אביתר 777777777
New member
אברט לבקשתך: קטר מס' 131 :
אברט לבקשתך: קטר מס' 131 :
היצרן: KALMAR VERKSTAD, KALMAR SWEDEN קטר עיתוק וקו-ראשי (דו-תכליתי): מספר הקטר: 131 דגם: T-44 / G 22 CW מספר הזמנה: ? אורך: 15.40 מ' רוחב: 3.28 מ' גובה: 4.30 מ' משקל עצמי: 76 טון סידור גלגלים: 0-4-4-0 דגם המנוע: EMD 12-645E כוח-סוס: 1,673 כו"ס מהירות מירבית: 105 קמ"ש מהירות מקסימלית מותרת: 90 קמ"ש קטר מס' 131 (T-44 / G 22 CW) הוצא זמנית מן השרות והועמד במוסך הקטרים בחיפה לאחר תאונת התנגשות ביום 13.03.1992. למרות שנמחק מהמצאי על-ידי "רכבת-ישראל" (IR), לא הושבת הקטר בהוראת חברת הביטוח והוחזר לחברת "קלמר" בשבדיה על סיפון האוניה "אם. וי. ויקינגלאנד" ביום 15.08.1993. תיקון הקטר החל ביום 06.09.1993 והקטר עזב את המפעל בדרכו לנמל הלמסטאד ביום 10.06.1994. הקטר הוחזר לנמל הקישון על סיפון האוניה "אם. וי. ויקינגלאנד" ביום 03.07.1994 והוכנס לשרות. הושבת שוב לאחר תאונה ביום 10.02.2000בשעה 22:45. ביום ראשון 09.04.1989 הופעל קטר מס' 131 (T 44) לראשונה עם רכבת נוסעים - רכבת שיצאה מתחנת הרכבת בנהריה לתל-אביב בשעה 06:30 וברכבת שיצאה מתל-אביב לחיפה בשעה 09:00 בבוקר. מספר הקטר (131) נצבע על דפנות תא הנהג ב- 08.01.1999 על-ידי ד"ר אביתר רייטר. רייטר הכין בביתו שבלונה מראש ! על-פי מחלקת ההנדסה, התנגש הקטר ביום 10.02.2000 בשעה 22:45 בקרון שטוח של רכבת משא שהגיעה למגרש העיתוקים בחיפה, מכיוון נגדי. הקטר ניזוק קשה בחלקו התחתון והועבר להשבתה בסדנאות הקישון עד להחלטה סופית עקב מחסור בחלפים. במהלך שנת 2001 הוזמנו והובאו החלפים הדרושים לתיקון הקטר. ביום 19.06.2001 נגרר הקטר אל מכון הדיזלים בחיפה לאחר שתוקן. הוחזר לשרות ביום 26.06.2001. דגם מדוייק של קטר זה בגודל HO הכולל צביעה בדוגמת הצביעה השלישית (שנות ה- 1980'), נבנה ומופעל על-ידי ירון דוזטס (יהוד).
אברט לבקשתך: קטר מס' 131 :
היצרן: KALMAR VERKSTAD, KALMAR SWEDEN קטר עיתוק וקו-ראשי (דו-תכליתי): מספר הקטר: 131 דגם: T-44 / G 22 CW מספר הזמנה: ? אורך: 15.40 מ' רוחב: 3.28 מ' גובה: 4.30 מ' משקל עצמי: 76 טון סידור גלגלים: 0-4-4-0 דגם המנוע: EMD 12-645E כוח-סוס: 1,673 כו"ס מהירות מירבית: 105 קמ"ש מהירות מקסימלית מותרת: 90 קמ"ש קטר מס' 131 (T-44 / G 22 CW) הוצא זמנית מן השרות והועמד במוסך הקטרים בחיפה לאחר תאונת התנגשות ביום 13.03.1992. למרות שנמחק מהמצאי על-ידי "רכבת-ישראל" (IR), לא הושבת הקטר בהוראת חברת הביטוח והוחזר לחברת "קלמר" בשבדיה על סיפון האוניה "אם. וי. ויקינגלאנד" ביום 15.08.1993. תיקון הקטר החל ביום 06.09.1993 והקטר עזב את המפעל בדרכו לנמל הלמסטאד ביום 10.06.1994. הקטר הוחזר לנמל הקישון על סיפון האוניה "אם. וי. ויקינגלאנד" ביום 03.07.1994 והוכנס לשרות. הושבת שוב לאחר תאונה ביום 10.02.2000בשעה 22:45. ביום ראשון 09.04.1989 הופעל קטר מס' 131 (T 44) לראשונה עם רכבת נוסעים - רכבת שיצאה מתחנת הרכבת בנהריה לתל-אביב בשעה 06:30 וברכבת שיצאה מתל-אביב לחיפה בשעה 09:00 בבוקר. מספר הקטר (131) נצבע על דפנות תא הנהג ב- 08.01.1999 על-ידי ד"ר אביתר רייטר. רייטר הכין בביתו שבלונה מראש ! על-פי מחלקת ההנדסה, התנגש הקטר ביום 10.02.2000 בשעה 22:45 בקרון שטוח של רכבת משא שהגיעה למגרש העיתוקים בחיפה, מכיוון נגדי. הקטר ניזוק קשה בחלקו התחתון והועבר להשבתה בסדנאות הקישון עד להחלטה סופית עקב מחסור בחלפים. במהלך שנת 2001 הוזמנו והובאו החלפים הדרושים לתיקון הקטר. ביום 19.06.2001 נגרר הקטר אל מכון הדיזלים בחיפה לאחר שתוקן. הוחזר לשרות ביום 26.06.2001. דגם מדוייק של קטר זה בגודל HO הכולל צביעה בדוגמת הצביעה השלישית (שנות ה- 1980'), נבנה ומופעל על-ידי ירון דוזטס (יהוד).