תגובה ../images/Emo13.gif
ממש לא, שמנוע הולך למות הביצועים שלו דווקא יורדים. אתה תרגיש את "איבוד הקומפרסיה" לפי התסמינים הבאים. קושי בסחיבה, תאוצה יותר איטית,מהירות מירבית יורדת(זה לא תמיד קורה) ,קושי יותר גדול להגיע למהירות המירבית קושי בהתנעה שהמנוע קר,ו... רינגים דופקים יעידו על מצב המנוע העליון הלא ממש אידיאלי. כל התסמינים הללו, לאו דווקא מעידים על מנוע "גמור", שכן מערכת ההצתה (החל מהפלאג ועד הcdi) ומערכת הדלק (החל מצינורית מיכל הדלק ועד הקרבורטור) לוקחות חלק מרכזי בביצועי המנוע. פלאג שסיים את חייו יכול לפגוע ישירות בביצועי המנוע שכן אין שריפה טובה,קרבורטור לא מכוון יכול לגרום לבעיות התנעה שהמנוע קר, ואף להתחממות יתר, מה שבאופן ישר יכול לגרום לאיבוד קומפרסיה. איך שהבנת, זה לא א ו ב, ולכל בעיה יכולים להיות המון גורמים, והחכמה זה תמיד ללכת מהקל אל הכבד. אם ברצונך לבדוק את מצב המנוע, לך אל מכונאי נחמד, ובקש ממנו למדוד קומפרסיה.הוא ירכיב לך מכשיר חביב שיושב במקום הפלאג,ויבדוק את מצב המנוע. עצה ממני? אל תיקח כל דבר שאנשים אומרים לך כתורה מסיני, ואם הביצועים של המנוע שלך טובים,זה אומר שהמנוע שלך במצב האידיאלי אם אתה מרגיש ךא בנוח,תבדוק קומפרסיה (יתכן והמנוע "נפתח" לאחר ההרצה) ואגב, תקנו אותי אם אני לא טועה, מכונאי אמר לי פעם שהצלינדר של קטנועי פג'ו וגם אפריליה אם אני לא טועה,מצופה כרום,ושהבוכנה הולכת ונשרט הצלינדר,לא ניתן "לחרוט" אותו, ולכן צריך להחליף לאחד חדש. זה למה אוברול מנוע עליון לקטנועי פג'ו\אפריליה יקר מאוברול מנוע עליון לפיאג'ו טייפון לדוגמה.