אבא אמא והילדים שלהם

softy

New member
אבא אמא והילדים שלהם

לפני כמה ימים התגלגלה לידי אמירה של אחד תיאודור הסבורג שאומרת כך: "הדבר הכי חשוב שאבא יכול לעשות בשביל הילדים שלו, הוא לאהוב את אמא שלהם" מאז אני הופך והופך ומנסה לחקור את האמירה הזאת מכל הכיוונים, מנסה בכל כוחי למצוא בה איזה שהיא פירצה שיכולה לסתור את האמור ואני ממש לא מצליח. אני חושב שזו האמירה הכי חכמה ששמעתי לאחרונה.
 

magy

New member
באמת משפט חכם

אבל פתוח לפרושים. אפשר לאהוב את אמם של הילדים גם כשהיא לא נשואה לך. יותר קל........ מרחוק....
חשבת על זה?
 

softy

New member
פרשנות קלושה

עם יותר מידי חורים. נאמר בפרוש - "שאבא יכול לעשות בשביל הילדים שלו" לא של מישהו אחר שהוא נמצא בקשר עם אימם.
 

magy

New member
אמרו לאהוב

ולא פירשו כיצד. אפשר לאהוב בדרכים רבות. לא דיברו על סקס על מגע. אהבה היא ביטוי אבסטרקטי.
 

softy

New member
זה נכון שאפשר למתוח

את המושג אהבה בלי סוף ולהציג אותו בכל מיני פנים. לדעתי המושג אהבה באימרה הזו הוא יותר ממוקד ויותר מדויק ולכן לא ניתן לקחת אותו (לדעתי) למחוזות רחוקים מידי.
 

magy

New member
אבל אם קשה ליישם אותו כלשונו

אפשר להמציא ווריאציות אחרות...... זו היתה כוונתי.........הייתי ליברלית... כדי לא להקשות....... אני בעד לאהוב מקרוב ועל אמת!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

א י ל ה

New member
סליחה שאני מתערבת

במקרה עברתי בסביבה ושמעתי ויכוח. אני לא מבינה מה הבעיה בדיוק ואיפה הסתירה פה, אם אבא אוהב את אימא גם אם הם לא חיים ביחד. גם כשמדובר בזוג שלא חי ביחד, עדיין, אבא יעשה טוב אם יפגין כלפי אימא יחס הגון, הוגן ומכבד. בהחלט אפשר, ורצוי, לאהוב את אימא גם אם היא לא נשואה לך. איפה הבעיה? <ושלום לנוכחים>
 

softy

New member
יו

אני משפשף ולא מאמין! תראי, אם אבא אוהב את אימא אז איזה סיבה יש לו בכלל להיות רחקו ממנה? הרי כלל ידוע באהבה הוא שהריחוק הוא קשה מנשוא.
 

א י ל ה

New member
תשפשף תשפשף

אולי ייצא לך משהו בסוף. טוב באמת אולי צריך להגדיר את אופן השימוש במילה אהבה. ואם לצטט את עצמי מלפני רגע, אהבה פירושה הפגנת יחס הגון, הוגן ומכבד במקרה הזה. אז, אבא עושה טוב לילד. זהו.
 

icon77

New member
אבא אמא והילדים

במקרה אחד מאד מסויים ומוכר לי זה לא עבד(לצערי הרב).
 

אורמור

New member
הסבורג היה חכם ואולי גם אופטימי...

כשהוא אמר שלאהוב אותה -זה הדבר ההכי חשוב הוא דיבר על האופטימלי, הכי הכי טוב וחשוב... כי אם אתה אוהב אז אתה מוציא מעצמך את הכי טוב. אבל כיוון שיש גזרות שהציבור לא עומד בהן ולחלק מהאהבות יש תפוגת תוקף למגינת ליבנו, אז יש גם את ה"טוב" ביותר שאתה יכול לעשות למענם גם אם זה לא ה-הכי חשוב זה עדיין חשוב מאד. אפשר להמיר את "לאהוב" ב-"לכבד" וזה עדיין יהיה די טוב. בלי להיות הסבורג אני אגיד שאם את\ה מכבד\ת את אמא\אבא של ילדיך את\ה נותן\ת להם דוגמא טובה,(דוגמא טובה זה חשוב!!) אור
 

softy

New member
הכבוד במקומו מונח

אהבה היא מילה עם הרבה יותר עומק וצופנת בחובה הרבה יותר מצבים משתנים ומשמעותיים. רק מי שנאלץ לוותר על אהבה יהיה מוכן לקבל במקומה כִּבּוּד.
 
אהבה וכבוד בדרך כלל באים ביחד

גם במשפחות שההורים לא גרים יחד יכולה להיות אהבה וכבוד לשני בני הזוג וזה באמת הדבר הטוב ביותר לילדים וזה על בסיס ידע אישי בלבד.
 

pat

New member
הבנתי נכון?

זה כמו גנן שמשקה את הגינה? האדמה זוכרת ומחזירה אהבה לפרי ביטנה? ויש צמחים שמסתדרים בכל מצבי מזג אוויר ומסתפקים במי גשם? מה אתה אומר סופט?
 

pat

New member
עוד משהו,

לא אהבתי את המילה: הכי "חשוב". מכוון שאהבה היא רגש, ורגש אינו רציונלי (בלתי נשלט)! הייתי אומרת שלאהוב את האם זו "המתנה" הכי יפה שאפשר לתת לילד! תמיד אמרו לי שלאב, הכי "חשוב" זה ללמד את ילדיו לשחות.
 
למעלה