תקציר מתוך הרצאה על תפקוד גבוה והדרכת הורים

תקציר מתוך הרצאה על תפקוד גבוה והדרכת הורים

שלום רב,
בעיר מודיעין פועלת קבוצת הורים בשיתוף פעולה עם גורמי רווחה ומתנס ומערכת החינוך העירונית, כדי לאפשר מענה מתאים ונכון יותר עבור ילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי. הקבוצה, הנקראת אקדם, נפגשת באופן קבוע ומארגנת קייטנות לפסח ולקיץ, מפגשי הורים, מועדונית, מתנדבים וחונכים למשפחות ולמועדונית ולקייטנות וכיום יש נוער המתגייס לתחום ועוזר לנו הרבה. במסגרת הרצאות של אקדם, הוזמן עמיר ברדה, מאמן לבוגרים על הספקטרום בתפקוד גבוה, שעבד ועובד באופן פרטני וקבוצתי עם הרבה מאד בוגרים והעביר הרצאה מצויינת ואני מעבירה לכם את תוכנה עם כמה תוספות והבהרות שלי בגלל שאין פה מצגת וסיפורים כפי שהיתה בהרצאה.
מקווה שיעזור ושכל אחד ואחת יקח ממנה מה שמתאים ונכון לו/לה.

תקשורת חברתית התנהלות זמן וארגון למתבגרים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי לפי הרצאה של עמיר ברדה העובד עם בוגרים על הספקטרום התקשורתי
משולש הזהב בתחום מורכב מההורים והנער והצוות המטפל והקהילה התומכת ומחייב תקשורת מסודרת בין הגורמים השונים. חשוב לעבוד על מאפייני תקשורת שמאפשרת ויסות רגשי במיוחד, יכולת לשחרר טינה וכעסים ולאפשר סינגור עצמי במקרים של הצקות או התייחסות לא נעימה מהסביבה. להתייחס לויסות חושי ולהתנהלות היומיומית. לראות את חשיבה שלהם, להתייחס לסביבה ליכולת איפוק ושליטה לבדוק אם יש טעויות בבחירת האנשים שאליהם הם רוצים להתחבר כי הם מנסים להגיע אל האדם הכי מקובל בסביבה וזה לא מתאים. כשהוא מנסה, נכשל וצריך לתמוך בבחירות שלהם וללמד ארגון אסטרטגיה חשיבה ולתכנן עם מי מתאים ליצור קשר כדי ליצור חברים מתאימים. חשובה התמיכה במעברים בין מסגרות חינוכיות והכנה מספקת לשינוי. לראות ולבחור נכון ומציאת מסגרות מתאימות ובמעבר בין בית הספר למציאות שאחרי הלימודים. ללמד ביטחון ברשת האינטרנט ולדעת לא לתת שם טלפון ופרטים אישיים. לדעת מה הנכון ומה לא לעשות וחשוב לעבוד איתם על יצירת ושמירת כלים לאימון ולתקשורת חברתית. להכין ולתפור עבורם מסגרות מתאימות. קבלת החלטות לאיזה מקום להעביר ולהכין את המסגרת לקבלתו ולהכין אותו לשנת שירות או לצבא, כמתנדב או עם הפרופיל המתאים ולבדוק מה הוא הולך לעשות באיזה תחום ומה מתאים עבורו. חשוב לדעת ולהתארגן וכלמה שצריך שנה מראש מתחילת שנת הלימודים האחרונה ולהכין הערכות מסודרת עם כל דוחות הנדרשים לעיתים יש להם חווית כישלון וקטע חברתי לא פשוט
לעבוד איתם בגלל עבר רצוף כישלונות.
תקשורת בין אישית זוגיות יכולת לדבר עם האחר. מסגרת ניהול זמן
מסגרת זמן
ניהול אישי של סדר יום, יכולת יצירת סדרי עדיפויות, יכולת שיבוץ מטרות והתנהלות הגיונית ואחראית בניהול זמן. יכולת ליעל עבודה ולהתארגן
ויסות רגשי דורש הרבה עבודה והתנסות עם אנשים, יצירת קשר עם אנשים, מציאת תעסוקה או לימודי המשך , מציאת עבודה מטרה בחיים, יכולת לצאת ולעבוד וכן התמודדות עם רומנטיקה וזוגיות תוצאות של אינטראקציה חברתית. גם להם צרכים ורצונות למצוא חן ולמצוא חברות וחברים וחשוב לעזור להם ליצור קשר ולדעת איך להתחבר לעבוד ולבלות עם אחרים.
נחוצה עבודה על חשיבה אסטרטגית בנייה והבנת רשת חברתית פעילה תכנון תשתית לעצמאות. כי אין כבר את חברי הכיתה או המסגרת וחשוב לשעת ליצור קשר ולהבנות יכולת יצירת קשר וחברות. לאן ללכת כדי שאצור לי חברים ועם מי לדבר ואיך ליצור זוגיות מגורים תעסוקה ופנאי חינוך
החשיבות בהגשמת אוטונומיה של הבוגר, יכולת קבלת החלטות וביצוען, והשגת העצמאות ומטרות קונקרטיות
לגבי צבא או התנדבות הוא ממליץ על שירות לאומי או התנדבות כי יש יותר תפקידים מעניינים. על חשיבות לקיחת אחריות ותוכניות מתאימות. כדי להפחית חרדה מאיך להסתדר בחוץ במקומות זרים או באירועים משפחתיים יש לאפשר תקשורת מול בוגר ואוטונומיה שהוא יכול להיות עצמאי ומחליט בעצמו איך להתארגן. הורה ילד מכווןלעצמאות לעומת הורה עם בוגר שמרגיל אותו לתכנן ולדעת לעשות לבד ואז לאפשר בחירה והצלחה ואוטונומיה ביום יום. להתייחס לקשיים מיוחדים שלהם ולתת מענה כי הצרכים שלהם רגילים
לכוון ולהסתכל לאן הילד הולך ולראות התקדמות קטנה לכיוון וילהציב יעדים קונקרטיים ולראות עד כמה יש התקדמות גדולה כמו למשל להצליח לחגוג עם חברים ולהזמין אותם טלפונית ולחגוג איתם. משולש הזהב של הורים צוות מקצועי מלווה קהילה. חשוב לאפשר שיקום ולתת תמיכה להשגת אימון למעורבות קהילתית ומיומנות מדידה שנתית שמאפשר לראות התקדמות לא או כן ולראות שינוי ויש התקדמות עצמאות אוטונומי ומעורבות בקהילה שיהיה חוג מסגר מוגדרת ויכולת להיות מוכן עצמאי
ניצול מידע אינטרנט ניהולהתנהלות אישית סמארטפון מידע נתיבי ציבורית תכנון נסיעה ניהול רשימות תכנון זמן היום המידע בכל מקום. לתת להם דוגמאות איך להשתמש האפליקציה ליומן עם גוגל להכניס לו תוכניות ופתרונות להתמודד עם הבלתי צפוי מה לעשות כשהם אבדו לשים סיכה במפה של גוגל ולראות איפה הם. יומן פגישות וניהול זמן התנהלות עם יומן פגישות יכולת ניווט במקומות לא צפויים. התאמת והטמעת התנהלות עם יומן פגישות. עריכת רשימות לפעילויות ויעשו עלויות זמן
מיומנויות תקשורת עקרונות עבודה
שימוש במצלמה לשם צילום תיעוד ומשוב לתרגל פרזנטציה וסימולציות אמת במשחקי תפקידים. לתרגל מצד לצד איך לענות ולשאול לימוד תיאורטי חווייתי על עקרונות תקשורת שיאפשרו לשמור עניין. בדיוק כפי שקוראים ידיעה בעיתון, המטרה היא למשוך עניין וקודם לתת את מה שמעניין. לתת את הפואנטה. לא להכביר מילים ולהעמיס ולחפור אלא ליצור יכולת לספר מה שמעניין ולמקד. תוכנית לימוד מסודרת ומובנית יכולת יצירת תקשורת בין אישית
יציאה לתצפיות שטח ולראות איך מתפקדים בזירות חברתיות שונות ולנתח בזמן אמת של המתרחש. איך היה בכיתה ״חרא״ הוא ראשי תיבות של ׳חוויות רגשות אינפורמציה׳ לתת מקום לחוויות ולרגש.
ללמד לפתח שיחה עם יכולת העברת רגש. סוגאסטרטגיה חברתית עם זר רק מידע ועם חבר שם יש דגש על חוויה וקצת רגש. לדעת איך לדבר עם כל אחד ולתת מידע בהתאם למה שנכון. איך מפתחים שיחה. שואלים שאחות פתוחות. לספר חוויות עיקרון החוליה המקשרת ולקשר את הנושא למה שמישהו אחר אמר שהמעבר יהיה קשור למה שאמרו. במדור כלכלה יש כתבה שקשורה לנושא ואם אני רוצה נושא חדש לעשות חוליה מקשרת ולהוסיף נושאים. מילה מילה בהקשר
לראות סרט קצר ביוטיוב ולדובב ולראות אם זה רלוונטי ולהוציא רמזים בלתי מילוליים מתוך היוטיוב ולראות ולהבין ציניות סרקסטי כשיש פער בין מה שאני אומר ומראה. לעבוד על סינגור עצמי ולא לאפשר להם השפלות מול ילדים. להכין אותם לדבר על סמולטוק ולהכין לצופיו לנפוץ שיחות מסדרון פתיחה בפרייז אהלן מה המצב איך הולך. ואז אמירה מתאימה אקטואלית יופי של חולצה ואתה הולך לשיעור ולתת נוסחא והרבה סוגי מגוון של אמירות
חשיבה אסטרטגית
ללמד מהם מעגלי הקירבה של אנשים סביב ולמקם אותם נכון על המעגלים הנכונים של הקירבה להכיר שהעולם בנוי מקליפות וזהו מודל מעגלי הקרבה:
מעגל הראשון אני , אחריו המשפחה , אח״כ החברים טובים אחריו חברים , מכרים , זרים ואויבים. למקם את כל האנשים במעגלים הנכונים לתת להם את המודל ולשאולמה מתאים להגיד לכל אחד. להבהיר מה מתאים לחבר קרוב, כמו רגשות וחוויות מי מסביב מוכר ומי זר ולא לדבר עם ילדים או מבוגרים זרים. להבדיל בסיטואציה כמו בקשת עזרה אך לדעת מה לספר למי, ולהבדיל בין המעגלים. בקירבה יש יותר נכונות לשיתוף סודות ומה מותר ואפשר להגיד. אפשר להשתמש בקודים של הצבא ולסווג את המידע האישי בהתאם סודי ,סודי ביותר, שמור , מסווג
מה מותר להגיד. סודות כמוסים למי אפשר להגיד ומהם סודות אישיים.
להעריך ולעשות בקרה עצמית על היכולות שלי מה מתאים איך אני עושה לי תחנות ביקורת ותראה מה נכון לך. יכולת פיתוח תחנות הביקורת מתאימה כדי שיראה שהוא עובד נכון ״לפי הכללים״. להכיר את הכללים ומה יוצא מן הכלל ולתת את שתי האפשרויות כדי שלא יתקבע רק על הכללים אלא ידע גם מתי מותר ואפשרי לצאת מן הכלל.
איך לאפשר בקרה. לדוגמא ניווט : איך אני זוכר דרך לפי סימני דרך בולטים. כשאתה רואה את השלט אתה מוודא שאתה במקום הנכון וכאן החשיבות לתרגל קשר עיין עם האחרים כדי לבדוק שאני עושה נכון. ליצור קשר עיין כדי לראות מה קורה. יכולת יצירת קשר עיין ולתרגל אפשר לתרגל דיבורים דרך העיניים ולספר סיפור דרך העיניים בלי מילים רק עם שפת גוף ולבדוק מה הסיפור ולנסות מה החשיבות שלו. אומרים שלא נוח. ליצור קשר עיין אך אם מתרגלים זה אפשרי בהחלט וחשוב כדי להשתמש בקשר העיין ולראות מה קורה איתי וסביבי ואיך מגיבים לדבריי ולדייק את עצמי. כמו למשל כשאני נסחף עם המלל ומולי בכלל לא מעניין מה אני אומר. אז לדעת לבדוק את עצמי. כשיש אובססיה בגלל חרדה ולראות את היכולת לשחרר את האובססיביות. לתמוך בנושאי חרדה.
ליצור מעגלי קרבה ויכולת לדבר שיחה מותאמת לכל גיל. לפי הקרבה עם האדם.
טכניקות לפיתוח חשיבה אסטרטגית מודל פתרון בעיות תכנון בחירה ביצוע. פירוק משימות לשלבים ברי ביצוע. יכולת לקיחת אחריות. לארגן את מה שצריך בזמן הנכון.
הקניית כלים להערכה ובקרה עצמית של התהליך.
הבנת הרשת החברתית על פי מעגלי קירבה. לראות מתי ההתנגדות היא אופיינית ליל
 
מקפיצה את הפוסט על ההרצאה למי שלא ראה

העקרונות המותאמים לבוגרים יכולים בהחלט להתאים גם לילדים ונוער. גם בנושא למידה וגם בוויסות חושי ורגשי.
בהצלחה
 
תודה מאוד מעניין

עמיר באמת מייצג את אנשי המקצוע מדור חדש שקשובים ומקשיבים לאוטיסטים.
אני רק לא מסכים לגבי המלצתו לשירות. זה מאוד תלוי במועמד. אני מכיר מועמד למשל שעבר את המיון לצוללות... הוא בטח לא היה מצליח בכך בתור מתנדב... למרות שלא בטוח שיעבור את הגיבוש...
 

ענתנוי

New member
שתי שגיאות עקרוניות

1. הבעיה של האוטיסטים היא איזון עצבי ולא ויסות רגשי או חושי. ההתפרצויות נובעות מקונפליקטים של משמעות ולא מעומס יתר.

2."ללמד מהם מעגלי הקירבה של אנשים סביב ולמקם אותם נכון על המעגלים הנכונים של הקירבה להכיר שהעולם בנוי מקליפות וזהו מודל מעגלי הקרבה" - זהו תיאור מדויק של העולם הנוירוטיפיקלי והסיבה העיקרית שאוטיסטים לא מצליחים להשתלב בו. ללמד אוטיסטים שזו המציאות האפשרית היחידה זה לשכנע אותם שאין להם מקום בחברה ואין להם זכות קיום כבני אדם שונים מבחנה חברתית. איך זה אמור לעזור להם בחיים?....
 

arana1

New member
בדיוק

מי שלא מבין שכל מה שמופלא ומקדם ומדהים בזהות האוטיסטית זה גם היכולת לחצות ולראות מעבר למעגלי הקירבה המקובלים והנהוגים מסורתית לא מבין באוטיזם כלום
והוא מזיק ומסוכן לקיומם ומכשיל את התפתחותם

האוטיסטים רואים דרך הקליפות את הישר
זה בדיוק מה שמדהים בהם
ולכן גם מאפשר להם לחבר את הקרוב והרחוק בצורה לא שגורה ויצירתית(שלכן נתפשת על ידי הנקניקים כאסוציאטיבית וחסרת משמעות)
וזו בדיוק הצורה שהעולם מתפתח אליה(וכי מה זה הרשת שעליה מתקיים עכשיו הדיון הזה אם לא שבירה וחצייה של מעגלי קירבה מסורתיים ?)

אוףףף,מתי כבר נזקה פעם אחד לנקודת ראות "מקצועית" שלא תהיה שגוייה ומכשילה לחלוטין ? כמה אפשר לסבול את השטויות האלה,הרי מדובר בחיי אדם,וחיי אדם טובים ויפים מאוד
וכמו שענת כתבה
זה לא רק שטויות
אלא בדיוק המבט הכי הופך ומהפך קרביים אוטיסטיות

המבט שנחשב למרפא הוא בדיוק הסיבה לתופעות של אבדן איזון והתפרצויות ודחיקת האוטיסטים לקונפליקטים ופרדוקסים שעצם קיומם הטבעי פותר בצורה הכי יצירתית ונפלאה בעולם
 
רעיון מעגלי הקרבה גורם לי להקיא

הוא מאוד מוטה-תרבות ומבוסס על השקפות מיושנות שמדגישות קרבת אינטרסים וקרבה גיאוגרפית על פני כל דבר אחר.
אני למשל מרגיש שידידים שלי מהאינטרנט קרובים אליי הרבה יותר מרוב האנשים סביבי.
זה רעיון מאוד היררכי שלא מאפשר סוגים שונים ורבים של קרבה.
 

arana1

New member
אני ממש מקיא פיזית מזה

אני הפסקתי ללכת לפסיכולוגים ומאמנים מסוג זה בדיוק בגלל כשהייתי יוצא מפגישה איתם הייתי מקיא בלי הפסקה
לא מטפורית
ממש
אחרי כל פגישה כזאת הייתי חווה ימים של סחרחורת ובחילה
ילדים
ראו הוזהרתם
 
הקאה היא הדרך של הגוף להתנגד לקבל שינוי

שלום לך אראנה היקר,
מאחלת לך שתוכל להתגבר על ההקאה שלך, לגמרי לא מטפורית.
חבל שאדם מתנהל מתוך התנגדויות ופחדים, כי אלה לא יאפשרו לו להתקדם.
כולנו מתקדמים ככל שאנחנו מאמינים ביכולותינו להשתנות ולהתגמש ולא מאפשרים לפחדים, להתנגדויות שלנו, להשפיע עלינו להיתקע ולהתקבע ולהישאר ב"ישן" שלנו.
אך תהליך זה דורש נכונות. רצון להתנסות. רצון להיות בעשייה.

חבל שפחדים והתנגדויות שלך, יגרמו לך להיות "המבשר" לדור הבא, להתקבע, לא להאמין בעצמם ולא לבטוח ביכולותיהם.
חבל !! עצוב !!

ולמעשה אינני מכירה את שיטות העבודה של עמיר ברדה, אך אני תמיד , גם בשנות ניהולי כאן, דגלתי במתן ידע, כי ידע הוא מקור לעוצמה ולבחירה נכונה לחיינו. כל אחד לעצמו.
גם אני לא לקחתי כמובן מאליו, כל גישה של קואוצ'ר או מאמן אישי שפגשתי, אולם למדתי מהם לא מעט, כמו גם מהמורים שלי.

מאחלת לך לקחת מהאנשים בעולם הזה את כל מה שייתן לך ביטחון, כוח ושלווה ושמחה בחייך. לבחור מה שעשה ויעשה לך טוב
ולא לחשוש להשתנות לטובה עבורך. לאהבה ואושר שלך.

אלמו החמוד והיקר, אני מכירה אותך מעט מהפייסבוק ויכולה להבין שאנשים במעגל זה קרובים אליך יותר מאחרים, כי חלקם דומים לך במאפיינים והם "קבוצת השווים" שלך.
מאד ייתכן שביניהם נמצאים חבריך הטובים ונוח לך להתפתח איתם ולדבר איתם מאותה נקודת מוצא.
מאידך, האינטרנט, כמו העולם, איננו תמיד מה שאתה רואה, אלא הרבה פעמים, הוא מה שהם רוצים שתראה.
האינטרנט כולל גם פדופילים, סוטים, פושעים ואחרים וכמו בעולם האמיתי, צריך לדת איך להישמר מהם.
עיקרון מעגלי הקירבה מאפשר לאנשים לדעת מה אומרים למי ומתי זה מתאים. אך כמו כל מודל ועיקרון, יש גם בו יוצאים מהכלל.
ברגע שאנחנו מכירים את הכלל ויודעים ומכירים גם את היוצאים מהכלל, אז קל לנו יותר להתנהל בעולם הזה. וחוסך לנו הרבה פעמים אי נעימויות או "פדיחות" מול אנשים.
מאחלת לך שתמיד תמצא קירבה נכונה מול האנשים הנכונים ותדע לדעת מה ואיך אומרים לכל אחד, בצורה שמכבדת אותך ואותו.

חג שמח, תלמה קינן (התגרשתי
אני כבר לא פינץ...)
 

arana1

New member
זהו,שאני בוחר

ובוחר להשתנות איך שנכון לי ואיך שמתאים לי ולא דרך איך שאחרים רואים ודורשים שינוי
ויש לי מספיק נסיון בחיים שמראה שהבחירות שלי הן מדוייקות ונכונות יותר
ומבטאות התמודדות הרבה יותר אמיצה והרבה יותר גמישה ממה שהחברה הנורמטיבית מזהה כשינוי

אני לא מפחד ממה שאנשים נורמטיבים מפחדים,בכלל,בחיים שלי יש הרבה פחות פחדים והתנגדויות ממה שיש בחיים הנורמטיבים,אפילו הרבה פחות,אני לא מתנגד לאנשים וגם לא כופה עליהם פתרונות,לעומת זה עלי תמיד מנסים לכפות כאלה,כעצם הנתון הזה בלבד מספיק לי לחוש שאני בוחר בתבנית שינוי שהיא יותר אנושית,יותר עמוקה,ויותר מהותית ומוסרית ממה שנחשב למקדם ומתקדם בעיני אנשי בריאות הנפש והפסיכולוגים שפגשתי או אלה שאני קורא אותם או עליהם

יש ידע טוב ויש ידע רע
אני מאמין ביכולתי לנסות להבחין בין השניים
 

arana1

New member
ומה שהכי נורא

זה שהתפישה הזאת גם הכי מונעת קירבה אמיתית ואינטימיות מהותית עם מי שקרוב לך באמת
אוטיסטים יודעים מה שאנשים נורמטיבים ילמדו עם הזמן
שבשביל לאהוב ולהרגיש את מי שקרוב לך צריך לאהוב את מי שרחוק ממך

חלק גדול מהבלבול והכאב האוטיסטי נובע מכך שרגישותם וראייתם החכמה מזהה שגם ולפעמים אפילו ביחוד דווקא הקרוב והמשפחתי יכול להיות יותר זר ועויין ממי שחי מעבר לגבול
מכאן גם השאיפה המוכרת שלהם לשיוויניות ולצדק ולהדדיות
ואם יש לך קרוב משפחה שגם הוא לא מפריד את מעגלי ההזדהות בצורה כל כך אינפנטילית(אגב,תיאור מעגלי ההזדהות כאן מתאימים לתינוקות,זו גם הסיבה שאוקסיטוצין ,המצוי בחלב אם, "מרפא" אוטיזם) אז אתה יכול לאהוב אותו ואיתו באמת
בעצם הגישה כאן כופה התנהלות של תינוקות על אנשים ששואפים להתפתח ולהתבגר באמת
וזו גם הסיבה שא"ס מסומנים כלוקים בפיגור התפתחותי
כי בניגוד ל"מבוגרים" שסובבים אותם הם לא רוצים ולא יכולים ולא בנויים לחיות ולהסתפק בקיום כתינוקות מפונקים ואגוצנטרים כל החיים
אוטיסטים מסומנים כבעלי קשיים התפתחותיים בדיוק בגלל שבניגוד לסביבתם הם באמת מנסים להתפתח
 
אבל אתה בעצמך עושה

את זה. אנשים מהאינטרנט לעתים יותר קרובים אליך מאשר אנשים שאתה חי אתם.

כלומר, שאתה יודע לדרג אותם בעצמך, ואתה לא זקוק לתכנית הזו.

אני חושבת שאחריך שלומדים, גם נ"ט דרך אגב, צריכים לעתים ללמוד ולעתי החיים מלמדים אותנו, על מי לסמוך ועל מי לא.
אתה יכול להפקיר סודות שלך בידי אדם ש"על הנייר" הוא קרוב לך, ולהתאכזב, ולהפך.

איך אפשר לדעת על מי לסמוך ועל מי לא? איך נמדדת חברוּת? איך יודעים מי חבר ומי לא?
 

arana1

New member
אלא שהוא שובר את מעגלי הקירבה המקובלים

כמו הרבה אוטיסטים שדווקא הקונצנטריות המסורתית היא שהכי משבשת להם את האינטגרציה הפנימית הוא מוצא משען דווקא ברחוקים בעוד שהקרובים משבשים עליו את דעתו
ולכן תכניות והסברים כמו שמוצעים כאן על ידי המומחה רק ירעו את מצבו וימנעו את התפתחותו
שאז הוא ישאר ,כמו כל המאמינים השוטים,נתון כל חייו בתלות שתשבש עליו את דעתו מצד אנשים שיתיימרו לספק לו תשובות לכל פרט וסיטואציה בחיים
משל הוא היה מפגר
אנשים שיתערבו בצורה שאין גסה ממנה בדברים הכי אינטימיים ועדינים בקיומו
כמו מבטו וצרכי השיתוף וההתנהלות שהולמים את זהותו
וכמה שישבשו אותו יותר ככה תלותו במשבשים תגבר
מבחינתם זה עסק מצויין
מבחינתו ומבחינת רוב האוטיסטים זה מעגל שאין קטלני ממנו
אבל למי אכפת בכלל
 

TikvaBonneh

New member
תודה רבה תלמה

הרצאה מעניינת ומאלפת.
אנחנו עכשיו בהתלבטויות לגבי שירות לאומי.
גיל 18 אוטוטו מגיע, אבל בבית הספר לא בטוחים שהוא כבר בשל.
 

dina199

New member
אפשר להתנדב עד גיל 21


בגיל 18 הבן שלי לא היה בשל לגיוס.
שנה-שנתיים עושות שינוי עצום.
 

arana1

New member
מה שמוצג כאן זה בדיוק ההפך מהקשבה

הקשבה אמיתית,מקצועית,תבטא הבנה לסיבה שמביאה א"ס לחצות מעגלי קירבה בצורה לא מקובלת על הכלל
כשאתה מקשיב באמת לבן אדם אתה מבין את מניעיו
את הפנימיות שלו
את החוקים שמניעים אותו

מה שמוצג כאן זה התעלמות מוחלטת,אטימות הרמטית למשמעות קיומו של הא"ס
והתוצאה ?
היא האבסורד שמוצג כאן בגילום הכי זוועתי וטיפשי שלו
זה שנובע מהחירשות שכופה מחנק ממאיר על האוטיסטים כשהיא דוחסת אותם שוב ושוב ושוב בדיוק לסביבות ולנסיבות ולהתנהלוית שהכי רעילות לקיומם
ולכן היא מתבטאת כהתייחסות לאוטיסט כאל גוש בשר חסר תודעה
שצריך לללמד אותו משל היה איזה שהוא סוג של בובת עץ,פינוקיו,שמקנים לו מבחוץ את הפעולות הכי יחודיות והכי אישיות והכי פרטיות על כל הפרטים הכי קטנים שלהם
אפילו עד לרמת מבע העיניים
אתם השתגעתם לחלוטין
לוקחים את האנשים הכי פרטיים
הכי יחודיים
ומלמדים אותם בפרטי פרטים הכי זעירים את כל ההתנהלויות שמייחדות אותנו אחד מהשני
כופים עליהם את הדברים הכי אישיים ויחודיים מבחוץ
כרשימה אין סופית של הוראות שאמורות להכין אותם מראש לכל התרחשות בחיים
אלא שבחיים יש אין סוף התרחשויות
ודווקא א"ס מצויידים נפלא להתמודד עם האין סופיות הזאת
אלא שלא רק שאף אחד לא מקשיב להם באמת אלא שכל הזמן עושים מאמצים בלתי נלאים לא להקשיב להם
לבטל בדיוק את מה שמהותי להם

הרי אפילו המומחה הכי אטום מסוגל לזהות שאספים הם מאוד מאוד אינטלגנטים
הרבה פעמים אפילו הרבה מעל הממוצע
אז במקום להכין רשימה אין סופית שתאלף אותם להתמודד עם כל הדרישות של הסביבה
דרישות שנוגדות לחלוטין את מה שהכי חיוני למהותם,(כמו סמול טוק למשל,מה אמר שאנשים חייבים לנהל סמול טוק ?למה אתה חייבים לכפות שטחיות וחוסר מקוריות וחוסר רגישות על כל מה שסביבכם,רוצים לדבר שטויות תדברו,למה אני מחוייב להשתתף בזה?למה הרגישות שלי והפליאה והאהבה שאני חש על עצם קיומו של האדם נחשבת לכשל התפתחותי ?)
דרישות שלא מאפשרות לא"ס לפתח יכולת תגובה דינמית ,מהותית,אמיתית,יצירתית,מתוך נפשו המקורית ,כשאת שתאפשר לו להתמודד דרך יופיו ויחודו עם אין סוף האירועים השונים שבהם הוא יתקל בחיים(מי שחושב שהוא מכיר את התוכנה שתאפשר לאדם להיות מוכן בצורה המיטבית לכל אירוע ומקרה ואדם שהוא יפגוש בחיים הוא מגלומן מסוכן)
הדרך היחידה לאפשר לא"ס באמת להיות מוכן לחיים עוברת דרך ההכרה של מהותו וזהותו
ולא דרך הסרתה והשתלת זהות בדוייה שתתאים יותר למה שמתאים לנ"ט שסובבים את חייו

ילדים לא יודעים את זה
הם רוצים להיות כמו כולם
להשתלב בלימודים ובצבא
בשביל זה הם ילדים
ובשביל זה יש מבוגרים
או לפחות אמורים להיות כאלה
שצריכם לעזור להם למצוא את דרכם
לגלות את עצמם
את שפתם
את יחודים

האינסטינקט האינפנטילי הוא קונפורמיות בכל מחיר
מבוגר,מחנך,פסיכולוג,מאמן,הורה...אמור לדעת טוב יותר
לצערנו כמו שמודגם כאן הוא יודע רע יותר
הרבה יותר רע
 
אני מבינה שאתה רואה אחרת את התוכנית שלו

היי אראנה,
אינני עסוקה כאן בויכוח או סינגור על הגישה של עמיר ברדה אלא הבאתי אותה כנקודת מבט.
אתה כמובן יכול לכעוס, להתנגד, או לחוש תרעומת על כך שבוגרים אחרים מקבלים כלים שלדעתך אינם זקוקים להם.
אך זו זכות של כל בוגר, או נער, ללמוד ולהחליט מה נוח לו.

מה שבטוח הוא שהעולם כן מתייחס לסמול טוק, כן קולט אנשים לעבודה גם ובעיקר על סמך האישיות שלהם ולא רק על סמך הידע שצברו.
לכן אספים רבים מתקשים למצוא עבודה מכבדת ומקום עבודה נעים עבורם.

אז כן, בגיל ההתבגרות מרבית הנוער רוצים להיות דומים זה לזה בבחירות שלהם. בבחירות הביגוד, נעליים, בילוי, צפייה בטלויזיה ועוד ועוד..
יש חשיבות גם לאפשר להם לחוש ביטחון במי שהם, ביכולות שלהם ולהכיר את הקשיים שלהם.

כדי לתמוך ולעזור, אדם צריך להכיר ביכולותיו ובמגבלותיו. ומשם להיות מוכן לעשות מה שנכון עבורו, ובטוח ומוצלח עבורו.
הוא צריך להיות במודעות לקשיים ולאתגרים שלו ולבחור להיות מאושר, בעולם. לעשות מה שנכון לו ולחוש אהוב, מקובל, מוערך על ידי מי שחשוב לו.
קבוצת שווים, היא נכס חשוב וייחודי שמאפשר תמיכה וגם אתה בפוסטים פה, מנסה לקבל אמפטיה ולא רק בסיסמאות. זה טבעי לחלוטין כי האדם הוא יצור חברתי, לא בודד.
הוא נועד לחיות בחברה. להכיר אותה ולא לפחוד או לכעוס על כל מי שחושב שונה ממנו.
לא לחוש מאויים כל כך כשאומרים דברים שקשים עבורו.
כי ככה זה דו שיח, כל אחד ואחת משתף מעצמו את מה שמתאים לו.

מאחלת לך שפע אהבה וקבלה ושמחה מקרוב ומרחוק.

חג שמח, תלמה קינן.
 

arana1

New member
העולם שלך הוא לא העולם שלי

ואני לא כועס על זה שאחרים מקבלים כלים שלדעתי אינם זקוקים להם אלא על כך שאינם מקבלים את הכלים שלהם הם הכי זקוקים
כלים המעוצבים מתוך הבנה מהותית לזהות השונה ולמהות יופיים
כלים המכבדים גם אותם ולא רק את צרכי הכלל
כי הכלל הוא לא העולם
הוא רק התנהלות של הרוב שגם היא משתנה ובלווא הכי אנשים שדבקעם רק בקונפורמיות להתנהלות הזאת הם גם אלה שלא זוכים לחיים מאושרים ומיוחדים ואמיצים ויצירתיים ואנושיים ומוסריים

מה אכפת לי אם ה"עולם" מתייחס לסמול טוק
אני גם חלק מהעולם הזה ואותי הוא לא מעניין
וזה לא אומר שום דבר רע על האישיות שלי
אולי אפילו ההפך
אולי תתפלאי אבל פגשתי גם לא מעט אנשים שמסוגלים לקלוט את זה ולהעסיק אותי ואפילו לשלם לי המון בדיוק בגלל שאני לא בקטע של סמול טוק

אני מאוד זקוק לאמפטיה
אמיתית
כזאת שנוגעת ורואה ומרגישה את מהותי ועוזרת לי לצמוח ולהתפתח כמו שנכון לי
תכנית ומבט וגישה שמתעלמת לחלוטין מקיומי כאוטיסט ונכנסת לי עמוק לתחתונים ומנסה לעצב לי מסיכה שתתאים לאיך שהרוב אוהב ורוצה לראות אנשים היא פסולה בעיני מכל ההיבטים האפשריים
זה לא סובלנות ולא תמיכה ולא כלים
זה בדיוק ההפך מזה

אני יודע שאני "מוגבל" בסמול טוק,אלא שלדעתי זו לא מגבלה,לדעתי דווקא מי שחייבים להתקשקש כאיזה שהוא טקס חיברות פולחני סובלים ממגבלה מאוד קשה,אז תסלחי לי שאיני רוצה להגביל את עצמי אלא לצמוח ולפרוח כאדם עצמאי עם אופי וזהות
לא כל מה שהחברה הנורמטיבית מגדירה כמוגבלות זה מוגבלות
לא כל מה שנחשב בשבילה כמדד להערכה הוא באמת כזה
אדם שלא יודע את זה לא ידע להתפתח כהלכה
והשליחות והחובה של הסביבה הבוגרת היא גם להסביר לילדים בדיוק את זה
לטובת כולנו

מאחל גם לך כל טוב וחג שמח (איזה כיף לי שאני לא צריך לחגוג את פסח)
 
אגב בDSM החדש

רגישות יתר באחד החושים או תת-רגישות נכנסה כאחד הקרטריונים האפשריים לאוטיזם
 

ענתנוי

New member
למה לא?

ככל שירחיבו את ההגדרה כך ירחיבו את שוק הפריירים שיחיו על תרופות מיותרות ומזיקות כל החיים.
זה משתלם מאד לפסיכיאטריה ולכל מי שקשור לתעשיית התרופות.....
 
למעלה