אבא

לימור363

New member
אבא

אני אם חד הורית לבן בן 3.5 לאחרונה החל לשאול הרבה שאלות לגבי אביו ואני לא בטוחה מה לענות. לילד יש אב שאיננו בקשר איתו. מה הדבר הנכון לענות במקרה זה? תודה
 
נראה לי

שאם יש אב ידוע וברור אבל אין איתו קשר ואת משערת שלא יהיה קשר, תעני שאבא גר רחוק ו"אנחנו לא בקשר איתו/לא רואים אותו". כן נכון שהילד ידע מה שמו ויראה תמונה אבל לנסות שלא יהפוך לאישיו גדול מדי, תעני באגביות ותשחקי אותה לא מתרגשת, שלא יחשוב שזה טאבו או משהו שאסור לדבר עליו אבל גם לא עניין שעומד במוקד החיים.
 

redness

New member
אני לא בטוחה שאנחנו הכתובת...

לרוב הילדים כאן אין אבא ולכן ההתמודדות היא אחרת (אני רק מניחה שאחרי שתספרי לו יתחילו השאלות - אז איפה הוא ולמה הוא לא רוצה לראות אותי), אצלנו - פשוט אין.... ולגבי הדבר הנכון לעשות - אני מבינה שאת במצוקה, אבל אני חושבת שכדאי (כך אני הייתי נוהגת אם הייתי במקומך) שתקבלי עיצות מאיש/אשת מקצוע. כי יש כאן כל כך הרבה מרכיבים - של מי את ומה הבשלות של בנך ולמה אתם לא בקשר עם האב.... העצה היחידה שאני יכולה לתת לך זה לא לשקר. שקרים מתגלים ואז הכאב הוא הרבה יותר גדול. מאחלת לך הצלחה
 

redness

New member
איפה את גרה?

אני הייתי פונה לפסיכולוג/ית ילדים, אולי אפשר דרך הקופה? אני מודה שאני לא כל כך מבינה בזה, אולי לאמהות אחרות יש רעיון?
 

3מרגו

New member
חסרים פרטים

לפחות אם יש אב בתעודת לידה או לא.כי אם לא אפשר להתייחס כמו לתורם ידוע.ואכן ניסו להזהיר אותי באיזה טיפול משקרים,אבל לא רואה שום שקרים.למה חייבים לדווח על רגליים קרות? בכל מקרה בני כנמעט 4.5 ועדיין לא יודע שאב "חייב" להיות,אלא דמות כמו סבתא,דודה,אחים שלא קבועים בכל משפחה ומשפחה.דווקא לנו אין אבא(חחח,איזה חוסר מזל),אבל יש סבתא ואח.מתישהו הוא יבין את ההבדל,אבל בינתיים לא נראה על הפרק. טוב,אם הוא רשום,זה באמת סיפור אחר.
 

לימור363

New member
אבא

כן נראה לי שכולכם צודקים. כשהיה קטן אמרתי לו שאבא רחוק וזה עזר אח"כ התחיל לדרוש יותר פרטים ואני התחלתי לענות מסביב כלומר לתת את הדגש על זה שיש שוני בין משפחות ולא תמיד יש אבא. אבל עכשיו נראה שזה מאד מציק לו הוא שואל הרבה מאד ולא מוותר. כנראה שאלך ליעוץ.
 

3מרגו

New member
זה רק מוכיח שאסור לזרוק משהו סתם "בינתיים"

צריך לחשוב מהתחלה על גרסא מקובלת לכל הגילאים.
 

יחידה2

New member
לימור יקרה

גם אני באותו מצב...רק שאצלי עדיין לא התחילו השאלות. מתכוונת לקבל יעוץ. פני אלי במסר.
 

לימור363

New member
מצב בעייתי

וכנראה שהדבר הנכון זה באמת לקבל יעוץ אשמח להיות בקשר ולהחליף דעות
 
למעלה