תמונה נוסטלגית נדירה באדיבות שי רג'ואן

מצב
הנושא נעול.
מבירור שערכתי מדובר בקרון קיצון אסלינגן סטטי שאינו נוסע

תמונה נוסטלגית נדירה באדיבות שי רג'ואן
שי רג'ואן, מנהל הבלוג האישי והמומלץ בפייסבוק, White city -Tel Aviv, העלה את התמונה הנדירה המצורפת כאן. התמונה משנת 1968. למרות שכבר הספקתי ללקט מעט מידע על הקרון המיוחד הזה, אשאיר את המלאכה ליודעי הדבר משכבר הימים. אסתפק רק בהבעת געגוע למשהו שבעיניי הנו חלק מחוויית נסיעה חיונית וחיננית ברכבת וכה חסר בארץ.
תודה גדולה לשי רג'ואן על האישור לעשות שימוש בתמונה.
מבירור שערכתי מדובר בקרון קיצון אסלינגן סטטי שאינו נוסע
ואשר עמד במשך מספר שנים כמזנון נייח בתחנת הרכבת חיפה מזרח. זה אחד מהקרונות של התאונה ביום 26.12.1963. אברר מיהו בדיוק. קרון זה לא נסע ולא יכול היה לנסוע עקב הכסאות שאינם מחוברים לכלום.
 

בועז ל

New member
תודה רבה, דוק', לך ולחן על המידע המשלים.

מבירור שערכתי מדובר בקרון קיצון אסלינגן סטטי שאינו נוסע
ואשר עמד במשך מספר שנים כמזנון נייח בתחנת הרכבת חיפה מזרח. זה אחד מהקרונות של התאונה ביום 26.12.1963. אברר מיהו בדיוק. קרון זה לא נסע ולא יכול היה לנסוע עקב הכסאות שאינם מחוברים לכלום.
תודה רבה, דוק', לך ולחן על המידע המשלים.
האם ניתן לשער שהתקיים בר"י קרון יחיד בתצורה הזאת?
 
חיובי ! כל יתר קרונות ההסעדה היו בעלי כסאות מחוברים לרצפת

תודה רבה, דוק', לך ולחן על המידע המשלים.
האם ניתן לשער שהתקיים בר"י קרון יחיד בתצורה הזאת?
חיובי ! כל יתר קרונות ההסעדה היו בעלי כסאות מחוברים לרצפת
הקרון. הסיבה שכאן הכסאות לא מחוברים היא שהקרון נייח ואינו בתנועה אף פעם. הוא נוצל למטרת מזנון לאחר התאונה בבית יהושע. כך לא היה צורך לגורטו. מדובר בקרון מנוע מס' 8. קרון זה היה מעורב בתאונה בבית יהושע והיה הקרון האחרון ברכבת.
 
זכור לי גם שאילן פלקוב, ז"ל, סיפר בזמנו שהקרון שימש מזנון

מבירור שערכתי מדובר בקרון קיצון אסלינגן סטטי שאינו נוסע
ואשר עמד במשך מספר שנים כמזנון נייח בתחנת הרכבת חיפה מזרח. זה אחד מהקרונות של התאונה ביום 26.12.1963. אברר מיהו בדיוק. קרון זה לא נסע ולא יכול היה לנסוע עקב הכסאות שאינם מחוברים לכלום.
זכור לי גם שאילן פלקוב, ז"ל, סיפר בזמנו שהקרון שימש מזנון
לעובדי הרכבת בעיקר בחיפה מזרח אך לא נסע כאמור עקב כך שנפגע באותה תאונה. היו קרונות מסעדה נוספים של אסלינגן אך בהם הכסאות היו מחוברים והם נסעו במסגרת רכבת נוסעים בינעירונית.
 

alantan

New member
תודה, באמת סקרן אותי האם אלה באמת היו הכסאות ששימשו לקרונות

מבירור שערכתי מדובר בקרון קיצון אסלינגן סטטי שאינו נוסע
ואשר עמד במשך מספר שנים כמזנון נייח בתחנת הרכבת חיפה מזרח. זה אחד מהקרונות של התאונה ביום 26.12.1963. אברר מיהו בדיוק. קרון זה לא נסע ולא יכול היה לנסוע עקב הכסאות שאינם מחוברים לכלום.
תודה, באמת סקרן אותי האם אלה באמת היו הכסאות ששימשו לקרונות
המזנון, כי זה נראה לי מאוד מוזר לשים כסאות שאינם הרבה יותר מכסאות בית ספר בתוך קרון נייד. ההסבר שלך הגיוני.
 
להלן רשימת 5 קרונות המסעדה של אסלינגן:

תודה, באמת סקרן אותי האם אלה באמת היו הכסאות ששימשו לקרונות
המזנון, כי זה נראה לי מאוד מוזר לשים כסאות שאינם הרבה יותר מכסאות בית ספר בתוך קרון נייד. ההסבר שלך הגיוני.
להלן רשימת 5 קרונות המסעדה של אסלינגן:
כולם לשעבר קרונות מנוע:
קרון מנוע מס' 5, 7, 8, 9, 11 - בסה"כ 5 קרונות מנוע לשעבר שהוסבו לאחר הוצאת המנוע מבית המנוע לקרונות הסעדה. קרון מס' 8 הוא הקרון המופיע בתצלום למעלה. מעבר לכך, לא היו עוד קרונות מסעדה מתוצרת אסלינגן.
 

alantan

New member
היו ימים... האמת היא שגם בבריטניה אין כבר ממש קרונות הסעדה

להלן רשימת 5 קרונות המסעדה של אסלינגן:
כולם לשעבר קרונות מנוע:
קרון מנוע מס' 5, 7, 8, 9, 11 - בסה"כ 5 קרונות מנוע לשעבר שהוסבו לאחר הוצאת המנוע מבית המנוע לקרונות הסעדה. קרון מס' 8 הוא הקרון המופיע בתצלום למעלה. מעבר לכך, לא היו עוד קרונות מסעדה מתוצרת אסלינגן.
היו ימים... האמת היא שגם בבריטניה אין כבר ממש קרונות הסעדה
חוץ אולי מרכבות מיוחדות כמו האוריינט אקספרס.
&nbsp
למשל ברכבות הפנדולינו של וירג'ין יש במחלקה הרגילה (קרי "שניה") כשליש קרון המוקצה לבר, שם אפשר להזמין משקאות חמים, קרים וחריפים, כריכים, פניני וכדומה במחיר מופקע כמובן, ולחזור עמם למושבך. במחלקה ראשונה מגישים ארוחות למושב כאשר לכל כסא יש שולחן שמאפשר אכילה בצורה סבירה, פחות או יותר כמו מחלקת עסקים בטיסה. אבל זה לא קרון המסעדה של פעם.
 

אורי404

New member
לשי רג'ואן וליעל סער

תמונה נוסטלגית נדירה באדיבות שי רג'ואן
שי רג'ואן, מנהל הבלוג האישי והמומלץ בפייסבוק, White city -Tel Aviv, העלה את התמונה הנדירה המצורפת כאן. התמונה משנת 1968. למרות שכבר הספקתי ללקט מעט מידע על הקרון המיוחד הזה, אשאיר את המלאכה ליודעי הדבר משכבר הימים. אסתפק רק בהבעת געגוע למשהו שבעיניי הנו חלק מחוויית נסיעה חיונית וחיננית ברכבת וכה חסר בארץ.
תודה גדולה לשי רג'ואן על האישור לעשות שימוש בתמונה.
לשי רג'ואן וליעל סער
בועז - תודה לך השגת התמונות המיוחדות והעלאתן לכאן
 

alantan

New member
תודה רבה על התמונות הנוסטלגיות!

תמונה נוסטלגית נדירה באדיבות שי רג'ואן
שי רג'ואן, מנהל הבלוג האישי והמומלץ בפייסבוק, White city -Tel Aviv, העלה את התמונה הנדירה המצורפת כאן. התמונה משנת 1968. למרות שכבר הספקתי ללקט מעט מידע על הקרון המיוחד הזה, אשאיר את המלאכה ליודעי הדבר משכבר הימים. אסתפק רק בהבעת געגוע למשהו שבעיניי הנו חלק מחוויית נסיעה חיונית וחיננית ברכבת וכה חסר בארץ.
תודה גדולה לשי רג'ואן על האישור לעשות שימוש בתמונה.
תודה רבה על התמונות הנוסטלגיות!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה