שאלות מנוע..

טרקר 50

New member
שאלות מנוע..../images/Emo129.gif

1. האם זה נכון שכאשר המנוע הולך למות הוא נותן ביצועים חזקים וטובים יותר?( לפי משהו ששמעתי ממישהו). 2. האם ישנו מצב שכאשר אין קומפרסיה יותר , צריך יהייה לעשות רק רינגים ולא בוכנה ? 3. כמה עולה לעשות רינגים לבד , וכמה עולה לעשות בוכנה ורינגים בייחד? מקווה לתשובות , תודה.
 

אהוד א1

New member
תשובות של מנוע...

1.לא.למנוע אין "שירת ברבור".כשהוא מת הוא מת,וזהו.מוות של מנוע נגרם כתוצאה מירידה בלחץ (קומפרסיה) בחלל הצילינדר או מטעות כמו חוסר שימון. 2.כן.תלוי במצב המנוע.לעיתים מספיק רק רינגים.לעיתים צריך גם בוכנה וחריטה פנימית של הצילינדר או החלפתו במידה ולא ניתן לחרוט אותו. 3.עלות החלקים (בהנחה שיש לך את הידע לכך ואת כלי העבודה).אתה יכול לברר טלפונית בעסק שמוכר חלקי חילוף.במקרה של חריטה תצטרך בעל מקצוע ומחרטה.אל תעלב,אבל לפי השאלות לא נראה לי שיש לך את הידע לכך.מצא מוסך אמין ומקצועי.
 

טרקר 50

New member
תודה אהוד... ../images/Emo161.gif

קצת ידע יש לי , ואני עושה טיפולים לבד לקטנוע , אבל עד להחלפת בוכנה ורינגים לא הגעתי , ואני מאמין שעוד הרבה אנשים לא הגיעו. תודה על התשובה. ואשאל עוד שאלה קטנה: יש לי עוד מעט טיפול 12,000 והייתי רוצה לדעת מה נעשה בטיפול הזה וכמה הוא עולה בערך. תודה.
 

Mr. Pooh

New member
.....

נדיר שצריך רק רינגים, אבל אם הצילינדר לא שחוק ניתן להסתפק באונינג (שיוף קל של הצילינדר) ורינגים OS. רינגים בקניה עצמית ללא אונינג זה בעייתי כי מי שמכין אותם צריך מידה מדוייקת שבד"כ נמדדת מעשית על הצילינדר. שאל את גיורא מ"פיסטונס" ולא זוכר איך קוראים לחבר'ה בשוקן 2, הם יודעים קצת יותר טוב ממני. ואם יש לך ידיים טובות, רינגים למנוע קירור אויר זה די פשוט.
 

dptnl

New member
תגובה ../images/Emo13.gif

ממש לא, שמנוע הולך למות הביצועים שלו דווקא יורדים. אתה תרגיש את "איבוד הקומפרסיה" לפי התסמינים הבאים. קושי בסחיבה, תאוצה יותר איטית,מהירות מירבית יורדת(זה לא תמיד קורה) ,קושי יותר גדול להגיע למהירות המירבית קושי בהתנעה שהמנוע קר,ו... רינגים דופקים יעידו על מצב המנוע העליון הלא ממש אידיאלי. כל התסמינים הללו, לאו דווקא מעידים על מנוע "גמור", שכן מערכת ההצתה (החל מהפלאג ועד הcdi) ומערכת הדלק (החל מצינורית מיכל הדלק ועד הקרבורטור) לוקחות חלק מרכזי בביצועי המנוע. פלאג שסיים את חייו יכול לפגוע ישירות בביצועי המנוע שכן אין שריפה טובה,קרבורטור לא מכוון יכול לגרום לבעיות התנעה שהמנוע קר, ואף להתחממות יתר, מה שבאופן ישר יכול לגרום לאיבוד קומפרסיה. איך שהבנת, זה לא א ו ב, ולכל בעיה יכולים להיות המון גורמים, והחכמה זה תמיד ללכת מהקל אל הכבד. אם ברצונך לבדוק את מצב המנוע, לך אל מכונאי נחמד, ובקש ממנו למדוד קומפרסיה.הוא ירכיב לך מכשיר חביב שיושב במקום הפלאג,ויבדוק את מצב המנוע. עצה ממני? אל תיקח כל דבר שאנשים אומרים לך כתורה מסיני, ואם הביצועים של המנוע שלך טובים,זה אומר שהמנוע שלך במצב האידיאלי אם אתה מרגיש ךא בנוח,תבדוק קומפרסיה (יתכן והמנוע "נפתח" לאחר ההרצה) ואגב, תקנו אותי אם אני לא טועה, מכונאי אמר לי פעם שהצלינדר של קטנועי פג'ו וגם אפריליה אם אני לא טועה,מצופה כרום,ושהבוכנה הולכת ונשרט הצלינדר,לא ניתן "לחרוט" אותו, ולכן צריך להחליף לאחד חדש. זה למה אוברול מנוע עליון לקטנועי פג'ו\אפריליה יקר מאוברול מנוע עליון לפיאג'ו טייפון לדוגמה.
 

טרקר 50

New member
עוד מישהו יכול לאשר לי את מה שאמר..

dptnl בקשר לבוכנה מצופת הכרום? ויש לי עוד שתי שאלות קטנות: 1.כמה עולה בערך בדיקת קומפרסיה? 2.מה עושים בטיפול 12,000 בטרקר וכמה הוא עולה בערך? תודה לכל העונים הנחמדים.
 

dptnl

New member
בדיקת קומפרסיה? גרושים.

סך הכל צריך להבריג את המכשיר במקום הפלאג,ואם אני לא טועה לתת כמה קיקים או להשתמש בסטרטר. המספר האידיאלי לקטנוע הספציפי שלך? לא יודע. זה משתנה בין כל כלי וכלי, אם מישהו פה יודע מה הקומפרסיה האידיאלית של 50 סמ"ק בכלל וטראקר בפרט (שזה בטח די דומה) זה יהיה מצויין. בכל מקרה, המכונאי בעבודה של 2 דקות יוכל לבדוק לך קומפרסיה, ולהעיד על מצב המנוע (העליון).
 

Moo Moo

New member
אין לי מושג לגבי האפריליה...

אבל גם הצילינדר של הקאג'יבה היה מצופה בכרום, ואחרי שקורה לו משהו (כמו שקרה לי) לא ניתן לחרוט אותו ויש לקנות חדש.
 

Moo Moo

New member
תסתכל באופנועים....

שוב צילינדר+בוכנה+רינגים עולה בסביבות ה2000, ולי תמצא בפחות.
 

dptnl

New member
../images/Emo45.gif ותוספת ...

כאשר בוחרים כלי 50 סמ"ק בידיעה שבשלב מסויים יהיה צריך לעשות לו מנוע עליון, צריך לקחת בחשבון שהכלים של פג'ו\אפריליה\ועוד בעלי צלינדר מצופה בכרום מה שיכול להביא למצב בו אוברול מנוע עליון יעלה פי 4 מאוברול שהיה נעשה במנוע עליון בעל צלינדר "סטנדרטי". לדוגמה,מנוע עליון לטייפון, יכול לעלות משהו כמו 400-500 שקל כולל עבודה,ועם ידיים מעט טכניות, משהו כמו 200-300 שקל לבד (בוכנה,רינגים,אטמים,וחריטת צלינדר אצל חרט) לכל צלינדר סטנדרתי שלא מצופה,יש מספר חריטות שאפשר לעשות לו, משמע מספר פעמים "מנוע עליון" על אותו הצלינדר,משהו כמו 3-5 בממוצע, תלוי בחריטה,ובבוכנת "אובסייז" תואמת. גם שהצלינדר הרגיל כבר עשה את שלו,חדש יהיה זול משמעותית ממצופה כרום. למה מצפים צלינדר בכרום? זו שאלה שקרוב לוודאי תישאל, והתשובה (שאגב אני לא ממש מסכים איתה) - אמינות. תאורטית, טוענים שכאשר הצלינדר מצופה כרום,המנוע העליון יותר עמיד ואמין, וישרוד יותר זמן מאשר מנוע עליון עם צלינדר רגיל באותם התנאים. מצד אחד אתה יכול לראות הרבה קטנועי פג'ו שנמצאים בשימוש בשליחויות, שם כל שני וחמישי עושים אוברול למנוע,ומצד שני זה נראה הרבה יותר יקר לתקן מנוע עם צלינדר שכזה. לכן, יכול להיות שהמנוע יותר אמין\עמיד עם צלינדר שכזה (שאגב אם אני לא טועה, נמצא בשימוש גם באופנועי המוטוקרוס,ותשובתי בנוגע לפג'ו חוזקה על בשרשור בפורום 8, שרק מקודם ראיתי אותו.) ואני אומר,תהנה מהקטנוע, אחלה של כלי זה הטראקר, תפסיק לחשוב על אוברול,המנוע שלך רק בשליש מדרכו,ויש עוד הרבה זמן עד אז. אם המנוע שלך עלה בביצועים ייתכן והמנוע "נפתח" ,וזה רק טוב
 

טרקר 50

New member
אני מקווה שזה באמת מספר הק"מ...

והוא כבר לא נפתח לפני הרבה הרבה זמן..
מישהו יודע מה עושים בטיפול 12,000?
 

Shlomi TC

New member
בטייפון

טיפול אחת ל 4000 ק"מ בדיקה כללית כולל כוונון בלמים בקרת מצערת הדלק סיכת מנופי הבלמים בדיקת מערכת החשמל והמצבר בדיקת לחץ אוויר בצמיגים בדיקת שמן בטבור האחורי ניקוי מפלט, ראש צילינדר ובוכנה החלפת המצת ניקוי מסנן אוויר בדיקת רמת נוזל בלמים בדיקת בלאי רפידות בלמים בדיקת רצועות תמסורת בדיקת מערכת קירור מאמין שדומה לטרקר פחות או יותר.
 

טרקר 50

New member
אתה בטוח שזה טיפול 12,000 ? ../images/Emo12.gif

ניקוי מפלט , ראש צילינדר ובוכנה? זה נראה כמו אובראול כללי
וכמה עולה כל זה בערך
 
למעלה