אבי הגיע פסח בא-עוד שאלת תפריט

אמיקה

New member
מה עם לשון? גאנז? (צלי אווז)

מסכימה עם פולקע - בעיקר בקטע של ה"שמנים" (כבדדדדדדדדדד לאללללה)
 

shelycat

New member
לשון מוקצה אצלנו בדיוק כמו דגים

צלי אווז זה רעיון מעניין מעולם לא הכנתי
 

אמיקה

New member
זה אחלה

צלי אווז (להלן:"גאנז") זה כולה : מטגנים-בצל-ושום-ושוקי-אווז-מלח-ופלפל-מוסיפים-מים-כדי-כיסוי [והכיטוב במקום מים - ציר עוף (אפשרי מהקונסומה)]-ומבשלים עד שרך נימוח. רק קחי בחשבון שגם אווז (כמו צלעות), זה בכל זאת בשר שמן יחסית. אבל זה כיף
 

פ ו ל ק ע

New member
עשית פעם עוף ממולא?

זאת מנה מאוד חגיגי תמתרנגות פשוטה. אני אוהבת לעשות גם שוקיים (פולקעס) ממולאים - יש לי מתכון פצצה של אורן גירון. מאוד מאוד טעים ומאוד יפה וייצוגי. לפני שבועיים הייתי בסדנה אצל גורו הבשרים שלי - רפי אהרונוביץ, והוא הציע להכין אוסובוקו טלה בבישול ארוך - אפשר להכין אפילו כמה ימים מראש ולהגיש במעטפות אישיות, בתוך נייר כסף.
 

shelycat

New member
כל חג יש עוף או צמד עופות ממלואים

אצלנו, כך שזה קצת נמאס. החלטתי להמיר את מנת הבקר במנת שוקי עוף במעטפת חזה אווז מעושן. לגבי אוסובוקו טלה בבישול ארוך הכנו בעבר וורסיה של המנה הקהל הפעם לא חובב גדול של אוסובקו (לא משנה עם טלה או בקר למען האמת מה גם שזאת מנה קבועה של חמותי).
 

shelycat

New member
התפריט לאחר שינויים

אשמח לחוות דעתכם גפילטע פיש (אמא מביאה) חריין תוצרת בית (מוכן וממתין) פטה כבד וריבת בצל סגול (לפי מתכון של גלגלית) סלט/אנטיפסטי כרובית ברוטב חרדל עלי גפן ממולאים (?) זייתים כבושים מהמשק שלנו חמוצים תוצרת בית מרק עוף כמו קונסומה+קניידלך אדומים 2 שדרות צלעות טלה במחית שום וזית קלמטה שוקי עוף במעטפת מעושנת של חזה אווז פירה עשיר צימעס (חמותי) שעועית ירוקה רחבה שעוד לא ברור איך בדיוק תוכן (אולי בחמאה עם שום-צ'ילי-ושקדים) פול ירוק חלוט בלימון ושמנ"ז סלט ירוק עם פרי סלט כרוב עם חמוציות ושקדים טארט מוס פרלינה מקושט בתותים טריים עוגת קרם שוקולד/וניל (חמותי) ואם מישהו יצליח לנשום עדיין וירצה אז אולי גם סלט פירות העונה.
 

קואגה

New member
יש מקום גם בשבילי? ../images/Emo3.gif

לדעתי, עלי הגפן הממולאים מיותרים - יש מספיק מנות ראשונות ונשנושים גם בלעדיהם. והייתי מוותרת על אחת העוגות לטובת סלט פירות משודרג - באמת שלא צריך שתי עוגות אחרי ארוחה כזאת... חוץ מזה, נשמע מעולה! (אפשר מתכון לסלט כרוב? נשמע שילוב מעניין!)
 

shelycat

New member
יש מקום רק תגידי ונשים עוד צמד

צלחות על השולחן. על אחת העוגות אנחנו לא יכולים לוותר, אחת מוכנה כבר והשנייה היא "חובה" לאחי הקטנצ'יק שחוזר ביום חמישי (יום אחרי הסדר) מן הניכר אחרי כמה חודשים וביקש להזמין אותה אצל חמותי למענו.
 

קואגה

New member
אז אם הוא חוזר אחרי הסדר...

לא עדיף לשמור אותה במקרר, יפה ושלמה, שתחכה רק בשבילו?
 

shelycat

New member
מה? רק לו מגיע../images/Emo8.gif?

בכל מקרה מניסיון עבר ישאר לו לפחות שני שליש ממנה כשיש נוכחות של קינוח נוסף (בינתיים שכחתי להוסיף שכנראה יהיה גם פרפה תות-לימון).
 

קואגה

New member
ברור שלא רק לו מגיע... ../images/Emo13.gif

בכל אופן, אם יהיה פרפה תות-לימון, אז אני חושבת שסלט פירות זה כבר יותר מידי (למרות שלדעתי הוא יותר קליל מפרפה). נראה לי שזה מכסה את הנישה של הקינוח הפירותי-קליל.
 

פוּ

New member
אני דווקא מתה על עלי גפן../images/Emo99.gif

הקוסמחש'י שאני מכינה (קישואים ממלאים) יוצאים מאוד דומה כי זה עם לימון ושום והקישוא מאוד מאוד דק (וקונים אותם קטנטנים)- אח אני כבר מזילה ריר
שלי, יש לי כמה שאלות.. כמה זמן לפני אפשאר להכין את הפאטה כבד, מאוד התחשק לי להכין היום אבל גיסי טוען שזה בעיה מבחינת טריות... ואני אשמח למתכון לרבית בצל סגון ואם יש לך של עגבניות שרי אני עוד יותר אשמח - נורא בא לי להכין ריבה מעגבניות שרי (ולא בצל
)... וכמובן שהתפריט שלך נשמע
אני מוכנה לבוא
(אבל זה כולל עוד 19 איש
)
 

shelycat

New member
את הפטה אני מכינה

בדרך כלל יום-יום וחצי קודם לכן ושומרת במקרר עטוף בניילון נצמד צמוד לפני הכבד עצמו ואני יכולה לספר שאחרי הסדר עוד שמרנו מה שנשאר מהכבד במקרר ואכלנו בעבר ממנו גם יומיים אחר כך והוא היה בסדר. סך הכל מדובר בכבד שטוגן עד שמת ולא בכבד חי. אני משתמשת במתכון של גלגלית כבר שלוש שנים וכל פעם יוצא מוצלח. פאטה כבד עוף על אגוזים קצוצים עם ריבת בצל חומרים: 100 גרם חמאה 2 בצלים בינוניים, קצוצים 1 ק"ג כבדי עוף טריים, מנוקים היטב 2 עלי דפנה 1 גבעול רוזמרין 1 גבעול טימין 2 שיני שום קורט אגוז מוסקט מגורר 2 כפות ברנדי טוב או קלבדוס 1/2 כפית מלח 1 כפית פלפל שחור, גרוס טרי 250 גרם אגוזי מלך קלויים, קצוצים (או פיסטוקים) במחבת רחבה ממיסים את החמאה. מוסיפים את הבצלים ומטגנים עד שהם מזהיבים. מוסיפים כבדי עוף, עלי דפנה, רוזמרין, טימין, שום, מוסקט, ברנדי, מלח ופלפל ומטגנים כ-2 דקות. מורידים מהכיריים ושולפים את עלי הדפנה ועשבי התיבול. מעבירים למעבד מזון ומעבדים למחית. מפזרים את האגוזים הקצוצים על תחתית התבנית כשהיא מכוסה בניילון נצמד ויוצקים מעל את מחית הכבד. מכסים בניילון נצמד ומניחים במקפיא לשעתיים. מעבירים למקרר. בינתיים מכינים ריבת בצל: חומרים: ½ ק"ג בצל פרוס (עדיף אדום) ½ ק"ג סוכר חום 2 כוס יין אדום מעט חמאה פלפל שחור גרוס מלח מטגנים את הבצלים בחמאה עד שהם מתרככים מאוד מאוד, מוסיפים סוכר ויין, מלח, פלפל ומבשלים על אש נמוכה כשעה, עד שהמרקם הוא כמו ריבה. להגשה: הופכים את הפטה על צלחת הגשה ופורסים למנות (או מגישים שלם לשולחן). יוצקים מסביב ריבת בצל ועלי רוקט. ריבת עגבניות שרי זה קל גם כן ואם יש לך אופה לחם אז אני ממליצה להכין בתכנית הריבות שלו אם לא סיר יעשה את העבודה גם כן: מה צריך: עגבנות שרי שפינצ'רת (עושים X וסוחטים את המיץ החוצה) פלפל שחור גרוס סוכר אבקת פקטין/מיץ לימון/ליבה או שתיים של תפוח עץ אפשר גם תלתל של קליפת לימון או קליפת לימון מגוררת עיניין של טעם. איך עושים? בעיקרון זה יחס של אחד לאחד אבל אם אין משקל זה הולך משהו כזה: על כל שלוש כוסות של עגבניות שרי שמים כוס אחת של סוכר מתבלים בפלפל ובעצם במה שאוהבים (יש מתכון למיטב זכרוני גם ב YNET), מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה תוך עירבוב מידיי פעם שעה בערך או עד שנקרש. מה שכן כל עוד הריבה חמה בסיר קשה לזות כשהיא נקרשת, בודקים קרישה ע"י טיפטוף של טיפה ממנה על גבי צלוחית קרה (מהמקפיא) עם הריבה במגע עם הצלחת נעשית צמיגה היא מוכנה.
 

פוּ

New member
WOW אחלה ../images/Emo51.gif../images/Emo23.gif

לגבי הפאטה, גיסי הכין שנה שעברה מאהרוני ויצא מצויין אז אני ממשיכה בדרכו אם כי שלך נשמע יותר עשיר (זה דומה למתכון השני של אהרוני
) נראה לי שאני אתפשר על מחר להכנה
) המון תודה על המתכון של הריבת עגבניות ועל הטיפים
אבל שאלה נוספת
איזו כמות של ריבה (כמה עגבניות
) צריך ל - 20 איש אני מתכננת להכין פאטה מ - 1.5 ק"ג כבדי עוף... (דרך אגב אין לי אופה לחם
אז ננסה בסיר, אני מניחה שאת זה אין בעיה להכין לפני (כך שאם לא אצליח אני ארוץ לקנות
) אה ושאלה אחרונה - מה זו אבקת פקטין
 

shelycat

New member
בעיקרון גורם הקרישה

שיש בליבת התפוח כמו גם בגרעיני הלימון ומיץ הלימון נקרא פקטין, יש אפשרות להשיגו בחנויות המתמחות כבר כאבקה במקום להשתמש בגרעינים וליבות תפוחים. לגבי איזה כמות ל 20 איש? וואלה לא יודעת אני מניחה שריבה מחצי קילו ולכל היותק קילו עגבניות תספיק, סך הכל זאת מנת פתיחה ולא מנה עיקרית.
 

פוּ

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo140.gif

רגע, אז אם אני לא מוצאת את האבקה לשים מיץ לימון יחד עם הגרעינים (או ליבת תפוח עם הגרעינים
 

shelycat

New member
כמה כפות מיץ לימוןסחוט וליבת תפוח

אחת לפחות יחד יעשו את העבודה ,שימי לב שככל שהכמות של הריבה גדלה כדאי לשים יותר פקטין לצורך הקרישה (כלומר יותר לימון ותפוחים).
 

פוּ

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo24.gif

בנתיים לא מצאתי פקטין אבל אני הולכת לעוד חנות אחת ואם לא יהיה אז נסתפק בתופח ולימון (אני אכפיל את הכמות נראה לי...)
 

פוּ

New member
../images/Emo124.gifשלי../images/Emo124.gif

אוי אני והריבה הזו
היא על האש כרגע ... צריך לאדות את הנוזלים או לבשל עם מכסה סגור (נראה לי סגור
) פשוט נראה לי שזה יזדקק ליותר משעה בכדי שהעגבניות יתרככו - יכול להיות
(קניתי את העגבניות מהסוג המוארך יותר (אני אוהבת אותן כי הן מתקתקות..
) ואומנם אני כבר אחרי אבל פתאום חשבתי - התכוונת שאניאקצוץ את הליבה של התפוח, כן
(כי זה מה שעשיתי
ואחר כך חשבתי שאולי התכוונת שאני אוסיף אותה שלמה ואוציא בסיום..שמתי 2 תפוחי עץ ו 7 /8 כפות מיץ לימון עם מעט קליפת לימון מגוררת וגם קצת גרעינים
)
 
למעלה