¬כותבים ברכה ליום הולדת? כל הסיבות למה כדאי לכתוב ברכה מצחיקה

תוכן-מקודם

Member
מנהל
top-view-small-gift-tied-with-red-ribbon-notebook-colored-pinecone-grey-surface.jpg
צילום:freepik

יום הולדת מציין את הופעתו של אדם מיוחד בעולם – אתם או מישהו היקר לליבכם! אז מדוע לא לציין זאת באמצעות ברכות ליום הולדת? ומה משמח יותר מאשר ברכה מצחיקה המעלה חיוך על פניו של בעל השמחה, משפחתו וחבריו?

מצחיק זה זכיר


ביום המיוחד בעל השמחה חשוף למספר רב של הודעות בהן איחולים וברכות מהאנשים הקרובים אליו, אתם מתיישבים וחושבים על ברכה ליום הולדת שאתם רוצים לכתוב לאותו אדם, וכדי שהברכה שלכם לא "תיבלע" בין מבול הברכות השונות שקיבל, כדאי להכניס לתוך הברכה משפט מצחיק שיעשה את העבודה ויבליט אותה משאר הברכות שקיבל ליום ההולדת. הרי אינכם רוצים להיות כמו כולם, הקשר שלכם עם האדם הקרוב והאהוב הוא הרבה יותר מברכה גנרית ששולחים כשרוצים לצאת ידי חובה.

ברכה מצחיקה תבלוט בנוף ברכות ליום הולדת שקיבל אותו אדם אהוב, היא תסמן לו שהשקעתם מחשבה בברכה ותגרום לו להעריך את העובדה שרציתם לעלות לו חיוך על הפנים. ברכה מצחיקה תהיה זכירה יותר, בסוף היום כשישב רגל על רגל ויגולל בין הברכות הוא יביט בברכה שלכם ויחייך שוב. ברכה מצחיקה תזכיר לאדם הקרוב עד כמה הקשר שלכם מיוחד ועמוק.

לצְחוק זה בריא

מלבד העובדה שהברכה תהיה זכירה היכולת לצחוק ולהתלוצץ ממצבים שונים ומשונים בחיים, אפילו מהעובדה שאנחנו הולכים ומזדקנים, זה דבר חיובי מאין כמוהו. זה מראה על יכולת הסתגלות לשינויים ועל חוש הומור בריא ונהדר. כמובן שיש להיזהר מִשְנֶה זהירות עם חוש ההומור ולנהוג בעדינות כשמדברים על עניינים רגישים כמו גיל, זקנה, מחלות, מוות וכדומה, כדי שלא לפגוע ברגשותיו של איש, ודאי שלא ביום הולדתו, אבל אתם יודעים – אין פרות קדושות...

ובכן, כדי לחגוג לאנשים מיוחדים היקרים לליבכם, אחת הדרכים הנחמדות היא לכתוב להם ברכה ליום הולדת, מסרים מצחיקים או אף נאום יום הולדת אם יש צורך בכך. זאת בהנחה שאתם מכירים אותם טוב מספיק ויודעים שלא ייקחו את דבריכם (ואת החיים), יותר מדי ברצינות. התאימו את המסר או את הברכה לאופי של נֵשׂוּא יום ההולדת, קראו ובדקו שדבריכם "לא עברו את הגבול" וכי הם מובנים מספיק ו...קדימה!

מצחיק זה מגבש

אתם יושבים בפינת החדר, לא באמת מכירים מישהו מהנוכחים וגם לא בא לכם לגשת ולפתוח בסמול-טוק עם אחד מהם, הגעתם רק מפאת כבוד לבעל החגיגה, ודווקא היום קרה אירוע שמנע את הגעתו של האדם היחיד שאת מכירים והיה צריך להעביר איתכם את הערב, אתם מסתכלים על קירות החדר ומחפשים אחר חבל הצלה שיקליל את האווירה שנקלעתם אליה. התיאור הזה אינו דבר זר ומופרך והוא מתקיים בכל מיני אירועים וגם במסיבות יום הולדת.

אם הוזמנתם למסיבת יום הולדת של חבר לעבודה או למשרד, או אדם שהוא לא במעגל החברים הכי קרוב אליכם, אבל זרמתם וכיבדתם אותו בנוכחותכם ובא לכם להקליל את האווירה, ברכה מצחיקה ליום ההולדת תעשה את העובדה. ברכה מצחיקה תציג אתכם לשאר הנוכחים כאדם הומוריסטי (ומי לא אוהב להיות ליד אנשים מצחיקים?), אך מלבד האווירה שתיווצר והאופן שבו תוצגו, היא גם תתרום לקהל החוגגים בדרך נוספת וחשובה יותר. הסיטואציה שבה קבוצת אנשים צוחקים יחד מאותה הבדיחה מגבשת אותם ויוצרת תחושה שהפרט הוא חלק מהקולקטיב בו הוא נמצא.

אם נתייחס לחגיגה לחבר בעבודה, כאשר אנשים עובדים יחד ביום יום, מן הסתם קבוצת העובדים מחולקת למספר קבוצות קטנות של חברויות מצומצמות וקרובות יותר, אך כשיש אירוע שמקבץ את כולן, חוש הומור וצחוק יכולים לעזור בגיבוש הקבוצה ובשבירת הקרח. אנשים מרגישים פתוחים יותר ומשתפים יותר לאחר שהאווירה הופכת לחמה יותר, וברכה מצחיקה היא התשובה במקרה זה.

כל אחד ואמרות יום ההולדת המתאימות לו

יש להניח שבאֲמְתֳחַתְכֵם אנקדוטות אישיות, "בדיחות של החבר'ה" וסיפורים אישיים או משפחתיים שאתם יכולים להיעזר בהם כדי לכתוב איתם את הברכה המצחיקה או את הנאום המצחיק: אירוע שבו הדוד החליק, אירוע שבו הדודה התבלבלה והלכה לאיבוד, אירוע שבו החבר השׁתכר ודיבר שטויות, אירוע שבו ילד בר המצווה עשה פדיחות בחתונה של אחותו, וכיוצא בזה...

הרי שאת האירועים המצחיקים בחיים קשה לשכוח, אז למה לא לשבץ אותם בברכה ליום הולדת? אך לפני שמשלבים את האירועים האלו בברכה צריך לחשוב מי הנמען ומהו גבול הטעם הטוב של ההומור. אינכם רוצים ללכת רחוק עם ברכה מצחיקה שהשתבשה,

אני מקווה שקיבלתם השראה לכתיבת ברכה ליום הולדת ליקיריכם אתם יודעים, בין שנרצה בכך ובין שלא, השעון מתקתק, הזמן עובר-חולף, ובין שנצחק ובין שנבחר לקחת את החיים ברצינות יתר – לא נצא מהעולם הזה בחיים...אז לא עדיף אם כן, שלפחות נהנה?

עוד ברכות מקוריות ומצחיקות ליום הולדת תוכלו למצוא ב-EK-Studio
 
למעלה