ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים

מצב
הנושא נעול.

danezeq

Member
ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים

ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים
לאחרונה בוצע שינוי בקו 40 שהפך אותו לקו לא רלוונטי עבור תושבי מעוז אביב וחלק מתושבי הדר יוסף.
טרם השינוי הקו עבור במסלול אחד רוקח>שטרית>ומשם המשיך לקניון איילון וז'בוטינסקי.
לאחר השינוי, אין מסלול אחד קבוע לקו, חלק מהאוטובוסים עוברים בשטרית וחלק בהדר יוסף.
המשתמשים בקו לא יודעים היכן הפעם יעבור האוטובוס, וכך כל המתנה לו הופכת להימור. המתנה בשטרית, או המתנה בבני אפרים?
בשבוע שעבר המתנתי לקו 40 ברח' שטרית חצי שעה, ובתסכול ראיתי את קו 40 חולף בבני אפרים ומדלג על רח' שטרית.
למחרת המתנתי לו בבני אפרים, והפעם חיכיתי שעה ועשר דקות! שעה ועשר דקות!!!
כל יום כשאני מגיע לצומת הדרכים ועליי לבחור בין התחנה ברח' שטרית לתחנה ברח' בני אפרים אני עושה אֶנְדֶנְדינו.
שיטת האֶנְדֶנְדינו היא לא אסטרגייה לתחבורה ציבורית, ומשרד התחבורה צריך להחליט על מסלול אחד לקו וזהו.
כולם סובלים, כולם שותקים. איך מייצרים חזית למאבק?

 

alantan

New member
שיטת החלופות היא אויבה של תחבורה ציבורית

ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים
לאחרונה בוצע שינוי בקו 40 שהפך אותו לקו לא רלוונטי עבור תושבי מעוז אביב וחלק מתושבי הדר יוסף.
טרם השינוי הקו עבור במסלול אחד רוקח>שטרית>ומשם המשיך לקניון איילון וז'בוטינסקי.
לאחר השינוי, אין מסלול אחד קבוע לקו, חלק מהאוטובוסים עוברים בשטרית וחלק בהדר יוסף.
המשתמשים בקו לא יודעים היכן הפעם יעבור האוטובוס, וכך כל המתנה לו הופכת להימור. המתנה בשטרית, או המתנה בבני אפרים?
בשבוע שעבר המתנתי לקו 40 ברח' שטרית חצי שעה, ובתסכול ראיתי את קו 40 חולף בבני אפרים ומדלג על רח' שטרית.
למחרת המתנתי לו בבני אפרים, והפעם חיכיתי שעה ועשר דקות! שעה ועשר דקות!!!
כל יום כשאני מגיע לצומת הדרכים ועליי לבחור בין התחנה ברח' שטרית לתחנה ברח' בני אפרים אני עושה אֶנְדֶנְדינו.
שיטת האֶנְדֶנְדינו היא לא אסטרגייה לתחבורה ציבורית, ומשרד התחבורה צריך להחליט על מסלול אחד לקו וזהו.
כולם סובלים, כולם שותקים. איך מייצרים חזית למאבק?
שיטת החלופות היא אויבה של תחבורה ציבורית
יעילה. מילא חלופה שפועלת מספר פעמים בודד ביום, או כל הנסיעות לאחר השעה 8 בערב... אבל 50/50 זה פשוט חלמאות.
&nbsp
מקווה שתמצא אוזן קשבת אצל תחבורה בדרך שלנו.
 

DRORIKO8

New member


שיטת החלופות היא אויבה של תחבורה ציבורית
יעילה. מילא חלופה שפועלת מספר פעמים בודד ביום, או כל הנסיעות לאחר השעה 8 בערב... אבל 50/50 זה פשוט חלמאות.
&nbsp
מקווה שתמצא אוזן קשבת אצל תחבורה בדרך שלנו.

&nbsp
 

amit1270

New member
מה יעזור "תחבורה בדרך שלנו"?

שיטת החלופות היא אויבה של תחבורה ציבורית
יעילה. מילא חלופה שפועלת מספר פעמים בודד ביום, או כל הנסיעות לאחר השעה 8 בערב... אבל 50/50 זה פשוט חלמאות.
&nbsp
מקווה שתמצא אוזן קשבת אצל תחבורה בדרך שלנו.
מה יעזור "תחבורה בדרך שלנו"?
הם לא קובעים כלום למיטב ידיעתי.
 

olli3

New member
מנהל
משרד התחבורה הוא זה שקובע.

מה יעזור "תחבורה בדרך שלנו"?
הם לא קובעים כלום למיטב ידיעתי.
משרד התחבורה הוא זה שקובע.
אבל בדרך, יש גורמים שמעוררים אותו.
&nbsp
אני , אישית כחלק מהארגון שכבר לא נקרא "תחבורה בדרך שלנו", גרמתי לשינויים שונים וטיפלתי במספר נושאים בכמה איזורים בארץ. שאר הפעילים עושים את אותו הדבר ויש לכך אפקטיביות ממש לא מעטה.
&nbsp
לגבי קו 40 ובכלל לגבי הרפורמה בגוש דן, השינוי הזה בקו 40 לא קרה כי סתם החליטו במשרד התחבורה או שדן ביקשה. יש תושבים שרצו שירות טוב יותר, אז הפתרון שהחליטו עליו בטיפשות גמורה הוא השינוי הזה בקו 40. כדי לסתום את החור עבור X תושבים.
&nbsp
חלק לא קטן מהמערכת של הרפורמה הפך להיות טלאי על טלאי, היא כבר גרועה במקומות כה רבים. ומשרד האוצר בקושי משחרר תשומות חדשות לפתיחת קווים חדשים ויעילים באמת שיפתרו את הבעיות, אז עושים שינויים קוסמטיים ומאריכים מסלולים, יוצרים חלופות וכל מיני רעות חולות אחרות.
&nbsp
כל זה בניגוד גמור להחלטה של משרד התחבורה שבכל מכרז חדש עושים סדר ומבטלים מסלולים מעגליים ומבטלים חלופות. כמו כן, מפצלים קו קיים למספר קווים שכל אחד לבד (מהחדשים) פעול בתדירות יותר גבוהה מהישן.
&nbsp
אבל ברפורמה בגוש דן, מכיוון שתחבורת מעברים זה טוב ונחמד מאד על הנייר אבל בפועל כשלא עושים את זה כמו שצריך ולא נותנים את הדעת על כך שצקריך ללכת בין תחנות כמה דקות ולהמתין ברמזורים.... אז המערכת מהר מאד נדפקת, רבים מתלוננים, מחזירים דברים לקדמותם... מגלים שהמסופים לא יכולים להחיל כל כך הרבה קווים אז מסיטים אותם לנקודת קצה אחרות, דופקים את המסלולים ואז צריך לשפר את השירות איפה שנדפק...
&nbsp
ככה שזה כבר לא משנה כמה תיגע בקווי גוש דן, כל דבר כמעט כבר ידפוק משהו אחר.
 

alantan

New member
מה שמיכאל כתב... הארגון ידוע כאחד שיודע לעשות

מה יעזור "תחבורה בדרך שלנו"?
הם לא קובעים כלום למיטב ידיעתי.
מה שמיכאל כתב... הארגון ידוע כאחד שיודע לעשות
הרבה רעש במקומות הנכונים.
 

amirv

New member
במקרים כאלה צריך לתת שילוט שונה

שיטת החלופות היא אויבה של תחבורה ציבורית
יעילה. מילא חלופה שפועלת מספר פעמים בודד ביום, או כל הנסיעות לאחר השעה 8 בערב... אבל 50/50 זה פשוט חלמאות.
&nbsp
מקווה שתמצא אוזן קשבת אצל תחבורה בדרך שלנו.
במקרים כאלה צריך לתת שילוט שונה
שיטת החלופות יכולה לפעול רק בדרך אחת שלא פוגעת בהבנת הציבור את המערכת.

מדובר בחלופה שמתחילה ממקום אחר (Cרך כלל בשעת שיא בוקר) ומצטרפת למסלול הנסיעה הראשי.

כל סוג אחר של חלופה, כמו דילוג על תחנות באמצע המסלול, דילוג על קטעי דרך או סיום במקום אחר דורשת מתן מספר קו ייעודי.
בחול משתמשים באותיות בצורה נרחבת יותר (40A' 40B' 40C() וזה מופיע גם על התחנות וגם על צג האוטובוס וגם במידע לציבור. בארץ משום מה עושים שימוש רק בא' וגם זה לא תמיד, ויש בדרך כלל הרבה חלופות בלי שום סימון לנוסעים. ככה זה כשהנוסע לא מעניין את המסיע.
 

alantan

New member
נכון, אבל הרבה יותר נכון לא להפעיל חלופה כלל

במקרים כאלה צריך לתת שילוט שונה
שיטת החלופות יכולה לפעול רק בדרך אחת שלא פוגעת בהבנת הציבור את המערכת.

מדובר בחלופה שמתחילה ממקום אחר (Cרך כלל בשעת שיא בוקר) ומצטרפת למסלול הנסיעה הראשי.

כל סוג אחר של חלופה, כמו דילוג על תחנות באמצע המסלול, דילוג על קטעי דרך או סיום במקום אחר דורשת מתן מספר קו ייעודי.
בחול משתמשים באותיות בצורה נרחבת יותר (40A' 40B' 40C() וזה מופיע גם על התחנות וגם על צג האוטובוס וגם במידע לציבור. בארץ משום מה עושים שימוש רק בא' וגם זה לא תמיד, ויש בדרך כלל הרבה חלופות בלי שום סימון לנוסעים. ככה זה כשהנוסע לא מעניין את המסיע.
נכון, אבל הרבה יותר נכון לא להפעיל חלופה כלל
(הכוונה לסיפא שלך.) הפעלת החלופה במתכונת הזו של דילוג על קטע דרך מורידה במחצית את התדירות והופכת את הקו לקו בלתי-תדיר כפי שכתב כאן danezeq. קו 40 אמור להיות קו "עמוד-שדרה" בתדירות גבוהה מאוד.
 

Ccyclist

Well-known member
מבחינתם - בג'יפ שסימנת עם החץ השמאלי.

ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים
לאחרונה בוצע שינוי בקו 40 שהפך אותו לקו לא רלוונטי עבור תושבי מעוז אביב וחלק מתושבי הדר יוסף.
טרם השינוי הקו עבור במסלול אחד רוקח>שטרית>ומשם המשיך לקניון איילון וז'בוטינסקי.
לאחר השינוי, אין מסלול אחד קבוע לקו, חלק מהאוטובוסים עוברים בשטרית וחלק בהדר יוסף.
המשתמשים בקו לא יודעים היכן הפעם יעבור האוטובוס, וכך כל המתנה לו הופכת להימור. המתנה בשטרית, או המתנה בבני אפרים?
בשבוע שעבר המתנתי לקו 40 ברח' שטרית חצי שעה, ובתסכול ראיתי את קו 40 חולף בבני אפרים ומדלג על רח' שטרית.
למחרת המתנתי לו בבני אפרים, והפעם חיכיתי שעה ועשר דקות! שעה ועשר דקות!!!
כל יום כשאני מגיע לצומת הדרכים ועליי לבחור בין התחנה ברח' שטרית לתחנה ברח' בני אפרים אני עושה אֶנְדֶנְדינו.
שיטת האֶנְדֶנְדינו היא לא אסטרגייה לתחבורה ציבורית, ומשרד התחבורה צריך להחליט על מסלול אחד לקו וזהו.
כולם סובלים, כולם שותקים. איך מייצרים חזית למאבק?
מבחינתם - בג'יפ שסימנת עם החץ השמאלי.
&nbsp
 
