תוסף טפלון והקלאצ´

C O L T

New member
תוסף טפלון והקלאצ´

לא מצאתי למה לחבר את המודעה, אז בלית ברירה הנה משהו חדש. חבר טוב שלי, בעל XT350, עשה טיפול גדול אצל "מכונאי" אחד במרכז הארץ. מי שרוצה פרטים על ה-"מכונאי" (ואני לא מוכן לרשום את זה בלי גרשיים), מוזמן במערכת המסרים. אז אחרי תקופת הרצה קצרה, חזר האופנוע לבדיקה והחלפת שמן, מה שנקרה טיפול סוף הרצה ואז שפך החכם פנימה תוסף כלשהו, המכיל טפלון לדבריו, שאמור היה לשפר את תפקוד המנוע. אולי שיפר, קשה לומר, אבל מה בטוח - התחיל הקלאץ להחליק. מייד. האופנוע הוחזר עם הזהרה - המצמד שלך מחליק. מה לעשות? הוא מוכן להחליף בזול, 500 שקל בלבד. העניין שדיסקיות המצמד הוחלפו לפני לא יותר מחודשיים והקפיצים נמדדו ונמצאו תקינים לפי הוראות היצרן. ולפני הטיפול והוספת התוסף לא החליק. אמרתי מייד שהתוסף כנראה גרם להחלקה, ה"מכונאי" כמובן התכחש לכל העניין, מה אכפת לו. השמן הוחלף לפני הזמן בנסיון לתקן את המצב, אבל בינתיים אין שיפור. יש אולי למישהו רעיון, רצוי הגיוני, לדרך התמודדות עם הבעיה?
 

vmax*

New member
האם "המכונאי" הוסיף על דעת עצמו../images/Emo35.gif

או לפי בקשת חברך?
 

CBRRRRRR

New member
רעיון (kids dont try this at home)

אני מאוד ניזהר לפני שאני אומר את זה כי זה ממש לא משהו שאי פעם ניסיתי, ואני ממש לא מכונאי, אבל אזרוק רעיון: אולי אפשר לפרק את הקלאץ´ ולשייף בעדינות עם בד שמיר את דסקיות ההחלקה כדי להסיר את שכבת הטפלון? (בדומה למה שעושים לפעמים עם רפידות בלם שקצת הזדגגו). זה קצת פרוצדורה אבל נשמע לי כמו משהו פחות הורסני מאשר לנסות "לשרוף" את הקלאץ´ עד ששכבת הטפלון תישרף ותרד. במקביל, רצוי להשיג קופסה של החומר שנשפך לשמן. אם אפשר להוכיח שחומר זה לא מתאים לאופנועים בשל שימוש בקלאץ´ רטוב, אז יש סיכוי לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
 

R-יק

New member
ממש לא!!!

במקרה הכי גרוע (שהמוסך ינסה לנפנף אותך) תעשה את הדבר הבא (בדוק - לא על קלאץ אבל על חלק מאוד מאוד דומה בתעשיה הצבאית): פרק את הקלאץ´. מלא קערה באציטון. טבול והשרה את הרפידות למשך 10-15 דקות בתוך האציטון. פרוש נייר סופג (או מגבות) והנח את הרפידות עד לייבוש מלא. טבול את הרפידות בשמן נקי לכמה דקות והרכב מחדש. בהצלחה.
 

doorman

New member
תוך 10 דקות יתנדף לו כל האציטון,

עדיף לספוג מטלית ולשפשף...
 

R-יק

New member
נכון, אבל...

עדיף לתת לאציטון להוציא את כל הטפלון ע"י השרייה ולא ע"י ניגוב... אם האציטון יתנדף אז אפשר להוסיף קצת או פשוט להוציא את הרפידות לפני שנגמר האציטון... (חשוב מאוד להוציא לפני מפני שאם האציטון "יתייבש" על הרפידות לא הרווחנו כלום, כל ה"חומר" יחזור להיות על הרפידות) אגב, מנסיון שלי עם אציטון (ויש לי הרבה) האציטון לא מתנדף כ"כ מהר (הוא מתנדף מהר אבל בכמויות שאני מדבר עליהם כאן זה לא נגמר כ"כ מהר)
 

C O L T

New member
תודה לכולם על התשובות

ננסה, נפרק, נשפשף. בהזדמנות הראשונה, אחרי בחינות הסימסטר. סך הכל לא נמצא פתרון קסם. מה לעשות, החיים קשים. אולי יש עוד רעיונות למישהו? בקשר להתאמת החומר או לתביעה יש לי רק דבר אחד לומר - מי שמחפש לחסוך תמיד משלם פעמיים. כך אמרתי גם לחבר, את המכונאי עדיף לשכוח כחלום רע. פעם הבאה - נלך למישהו קצת מבין, אפילו שיעלה יותר. היה די הצפוי שמשהו ידפק.
 

ofnik

New member
התוסף נקרא מוליקוט- ויש אופנועים

ששמים אותו בקביעות עם תוצאות מדהימות לגבי ההתאמה תלוי בעיקר באופי הכלי והרוכב... אכן יש השפעה על הקלאץ- אבל אצל חבר שלי - הCB500 שלו נשמע ממש מדהים- המנוע יותר חלק ומכוון מכלים חדשים לגמרי (!) אבל הוא נוסע מאד רגוע ולאט בד"כ- אז כנראה שלא מפריע לו הקלאץ אני נסיתי פעם -ולאחר שהרגשתי החלקה- הפסקתי- והיום אין יותר בעייה- הטפלון כנראה מתכלה מעצמו עם הזמן
 

prophit

New member
שאלה דבילית אבל

מה זה קלאץ´ מחליק
 

C O L T

New member
קלאץ´ מחליק

כאשר משחררים קלאץ´ מלא ופותחים גז חזק, המנוע רק צורח ולא מושך, במיוחד בסל"ד גבוה, כי הדיסקיות של הקלאץ´ לא נאחזות אחת בשניה אלא משתפשפות - מחליקות ולא מחברות בין המנוע להילוכים.
 

vmax*

New member
לדעתי אפשר גם להשתמש...

בחומר לשטיפת מנוע...FLASHING במינוך המקצועי...זהו חומר המבוסס על טינר ומוסיפים אותו לפני החלפת שמנים מניעים למשך 10 דקות ואז מנקזים עד הטיפה האחרונה ואז ניתן להוסיף שמן חדש ובריא...יש תחשיר כזה יעודי של מוטול תברר אצל "ארנב"
 

C O L T

New member
FLUSH אני מכיר, אפילו יש לי, אבל...

האם זה יוריד את הטפלון? הטפלון הרי דומה בעקרון לפלסטיק עמיד, ומטרת החומר זה לא להמיס פלסטיקים, אלא לפרק משקעים על בסיס שמן מנוע. לא יזיק לנסות בהחלפת השמן הבאה, אבל בינתיים חבל על השמן, האיש לא בדיוק עשיר, סטודנטים לא עושים הרבה כסף. ופירוק של המנגנון, למרות שכנראה לא יהיה מנוס ממנו, זה פתרון מסובך יחסית. ננסה לשחוק קצת מהחומר שעל הדסקיות ע"י כמה סוסים בריאים, בנוסח רוכבי ה-50, עם זריקת הקלאץ´. אולי יעבור. אולי נשרוף את הקלאץ´ ושוב נשלם ביוקר על עצלנות וקמצנות. ההחלטה לא בידיי.
 

barakhalla

New member
קח בחשבון החלפת פילטר שמן דחופה

שכן הטפלון הוא מוצק... במידה והקלאץ´ "חזר לעצמו" - מייד להחליף פילטר שמן + שמן.
 
למעלה