שאלת רב-קו + אזרח וותיק

מצב
הנושא נעול.
שאלת רב-קו + אזרח וותיק

שאלת רב-קו + אזרח וותיק
הי,

השבוע אני הולך עם סבתא שלי להנפיק כרטיס רב-קו ב"מטרופולין" (היא גרה בהוד-השרון).
כעקרון הנסיעות שלה הן רק בתוך העיר (נראה לי קוד 44).
מה יותר כדאי לה בתור אזרחית וותיקה: לטעון "ערך צבור" או לטעון "כרטיסייה"?
האם יש כפל הנחות (גם וותיק וגם ערך צבור) בדרך כלשהיא?

תודה.
 

olli3

New member
מנהל
תשובות>>>

שאלת רב-קו + אזרח וותיק
הי,

השבוע אני הולך עם סבתא שלי להנפיק כרטיס רב-קו ב"מטרופולין" (היא גרה בהוד-השרון).
כעקרון הנסיעות שלה הן רק בתוך העיר (נראה לי קוד 44).
מה יותר כדאי לה בתור אזרחית וותיקה: לטעון "ערך צבור" או לטעון "כרטיסייה"?
האם יש כפל הנחות (גם וותיק וגם ערך צבור) בדרך כלשהיא?

תודה.
תשובות>>>
1. נסיעות בתוך איזור השרון הינם בקוד 43.
2. כרטיסיה ניתן לרכוש רק באגד או בדן וחובה לציין בפני הנהג שהכרטיסיה המבוקשת היא של אגד.
3. במטרופולין ובקווים ניתן לטעון רק ערך צבור.
4. היתרון העיקרי של ערך צבור הוא שבמידה והיא רוצה לנסוע לגוש דן (גם לפתח תקווה), היא יכולה להשתמש בערך הצבור בלי בעיה. לעומת זאת, אם היא משתמשת בכרטיסיה של קוד 43, עליה לטעון גם כרטיסיה בקוד 44 לשלם נסיעה זו.
5. היתרון העיקרי לשימוש ברב קו הוא שכל נסיעה תקפה למשך 90 דקות, כך היא יכולה לנסוע לסידורים, לסיים אותם תוך שעה ולשוב לביתה בלי לשלם שוב. מעבר לכך, אין הנחה נוספת לאזרח ותיק.
&nbsp
אם היא נוסעת יחסית הרבה בתוך העיר, אולי משתלם לה חופשי חודשי, עלותו היא 86.50 ש"ח.
&nbsp
בכל החוזים התקפים לנסיעה בתוך איזור השרון היא יכולה להשתמש בקווי מטרופולין, אגד, קווים ודן (דן יש רק ברמת השרון), גם באמצעות ערך צבור, גם באמצעות כרטיסיה הטעונה בקוד 43 וגם באמצעות חופשי חודשי. מעברים חופשיים למשך 90 דקות ניתנים גם בין החברות השונות.
 

amirv

New member
ערך צבור מנצח

שאלת רב-קו + אזרח וותיק
הי,

השבוע אני הולך עם סבתא שלי להנפיק כרטיס רב-קו ב"מטרופולין" (היא גרה בהוד-השרון).
כעקרון הנסיעות שלה הן רק בתוך העיר (נראה לי קוד 44).
מה יותר כדאי לה בתור אזרחית וותיקה: לטעון "ערך צבור" או לטעון "כרטיסייה"?
האם יש כפל הנחות (גם וותיק וגם ערך צבור) בדרך כלשהיא?

תודה.
ערך צבור מנצח
ערך צבור הוא למעשה "כרטיסייה משודרגת", הוא נותן בדיוק את אותם ההנחות כמו כרטיסייה (גם לאזרח ותיק) אבל מאפשר לאמא שלך לעלות על כל האוטובוסים בגוש דן ללא קשר למפעיל וללא קשר ליעד הנסיעה ולשלם תמיד באותה דרך.

כרטיסייה היא אמצעי "טיפש יותר" שמאפשר לנסוע רק עם מפעיל אחד ורק בקוד מחיר אחד, אם פתאום יש נסיעות אחרות בתוך גוש דן מחוץ לאזור השרון (נגיד לבקר את הנכדים), הכרטיסייה כבר לא תתפוס.