ומה-1.8 קו 40 כנראה יהפוך לעוד פחות

ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים
לאחרונה בוצע שינוי בקו 40 שהפך אותו לקו לא רלוונטי עבור תושבי מעוז אביב וחלק מתושבי הדר יוסף.
טרם השינוי הקו עבור במסלול אחד רוקח>שטרית>ומשם המשיך לקניון איילון וז'בוטינסקי.
לאחר השינוי, אין מסלול אחד קבוע לקו, חלק מהאוטובוסים עוברים בשטרית וחלק בהדר יוסף.
המשתמשים בקו לא יודעים היכן הפעם יעבור האוטובוס, וכך כל המתנה לו הופכת להימור. המתנה בשטרית, או המתנה בבני אפרים?
בשבוע שעבר המתנתי לקו 40 ברח' שטרית חצי שעה, ובתסכול ראיתי את קו 40 חולף בבני אפרים ומדלג על רח' שטרית.
למחרת המתנתי לו בבני אפרים, והפעם חיכיתי שעה ועשר דקות! שעה ועשר דקות!!!
כל יום כשאני מגיע לצומת הדרכים ועליי לבחור בין התחנה ברח' שטרית לתחנה ברח' בני אפרים אני עושה אֶנְדֶנְדינו.
שיטת האֶנְדֶנְדינו היא לא אסטרגייה לתחבורה ציבורית, ומשרד התחבורה צריך להחליט על מסלול אחד לקו וזהו.
כולם סובלים, כולם שותקים. איך מייצרים חזית למאבק?
ומה-1.8 קו 40 כנראה יהפוך לעוד פחות
רלוונטי, כי כשיתחיל לפעול קו 1 כנראה התדירות שלו תפחת.
 

seffic

New member
לדעתי ממזמן היה צריך לסיים אותו

ומה-1.8 קו 40 כנראה יהפוך לעוד פחות
רלוונטי, כי כשיתחיל לפעול קו 1 כנראה התדירות שלו תפחת.
לדעתי ממזמן היה צריך לסיים אותו
במסוף קניון איילון
ההארכה לעבר מרכז הירידים רק מורידה מהיעילות שלו בגלל הפקקים בשד' רוקח
רוה העיכובים בקו הזה נגרמים בגלל הקטע האחרון הזה
 

mister K

New member
החלופה הזאת היא איוולת מוחלטת

ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים
לאחרונה בוצע שינוי בקו 40 שהפך אותו לקו לא רלוונטי עבור תושבי מעוז אביב וחלק מתושבי הדר יוסף.
טרם השינוי הקו עבור במסלול אחד רוקח>שטרית>ומשם המשיך לקניון איילון וז'בוטינסקי.
לאחר השינוי, אין מסלול אחד קבוע לקו, חלק מהאוטובוסים עוברים בשטרית וחלק בהדר יוסף.
המשתמשים בקו לא יודעים היכן הפעם יעבור האוטובוס, וכך כל המתנה לו הופכת להימור. המתנה בשטרית, או המתנה בבני אפרים?
בשבוע שעבר המתנתי לקו 40 ברח' שטרית חצי שעה, ובתסכול ראיתי את קו 40 חולף בבני אפרים ומדלג על רח' שטרית.
למחרת המתנתי לו בבני אפרים, והפעם חיכיתי שעה ועשר דקות! שעה ועשר דקות!!!
כל יום כשאני מגיע לצומת הדרכים ועליי לבחור בין התחנה ברח' שטרית לתחנה ברח' בני אפרים אני עושה אֶנְדֶנְדינו.
שיטת האֶנְדֶנְדינו היא לא אסטרגייה לתחבורה ציבורית, ומשרד התחבורה צריך להחליט על מסלול אחד לקו וזהו.
כולם סובלים, כולם שותקים. איך מייצרים חזית למאבק?
החלופה הזאת היא איוולת מוחלטת
וכמוה גם חלופת קו 89 ברמת החייל שפועלת במתכונת דומה.
זו עוד הוכחה לכך שאין טיפת חשיבה מערכתית בתכנון אלא רק פתרונות תלאי על תלאי, שמייעדים את התח"צ אך ורק למי שאין לו ברירה. במקרה הזה, למי שאין ברירה ומוכן לחכות לאוטובוס גם חצי שעה בכל אחת מהחלופות.
חוץ מזה, תושבי הדר יוסף הם שהתלוננו בזמנו על כך שהמפרקיות של קו 40 שנכנסות להם לשכונה מפירות את שלוותם. למעשה הקו הוצא בזמנו מהשכונה בעקבות דרישתם!
אז יפה שעכשיו הם הבינו שאוטובוס זה דבר מועיל ולא מזיק ונזכרו להתחרט, אבל הפיתרון שנקבע נעשה באפס מחשבה ופשוט הורס את כל היעילות של הקו בקטע הזה. או שהקו ייסע בכל שעות היום דרך השכונה, או שייסע דרך שטרית ושימצא פיתרון אחר.
 

mister K

New member
*צ"ל: טלאי על טלאי

החלופה הזאת היא איוולת מוחלטת
וכמוה גם חלופת קו 89 ברמת החייל שפועלת במתכונת דומה.
זו עוד הוכחה לכך שאין טיפת חשיבה מערכתית בתכנון אלא רק פתרונות תלאי על תלאי, שמייעדים את התח"צ אך ורק למי שאין לו ברירה. במקרה הזה, למי שאין ברירה ומוכן לחכות לאוטובוס גם חצי שעה בכל אחת מהחלופות.
חוץ מזה, תושבי הדר יוסף הם שהתלוננו בזמנו על כך שהמפרקיות של קו 40 שנכנסות להם לשכונה מפירות את שלוותם. למעשה הקו הוצא בזמנו מהשכונה בעקבות דרישתם!
אז יפה שעכשיו הם הבינו שאוטובוס זה דבר מועיל ולא מזיק ונזכרו להתחרט, אבל הפיתרון שנקבע נעשה באפס מחשבה ופשוט הורס את כל היעילות של הקו בקטע הזה. או שהקו ייסע בכל שעות היום דרך השכונה, או שייסע דרך שטרית ושימצא פיתרון אחר.
*צ"ל: טלאי על טלאי
 

oshri1987sg

Active member
רותם מי שגרם להוצאת הקו משם

החלופה הזאת היא איוולת מוחלטת
וכמוה גם חלופת קו 89 ברמת החייל שפועלת במתכונת דומה.
זו עוד הוכחה לכך שאין טיפת חשיבה מערכתית בתכנון אלא רק פתרונות תלאי על תלאי, שמייעדים את התח"צ אך ורק למי שאין לו ברירה. במקרה הזה, למי שאין ברירה ומוכן לחכות לאוטובוס גם חצי שעה בכל אחת מהחלופות.
חוץ מזה, תושבי הדר יוסף הם שהתלוננו בזמנו על כך שהמפרקיות של קו 40 שנכנסות להם לשכונה מפירות את שלוותם. למעשה הקו הוצא בזמנו מהשכונה בעקבות דרישתם!
אז יפה שעכשיו הם הבינו שאוטובוס זה דבר מועיל ולא מזיק ונזכרו להתחרט, אבל הפיתרון שנקבע נעשה באפס מחשבה ופשוט הורס את כל היעילות של הקו בקטע הזה. או שהקו ייסע בכל שעות היום דרך השכונה, או שייסע דרך שטרית ושימצא פיתרון אחר.
רותם מי שגרם להוצאת הקו משם
אינם תושבי השכונה שרובם התנגדו להוצאת קו 40 מתוך השכונה,אלה תושב אחד שגר בשכונה שהוא יו"ר ועד השכונה שאינו מייצג את תושבי השכונה והוא חבר מרכז ויו"ר סניף הליכוד בצפון תל אביב,יקי שוורץ .
 

cwen

New member
כבר עדיף לך ללכת לתחנה הקודמת ולהמתין שם...

ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים
לאחרונה בוצע שינוי בקו 40 שהפך אותו לקו לא רלוונטי עבור תושבי מעוז אביב וחלק מתושבי הדר יוסף.
טרם השינוי הקו עבור במסלול אחד רוקח>שטרית>ומשם המשיך לקניון איילון וז'בוטינסקי.
לאחר השינוי, אין מסלול אחד קבוע לקו, חלק מהאוטובוסים עוברים בשטרית וחלק בהדר יוסף.
המשתמשים בקו לא יודעים היכן הפעם יעבור האוטובוס, וכך כל המתנה לו הופכת להימור. המתנה בשטרית, או המתנה בבני אפרים?
בשבוע שעבר המתנתי לקו 40 ברח' שטרית חצי שעה, ובתסכול ראיתי את קו 40 חולף בבני אפרים ומדלג על רח' שטרית.
למחרת המתנתי לו בבני אפרים, והפעם חיכיתי שעה ועשר דקות! שעה ועשר דקות!!!
כל יום כשאני מגיע לצומת הדרכים ועליי לבחור בין התחנה ברח' שטרית לתחנה ברח' בני אפרים אני עושה אֶנְדֶנְדינו.
שיטת האֶנְדֶנְדינו היא לא אסטרגייה לתחבורה ציבורית, ומשרד התחבורה צריך להחליט על מסלול אחד לקו וזהו.
כולם סובלים, כולם שותקים. איך מייצרים חזית למאבק?
כבר עדיף לך ללכת לתחנה הקודמת ולהמתין שם...
לא ידעתי שעשו את השינוי הזה. אפליקציות זמן אמת לא מספרות לך לאיזו תחנה האוטובוס הבא יגיע?
 
לא ברור לי גם מתי עובר באיצטדיון ?

ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים
לאחרונה בוצע שינוי בקו 40 שהפך אותו לקו לא רלוונטי עבור תושבי מעוז אביב וחלק מתושבי הדר יוסף.
טרם השינוי הקו עבור במסלול אחד רוקח>שטרית>ומשם המשיך לקניון איילון וז'בוטינסקי.
לאחר השינוי, אין מסלול אחד קבוע לקו, חלק מהאוטובוסים עוברים בשטרית וחלק בהדר יוסף.
המשתמשים בקו לא יודעים היכן הפעם יעבור האוטובוס, וכך כל המתנה לו הופכת להימור. המתנה בשטרית, או המתנה בבני אפרים?
בשבוע שעבר המתנתי לקו 40 ברח' שטרית חצי שעה, ובתסכול ראיתי את קו 40 חולף בבני אפרים ומדלג על רח' שטרית.
למחרת המתנתי לו בבני אפרים, והפעם חיכיתי שעה ועשר דקות! שעה ועשר דקות!!!
כל יום כשאני מגיע לצומת הדרכים ועליי לבחור בין התחנה ברח' שטרית לתחנה ברח' בני אפרים אני עושה אֶנְדֶנְדינו.
שיטת האֶנְדֶנְדינו היא לא אסטרגייה לתחבורה ציבורית, ומשרד התחבורה צריך להחליט על מסלול אחד לקו וזהו.
כולם סובלים, כולם שותקים. איך מייצרים חזית למאבק?
לא ברור לי גם מתי עובר באיצטדיון ?
ומתי בכיבש הראשי
 

Subi777

New member
נניח ומשרד התחבורה משאיר המצב הקיים.

ת"א:קו 40 הפך ללא רלוונטי עבור רבים
לאחרונה בוצע שינוי בקו 40 שהפך אותו לקו לא רלוונטי עבור תושבי מעוז אביב וחלק מתושבי הדר יוסף.
טרם השינוי הקו עבור במסלול אחד רוקח>שטרית>ומשם המשיך לקניון איילון וז'בוטינסקי.
לאחר השינוי, אין מסלול אחד קבוע לקו, חלק מהאוטובוסים עוברים בשטרית וחלק בהדר יוסף.
המשתמשים בקו לא יודעים היכן הפעם יעבור האוטובוס, וכך כל המתנה לו הופכת להימור. המתנה בשטרית, או המתנה בבני אפרים?
בשבוע שעבר המתנתי לקו 40 ברח' שטרית חצי שעה, ובתסכול ראיתי את קו 40 חולף בבני אפרים ומדלג על רח' שטרית.
למחרת המתנתי לו בבני אפרים, והפעם חיכיתי שעה ועשר דקות! שעה ועשר דקות!!!
כל יום כשאני מגיע לצומת הדרכים ועליי לבחור בין התחנה ברח' שטרית לתחנה ברח' בני אפרים אני עושה אֶנְדֶנְדינו.
שיטת האֶנְדֶנְדינו היא לא אסטרגייה לתחבורה ציבורית, ומשרד התחבורה צריך להחליט על מסלול אחד לקו וזהו.
כולם סובלים, כולם שותקים. איך מייצרים חזית למאבק?
נניח ומשרד התחבורה משאיר המצב הקיים.
מה כל כך קשה לסמן את הקו הראשון ב 40 והקו השני ב 40א.
ככה האפליקציות ידעו להבדיל וגם נוסעים ידעו להבדיל.
 

seffic

New member
צודק אבל אסור יותר לציין א

נניח ומשרד התחבורה משאיר המצב הקיים.
מה כל כך קשה לסמן את הקו הראשון ב 40 והקו השני ב 40א.
ככה האפליקציות ידעו להבדיל וגם נוסעים ידעו להבדיל.
צודק אבל אסור יותר לציין א
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה