"אבא לא מרשה"

נונה17

New member
אם את לא מתכוונת לעזוב אותו

לפחות קחי בחזרה את הכוח לידיים שלך ותפסיקי להיענות לתכתיבים שלו בדיוק כמו שהוא הבהיר לך שהוא לא ייענה לתכתיבים שלך (הסיגריות). למה בעצם לו מותר ולך אסור? כי הוא גבר? מה הסיפור בדיוק?
 
זה מקרה קלאסי

אמנם הוא עדיין צעיר אבל חכי. המכות יגיעו מהר יותר ממה שאת חושבת. אבל לא נורא, את תעברי את אותה חוויה שהאקסית שלי עוברת עם החבר הנוכחי שלה. כולם יגידו לך שבסוף הוא יכה אותך, ואת לא תאמיני ותמשיכי להיות איתו, ובעוד כמה ימים, או שבועות, או חודשים - את תחטפי ממנו את הסטירה הראשונה. ואז - הוא יתנצל, ויקנה לך פרחים, ויתייחס אליך יומיים כמו למלכה, ויתן לך להרגיש ששינית אותו, רק תזכרי שאסור לעצבן אותו, טוב קושקוש? ואחרי כמה שבועות את תחטפי מכות יותר רציניות. ושוב הוא יפצה אותך. את באמת רוצה להכנס לסטטיסטיקה של צעירות מוכות? כי לשם זה הולך. לא לשום מקום אחר. לא מאמינה? חכי ותראי.
 
../images/Emo5.gif

הגעתי מהראשי... קראתי את התגובות, וזאת שלך - ישר לבטן
לרוב כל העצות (החכמות יש לומר) נופלות על אוזניים ערלות ועד שלא מרגישים את זה על הבשר לא מבינים (וגם אחרי לא תמיד...)
 

u r a n i a

New member
את בעצמך מספרת ומסבירה את הבעיה:

"אם אני מתכננת משהו, אני אבקש ממנו רשות.ולא מההורים כי ההורים שלי הם מסוג ההורים שמרשים כמעט הכל וסולחים ומוותרים מהר." אולי את זקוקה למישהו שיציב לך גבולות, שיתן לך את ההרגשה שהוא דואג לך. את בוחרת לקרוא לזה "מרשה"/"לא מרשה". זו הבחירה שלך לראות כך את הדברים ולפעול או לא לפעול בהתאם. את מינית אותו ל"אבא" שלך, והבעיה היא אולי בכך שיש בזה משהו שמגן עלייך אבל יחד עם זה גם מאוד כובל אותך ויכול אולי להיות מסוכן לך. מה שאני בעצם רוצה להגיד זה, שבאיזה שהוא מקום את כנראה רוצה את זה וזה נותן לך הרגשה טובה ובטוחה, ולכן אני מבינה כמה קשה לוותר על זה. אבל זה בידיים שלך.
 

i love you boy

New member
מסכימה עם המשפט שלמטה .

זה נורא עניין של דילמה ... אם עוד חודש יהיה לי חבר יותר מידי יסמוך עליי ויהיה רגוע ויגיד 'תלכי איך שאת רוצה' וכן יאהב אותי,ופשוט זה באופי שלו להיות כזה רגוע . אני לא יאהב את זה . חבר שלי אבל הוא יותר מידי מגזים ! אני רוצה את האמצע . לא את הקיצוני ולא את הרגוע מידי ..
 

u r a n i a

New member
אז יש לך שתי אפשרויות:

האחת, לעזוב אותו ולחפש חבר שיהיה "באמצע", גם אכפתי ודואג אבל שגם יסמוך עלייך ולא יהיה רכושני. והאפשרות השניה היא, ללמוד להציב גבולות לחבר הנוכחי. להבהיר לו באופן חד משמעי ולא ברמזים, שאת לא מוכנה שהוא יכתיב לך מה לעשות. הוא יכול להציע, הוא יכול להביע דאגה, להחליט ביחד איתך, אבל לא להחליט בשבילך ולא לתת לך אישורים. רק שלפני כן תצטרכי להחליט עם עצמך, שזה באמת מה שאת רוצה...ושאת סומכת על עצמך ולא צריכה מישהו שישמור על כל צעד שלך... סך הכל, אתם עדיין צעירים ובטח תלמדי מהנסיון, לכן אני לא כל כך קיצונית בדעה שלי ולא נראה לי שהמצב הוא עד כדי כך נוראי. אני לא מכירה אותך ואת החבר שלך אבל חושבת שהבעיה העיקרית היא, שאת מאפשרת לו להתנהג אלייך כך. אם תשני את הגישה שלך, יש סיכוי שהוא ישנה את ההרגלים שלו. אבל אם גם כשתשני את הגישה הוא ימשיך להתנהג אלייך כמו אל הרכוש שלו, אז לא תהיה לך שום סיבה טובה להישאר חברה שלו.
 

gal-or

New member
תעזבי אותו ומהר!

זה דפוס של גבר מכה! את בת 15 וכל העולם פתוח לפנייך. אז קומי ובצעי מעשה! בהצלחה, עדי
 

ThatsMyNick

New member
כולם פה צודקים ואת (לצערך או לצערנו) טועה

ובגדול אם את מתכוונת באמת להישאר איתו! תראי הרי את באמת רק בת 15 אז לא סביר שתלכי איתו עד לחופה, אז תזרקי אותו כבר מעכשיו. למה למשוך משהו לא בריא. את רוצה למצוא את הלא קיצוני ותאמיני לי שיש כאלה! למה נתקעת על הראשון שראית?? גם אני הייתי במערכת יחסים כזאת וברוך ה' היה לי השכל ואומץ להגיד "משהו פה לא בסדר, זה לא אמור להיות ככה" והלכתי להורים שלי אפילו שהייתי כבר בת 21 כי ידעתי שלבד אני לא אצליח לצאת מהקשר הזה כי הרי את תמיד מתפתה לחשוב על הטוב ועל השכנועים שלו שהוא ישתנה ושהוא מצטער (אני לא יודעת אם אצלך הוא בכלל אומר את זה) אבל ההורים שלי היו בהלם ומיהרו לעזור לי ולהוציא אותי מהקשר החולני הזה. כי זה מה שזה ואין מילים אחרות לתאר את ההתנהגות הזאת. אלימות לא חייבת להיות פיזית היא יכולה גם להיות מילולית ונפשית. אני רוצה להאמין שאת לא מזוכיסטית מטבעך ככה שבאמת רצוי כדאי מותר אפשר וצריך להיות לך האומץ לקום וללכת. הרבה בריאות.
 

אור2221

New member
יש לך חבר בעל כל הסממנים להתעללות עתידית

תתחילי לחפש על זה חומר בגוגל, איך מזהים חבר מתעלל, ותגלי שהחבר שלך עונה על רוב רובם של הסימנים. שתביני, ההתנהגות שלו אינה נורמלית. לא בשום קנה מידה שהוא. בתיכון היתה לי חברה שתיארה את החבר שלה בצורה דומה, ובסוף גם ספגה ממנו אגרופים. לכי להורים שלך, תבקשי מהם עזרה בטיפול פסיכולוגי. לא לחבר ולך, רק לך. רק פסיכולוג טוב יוכל לגרום לך להבין מדוע את נמשכת לחבר אובססיבי, קנאי ושתלטן בצורה כזו, בזמן שאת בעצם בחורה צעירה ואדון חופשי לגורלך.
 

rakefet666

New member
בבקשה בבקשה בבקשה

אל תישארי במערכת יחסים כזאת! או שהוא מפסיק לבוא אלייך בכאלה דרישות איסורים והגבלות או שאת בורחת ומהר! אני לא חושבת שאת מבינה באיזו סכנה את! זה לא התנהגות של בחור מאוהב זה התנהגות של בחור רכושני ושתלטן! כ"כ הרבה אנשים פה אומרים לך את זה אז אני מתחננת שתקשיבי להם
 
קוראים לזה אלימות ו'אשה מוכה' הוא השלב הבא

זאת לא אהבה זאת קינאה חולנית. שיתוף ההורים - ומיד.
 

i love you boy

New member
וואו :'(

כולכם הצעתם לי לקחת את הרגליים ולברוח. זה נורא קשה =[ אנחנו 9 חודשים ביחד ,ואנחנו וההורים שלנו מרגישים שאנחנו שנים ביחד. כי ב9 חודשים ולמרות שאני כולה בת 15 והוא 16 הוא תפס לי מקום ענק בלב! אני התרגלתי כמעט כל לילה לישון איתו,שבתות לאכול איתו ועם המשפחה. התרגלתי להתנחלויות אחד אצל השנייה . ולזה שאנחנו מלא ביחד כל יום .. אני לפעמים נהנת מהקטעים האלה אבל לפעמים לא. בגללו אני לא נוסעת לתל אביב \: ואם אני אגיד לו 'אם אני ארצה אני אנסע' הוא יגיד לי 'תפסיקי לשחק אותה גבר עם אגו .את סתם בוכה על זה אחר כך' כי קרו המון מקרים שהייתי אדישה למה שהוא אומר ואז בכיתי והתחרטתי :/ והתחלתי להתחנן בסליחות ושהוא צודק. העיקר שלא ניפרד .
 

Berethor

New member
אז אני יציע לך ההפך, תשארי איתו

קודם כל תחליטי אם את באמת רוצה להיות איתו, בלי קשר לכמה זמן אתם ביחד ולמה קשה היה להיפרד. את צריכה להבין שהוא פשוט שטלתן, זה לא קשור לאבא שלך או דוד שלך, גם חבר או בעל יכול להיות כאלה. זה לא דווקא דבר רע, הייתי אומר שבמקרה שלך זה אפילו טוב, למרות שקצת מוגזם. סך הכל הוא לא גורם לך לעשות דברים רעים או מנצל זאת לרעה, נראה שזה מדאגה ולשלוט על דברים שאת לא שולטת עלהם לבד. ההורים שלך מרשים לך כמעט הכל ומוותרים מהר, זה רק עוד סיבה לדאגה בשבילו, ההורים שלך לא במשרה מלאה אז לפחות החבר כן, ברור שקשה לך המעבר הדרסטי הזה אבל זה בטוח לא נורא כמו שאת מתארת, את פשוט רגילה להפך הגמור. הוא לא סומך עליך בדברים האלה ויש לו סיבה, הוא דואג לנמק תסיבות שלו, ככה שיש לך שני אפשרויות, או לעזוב אותו ולחפש חבר שלא היה שטלתן ושלא היה אכפת לו ממך בכלל, או לתבגר מנטלית קצת יותר ולהיות מסוגלת לדאוג לעצמך, לעשות בחירות נכונות ולעמוד על שלך, עד אז את יכולה להגיע להסכמה עם החבר ולא לעשות רושם זנותי. חבל שתפרדו רק בגלל סיבה כזאת.
 

i love you boy

New member
תודה ר-ב-ה ר-ב-ה ר-ב-ה !

את כתבת את המילים המתאימות,שלא ידעתי איך לכתוב אותן! הכל נכון ,100% קשה המעבר להפך הגמור . כשאמא שלי רואה אותי במכנס קצר היא תגיד יהיה לך קר.ואחרי 2 מילים שלי היא תגיד לי 'תעשי מה שאת רוצה' הוא יגיד משהו על זנותיות .אחרי 1001 מילים שלי הוא יתעקש ויגיד שלא!או שהוא יגיד סבבה ותחשבי מה ההשלכות של זה או כל דבר אחר ,זאת אומרת ..רמז לריב/לא ידבר איתי/פרידה . את אמרת: "או לתבגר מנטלית קצת יותר ולהיות מסוגלת לדאוג לעצמך, לעשות בחירות נכונות ולעמוד על שלך, עד אז את יכולה להגיע להסכמה עם החבר ולא לעשות רושם זנותי. חבל שתפרדו רק בגלל סיבה כזאת." אני אעשה לו שיחה קטנה, ואגיד לו 'תן לי לדאוג לעצמי,ותראה שאתה כן יכול לסמוך עליי ולתקן את הטעות שלי' . ד"א, הזמר שאני אוהבת שנסעתי במכנס הקצר לפגוש אותו בת"א מגיע לצפון [סוף סוף!!הוא מהדרום והוא מופיע רק שם ובת"א כל הזמן] אתמול התקשרתי אליו אמרתי לו "יאאא תקשיב,אלון דה לוקו מגיע לצפון למגדל ואני רוצה ללכת..!!" אז הוא אמר "נו...?סבבה.." אמרתי לו "אתה לא תכעס?" הוא אמר "לא,אני אבוא איתך.." נורא שמחתי לשמוע את זה ! :] מה דעתכם על זה ?
 
דעתי על זה

שאת מחפשת סיבות להשאר איתו וזה בכלל לא משנה לך שכתבו לך פה אולי 50 הערות של להעיף אותו קיבינימט. נדבקת להערה היחידה שכתבה לך תשארי איתו. אין דבר כזה להחליף את ההורים שלך, פשוט אין (זה לא מצדיק את ההתנהגות שלו, ההפך, זה מחמיר אותה) אם את מרגישה שהוא מחליף את ההורים שלך את בצרה מאוד מ-א-ו-ד גדולה. כי -את- נותנת לו רשות להכנס לנעליים גדולות, וגדולות -מאוד-. אז ניסית סיגריה, אז הלכת במכנס קצר וזה נראה לך כאילו חרב עליך העולם, מתקשרת אליו לבקש רשות אם מותר לך לשתות. אלוהים, את באמת לא רואה את אלפי הפרוזקטורים שמולך. אלוהים, פשוט תעזבי אותו כבר (למרות שזה כ"כ ברור שזה בכלל לא משנה מה נכתוב, אל תשארי בשלך..מבאס)
 
"יגיד משהו על זנותיות"../images/Emo5.gif

ציטטתי אותך, אולי אם תקראי את מה שאת עצמך כותבת, תביני שזה לא תקין בכלל, ושזה חייב להיפסק...
 
תבין

בן אדם שתלטן זה בן אדם שלא ישתנה אף פעם, זה לא טוב לה, היא סובלת, אם היא לא הייתה סובלת היא לא הייתה מעלה את הבעיה שלה לדיון בפורום. עוד מעט היא תצטרך להביא לו דין וחשבון על מה היא עושה כל שעות היממה, תצטרך להרים לו טלפון שהיא מגיעה וחוזרת הביתה ואולי גם תבקש רשות לדבר עם חברה בטלפון ממנו, כל פעם שתרצה לדבר עם חברה. היא כולה בת 15, זה לא צריך להיות, זה לא טבעי בגיל 15
 

Berethor

New member
והוא כולה בן 16

זה שהוא בוגר מנטלית בשביל שנהם זה דבר טוב בגיל הזה. זה לא כמו שאת מתארת כי הוא רק מונע ממנה דברים רעים, הוא שתלטן במידה נכונה, והיא רשמה תהודעה בגלל שהוא לא הרשה לה לנסוע לחברה בעלת השפעה רעה שגרה בתל אביב. שהיא עושה משהו רע הוא פשוט לא מדבר איתה. זה לא נורא שקבל עצות או אישורים מהחבר שלה, הוא דואג לה, זה למנוע הדרדרות ודברים רעים, זה נכון בכל גיל. אם היא תעשה לו דווקא הוא מוכן לפרד.
 
למעלה