המדינה היא זו שמקבלת את הכסף שמשלמים הנוסעים.
&nbsp
כמו כן, נתיב לא יכולים להחליט שבא להם להיכנס למכללת בראודה ושכך יהיה, משרד התחבורה קובע את זה. ואפשר להעלות את זה כהצעת ייעול בפני מנהלת מרחב צפון באגף תחבורה ציבורית של משרד התחבורה.
 

Subi777

New member
אז בכלל המדינה מטומטמת.

נתיב לא מפספסים שום דבר, הם גם ככה לא מרוויחים על זה שקל אחד
נתיב באשכול זה מקבלים סובסידיה על פי מספר הקילומטרים שהם מבצעים, המדינה היא זו שמקבלת את הכסף שמשלמים הנוסעים.
&nbsp
כמו כן, נתיב לא יכולים להחליט שבא להם להיכנס למכללת בראודה ושכך יהיה, משרד התחבורה קובע את זה. ואפשר להעלות את זה כהצעת ייעול בפני מנהלת מרחב צפון באגף תחבורה ציבורית של משרד התחבורה.
אז בכלל המדינה מטומטמת.
המדינה בזבזת הון של כספי ציבור על הטמטום הזה.
&nbsp
לי יש התנסות רעה עם אגף תחבורה ציבורית... שלחתי להם כבר 4 הצעות לשיפור שונות, אפילו לא שלחו התייחסות. מילא להחזיר תשובה שלילית, אבל לא לענות בכלל?
 

olli3

New member
מנהל
לא רשמתי לך לפנות לאגף תחבורה ציבורית, רשמתי לך לפנות

אז בכלל המדינה מטומטמת.
המדינה בזבזת הון של כספי ציבור על הטמטום הזה.
&nbsp
לי יש התנסות רעה עם אגף תחבורה ציבורית... שלחתי להם כבר 4 הצעות לשיפור שונות, אפילו לא שלחו התייחסות. מילא להחזיר תשובה שלילית, אבל לא לענות בכלל?
לא רשמתי לך לפנות לאגף תחבורה ציבורית, רשמתי לך לפנות
לממונה על התח"צ בצפון שבאגף. לא זוכר את שמה... אבל בטח תמצא את זה דיי בקלות באינטרנט אם אתה רוצה לפנות אליה, אפשר גם טלפונית כמובן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה