שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
 

raminec

New member
שלטומניה

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
שלטומניה
פה יוקם...
 

easylivin

New member
מקובל במידה מסויימת בארה"ב למשל,

מעניין, לא שמתי לב לזה
האם זה מקובל בקרונות משא בעולם?
איך מסתדרים עם זה במיון?
מקובל במידה מסויימת בארה"ב למשל,
קרונות כאלה מחוברים בדרך כלל ביחידות של 3 או 5. כשמדובר על העמסת מכולות בשתי קומות, פתרון כזה מאפשר לקצר את אורך הקרונות כי המכולות התחתונות נמצאות מתחת לגובה החוגונים וביניהם. בנוסף, אומרים שעם פחות חוגונים בלאי המסילות קטן (במיוחד כשמדובר על קרונות משא כבדים כאלה).
http://en.wikipedia.org/wiki/Double-stack_rail_transport

אבל לא סתם שמתי לב לפרט הזה בשלט: הדברים האלה די נדירים בעולם ובטח שלא קיימים בישראל.
 
קרונות מכולות חוגוניים

מקובל במידה מסויימת בארה"ב למשל,
קרונות כאלה מחוברים בדרך כלל ביחידות של 3 או 5. כשמדובר על העמסת מכולות בשתי קומות, פתרון כזה מאפשר לקצר את אורך הקרונות כי המכולות התחתונות נמצאות מתחת לגובה החוגונים וביניהם. בנוסף, אומרים שעם פחות חוגונים בלאי המסילות קטן (במיוחד כשמדובר על קרונות משא כבדים כאלה).
http://en.wikipedia.org/wiki/Double-stack_rail_transport

אבל לא סתם שמתי לב לפרט הזה בשלט: הדברים האלה די נדירים בעולם ובטח שלא קיימים בישראל.
קרונות מכולות חוגוניים
אמנם בארץ אין כאלו, אבל קרונות כאלו דווקא די נפוצים באירופה כיום - הנה דוגמה לדגם מסויים שקיים במאות יחידות אצל מספר רב של מפעילים.

דווקא בקרונות כאלו עשוי להיות בלאי גבוה יותר למסילות, בגלל שהמשקל של המטען מתחלק על פחות סרנים (בערך רב פחות בקרונות דו-פרקיים), אם כי זה מתקזז עם עלויות רכישה ואחזקה נמוכות לקרון וקיצור הרכבת, וממילא מכולות הן בד"כ מטען עם משקל סגולי נמוך בממוצע.

בקרונות להובלת מכולות בשתי קומות דווקא שיקוע הקרון בין החוגונים גורם להארכת הקרון, ולא לקיצורו, מכיוון שבקרונות רגילים המכולות מונחות גם מעל החוגונים. עם זאת, זה הכרחי כי לאפשר הובלת מכולות דו-קומתיות בתוך היקף הטעינה הקיים.
 

raminec

New member
מבנה השו"ב

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
מבנה השו"ב
במהלך הסיור ביקרנו בתוך מבנה השו"ב שנמצא בשלב הפינישים.
המבנה דו-קומתי, בקומה העליונה יהיה חדר אתת שיצפה על כל מתחם המיון. כמובן שיהיו גם מצלמות שמאפשרות צפיה גם במה שלא רואים מכאן. בקומה התחתונה חדרי שירות לעובדים וחדר שרתים שישלוט בפועל במפלגים.
בתמונה, המקום בו תתפצל המסילה למסוף החדש מהמסילה הקיימת שממשיכה לתחנת אשדוד מיון הקיימת. מבט מהקומה השניה של מבנה השו"ב לכיוון דרום.
 

raminec

New member
חדר השרתים

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
חדר השרתים
עם רצפה צפה לבידוד וסיכוך.
 

stratomaximus

New member
דווקא אני חושב שהמטרה הראשית של רצפה צפה אחרת

חדר השרתים
עם רצפה צפה לבידוד וסיכוך.
דווקא אני חושב שהמטרה הראשית של רצפה צפה אחרת
והיא הגמישות של העברת כבלי התקשורת והחשמל עבור השרתים, בתוך הרצפה.
רצפות צפות מותקנות בימינו כמעט בכל חדר שרתים מודרני, כך שזה כבר סטנדרט.
 

easylivin

New member


דווקא אני חושב שהמטרה הראשית של רצפה צפה אחרת
והיא הגמישות של העברת כבלי התקשורת והחשמל עבור השרתים, בתוך הרצפה.
רצפות צפות מותקנות בימינו כמעט בכל חדר שרתים מודרני, כך שזה כבר סטנדרט.
 

luckydude

Active member
וגם...

דווקא אני חושב שהמטרה הראשית של רצפה צפה אחרת
והיא הגמישות של העברת כבלי התקשורת והחשמל עבור השרתים, בתוך הרצפה.
רצפות צפות מותקנות בימינו כמעט בכל חדר שרתים מודרני, כך שזה כבר סטנדרט.
וגם...
העברת תעלות של מיזוג אוויר מתחת לשרתים עם פתחים בקרקע כדי לשפר את המיחזור (סירקולציה) של האוויר הממוזג בחדר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


דווקא אני חושב שהמטרה הראשית של רצפה צפה אחרת
והיא הגמישות של העברת כבלי התקשורת והחשמל עבור השרתים, בתוך הרצפה.
רצפות צפות מותקנות בימינו כמעט בכל חדר שרתים מודרני, כך שזה כבר סטנדרט.
 

raminec

New member
כך נראה מבנה השו"ב מבחוץ

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
כך נראה מבנה השו"ב מבחוץ
המסוף והסילו הצהבהבים שייכים למסוף הגופרית העסוק שקיים במקום. קיר התמך בצד ימין של התמונה שייך למסילה של מסוף הגופרית.
 

raminec

New member
מסוף הגופרית

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
מסוף הגופרית
לרשות מסוף הגופרית עומדות במקום שתי מסילות עם מערכת ניקוז נפרדת לחלוטין לסילוק מי הנגר העיליים שעלולים למשוך איתם שפך של גופרית מתהליך ההעמסה של הקרונות.
 

raminec

New member
קטרון העיתוק של רותם אמפרט

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
קטרון העיתוק של רותם אמפרט
במסוף הגופרית. ברקע, קרוניות חצץ של לסיקו שמבצעים את הנחת המסילות במתחם.
 

raminec

New member
אתנחתה לציוד נייד

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
אתנחתה לציוד נייד
רכבת משא שיצאה זה עתה מאשדוד מיון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה