תקציר מתוך הרצאה על תפקוד גבוה והדרכת הורים
שלום רב,
בעיר מודיעין פועלת קבוצת הורים בשיתוף פעולה עם גורמי רווחה ומתנס ומערכת החינוך העירונית, כדי לאפשר מענה מתאים ונכון יותר עבור ילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי. הקבוצה, הנקראת אקדם, נפגשת באופן קבוע ומארגנת קייטנות לפסח ולקיץ, מפגשי הורים, מועדונית, מתנדבים וחונכים למשפחות ולמועדונית ולקייטנות וכיום יש נוער המתגייס לתחום ועוזר לנו הרבה. במסגרת הרצאות של אקדם, הוזמן עמיר ברדה, מאמן לבוגרים על הספקטרום בתפקוד גבוה, שעבד ועובד באופן פרטני וקבוצתי עם הרבה מאד בוגרים והעביר הרצאה מצויינת ואני מעבירה לכם את תוכנה עם כמה תוספות והבהרות שלי בגלל שאין פה מצגת וסיפורים כפי שהיתה בהרצאה.
מקווה שיעזור ושכל אחד ואחת יקח ממנה מה שמתאים ונכון לו/לה.
תקשורת חברתית התנהלות זמן וארגון למתבגרים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי לפי הרצאה של עמיר ברדה העובד עם בוגרים על הספקטרום התקשורתי
משולש הזהב בתחום מורכב מההורים והנער והצוות המטפל והקהילה התומכת ומחייב תקשורת מסודרת בין הגורמים השונים. חשוב לעבוד על מאפייני תקשורת שמאפשרת ויסות רגשי במיוחד, יכולת לשחרר טינה וכעסים ולאפשר סינגור עצמי במקרים של הצקות או התייחסות לא נעימה מהסביבה. להתייחס לויסות חושי ולהתנהלות היומיומית. לראות את חשיבה שלהם, להתייחס לסביבה ליכולת איפוק ושליטה לבדוק אם יש טעויות בבחירת האנשים שאליהם הם רוצים להתחבר כי הם מנסים להגיע אל האדם הכי מקובל בסביבה וזה לא מתאים. כשהוא מנסה, נכשל וצריך לתמוך בבחירות שלהם וללמד ארגון אסטרטגיה חשיבה ולתכנן עם מי מתאים ליצור קשר כדי ליצור חברים מתאימים. חשובה התמיכה במעברים בין מסגרות חינוכיות והכנה מספקת לשינוי. לראות ולבחור נכון ומציאת מסגרות מתאימות ובמעבר בין בית הספר למציאות שאחרי הלימודים. ללמד ביטחון ברשת האינטרנט ולדעת לא לתת שם טלפון ופרטים אישיים. לדעת מה הנכון ומה לא לעשות וחשוב לעבוד איתם על יצירת ושמירת כלים לאימון ולתקשורת חברתית. להכין ולתפור עבורם מסגרות מתאימות. קבלת החלטות לאיזה מקום להעביר ולהכין את המסגרת לקבלתו ולהכין אותו לשנת שירות או לצבא, כמתנדב או עם הפרופיל המתאים ולבדוק מה הוא הולך לעשות באיזה תחום ומה מתאים עבורו. חשוב לדעת ולהתארגן וכלמה שצריך שנה מראש מתחילת שנת הלימודים האחרונה ולהכין הערכות מסודרת עם כל דוחות הנדרשים לעיתים יש להם חווית כישלון וקטע חברתי לא פשוט
לעבוד איתם בגלל עבר רצוף כישלונות.
תקשורת בין אישית זוגיות יכולת לדבר עם האחר. מסגרת ניהול זמן
מסגרת זמן
ניהול אישי של סדר יום, יכולת יצירת סדרי עדיפויות, יכולת שיבוץ מטרות והתנהלות הגיונית ואחראית בניהול זמן. יכולת ליעל עבודה ולהתארגן
ויסות רגשי דורש הרבה עבודה והתנסות עם אנשים, יצירת קשר עם אנשים, מציאת תעסוקה או לימודי המשך , מציאת עבודה מטרה בחיים, יכולת לצאת ולעבוד וכן התמודדות עם רומנטיקה וזוגיות תוצאות של אינטראקציה חברתית. גם להם צרכים ורצונות למצוא חן ולמצוא חברות וחברים וחשוב לעזור להם ליצור קשר ולדעת איך להתחבר לעבוד ולבלות עם אחרים.
נחוצה עבודה על חשיבה אסטרטגית בנייה והבנת רשת חברתית פעילה תכנון תשתית לעצמאות. כי אין כבר את חברי הכיתה או המסגרת וחשוב לשעת ליצור קשר ולהבנות יכולת יצירת קשר וחברות. לאן ללכת כדי שאצור לי חברים ועם מי לדבר ואיך ליצור זוגיות מגורים תעסוקה ופנאי חינוך
החשיבות בהגשמת אוטונומיה של הבוגר, יכולת קבלת החלטות וביצוען, והשגת העצמאות ומטרות קונקרטיות
לגבי צבא או התנדבות הוא ממליץ על שירות לאומי או התנדבות כי יש יותר תפקידים מעניינים. על חשיבות לקיחת אחריות ותוכניות מתאימות. כדי להפחית חרדה מאיך להסתדר בחוץ במקומות זרים או באירועים משפחתיים יש לאפשר תקשורת מול בוגר ואוטונומיה שהוא יכול להיות עצמאי ומחליט בעצמו איך להתארגן. הורה ילד מכווןלעצמאות לעומת הורה עם בוגר שמרגיל אותו לתכנן ולדעת לעשות לבד ואז לאפשר בחירה והצלחה ואוטונומיה ביום יום. להתייחס לקשיים מיוחדים שלהם ולתת מענה כי הצרכים שלהם רגילים
לכוון ולהסתכל לאן הילד הולך ולראות התקדמות קטנה לכיוון וילהציב יעדים קונקרטיים ולראות עד כמה יש התקדמות גדולה כמו למשל להצליח לחגוג עם חברים ולהזמין אותם טלפונית ולחגוג איתם. משולש הזהב של הורים צוות מקצועי מלווה קהילה. חשוב לאפשר שיקום ולתת תמיכה להשגת אימון למעורבות קהילתית ומיומנות מדידה שנתית שמאפשר לראות התקדמות לא או כן ולראות שינוי ויש התקדמות עצמאות אוטונומי ומעורבות בקהילה שיהיה חוג מסגר מוגדרת ויכולת להיות מוכן עצמאי
ניצול מידע אינטרנט ניהולהתנהלות אישית סמארטפון מידע נתיבי ציבורית תכנון נסיעה ניהול רשימות תכנון זמן היום המידע בכל מקום. לתת להם דוגמאות איך להשתמש האפליקציה ליומן עם גוגל להכניס לו תוכניות ופתרונות להתמודד עם הבלתי צפוי מה לעשות כשהם אבדו לשים סיכה במפה של גוגל ולראות איפה הם. יומן פגישות וניהול זמן התנהלות עם יומן פגישות יכולת ניווט במקומות לא צפויים. התאמת והטמעת התנהלות עם יומן פגישות. עריכת רשימות לפעילויות ויעשו עלויות זמן
מיומנויות תקשורת עקרונות עבודה
שימוש במצלמה לשם צילום תיעוד ומשוב לתרגל פרזנטציה וסימולציות אמת במשחקי תפקידים. לתרגל מצד לצד איך לענות ולשאול לימוד תיאורטי חווייתי על עקרונות תקשורת שיאפשרו לשמור עניין. בדיוק כפי שקוראים ידיעה בעיתון, המטרה היא למשוך עניין וקודם לתת את מה שמעניין. לתת את הפואנטה. לא להכביר מילים ולהעמיס ולחפור אלא ליצור יכולת לספר מה שמעניין ולמקד. תוכנית לימוד מסודרת ומובנית יכולת יצירת תקשורת בין אישית
יציאה לתצפיות שטח ולראות איך מתפקדים בזירות חברתיות שונות ולנתח בזמן אמת של המתרחש. איך היה בכיתה ״חרא״ הוא ראשי תיבות של ׳חוויות רגשות אינפורמציה׳ לתת מקום לחוויות ולרגש.
ללמד לפתח שיחה עם יכולת העברת רגש. סוגאסטרטגיה חברתית עם זר רק מידע ועם חבר שם יש דגש על חוויה וקצת רגש. לדעת איך לדבר עם כל אחד ולתת מידע בהתאם למה שנכון. איך מפתחים שיחה. שואלים שאחות פתוחות. לספר חוויות עיקרון החוליה המקשרת ולקשר את הנושא למה שמישהו אחר אמר שהמעבר יהיה קשור למה שאמרו. במדור כלכלה יש כתבה שקשורה לנושא ואם אני רוצה נושא חדש לעשות חוליה מקשרת ולהוסיף נושאים. מילה מילה בהקשר
לראות סרט קצר ביוטיוב ולדובב ולראות אם זה רלוונטי ולהוציא רמזים בלתי מילוליים מתוך היוטיוב ולראות ולהבין ציניות סרקסטי כשיש פער בין מה שאני אומר ומראה. לעבוד על סינגור עצמי ולא לאפשר להם השפלות מול ילדים. להכין אותם לדבר על סמולטוק ולהכין לצופיו לנפוץ שיחות מסדרון פתיחה בפרייז אהלן מה המצב איך הולך. ואז אמירה מתאימה אקטואלית יופי של חולצה ואתה הולך לשיעור ולתת נוסחא והרבה סוגי מגוון של אמירות
חשיבה אסטרטגית
ללמד מהם מעגלי הקירבה של אנשים סביב ולמקם אותם נכון על המעגלים הנכונים של הקירבה להכיר שהעולם בנוי מקליפות וזהו מודל מעגלי הקרבה:
מעגל הראשון אני , אחריו המשפחה , אח״כ החברים טובים אחריו חברים , מכרים , זרים ואויבים. למקם את כל האנשים במעגלים הנכונים לתת להם את המודל ולשאולמה מתאים להגיד לכל אחד. להבהיר מה מתאים לחבר קרוב, כמו רגשות וחוויות מי מסביב מוכר ומי זר ולא לדבר עם ילדים או מבוגרים זרים. להבדיל בסיטואציה כמו בקשת עזרה אך לדעת מה לספר למי, ולהבדיל בין המעגלים. בקירבה יש יותר נכונות לשיתוף סודות ומה מותר ואפשר להגיד. אפשר להשתמש בקודים של הצבא ולסווג את המידע האישי בהתאם סודי ,סודי ביותר, שמור , מסווג
מה מותר להגיד. סודות כמוסים למי אפשר להגיד ומהם סודות אישיים.
להעריך ולעשות בקרה עצמית על היכולות שלי מה מתאים איך אני עושה לי תחנות ביקורת ותראה מה נכון לך. יכולת פיתוח תחנות הביקורת מתאימה כדי שיראה שהוא עובד נכון ״לפי הכללים״. להכיר את הכללים ומה יוצא מן הכלל ולתת את שתי האפשרויות כדי שלא יתקבע רק על הכללים אלא ידע גם מתי מותר ואפשרי לצאת מן הכלל.
איך לאפשר בקרה. לדוגמא ניווט : איך אני זוכר דרך לפי סימני דרך בולטים. כשאתה רואה את השלט אתה מוודא שאתה במקום הנכון וכאן החשיבות לתרגל קשר עיין עם האחרים כדי לבדוק שאני עושה נכון. ליצור קשר עיין כדי לראות מה קורה. יכולת יצירת קשר עיין ולתרגל אפשר לתרגל דיבורים דרך העיניים ולספר סיפור דרך העיניים בלי מילים רק עם שפת גוף ולבדוק מה הסיפור ולנסות מה החשיבות שלו. אומרים שלא נוח. ליצור קשר עיין אך אם מתרגלים זה אפשרי בהחלט וחשוב כדי להשתמש בקשר העיין ולראות מה קורה איתי וסביבי ואיך מגיבים לדבריי ולדייק את עצמי. כמו למשל כשאני נסחף עם המלל ומולי בכלל לא מעניין מה אני אומר. אז לדעת לבדוק את עצמי. כשיש אובססיה בגלל חרדה ולראות את היכולת לשחרר את האובססיביות. לתמוך בנושאי חרדה.
ליצור מעגלי קרבה ויכולת לדבר שיחה מותאמת לכל גיל. לפי הקרבה עם האדם.
טכניקות לפיתוח חשיבה אסטרטגית מודל פתרון בעיות תכנון בחירה ביצוע. פירוק משימות לשלבים ברי ביצוע. יכולת לקיחת אחריות. לארגן את מה שצריך בזמן הנכון.
הקניית כלים להערכה ובקרה עצמית של התהליך.
הבנת הרשת החברתית על פי מעגלי קירבה. לראות מתי ההתנגדות היא אופיינית ליל
שלום רב,
בעיר מודיעין פועלת קבוצת הורים בשיתוף פעולה עם גורמי רווחה ומתנס ומערכת החינוך העירונית, כדי לאפשר מענה מתאים ונכון יותר עבור ילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי. הקבוצה, הנקראת אקדם, נפגשת באופן קבוע ומארגנת קייטנות לפסח ולקיץ, מפגשי הורים, מועדונית, מתנדבים וחונכים למשפחות ולמועדונית ולקייטנות וכיום יש נוער המתגייס לתחום ועוזר לנו הרבה. במסגרת הרצאות של אקדם, הוזמן עמיר ברדה, מאמן לבוגרים על הספקטרום בתפקוד גבוה, שעבד ועובד באופן פרטני וקבוצתי עם הרבה מאד בוגרים והעביר הרצאה מצויינת ואני מעבירה לכם את תוכנה עם כמה תוספות והבהרות שלי בגלל שאין פה מצגת וסיפורים כפי שהיתה בהרצאה.
מקווה שיעזור ושכל אחד ואחת יקח ממנה מה שמתאים ונכון לו/לה.
תקשורת חברתית התנהלות זמן וארגון למתבגרים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי לפי הרצאה של עמיר ברדה העובד עם בוגרים על הספקטרום התקשורתי
משולש הזהב בתחום מורכב מההורים והנער והצוות המטפל והקהילה התומכת ומחייב תקשורת מסודרת בין הגורמים השונים. חשוב לעבוד על מאפייני תקשורת שמאפשרת ויסות רגשי במיוחד, יכולת לשחרר טינה וכעסים ולאפשר סינגור עצמי במקרים של הצקות או התייחסות לא נעימה מהסביבה. להתייחס לויסות חושי ולהתנהלות היומיומית. לראות את חשיבה שלהם, להתייחס לסביבה ליכולת איפוק ושליטה לבדוק אם יש טעויות בבחירת האנשים שאליהם הם רוצים להתחבר כי הם מנסים להגיע אל האדם הכי מקובל בסביבה וזה לא מתאים. כשהוא מנסה, נכשל וצריך לתמוך בבחירות שלהם וללמד ארגון אסטרטגיה חשיבה ולתכנן עם מי מתאים ליצור קשר כדי ליצור חברים מתאימים. חשובה התמיכה במעברים בין מסגרות חינוכיות והכנה מספקת לשינוי. לראות ולבחור נכון ומציאת מסגרות מתאימות ובמעבר בין בית הספר למציאות שאחרי הלימודים. ללמד ביטחון ברשת האינטרנט ולדעת לא לתת שם טלפון ופרטים אישיים. לדעת מה הנכון ומה לא לעשות וחשוב לעבוד איתם על יצירת ושמירת כלים לאימון ולתקשורת חברתית. להכין ולתפור עבורם מסגרות מתאימות. קבלת החלטות לאיזה מקום להעביר ולהכין את המסגרת לקבלתו ולהכין אותו לשנת שירות או לצבא, כמתנדב או עם הפרופיל המתאים ולבדוק מה הוא הולך לעשות באיזה תחום ומה מתאים עבורו. חשוב לדעת ולהתארגן וכלמה שצריך שנה מראש מתחילת שנת הלימודים האחרונה ולהכין הערכות מסודרת עם כל דוחות הנדרשים לעיתים יש להם חווית כישלון וקטע חברתי לא פשוט
לעבוד איתם בגלל עבר רצוף כישלונות.
תקשורת בין אישית זוגיות יכולת לדבר עם האחר. מסגרת ניהול זמן
מסגרת זמן
ניהול אישי של סדר יום, יכולת יצירת סדרי עדיפויות, יכולת שיבוץ מטרות והתנהלות הגיונית ואחראית בניהול זמן. יכולת ליעל עבודה ולהתארגן
ויסות רגשי דורש הרבה עבודה והתנסות עם אנשים, יצירת קשר עם אנשים, מציאת תעסוקה או לימודי המשך , מציאת עבודה מטרה בחיים, יכולת לצאת ולעבוד וכן התמודדות עם רומנטיקה וזוגיות תוצאות של אינטראקציה חברתית. גם להם צרכים ורצונות למצוא חן ולמצוא חברות וחברים וחשוב לעזור להם ליצור קשר ולדעת איך להתחבר לעבוד ולבלות עם אחרים.
נחוצה עבודה על חשיבה אסטרטגית בנייה והבנת רשת חברתית פעילה תכנון תשתית לעצמאות. כי אין כבר את חברי הכיתה או המסגרת וחשוב לשעת ליצור קשר ולהבנות יכולת יצירת קשר וחברות. לאן ללכת כדי שאצור לי חברים ועם מי לדבר ואיך ליצור זוגיות מגורים תעסוקה ופנאי חינוך
החשיבות בהגשמת אוטונומיה של הבוגר, יכולת קבלת החלטות וביצוען, והשגת העצמאות ומטרות קונקרטיות
לגבי צבא או התנדבות הוא ממליץ על שירות לאומי או התנדבות כי יש יותר תפקידים מעניינים. על חשיבות לקיחת אחריות ותוכניות מתאימות. כדי להפחית חרדה מאיך להסתדר בחוץ במקומות זרים או באירועים משפחתיים יש לאפשר תקשורת מול בוגר ואוטונומיה שהוא יכול להיות עצמאי ומחליט בעצמו איך להתארגן. הורה ילד מכווןלעצמאות לעומת הורה עם בוגר שמרגיל אותו לתכנן ולדעת לעשות לבד ואז לאפשר בחירה והצלחה ואוטונומיה ביום יום. להתייחס לקשיים מיוחדים שלהם ולתת מענה כי הצרכים שלהם רגילים
לכוון ולהסתכל לאן הילד הולך ולראות התקדמות קטנה לכיוון וילהציב יעדים קונקרטיים ולראות עד כמה יש התקדמות גדולה כמו למשל להצליח לחגוג עם חברים ולהזמין אותם טלפונית ולחגוג איתם. משולש הזהב של הורים צוות מקצועי מלווה קהילה. חשוב לאפשר שיקום ולתת תמיכה להשגת אימון למעורבות קהילתית ומיומנות מדידה שנתית שמאפשר לראות התקדמות לא או כן ולראות שינוי ויש התקדמות עצמאות אוטונומי ומעורבות בקהילה שיהיה חוג מסגר מוגדרת ויכולת להיות מוכן עצמאי
ניצול מידע אינטרנט ניהולהתנהלות אישית סמארטפון מידע נתיבי ציבורית תכנון נסיעה ניהול רשימות תכנון זמן היום המידע בכל מקום. לתת להם דוגמאות איך להשתמש האפליקציה ליומן עם גוגל להכניס לו תוכניות ופתרונות להתמודד עם הבלתי צפוי מה לעשות כשהם אבדו לשים סיכה במפה של גוגל ולראות איפה הם. יומן פגישות וניהול זמן התנהלות עם יומן פגישות יכולת ניווט במקומות לא צפויים. התאמת והטמעת התנהלות עם יומן פגישות. עריכת רשימות לפעילויות ויעשו עלויות זמן
מיומנויות תקשורת עקרונות עבודה
שימוש במצלמה לשם צילום תיעוד ומשוב לתרגל פרזנטציה וסימולציות אמת במשחקי תפקידים. לתרגל מצד לצד איך לענות ולשאול לימוד תיאורטי חווייתי על עקרונות תקשורת שיאפשרו לשמור עניין. בדיוק כפי שקוראים ידיעה בעיתון, המטרה היא למשוך עניין וקודם לתת את מה שמעניין. לתת את הפואנטה. לא להכביר מילים ולהעמיס ולחפור אלא ליצור יכולת לספר מה שמעניין ולמקד. תוכנית לימוד מסודרת ומובנית יכולת יצירת תקשורת בין אישית
יציאה לתצפיות שטח ולראות איך מתפקדים בזירות חברתיות שונות ולנתח בזמן אמת של המתרחש. איך היה בכיתה ״חרא״ הוא ראשי תיבות של ׳חוויות רגשות אינפורמציה׳ לתת מקום לחוויות ולרגש.
ללמד לפתח שיחה עם יכולת העברת רגש. סוגאסטרטגיה חברתית עם זר רק מידע ועם חבר שם יש דגש על חוויה וקצת רגש. לדעת איך לדבר עם כל אחד ולתת מידע בהתאם למה שנכון. איך מפתחים שיחה. שואלים שאחות פתוחות. לספר חוויות עיקרון החוליה המקשרת ולקשר את הנושא למה שמישהו אחר אמר שהמעבר יהיה קשור למה שאמרו. במדור כלכלה יש כתבה שקשורה לנושא ואם אני רוצה נושא חדש לעשות חוליה מקשרת ולהוסיף נושאים. מילה מילה בהקשר
לראות סרט קצר ביוטיוב ולדובב ולראות אם זה רלוונטי ולהוציא רמזים בלתי מילוליים מתוך היוטיוב ולראות ולהבין ציניות סרקסטי כשיש פער בין מה שאני אומר ומראה. לעבוד על סינגור עצמי ולא לאפשר להם השפלות מול ילדים. להכין אותם לדבר על סמולטוק ולהכין לצופיו לנפוץ שיחות מסדרון פתיחה בפרייז אהלן מה המצב איך הולך. ואז אמירה מתאימה אקטואלית יופי של חולצה ואתה הולך לשיעור ולתת נוסחא והרבה סוגי מגוון של אמירות
חשיבה אסטרטגית
ללמד מהם מעגלי הקירבה של אנשים סביב ולמקם אותם נכון על המעגלים הנכונים של הקירבה להכיר שהעולם בנוי מקליפות וזהו מודל מעגלי הקרבה:
מעגל הראשון אני , אחריו המשפחה , אח״כ החברים טובים אחריו חברים , מכרים , זרים ואויבים. למקם את כל האנשים במעגלים הנכונים לתת להם את המודל ולשאולמה מתאים להגיד לכל אחד. להבהיר מה מתאים לחבר קרוב, כמו רגשות וחוויות מי מסביב מוכר ומי זר ולא לדבר עם ילדים או מבוגרים זרים. להבדיל בסיטואציה כמו בקשת עזרה אך לדעת מה לספר למי, ולהבדיל בין המעגלים. בקירבה יש יותר נכונות לשיתוף סודות ומה מותר ואפשר להגיד. אפשר להשתמש בקודים של הצבא ולסווג את המידע האישי בהתאם סודי ,סודי ביותר, שמור , מסווג
מה מותר להגיד. סודות כמוסים למי אפשר להגיד ומהם סודות אישיים.
להעריך ולעשות בקרה עצמית על היכולות שלי מה מתאים איך אני עושה לי תחנות ביקורת ותראה מה נכון לך. יכולת פיתוח תחנות הביקורת מתאימה כדי שיראה שהוא עובד נכון ״לפי הכללים״. להכיר את הכללים ומה יוצא מן הכלל ולתת את שתי האפשרויות כדי שלא יתקבע רק על הכללים אלא ידע גם מתי מותר ואפשרי לצאת מן הכלל.
איך לאפשר בקרה. לדוגמא ניווט : איך אני זוכר דרך לפי סימני דרך בולטים. כשאתה רואה את השלט אתה מוודא שאתה במקום הנכון וכאן החשיבות לתרגל קשר עיין עם האחרים כדי לבדוק שאני עושה נכון. ליצור קשר עיין כדי לראות מה קורה. יכולת יצירת קשר עיין ולתרגל אפשר לתרגל דיבורים דרך העיניים ולספר סיפור דרך העיניים בלי מילים רק עם שפת גוף ולבדוק מה הסיפור ולנסות מה החשיבות שלו. אומרים שלא נוח. ליצור קשר עיין אך אם מתרגלים זה אפשרי בהחלט וחשוב כדי להשתמש בקשר העיין ולראות מה קורה איתי וסביבי ואיך מגיבים לדבריי ולדייק את עצמי. כמו למשל כשאני נסחף עם המלל ומולי בכלל לא מעניין מה אני אומר. אז לדעת לבדוק את עצמי. כשיש אובססיה בגלל חרדה ולראות את היכולת לשחרר את האובססיביות. לתמוך בנושאי חרדה.
ליצור מעגלי קרבה ויכולת לדבר שיחה מותאמת לכל גיל. לפי הקרבה עם האדם.
טכניקות לפיתוח חשיבה אסטרטגית מודל פתרון בעיות תכנון בחירה ביצוע. פירוק משימות לשלבים ברי ביצוע. יכולת לקיחת אחריות. לארגן את מה שצריך בזמן הנכון.
הקניית כלים להערכה ובקרה עצמית של התהליך.
הבנת הרשת החברתית על פי מעגלי קירבה. לראות מתי ההתנגדות היא אופיינית ליל