”מי שרשיונו יישלל ייאלץ לעבור תיאוריה וטסט"

Brendan

New member
”מי שרשיונו יישלל ייאלץ לעבור תיאוריה וטסט"

מופז יוזם: ”מי שרשיונו יישלל ייאלץ לעבור תיאוריה וטסט מחדש” שר התחבורה אמר את הדברים בישיבת ועדת חוקה, חוק ומשפט במסגרת יום מחויבות לאומי לבטיחות בדרכים. יו”ר הוועדה, ח”כ מנחם בו-ששון: ”בכוונתי לקדם את יוזמות החקיקה שיבואו בפני הוועדה” שר התחבורה, שאול מופז, הודיע היום (ג`) בישיבת ועדת חוקה, חוק ומשפט, במסגרת יום מחויבות לאומי לבטיחות דרכים, כי בכוונתו להוביל מהלך חקיקתי שיחייב את מי שרשיונו נשלל לעבור מבחן רישוי תיאורטי ומעשי נוסף, לפני שיקבל את רשיונו בחזרה. מופז התייחס בדבריו גם למציאות הקיימת היום ”קורסים בנהיגה מונעת צריכים לעבור מהעולם. גם את שיטת הניקוד יש לשנות. במקום לצבור נקודות יש לגרוע את הנקדות ממכסה שלה יהיה זכאי כל מי שמקבל רישיון נהיגה. בהמשך אמר מופז ”יש לפעול בחקיקה לכך שנהגים שרשיונם יישלל יצטרכו לעבור תיאוריה וטסט מחדש, לפני שרשיונם יוחזר להם”. מופז טען בדבריו כי בתי המשפט נוהגים בסלחנות כלפיי עברייני תנועה ובמיוחד כלפי נהגים שזהו משלח ידם ואמר כי יש לשנות גישה כלפי אותו ציבור נהגים. יו”ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח”כ מנחם בן ששון אמר כי בכוונתו לקדם את יוזמות החקיקה שיבואו בפני הוועדה, וביניהן החמרת ענישה במקרים של גרימת מוות ברשלנות, שמלווה בנסיבות מחמירות. בן ששון טען כי המנטליות של האזרח הישראלי היא שגורמת לריבוי תאונות הדרכים. בן-ששון: ”נכשלנו כישלון חרוץ בכל נושא המשמעת האזרחית. נותרנו עם מנטליות שקדמה לימי קום המדינה. מנטליות של לרמות את השלטון ואת המדינה, ושכחנו שהיום אנחנו זו המדינה. חוסר המשמעת אוכלת בנו כל חלקה טובה. עקיפה בפס לבן ונסיעה בשוליים לצורך בריחה מפקקים מסתיימות בהרג של אנשים”. מקור: הודעה לעיתונות מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט
 

Brendan

New member
יום המחוייבות הלאומי לבטיחות בדרכים

הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה היום ישיבה בנושא נשים מובילות שינוי התנהגותי בנושא בטיחות בדרכים – במסגרת יום המחוייבות הלאומי לבטיחות בדרכים. מנתונים שהוצגו בפני הוועדה ע”י הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי ההסתברות למעורבות גברים בתאונות דרכים גדולה פי 3.5 משל נשים, זאת בשל הבדלים התנהגותיים בין נשים לגברים – גברים נוהגים בממוצע במהירות גבוהה יותר, מבצעים יותר עקיפות, מעורבים יותר בעבירות נהיגה בשכרות ולוקחים יותר סיכונים באופן כללי. בפני הוועדה הובאו נתונים קשים מהמגזר הערבי בנוגע למעורבות ילדים בתאונות דרכים – בשנת 2007 נהרגו 13 ילדים הולכי רגל בגילאי 0-4 במגזר הערבי לעומת 0 במגזר היהודי. עיקר התאונות הינן ”תאונות חצר” שחלקן העיקרי נגרם בשל תשתיות לקויות במגזר זה. ח”כ אורית נוקד, יו”ר הישיבה: ”יש לעשות הכל כדי להפחית מספר הנפגעים בתאונות הדרכים והנשים יכולות להיות המובילות של שינוי זה בעצם ההתייחסות שלהן וצורת הנהיגה שלהן וכסוכנות שינוי במשפחה”. החלטות הוועדה: 1. הוועדה לקידום מעמד האישה מברכת את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על פעילותה להעלאת נושא תאונות הדרכים לסדר היום הציבורי. הוועדה מקבלת המלצות הרשות להגברת מעורבות הנשים במגזרים השונים בנושא בטיחות בדרכים במטרה לשמירת חיים. 2. לאור הנתונים על השפעת התשתיות הלקויות על מספרי ההרוגים והפצועים בתאונות הדרכים תפנה הוועדה לשר התחבורה ולראשי הרשויות המקומיות בבקשה שיפעלו לשיפור התשתיות בעיקר במגזר הערבי, שם המצב קשה יותר. 3. הוועדה תפנה לשרת החינוך להגברת לימודי זהירות בדרכים בבתי הספר בגילאים השונים ובעיקר לתלמידי הכיתות הגבוהות. 4. הוועדה תקדם תיקון חקיקה להסדרת נושא הסעות התלמידים. מקור: הודעה לעיתונות מטעם ועדה לקידום מעמד האישה
 

Brendan

New member
לינדנשטראוס: ”ענישה קלה – אינה מרתיעה”

יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ח”כ זבולון אורלב: ”תאונות הדרכים – אינם גזירת הגורל האפשרות להציל חיים היא בידינו” הבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס: ”ענישה קלה – אינה מרתיעה” הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה היום דיון בדו”ח מבקר המדינה בנושא: התמודדות עם תאונות הדרכים – דו”ח מבקר המדינה 56ב`, עמ` 3 – במסגרת יום המחוייבות הלאומית לבטיחות בדרכים. מבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס: קרא להגביר את האכיפה ואת התקציבים של משטרת ישראל בתחום זה. נושא הכבישים אף הוא גורם בעל משמעות וכמובן הנושא החינוכי. כמי שהיה שופט תעבורה נושא הענישה הוא בעייתי ענישה לא מספיק מרתיעה ויש לחשוב להביא לידי מצב שהענישה תרתיע ויימנעו טרגדיות משפחתיות. יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ח”כ זבולון אורלב: תאונות דרכים אינם גזירת הגורל הרבה תלוי בנו במדינה ובפרט. התביעה שחברה תובעת ממנהיגיה לפעול בנושא תאונות הדרכים היא מאוד לגיטימית אפשר לצמצם את הנגע ואנו עדים לכך גם מנסיונן של מדינות אחרות. שר התחבורה שאול מופז: ביום זה באים להעמיק את המחוייבות של מקבלי ההחלטות והציבור הרחב וברצוננו לאמר שעל כולנו מוטלת האחריות. לפני שנה התקבלה החלטה להקמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אנחנו בתהליך מואץ לתיקון הליקויים, עליהם הצביע המבקר. קיימת בעיה של חוסר הלימה בין אחריות לסמכות עלי מוטלת האחריות ואין לי כל הסמכויות לממשה. יש קושי נוסף שהוא אבן ריחיים על צווארם של מקבלי ההחלטות זו הביורקרטיה זו ביורוקרטיה ”הורגת” לא רק ”מעכבת”. ישנם תהליכים רב שנתיים וקיצוץ תקציבי שהושת על המשרד בהיקף של מליארד שקל ב- 2008, אין שום פרופורציה בין האחריות המוטלת על המשרד לבין הקיצוץ בתקציב קיצצו בתקציב של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לקיים את ההחלטה ולהוסיף על תקציב הקיים למשרד 150 מליון שקל לרשות לבטיחות בדרכים, כפי שהובטח, היות ומדובר בנושאים הקשורים להצלת חיים היות והנושא הוכרז כייעד לאומי יש להקציב לו משאבים מתאימים. המציאות היא של החלטות בצד אחד ומעשים שאינם הולמים בצד שני. השר מופז קרא לממשלה לקיים את ההסכמים שהתייבה עליהם לדעתו אין צורך בהכרזה נוספת של הממשלה על המלחמה בתאונות דרכים כיעד לאומי. הודעה לעיתונות מטעם ועדה לענייני ביקורת המדינה
 

Brendan

New member
הגברת המודעות של עולים חדשים לבטיחות בדרכים

חה”כ מיכאל נודלמן: ”מודעות לבטיחות בדרכים חשובה לא פחות מלימודים כלליים, כיוון שהיא עשוייה להציל חיים”. אני קורא למשרד הקליטה להפיץ את הוראות הבטיחות בדרכים בהנחיית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לעולים החדשים בשפתם ולממן המרת רישיון נהיגה לעולים חדשים. מר ולדימיר רובין, סמנכ”ל החטיבה לאוכלוסיות סיכון ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים: ”הנזק הכלכלי למדינת ישראל כתוצאה מתאונות הדרכים עומד על 12.5 מיליארד ₪ לשנה” ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות חה”כ פרופ` מיכאל נודלמן קיימה היום ישיבה בנושא: הגברת המודעות של עולים חדשים לבטיחות בדרכים – במסגרת יום המחוייבות הלאומי לבטיחות בדרכים. חה”כ מיכאל נודלמן, יו”ר הוועדה: ”מודעות לבטיחות בדרכים חשובה לא פחות מלימודים כלליים, כיוון שהיא עשוייה להציל חיים. עולים חדשים נוהגים, ככל האוכלוסיה בישראל, וקשישים עולים אף משתמשים יחסית יותר בתחבורה ציבורית והולכים יותר ברגל וכתוצאה מכך עלולים להיפגע מתאונות דרכים ולכן חשוב להגביר מודעותם לבטיחות בדרכים. הוא הוסיף: ”אני קורא למשרד הקליטה להפיץ את הוראות הבטיחות בדרכים בהנחיית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לעולים החדשים בשפתם ולממן המרת רישיון נהיגה לעולים חדשים”. יו”ר הוועדה שיבח את עמותת אור ירוק על פעילותה החשובה בהפעלת פרוייקט התנע”ה בקרב נוער בסיכון ועולים חדשים בפנימיות. הפרוייקט מלווה תלמידים בלימודי התיאוריה, לקראת מבחן התיאוריה וכן המבחן המעשי, ודואג ללווי הנהגים החדשים בתקופת הלווי. מר ולדימיר רובין, סמנכ”ל החטיבה לאוכלוסיות סיכון ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים הציג בפני הוועדה את פעילותה העניפה של הרשות והתייחס ספציפית לפעילות החיונית בקרב העולים החדשים. ”הנזק הכלכלי למדינת ישראל כתוצאה מתאונות הדרכים עומד על 12.5 מיליארד ₪ לשנה” ”החל משנת 2003 מסתמנת מגמת ירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים מידי שנה. בשנת 2006 נהרגו 450 עוברי דרך. מתחילת שנת 2007 נהרגו 334 עוברי דרך לעומת 347 בתקופה המקבילה אשתקד. בקרב העולים החדשים מסתמנת אותה מגמה. הוא הביע דאגה בדבר מעורבות נהגים חדשים וצעירים ובהם עולים חדשים בתאונות דרכים כתוצאה משימוש באלכוהול ועמד ההכרח לנתק שתייה מנהיגה. הוא דווח לוועדה על פיילוט במרכזי קליטה בקרב עולי אתיופיה ועל הכוונה להעמיק פעילות ההסברה בקרב עולים גילאי 65 ומעלה. להלן החלטות הוועדה: הוועדה מתרשמת מעבודתה החשובה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להגברת המודעות לבטיחות בדרכים ומשבחת מאד את עבודת עמותת ”אור ירוק” על פעילותה הברוכה ומעורבותה לחינוך ילדים ונוער בנושא תרבות נהיגה ובטיחות בדרכים. 1. הוועדה קוראת למשרד לקליטת העלייה: א. לממן המרת רישיון נהיגה מחו”ל לרישיון נהיגה ישראלי בתוך שנה מהעלייה לארץ. ב. להנהיג חובת לימוד נושאי הזהירות והבטיחות בדרכים במרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית ובאולפנים של המשרד לקליטת העלייה בשיתוף משרד החינוך והסוכנות היהודית. 2. הוועדה קוראת לרשות השידור והזכיינים ברשות השניהL להקצות זמן אוויר במדיה האלקטרונית לצורכי ההסברה לעולים בתעריף נמוך (הגורם שיבצע את ההסברה – אגף ההסברה ברשות לבטיחות). ולהורות לרדיו רק”ע – להקצות 10 דקות ביום לפחות להסברה לעולים בנושא בטיחות בדרכים. 3 .הוועדה קוראת לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה להגביר הפצת חוברות מידע והסברה בנושא בטיחות בדרכים, בשפות העולים החדשים, שיחולקו לעולים בשדה התעופה, בסניפי משרד הקליטה בארץ ובמרכזי הקליטה בסוכנות היהודית. 4. הוועדה קוראת לסוכנות היהודית לפעול להנחלת כללי בטיחות בדרכים לעולים חדשים עוד טרם עלייתם במסגרת ההכנות לעלייה. מקור: הודעה לעיתונות מטעם ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
 

Brendan

New member
ילדים בדרכים

הוועדה לזכויות הילד אישרה חילופי יושב ראש הוועדה: ח”כ נדיה חילו תחליף מעתה את ח”כ שלי יחימוביץ` כ- 500 ילדים עד גיל 14 נהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים, כ-4000 נפגעו קשה. ב-2007, 32 ילדים עד גיל 17 נהרגו ,בינהם 26 ערבים. בין השנים 2001-2006 במגזר הערבי נדרסו למוות 84 ילדים עד גיל 4 לעומת 14 במגזר היהודי. נתונים קשים הוצגו היום בוועדה לזכויות הילד במסגרת היום הלאומי לבטיחות בדרכים ע”י גב` אתי ולנאי, מנהלת אגף ההסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים: • מעבר חציה ללא השגחת מבוגר לילד מתחת לגיל 9 יכול להיות קטלני : יכולתו להעריך נכון מרחקים ומהירות מוגבלת . • שדה הראיה שלו מצומצם ב-30% מזה של מבוגר. • אי שימוש באמצעי ריסון ברכב בקרב ילדים בגילאי 5-11 מעלה את הסיכוי להיפגע או להרג בתאונות דרכים ב-45% עד 71%. ח”כ ניסן סלומיאנסקי (מפד”ל-איחוד לאומי) פנה ליו”ר הוועדה בבקשה לתמוך בהצעת החוק הפרטית שלו המציעה לעלות ל- 7 ,הגיל המחייב השגחת מבוגר . יושבת ראש הוועדה, ח”כ דניה חילו, אמרה שנתונים אלה מדגישים עד כמה תאונות הדרכים פוגעות בכלל החברה הישראלית .המאבק צריך להיות כלל מערכתי. ח”כ חילו פנתה לנציגי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בבקשה לשלב נשים בפעולות הסברה במגזר הערבי. יושבת ראש הוועדה הבטיחה את תמיכת הוועדה לקידום החקיקה הנדרשת לצמצום היקף תאונות הדרכים בכלל והיפגעות הילדים בפרט. מקור: הודעה לעיתונות מטעם ועדה לזכויות הילד
 

Brendan

New member
אלכוהול, סמים ונהיגה

ח”כ בני אלון: ”אפעל לקידום חוק אשר יאסור כליל את הנהיגה על נהגים צעירים וחדשים אשר שתו אלכוהול בכל כמות שהיא.” ח”כ ניסים זאב: ”יש להטיל על חברות הביטוח את חובת מימון בדיקות האלכוהול” לרגל יום המחויבות הלאומית לבטיחות בדרכים המצוין היום בכנסת, קיימו וועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח”כ בני אלון והוועדה למאבק בנגע הסמים בראשות ח”כ ניסים זאב ישיבה משותפת. הדיון התמקד בנושא: ”אלכוהול, סמים ונהיגה- תרומת המחקר למאבק בתאונות הדרכים”. בפתח הישיבה הסביר המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרופ` דוד שנער כי ”בישראל אין כיום איסוף שיטתי של נתונים ומידע עדכני ומפורט באשר למימדי התופעה והשלכותיה על היקפי תאונות הדרכים..” מהנתונים שהוצגו בישיבה עולה כי כיום לא מבוצעת בדיקה שיטתית של אלכוהול בקרב נהגים המעורבים בתאונות דרכים ובקרב כלל הנהגים על הכביש. הבדיקות המבוצעות הינן אקראיות ועל כן אינן מספקות אינדיקציה על היקף התופעה. בוועדה המשותפת הועלו מספר הצעות לצמצום התופעה. בין השאר הוחלט לפנות לממשלה כדי שזו תסיר את התנגדותה להצעת החוק המבקשת לאסור על מכירת אלכוהול בתחנות הדלק. כמו כן קראה הוועדה למשטרת ישראל לחייב כל נהג המעורב בתאונת דרכים עם נפגעים (בשעות הלילה) בבדיקת אלכוהול. הוועדה קראה למשרד החינוך לשלב את המכשיר המכונה ”ינשוף” (המודד את רמת האלכוהול באמצעות נשיפה) במסגרת בתי הספר על מנת לחשוף את התלמידים למשמעותו. כמו כן לפעול להצבת ינשופים במקומות הבילוי הליליים. יו”ר וועדת המדע והטכנולוגיה ח”כ בני אלון קרא להקים חממה טכנולוגית ייעודית אשר תעודד יזמות ומחקר מדעי אשר ייצור כלים שיסייעו במאבק בנגע תאונות הדרכים. יו”ר הוועדה למאבק בנגע הסמים ח”כ ניסים זאב אמר בישיבה כי ”במדינות שונות ,כמו ארה”ב, נהיגה תחת אלכוהול נחשבת כרצח לכל דבר. לחברות הביטוח יש אינטרס עליון לחשוף מי האשם בתאונה ולכן יש להטיל עליהן את חובת מימון בדיקות האלכוהול..”. יושבי ראש הוועדות סיכמו להגיש הצעת חוק אשר תאסור את הנהיגה כליל על נהגים צעירים וחדשים אשר שתו אלכוהול בכל כמות שהיא. מקור: הודעה לעיתונות מטעם ועדה למאבק בנגע הסמים
 

shlish2004

New member
חינוך לבטיחות בדרכים

בעקבות דיון שהתקיים במסגרת יום הבטיחות בדרכים בכנסת: ועדת החינוך דורשת בדיקה בטיחותית- תעבורתית תקופתית לנהגי הסעות בתי”ס ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה היום בנושא ”חינוך לבטיחות בדרכים”. זאת, במסגרת יום הבטיחות בדרכים שהתקיים בכנסת. מיכל רוזנפלד-יוכלמן: ”ב-30.6.04, יום סיום שנת הלימודים, חצה אוטובוס הסעות תלמידים רמזור באור אדום. 55 ילדים נפגעו בתאונה. 3 ילדים נהרגו, ביניהם שני אחייני. בעקבות המקרה המזעזע, הובלתי יחד עם ערוץ 2 מהלך לחקיקת חובת חגורת בטיחות בהסעות ובכסאות בטיחות לפעוטות. בשוהם אוכפים כעת את התקנה על הפעוטות. יש תקנה, ואולם מרכז השלטון המקומי אינו אוכף אותה. אין לגורמי החינוך תודעה בטיחותית. למשל, מורים אינם מודעים להזמין רכב בטיחותי לטיול; יש בתיה”ס אשר ההגעה אליהם מחייבת מעבר כביש בינעירוני; קביעת אזורי הרישום אינה מתחשבת במצב התעבורתי והבטיחותי של בתיה”ס, וכן אין תקצוב לדרכי גישה בטוחות ולחניון אוטובוסים מסודר. משום מה, מעדיפים כאן לממן הסעות יקרות במקום לבנות בי”ס. לא רק שעלות הקמת בי”ס שוות ערך ל-4 שעות הסעה, אלא שאפשר גם לחסוף לילדים שעות רבות שהם מבזבזים מדי יום בהסעות לביה”ס וממנו – לפעמים גם 3 שעות ביום. עכשיו זה הזמן האמיתי שלנו כמדינה לקחת אחריות על חיי ילדינו.” יונת מרטון מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: ”תאונות הדרכים הן גורם מס` 1 בתמותת ילדים. מ-1999 עד 2006 נהרגו 499 ילדים בגילאים 14-0. בסקר שערכה הרשות מצאנו שכשיש בביה”ס חינוך לבטיחות בדרכים, יש שינוי בהתנהגות הילדים להתנהגות בטיחותית יותר. אנו מבקשים כי בביה”ס יהיה ציון פנימי בתעודת הבגרות בנושא תאונות דרכים.” עמית ברקאי, עמותת ”אנשים באדום”: ”כיום, גם אם יש לימוד, הוא עיוני בלבד. בעבר, היה לימוד מעשי במגרשי זה”ב (זהירות בדרכים), ויש לחזור לזה.” יוסי אשד מעמותת אור ירוק: ”נהגים צעירים עד גיל 24 מעורבים פי 2.5 בתאונות דרכים. לעמותת אוד ירוק תכנית התערבות בתאונות דרכים ואנו מנסים להגיע לכל נהג צעיר בישראל”. אליעזר יפה, מד”א: ”כל נושא הזהירות והבטיחות בדרכים צריך להיות חלק ממערך שלם. ערך האדם צריך להיות בראש נושא החינוך”. ח”כ אלכס מילר: ”חייבים להרחיב את הטיפול בנושא החינוך, ולמצוא את הדרכים המתאימות להקניית המודעות הנושא לגילאים השונים. היום מתיחסים לדברים שנלמדים כאל ציון, ולא כציון דרך לחיים”. יו”ר הוועדה, ח”כ הרב מיכאל מלכיאור, סיכם את החלטות הוועדה: 1. הוועדה דורשת משר התחבורה לקבוע פיקוח ובקרה מתמידים על נהגי הסעות תלמידים. 2. הוועדה דורשת ממשרד החינוך לא להוציא אישור הפעלה לבי”ס חדש, אלא לאחר שקצין בטיחות יקבע את בטיחות בית הספר בתוך שטח ביה”ס, וקצין תעבורה יקבע את בטיחות ביה”ס בנושא התעבורתי. 3. הוועדה מבקשת ממשרד החינוך להציג בפניה, תוך חודשיים, את התכנית הרב שנתית באשר לבטיחות התעבורתית בסביבת ביה”ס, כולל לוחות זמנים לטיפול בליקויים, באשר ישנם. מקור: הודעה לעיתונות של הוועדה לחינוך תרבות וספורט
 

seftembr

New member
אה, איזה הבדל משמעותי

במקום לאגור 36 נקודות חובה עד שלילת רשיון, נבזבז 36 נקודות זכות עד שלילת רשיון. גבירותי ורבותי - מהפך.
 
אלוהים, כמה שטויות

חבל שראשי הכרוב לא מפנימים ש: 1. ענישה לא מרתיעה, כי העבריין חושב שלעולם לא ייתפס. מוכח מחקרית ולומדים את זה בכל מבוא לקרימינולוגיה. כך גם הסתומה המחומצנת ממשיכה לדבר בנייד למרות שגובה הקנס הוכפל, והיא תמשיך גם אחר כך. היא פשוט חושבת שלעולם לא תיתפס. 2. מתעלמים מהנושא של תשתית. אנשים טועים, וימשיכו לטעות כל ימי חייהם. למה? כי זה אנושי. אני לא חושב שאם מישהו טועה בכביש, מגיע לו וליושבי הרכב שמולו עונש מוות, רק כי איזה שר אדיוט החליט שלמרות שהכביש אדום, ידוע כמסוכן וקטלני, וגובה חיים של אנשים על בסיס קבוע, הוא לא מוצא את התקציב האפסי לבניה של גדר הפרדה. 3. עכשיו עשו צירוף פשוט של הטיפש העבריין מסעיף 1 שחוצה קו לבן באמצע סיבוב, ביחד עם חוסר תשתית בסיסי כמו אותה גדר הפרדה שמאפשרת חציה של קו לבן, והרי לכם תאונה קטלנית. 4. יותר מכך. באותו סיבוב, מעט עייפות או עיטוש פתאומי שמובילים לסטיה של שניה אחת או פחות מכך, יכולים להוביל לתאונה קטלנית במקום לשפשוף בצד הרכב מגדר ההפרדה. סתם שתי דוגמאות בסיסיות שקורות על בסיס יומי. וזה רק קצה הקרחון.
 
הערב בתכנית של דנה ויס

קראה הנ"ל כמה עובדות יבשות על עברינות דרכים המסתיימות בתאונות. היא הזכירה את כמות הנהגות על הכביש (41%) אך את מספרן המועט בתאונות דרכים (כ 11% בלבד). המשיכה ואמרה שנהגות זהירות יותר, עוברות פחות באדומים, הססניות יותר אך חיות יותר. גברים לעומת זאת מחפשים ריגוש על הכביש בעוד הנשים מעונינות להגיע מנקודה א לנקודה ב בלבד.
 
ראיתי והתאכזבתי מהתוכנית אמש

לקט של נושאים שדובר בהם הרבה וכלום לא עוזר. מה שעלול לעזור זה כשמחרימים רכב, לאחר חודש האיפסון, שעולה לבעל הרכב מכספו, נמצא הנאשם אשם בשיפוט מהיר (תוך 30 יום) יימכר הרכב במכירה פומבית והכסף יועבר לטיפול בנפגעים בבתי החולים.כששווי הרכב עשרות אלפי שקלים יבינו שהעסק רציני. זכורני שגם לפני הפעלת חוק החילוט היו שאמרו: "נראה מי יגע במכונית שלי" אני ישר שובר לו הפרצוף". והנה כל החניונים מלאים בכלי רכב ואין פוצה פה.
 
למעלה