החריג היחיד בו מומלצת כרטיסייה בגוש דן היא למי שנוסע רק עם אגד כל הזמן, כי רק אגד נמצאת בפיגור בנושא הזה, היא מכבדת ערך צבור אך לא מוכרת אותו. לכן עבור אותו אדם זו טרחה למצוא איפה לקנות ערך צבור.

בתוך שנתיים שלוש גם אגד תשדרג את עצמה לערך צבור, ושנתיים שלוש אחר כך אולי יבטלו לחלוטין את מושג הכרטיסיות.
 
תודה אמיר...בהחלט החכמתי כאן

ערך צבור מנצח
ערך צבור הוא למעשה "כרטיסייה משודרגת", הוא נותן בדיוק את אותם ההנחות כמו כרטיסייה (גם לאזרח ותיק) אבל מאפשר לאמא שלך לעלות על כל האוטובוסים בגוש דן ללא קשר למפעיל וללא קשר ליעד הנסיעה ולשלם תמיד באותה דרך.

כרטיסייה היא אמצעי "טיפש יותר" שמאפשר לנסוע רק עם מפעיל אחד ורק בקוד מחיר אחד, אם פתאום יש נסיעות אחרות בתוך גוש דן מחוץ לאזור השרון (נגיד לבקר את הנכדים), הכרטיסייה כבר לא תתפוס.

החריג היחיד בו מומלצת כרטיסייה בגוש דן היא למי שנוסע רק עם אגד כל הזמן, כי רק אגד נמצאת בפיגור בנושא הזה, היא מכבדת ערך צבור אך לא מוכרת אותו. לכן עבור אותו אדם זו טרחה למצוא איפה לקנות ערך צבור.

בתוך שנתיים שלוש גם אגד תשדרג את עצמה לערך צבור, ושנתיים שלוש אחר כך אולי יבטלו לחלוטין את מושג הכרטיסיות.
תודה אמיר...בהחלט החכמתי כאן
 

טשאפק 2

New member
כלומר עוד 4-6 שנים הרב-קו יהיה כרטיס חכם אמיתי

ערך צבור מנצח
ערך צבור הוא למעשה "כרטיסייה משודרגת", הוא נותן בדיוק את אותם ההנחות כמו כרטיסייה (גם לאזרח ותיק) אבל מאפשר לאמא שלך לעלות על כל האוטובוסים בגוש דן ללא קשר למפעיל וללא קשר ליעד הנסיעה ולשלם תמיד באותה דרך.

כרטיסייה היא אמצעי "טיפש יותר" שמאפשר לנסוע רק עם מפעיל אחד ורק בקוד מחיר אחד, אם פתאום יש נסיעות אחרות בתוך גוש דן מחוץ לאזור השרון (נגיד לבקר את הנכדים), הכרטיסייה כבר לא תתפוס.

החריג היחיד בו מומלצת כרטיסייה בגוש דן היא למי שנוסע רק עם אגד כל הזמן, כי רק אגד נמצאת בפיגור בנושא הזה, היא מכבדת ערך צבור אך לא מוכרת אותו. לכן עבור אותו אדם זו טרחה למצוא איפה לקנות ערך צבור.

בתוך שנתיים שלוש גם אגד תשדרג את עצמה לערך צבור, ושנתיים שלוש אחר כך אולי יבטלו לחלוטין את מושג הכרטיסיות.
כלומר עוד 4-6 שנים הרב-קו יהיה כרטיס חכם אמיתי
ולא כמו היום - כרטיס שצריך לא מעט חכמה כדי להבין איך לעבוד איתו?
 

amirv

New member
הדרך ארוכה היא ורבה רבה

כלומר עוד 4-6 שנים הרב-קו יהיה כרטיס חכם אמיתי
ולא כמו היום - כרטיס שצריך לא מעט חכמה כדי להבין איך לעבוד איתו?
הדרך ארוכה היא ורבה רבה
הדרך ארוכה היא ורבה מאד
 

טשאפק 2

New member
ינעל העולם - למה!

הדרך ארוכה היא ורבה רבה
הדרך ארוכה היא ורבה מאד
ינעל העולם - למה!
אם תאמר שהדרך אל רכבת תחתית בגוש דן ארוכה ורבה - אקבל זאת, אכן מבצע יקר ומורכב הנדסית ובירוקרטית.

אבל כרטיס תשלום חכם באמת ונוח לשימוש?! שקוף מבחינת המשתמש? כזה שמאפשר 'הרפתקאות מטורפות' כמו טעינה בת"א ונסיעה בחיפה?! למה זה כ"כ מסובך?!
 
כי יש המון גורמים שמעורבים בזה, ולכל אחד אינטרסים משלו.

ינעל העולם - למה!
אם תאמר שהדרך אל רכבת תחתית בגוש דן ארוכה ורבה - אקבל זאת, אכן מבצע יקר ומורכב הנדסית ובירוקרטית.

אבל כרטיס תשלום חכם באמת ונוח לשימוש?! שקוף מבחינת המשתמש? כזה שמאפשר 'הרפתקאות מטורפות' כמו טעינה בת"א ונסיעה בחיפה?! למה זה כ"כ מסובך?!
כי יש המון גורמים שמעורבים בזה, ולכל אחד אינטרסים משלו.
זה לא שיש רשות אחת שאחראית ומפעילה את התחבורה הציבורית בארץ והיא יכולה לבצע החלטה כזאת בקלות בהוראות מלמעלה.
 

טשאפק 2

New member
אני מניח שאם היה רצון כן ונחישות

כי יש המון גורמים שמעורבים בזה, ולכל אחד אינטרסים משלו.
זה לא שיש רשות אחת שאחראית ומפעילה את התחבורה הציבורית בארץ והיא יכולה לבצע החלטה כזאת בקלות בהוראות מלמעלה.
אני מניח שאם היה רצון כן ונחישות
מצד משרד התחבורה, זה לא היה צריך לקחת כ"כ הרבה זמן. אחרי הכל בכל מכרז של משרד התחבורה נוגעים באינטרסים של חברות.

אין פה סרט לגזור או הודעה מרשימה לעיתונות.
 

amirv

New member
התשובה היא

אני מניח שאם היה רצון כן ונחישות
מצד משרד התחבורה, זה לא היה צריך לקחת כ"כ הרבה זמן. אחרי הכל בכל מכרז של משרד התחבורה נוגעים באינטרסים של חברות.

אין פה סרט לגזור או הודעה מרשימה לעיתונות.
התשובה היא
שמשרד התחבורה עדיין עסוק בלבנות את עצמו, ב-13 שנה (כן, בדצמבר תהיה בר מצווה לפעם הראשונה שחברה שזכתה במכרז במסגרת הרפורמה הפעילה תח"צ, אם אני לא טועה זאת היתה נתיב אקספרס באשכול חדרה-נתניה).
בקיצור, ב-13 שנה המשרד היה שרוי ועדיין שרוי בתהליך שבו הוא מעביר את השליטה בכל תחומי התח"צ מהמפעילים אליו. מ-100% בתקופת אגד ודן (כשהמשרד משמש כחותמת גומי בלבד) למצב הנוכחי.
התהליך יסתיים כשיקומו רשויות מטרופוליניות שיהיו אחראיות על הכל, כולל קניית קופות הנהג והתקנתם באוטובוס (דבר שיאפשר סוף סוף אחידות) ואפילו כולל סידור צי רכב והכתבתו למפעילים. אז באמת המפעילים יהיו אחראים רק על הבאת האוטובוסים והנהגים, שיבוצם למשמרות ודאגה לעמידה בכל תנאי הזכיון כמו יציאה בזמן וכו'. (ותאמינו לי, זה הרבה עבודה). היום המפעילים הם אלה שקונים את קופות הנהג והם אלה שבונים את התוכנות שמאחוריהם, דבר שמייצר שונות רבה בינהם ומטיל עליהם הרבה עבודה כל פעם שמשרד התחבורה רוצה לשדרג משהו.
תהליך דומה כמובן יעבור גם על השילוט האלקטרוני, מכונות הטעינה מחוץ לאוטובוס ועובר כבר היום על השילוט הסטטי ועל כל מה שקשור להוצאת מידע לציבור.
 

amit1270

New member
שיהיה לנו בהצלחה


התשובה היא
שמשרד התחבורה עדיין עסוק בלבנות את עצמו, ב-13 שנה (כן, בדצמבר תהיה בר מצווה לפעם הראשונה שחברה שזכתה במכרז במסגרת הרפורמה הפעילה תח"צ, אם אני לא טועה זאת היתה נתיב אקספרס באשכול חדרה-נתניה).
בקיצור, ב-13 שנה המשרד היה שרוי ועדיין שרוי בתהליך שבו הוא מעביר את השליטה בכל תחומי התח"צ מהמפעילים אליו. מ-100% בתקופת אגד ודן (כשהמשרד משמש כחותמת גומי בלבד) למצב הנוכחי.
התהליך יסתיים כשיקומו רשויות מטרופוליניות שיהיו אחראיות על הכל, כולל קניית קופות הנהג והתקנתם באוטובוס (דבר שיאפשר סוף סוף אחידות) ואפילו כולל סידור צי רכב והכתבתו למפעילים. אז באמת המפעילים יהיו אחראים רק על הבאת האוטובוסים והנהגים, שיבוצם למשמרות ודאגה לעמידה בכל תנאי הזכיון כמו יציאה בזמן וכו'. (ותאמינו לי, זה הרבה עבודה). היום המפעילים הם אלה שקונים את קופות הנהג והם אלה שבונים את התוכנות שמאחוריהם, דבר שמייצר שונות רבה בינהם ומטיל עליהם הרבה עבודה כל פעם שמשרד התחבורה רוצה לשדרג משהו.
תהליך דומה כמובן יעבור גם על השילוט האלקטרוני, מכונות הטעינה מחוץ לאוטובוס ועובר כבר היום על השילוט הסטטי ועל כל מה שקשור להוצאת מידע לציבור.
שיהיה לנו בהצלחה
 

846

Active member
אמיר אתה מטעה!

ערך צבור מנצח
ערך צבור הוא למעשה "כרטיסייה משודרגת", הוא נותן בדיוק את אותם ההנחות כמו כרטיסייה (גם לאזרח ותיק) אבל מאפשר לאמא שלך לעלות על כל האוטובוסים בגוש דן ללא קשר למפעיל וללא קשר ליעד הנסיעה ולשלם תמיד באותה דרך.

כרטיסייה היא אמצעי "טיפש יותר" שמאפשר לנסוע רק עם מפעיל אחד ורק בקוד מחיר אחד, אם פתאום יש נסיעות אחרות בתוך גוש דן מחוץ לאזור השרון (נגיד לבקר את הנכדים), הכרטיסייה כבר לא תתפוס.

החריג היחיד בו מומלצת כרטיסייה בגוש דן היא למי שנוסע רק עם אגד כל הזמן, כי רק אגד נמצאת בפיגור בנושא הזה, היא מכבדת ערך צבור אך לא מוכרת אותו. לכן עבור אותו אדם זו טרחה למצוא איפה לקנות ערך צבור.

בתוך שנתיים שלוש גם אגד תשדרג את עצמה לערך צבור, ושנתיים שלוש אחר כך אולי יבטלו לחלוטין את מושג הכרטיסיות.
אמיר אתה מטעה!
הכרטיסיות בקודי 41,42,43 ו44של גוש דן, תקפות אצל כל ארבעת המפעילים: דן, קווים , מטרופולין ואגד כולל המעבר תוך 90 דקות בין מפעיל למפעיל.

בערך צבור תמיד ישארו כמה ש"ח שלא ימומשו ויצברו ריבית בחשבסונות הבנק של המפעילות השונות.
בשימוש בכרטיסיה אתה קונהכמות נסיעות ובמידה והמחיר עולה, אתה ממשיך להשתמש עד תום הניקובים. בערך צבור אתה מחויב במחיר החדש.
 

stgm11

New member
כמה הערות בעניין ערך צבור

אמיר אתה מטעה!
הכרטיסיות בקודי 41,42,43 ו44של גוש דן, תקפות אצל כל ארבעת המפעילים: דן, קווים , מטרופולין ואגד כולל המעבר תוך 90 דקות בין מפעיל למפעיל.

בערך צבור תמיד ישארו כמה ש"ח שלא ימומשו ויצברו ריבית בחשבסונות הבנק של המפעילות השונות.
בשימוש בכרטיסיה אתה קונהכמות נסיעות ובמידה והמחיר עולה, אתה ממשיך להשתמש עד תום הניקובים. בערך צבור אתה מחויב במחיר החדש.
כמה הערות בעניין ערך צבור
יש רק ערך צבור אחד ולכל טעינה חדשה מצטרפים ה"כמה ש"ח שלא ימומשו" שנשארו מהטעינה הקודמת, הם לא הולכים לאיבוד.
מה גם שעם ערך צבור מי שנוסע בקוד מסויים לעיתים רחוקות עדיין נהנה מהנחה בלי לקנות כרטיסיה עם כמות נסיעות שהוא לא צריך, ושהכסף שבה יצבור הרבה זמן הרבה יותר ריבית בחשבון הבנק של החברה.
 

846

Active member
לעולם הערך הצבור לא יתאפס

כמה הערות בעניין ערך צבור
יש רק ערך צבור אחד ולכל טעינה חדשה מצטרפים ה"כמה ש"ח שלא ימומשו" שנשארו מהטעינה הקודמת, הם לא הולכים לאיבוד.
מה גם שעם ערך צבור מי שנוסע בקוד מסויים לעיתים רחוקות עדיין נהנה מהנחה בלי לקנות כרטיסיה עם כמות נסיעות שהוא לא צריך, ושהכסף שבה יצבור הרבה זמן הרבה יותר ריבית בחשבון הבנק של החברה.
לעולם הערך הצבור לא יתאפס
ולכן הכסף עושה יותר ריבית בבנק של המפעיל
וכמו כן, מי שנוסע בקוד מסויים רק לפעמים שומר על ערך הכסף כיוון שהוא לא מפסיד את עלית המחירים.
 

olli3

New member
מנהל
אם כבר אצל המדינה ולא אצל המפעיל. הפידיון במכרזים החדשים

לעולם הערך הצבור לא יתאפס
ולכן הכסף עושה יותר ריבית בבנק של המפעיל
וכמו כן, מי שנוסע בקוד מסויים רק לפעמים שומר על ערך הכסף כיוון שהוא לא מפסיד את עלית המחירים.
אם כבר אצל המדינה ולא אצל המפעיל. הפידיון במכרזים החדשים
הוא של המדינה ולא של המפעיל.
&nbsp
נגמרו הימים שאנשים נוסעים רק לעבודה ובחזרה. אנשים משתמשים היום בתח"צ כדי להגיע לכל מיני מקומות, נוסע לא צריך לרכוש כרטיסיות לכל דבר ודבר. אם נוסע גר בקריות, עובד בחיפה, נזקק לשירותי תח"צ עירוניים בתוך חיפה ולא רק בין חיפה לקריות, נוסע למשפחה בירושלים פעם בשבועיים ומבצע שם נסיעות עירוניות ופעם בחודשיים נוסע לבקר אדם כזה או אחר ממשפחתו נניח בעיר אחרת ושם גם מבצע נסיעות עירוניות - זה סרבול, זה מעיק וזה משגע לזכור מתי נגמרו לך הנסיעות בכרטיסיות השונות.
&nbsp
ולגבי הרווח של העליית מחירים, עזוב, זה לא רציני הטיעון הזה. אני לא רואה אנשים שקונים 8 כרטיסיות כדי למלא את הרב קו שלהם לפני עליית מחירים.
&nbsp
ולגבי איפוס, כבר התאפס לי הרב קו בערך הצבור. להגיד שאף פעם לא יתאפס לך הרב קו זה לא נכון, הגעתי למצב בו נשאר 0 ש"ח. זה יכול לקחת המון המון זמן, זה נכון, אבל בהחלט אפשרי.
 

846

Active member
אחוז קטן מאד מהמשתמשים

אם כבר אצל המדינה ולא אצל המפעיל. הפידיון במכרזים החדשים
הוא של המדינה ולא של המפעיל.
&nbsp
נגמרו הימים שאנשים נוסעים רק לעבודה ובחזרה. אנשים משתמשים היום בתח"צ כדי להגיע לכל מיני מקומות, נוסע לא צריך לרכוש כרטיסיות לכל דבר ודבר. אם נוסע גר בקריות, עובד בחיפה, נזקק לשירותי תח"צ עירוניים בתוך חיפה ולא רק בין חיפה לקריות, נוסע למשפחה בירושלים פעם בשבועיים ומבצע שם נסיעות עירוניות ופעם בחודשיים נוסע לבקר אדם כזה או אחר ממשפחתו נניח בעיר אחרת ושם גם מבצע נסיעות עירוניות - זה סרבול, זה מעיק וזה משגע לזכור מתי נגמרו לך הנסיעות בכרטיסיות השונות.
&nbsp
ולגבי הרווח של העליית מחירים, עזוב, זה לא רציני הטיעון הזה. אני לא רואה אנשים שקונים 8 כרטיסיות כדי למלא את הרב קו שלהם לפני עליית מחירים.
&nbsp
ולגבי איפוס, כבר התאפס לי הרב קו בערך הצבור. להגיד שאף פעם לא יתאפס לך הרב קו זה לא נכון, הגעתי למצב בו נשאר 0 ש"ח. זה יכול לקחת המון המון זמן, זה נכון, אבל בהחלט אפשרי.
אחוז קטן מאד מהמשתמשים
משתמש ברב קו כמוך, הרוב המוחלט משתמש שימוש יום יומי רגיל לחלוטין.
וכן, יש כאלו שלפני עליית מחירים טוענים כמה כרטיסיות בדיוק כמו שנהגו לקנות כמה כרטיסיות קרטון.
 

olli3

New member
מנהל
והרוב המוחלט הזה משתמש בחופשי חודשי, אנחנו מדברים על

אחוז קטן מאד מהמשתמשים
משתמש ברב קו כמוך, הרוב המוחלט משתמש שימוש יום יומי רגיל לחלוטין.
וכן, יש כאלו שלפני עליית מחירים טוענים כמה כרטיסיות בדיוק כמו שנהגו לקנות כמה כרטיסיות קרטון.
והרוב המוחלט הזה משתמש בחופשי חודשי, אנחנו מדברים על
אלו שלא נוסעים יום יום באותו המסלול רק.
 

amit1270

New member
אחוז קטן - כנראה בגלל הסרבול...

אחוז קטן מאד מהמשתמשים
משתמש ברב קו כמוך, הרוב המוחלט משתמש שימוש יום יומי רגיל לחלוטין.
וכן, יש כאלו שלפני עליית מחירים טוענים כמה כרטיסיות בדיוק כמו שנהגו לקנות כמה כרטיסיות קרטון.
אחוז קטן - כנראה בגלל הסרבול...
 

טשאפק 2

New member
משתמש טיפוסי ייסע רוב הזמן באותו איזור

אחוז קטן מאד מהמשתמשים
משתמש ברב קו כמוך, הרוב המוחלט משתמש שימוש יום יומי רגיל לחלוטין.
וכן, יש כאלו שלפני עליית מחירים טוענים כמה כרטיסיות בדיוק כמו שנהגו לקנות כמה כרטיסיות קרטון.
משתמש טיפוסי ייסע רוב הזמן באותו איזור
אבל מפעם לפעם יידרש לנסיעות באיזור אחר. יש כאלה שייסעו פעם בשבוע למשפחה בעיר אחרת ויש כאלה שיסעו לטיול פעמיים בשנה. נדיר מאד למצוא מישהו שאינו מגיח אף פעם מהאיזור שלו.

חלק מהאנשים ייסע באוטובוס באיזור שלו וישתמש ברכבו כשהוא נוסע למקום אחר, אבל חלק גדול ישתמש בתח"צ גם בנסיעותיו הלא יומיומיות.
 

stgm11

New member
בעצם גם חשבון בנק זה רעיון גרוע,הוא אף פעם לא מתאפס בדיוק


לעולם הערך הצבור לא יתאפס
ולכן הכסף עושה יותר ריבית בבנק של המפעיל
וכמו כן, מי שנוסע בקוד מסויים רק לפעמים שומר על ערך הכסף כיוון שהוא לא מפסיד את עלית המחירים.
בעצם גם חשבון בנק זה רעיון גרוע,הוא אף פעם לא מתאפס בדיוק
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה