שאלות בסיסיות

מצב
הנושא נעול.
שאלות בסיסיות

שאלות בסיסיות
בני בן 10 אובחן כמחונן. עם רמת IQ של 149. יש לי שאלות רבות, אשמח אם מישהו יוכל לסייע: 1. האם יש רמות "מחוננות" שונות? האם זהו ציון חריג מילדים מחוננים אחרים? 2. איפה אפשר לקרוא חומר מחקרי או תיאורטי על ילדים מחוננים? 3. יש לנו עוד 2 ילדים (צעירים), הם רחוקים מבנינו הבכור ברמת ההחשיבה, אבל האם יתכן שהם נבונים מאוד, רק שבהשוואה אליו הם קצת מתפספסים? 4. קראתי שיש ילדים שאיבדו את מחוננותם, האם זוהי תכונה נרכשת או מולדת? אשמח לכל מי שיוכל להביע דעתו או להתייחס, אנחנו גרים בישוב מאוד קטן, רחוק ממרכז הארץ, ואין לנו שותפים. תודה.
 

lio9991

New member
הורה למחונן

שאלות בסיסיות
בני בן 10 אובחן כמחונן. עם רמת IQ של 149. יש לי שאלות רבות, אשמח אם מישהו יוכל לסייע: 1. האם יש רמות "מחוננות" שונות? האם זהו ציון חריג מילדים מחוננים אחרים? 2. איפה אפשר לקרוא חומר מחקרי או תיאורטי על ילדים מחוננים? 3. יש לנו עוד 2 ילדים (צעירים), הם רחוקים מבנינו הבכור ברמת ההחשיבה, אבל האם יתכן שהם נבונים מאוד, רק שבהשוואה אליו הם קצת מתפספסים? 4. קראתי שיש ילדים שאיבדו את מחוננותם, האם זוהי תכונה נרכשת או מולדת? אשמח לכל מי שיוכל להביע דעתו או להתייחס, אנחנו גרים בישוב מאוד קטן, רחוק ממרכז הארץ, ואין לנו שותפים. תודה.
הורה למחונן
גם אנו הורים למחונן בגיל הזה ובמנת משכל דומה לשל בנך רק שהוא אובחן עוד בכיתה א' ומאז אנו עושים כל שביכולתנו ע"מ לקדמו. נשמח ליצור אתך קשר.
 
תשובות בסיסיות

שאלות בסיסיות
בני בן 10 אובחן כמחונן. עם רמת IQ של 149. יש לי שאלות רבות, אשמח אם מישהו יוכל לסייע: 1. האם יש רמות "מחוננות" שונות? האם זהו ציון חריג מילדים מחוננים אחרים? 2. איפה אפשר לקרוא חומר מחקרי או תיאורטי על ילדים מחוננים? 3. יש לנו עוד 2 ילדים (צעירים), הם רחוקים מבנינו הבכור ברמת ההחשיבה, אבל האם יתכן שהם נבונים מאוד, רק שבהשוואה אליו הם קצת מתפספסים? 4. קראתי שיש ילדים שאיבדו את מחוננותם, האם זוהי תכונה נרכשת או מולדת? אשמח לכל מי שיוכל להביע דעתו או להתייחס, אנחנו גרים בישוב מאוד קטן, רחוק ממרכז הארץ, ואין לנו שותפים. תודה.
תשובות בסיסיות
1. כמובן. IQ מודד רכיבים מסוימים של האינטליגנציה, שהיא כנראה רק חלק מהמחוננות עצמה. ואפילו במדד ה IQ יש רמות שונות. אין דין מחונן עם IQ של 180 (גאון לכל הדעות) עכדין מחונן עם IQ של 140. אם הראשון, יבחר בקרירה אקדמית, הוא יהיה מן הסתם בעל שם עולמי, בולט ביותר בתחומו, ובעל תרומה משמעותית למדע. אלה המדענים הנדירים, כאלה שזוכים בפרסי נובל וכו'. בעל IQ של 140יהיה מדען טוב, כמוהו כמאות אלפי מדענים בעולם כולו, שיתרום את חלקו המועיל אך הצנוע למדע. ההתפלגות של IQ היא בקירוב נורמלית, כלומר ציונים גבוהיים יותר הם נדירים יותר, באופן אקספוננציאלי. כך שציון 150 נדיר בהרבה מציון 140, וציון 160 נדיר הרבה יותר. 2. תסתכל במאמרים של "אלי" המופיעים בשער של הפורום, וכן ב"קישורים". יש שם מראי מקום טובים. 3. ברור שהמצב שאתה מתאר ייתכן. תשקיעו בהם ותוכלו גם אצלם לראות פרי מגדים. 4. גם לי מנסיוני ידוע שמחוננות עשויה לקהות. הילד/מתבגר מאבד את סקרנותו וכו'. יחד עם זאת, ייתכן מצב שונה, שנראה דומה כלפי חוץ, ובו מחוננות אינה מתבטאת תקופה מסוימת (למשל בגיל ההתבגרות). במקרה האחרון תיתכן אח"כ התבטאות מאוד חזקה של ה"מחוננות" בתור דחף חזק מאוד ללמוד, לדעת לחקור וכו'. כל טוב ובהצלחה.
 

mikilk

Active member
מנצלת לשאול שאלה נוספת באותו ענין

תשובות בסיסיות
1. כמובן. IQ מודד רכיבים מסוימים של האינטליגנציה, שהיא כנראה רק חלק מהמחוננות עצמה. ואפילו במדד ה IQ יש רמות שונות. אין דין מחונן עם IQ של 180 (גאון לכל הדעות) עכדין מחונן עם IQ של 140. אם הראשון, יבחר בקרירה אקדמית, הוא יהיה מן הסתם בעל שם עולמי, בולט ביותר בתחומו, ובעל תרומה משמעותית למדע. אלה המדענים הנדירים, כאלה שזוכים בפרסי נובל וכו'. בעל IQ של 140יהיה מדען טוב, כמוהו כמאות אלפי מדענים בעולם כולו, שיתרום את חלקו המועיל אך הצנוע למדע. ההתפלגות של IQ היא בקירוב נורמלית, כלומר ציונים גבוהיים יותר הם נדירים יותר, באופן אקספוננציאלי. כך שציון 150 נדיר בהרבה מציון 140, וציון 160 נדיר הרבה יותר. 2. תסתכל במאמרים של "אלי" המופיעים בשער של הפורום, וכן ב"קישורים". יש שם מראי מקום טובים. 3. ברור שהמצב שאתה מתאר ייתכן. תשקיעו בהם ותוכלו גם אצלם לראות פרי מגדים. 4. גם לי מנסיוני ידוע שמחוננות עשויה לקהות. הילד/מתבגר מאבד את סקרנותו וכו'. יחד עם זאת, ייתכן מצב שונה, שנראה דומה כלפי חוץ, ובו מחוננות אינה מתבטאת תקופה מסוימת (למשל בגיל ההתבגרות). במקרה האחרון תיתכן אח"כ התבטאות מאוד חזקה של ה"מחוננות" בתור דחף חזק מאוד ללמוד, לדעת לחקור וכו'. כל טוב ובהצלחה.
מנצלת לשאול שאלה נוספת באותו ענין
שני ילדי הגדולים אובחנו כמחוננים ולומדים (בתי הגדולה כבר עולה ל - י' כך שהיא סיימה) במסגרת החד יומית. מעולם לא נודע לנו ולא חשבנו לברר מה רמת ה - IQ. היכן ניצן (והאם יש סיבה...?) לברר זאת?
 

mikilk

Active member
../images/Emo9.gifניצן = ניתן (כמובן...)

מנצלת לשאול שאלה נוספת באותו ענין
שני ילדי הגדולים אובחנו כמחוננים ולומדים (בתי הגדולה כבר עולה ל - י' כך שהיא סיימה) במסגרת החד יומית. מעולם לא נודע לנו ולא חשבנו לברר מה רמת ה - IQ. היכן ניצן (והאם יש סיבה...?) לברר זאת?
ניצן = ניתן (כמובן...)
 
ניתן לאבחן באופן פרטי (אצל פסיכולוג

מנצלת לשאול שאלה נוספת באותו ענין
שני ילדי הגדולים אובחנו כמחוננים ולומדים (בתי הגדולה כבר עולה ל - י' כך שהיא סיימה) במסגרת החד יומית. מעולם לא נודע לנו ולא חשבנו לברר מה רמת ה - IQ. היכן ניצן (והאם יש סיבה...?) לברר זאת?
ניתן לאבחן באופן פרטי (אצל פסיכולוג
אבל לשם מה? סתם בשביל הסקרנות? אני אישית לא ממליצה. למה סתם לשים גבולות ליכולת? תשאירו את זה לשמים
(נ.ב המחשב שלי עדיין לא מתפקד, לצערי)
 
סליחה?

תשובות בסיסיות
1. כמובן. IQ מודד רכיבים מסוימים של האינטליגנציה, שהיא כנראה רק חלק מהמחוננות עצמה. ואפילו במדד ה IQ יש רמות שונות. אין דין מחונן עם IQ של 180 (גאון לכל הדעות) עכדין מחונן עם IQ של 140. אם הראשון, יבחר בקרירה אקדמית, הוא יהיה מן הסתם בעל שם עולמי, בולט ביותר בתחומו, ובעל תרומה משמעותית למדע. אלה המדענים הנדירים, כאלה שזוכים בפרסי נובל וכו'. בעל IQ של 140יהיה מדען טוב, כמוהו כמאות אלפי מדענים בעולם כולו, שיתרום את חלקו המועיל אך הצנוע למדע. ההתפלגות של IQ היא בקירוב נורמלית, כלומר ציונים גבוהיים יותר הם נדירים יותר, באופן אקספוננציאלי. כך שציון 150 נדיר בהרבה מציון 140, וציון 160 נדיר הרבה יותר. 2. תסתכל במאמרים של "אלי" המופיעים בשער של הפורום, וכן ב"קישורים". יש שם מראי מקום טובים. 3. ברור שהמצב שאתה מתאר ייתכן. תשקיעו בהם ותוכלו גם אצלם לראות פרי מגדים. 4. גם לי מנסיוני ידוע שמחוננות עשויה לקהות. הילד/מתבגר מאבד את סקרנותו וכו'. יחד עם זאת, ייתכן מצב שונה, שנראה דומה כלפי חוץ, ובו מחוננות אינה מתבטאת תקופה מסוימת (למשל בגיל ההתבגרות). במקרה האחרון תיתכן אח"כ התבטאות מאוד חזקה של ה"מחוננות" בתור דחף חזק מאוד ללמוד, לדעת לחקור וכו'. כל טוב ובהצלחה.
סליחה?
אני עוד לא שמעתי על מדד ההצלחה במדע על סמך ציון IQ. מכירה כמה מחוננים במיוחד שלא מצליחים בפולטיקה המדעית או כאלה שאינם בעלי IQ גבוה אבל מארגנים נפלאים ומאפשרים כר עבודה פורה. בנוסף IQ הוא ציון מלאכותי שניגזר מתרבות. הקשר בינו לבין הצלחה בחיים אינו קשר ישר. כמחוננת ומורה למחוננים אני יכולה להגיד שמה שחשוב אצל כל ילד זה חינוך לסקרנות וחשיבה עצמאית. ענת
 
תסתכלי על המדענים הדגולים

סליחה?
אני עוד לא שמעתי על מדד ההצלחה במדע על סמך ציון IQ. מכירה כמה מחוננים במיוחד שלא מצליחים בפולטיקה המדעית או כאלה שאינם בעלי IQ גבוה אבל מארגנים נפלאים ומאפשרים כר עבודה פורה. בנוסף IQ הוא ציון מלאכותי שניגזר מתרבות. הקשר בינו לבין הצלחה בחיים אינו קשר ישר. כמחוננת ומורה למחוננים אני יכולה להגיד שמה שחשוב אצל כל ילד זה חינוך לסקרנות וחשיבה עצמאית. ענת
תסתכלי על המדענים הדגולים
איינשטיין, ניוטון, גאוס, אוילר, קושי, בוהר ודומיהם, ועל הערכות של הIQ שלהם... מבחן סטטיסטי פשוט יראה כי ממוצע הIQ של מדענים בעלי שיעור קומה כאלה הוא גבוה משמעותית מזה של כלל האוכלוסיה, גבוה גם בהשוואה לסקלה של מחוננים. אני מדגיש, מדענים בעלי שיעור קומה שתרמו תרומה משמעותית למדע. יש המון מדענים מצליחים, "בפוליטיקה המדעית", שמשתתפים בכנסים, כותבים המון מאמרים, יש להם המון תלמידים, חברי מערכת בעיתונים מדעיים, בעלי קרנות מחקר. אכן, להצליח בפוליטיקה המדעית דרוש הרבה יותר מאשר IQ. אבל לא לאלה אני התכוונתי. אגב, גם כדי להצליח בפוליטיקה המדעית צריך IQ לא מבוטל כלל וכלל... סה"כ נראה לי שהדיון הזה נסחף למקומות שלא תוכננו. אסכם מבחינתי: IQ תנאי הכרחי להצלחה במדע, אך בודאי שלא מספיק.
 
סליחה, זה שטויות במיץ עגבניות

תסתכלי על המדענים הדגולים
איינשטיין, ניוטון, גאוס, אוילר, קושי, בוהר ודומיהם, ועל הערכות של הIQ שלהם... מבחן סטטיסטי פשוט יראה כי ממוצע הIQ של מדענים בעלי שיעור קומה כאלה הוא גבוה משמעותית מזה של כלל האוכלוסיה, גבוה גם בהשוואה לסקלה של מחוננים. אני מדגיש, מדענים בעלי שיעור קומה שתרמו תרומה משמעותית למדע. יש המון מדענים מצליחים, "בפוליטיקה המדעית", שמשתתפים בכנסים, כותבים המון מאמרים, יש להם המון תלמידים, חברי מערכת בעיתונים מדעיים, בעלי קרנות מחקר. אכן, להצליח בפוליטיקה המדעית דרוש הרבה יותר מאשר IQ. אבל לא לאלה אני התכוונתי. אגב, גם כדי להצליח בפוליטיקה המדעית צריך IQ לא מבוטל כלל וכלל... סה"כ נראה לי שהדיון הזה נסחף למקומות שלא תוכננו. אסכם מבחינתי: IQ תנאי הכרחי להצלחה במדע, אך בודאי שלא מספיק.
סליחה, זה שטויות במיץ עגבניות
כדי להצליח בפוליטיקה המדעית צריך EQ גבוה ולא IQ גבוה..
 

Moridin

New member
לפיינמן היה IQ של 120 ומשהו

תשובות בסיסיות
1. כמובן. IQ מודד רכיבים מסוימים של האינטליגנציה, שהיא כנראה רק חלק מהמחוננות עצמה. ואפילו במדד ה IQ יש רמות שונות. אין דין מחונן עם IQ של 180 (גאון לכל הדעות) עכדין מחונן עם IQ של 140. אם הראשון, יבחר בקרירה אקדמית, הוא יהיה מן הסתם בעל שם עולמי, בולט ביותר בתחומו, ובעל תרומה משמעותית למדע. אלה המדענים הנדירים, כאלה שזוכים בפרסי נובל וכו'. בעל IQ של 140יהיה מדען טוב, כמוהו כמאות אלפי מדענים בעולם כולו, שיתרום את חלקו המועיל אך הצנוע למדע. ההתפלגות של IQ היא בקירוב נורמלית, כלומר ציונים גבוהיים יותר הם נדירים יותר, באופן אקספוננציאלי. כך שציון 150 נדיר בהרבה מציון 140, וציון 160 נדיר הרבה יותר. 2. תסתכל במאמרים של "אלי" המופיעים בשער של הפורום, וכן ב"קישורים". יש שם מראי מקום טובים. 3. ברור שהמצב שאתה מתאר ייתכן. תשקיעו בהם ותוכלו גם אצלם לראות פרי מגדים. 4. גם לי מנסיוני ידוע שמחוננות עשויה לקהות. הילד/מתבגר מאבד את סקרנותו וכו'. יחד עם זאת, ייתכן מצב שונה, שנראה דומה כלפי חוץ, ובו מחוננות אינה מתבטאת תקופה מסוימת (למשל בגיל ההתבגרות). במקרה האחרון תיתכן אח"כ התבטאות מאוד חזקה של ה"מחוננות" בתור דחף חזק מאוד ללמוד, לדעת לחקור וכו'. כל טוב ובהצלחה.
לפיינמן היה IQ של 120 ומשהו
 
הוא בטח נמנם בעת המבחן

לפיינמן היה IQ של 120 ומשהו
הוא בטח נמנם בעת המבחן
או עשה אחד התרגילים הקונדסיים שלו... בתור מי שמכיר היטב את עבודתו המדהימה בפיסיקת החלקיקים אני לא יכול אלא לגחך לגבי " IQ של 120 ומשהו". יש שם וירטואוזיות מתמטית, ואינטואיציה ברמה מדהימה של גאון.
 

Moridin

New member
בדוק בעצמך.

הוא בטח נמנם בעת המבחן
או עשה אחד התרגילים הקונדסיים שלו... בתור מי שמכיר היטב את עבודתו המדהימה בפיסיקת החלקיקים אני לא יכול אלא לגחך לגבי " IQ של 120 ומשהו". יש שם וירטואוזיות מתמטית, ואינטואיציה ברמה מדהימה של גאון.
בדוק בעצמך.
גוגל הוא ידידו הטוב ביותר של האדם...
 

Kiru

New member
על-סמך מה בוצעו ההערכות האלה?

הוא בטח נמנם בעת המבחן
או עשה אחד התרגילים הקונדסיים שלו... בתור מי שמכיר היטב את עבודתו המדהימה בפיסיקת החלקיקים אני לא יכול אלא לגחך לגבי " IQ של 120 ומשהו". יש שם וירטואוזיות מתמטית, ואינטואיציה ברמה מדהימה של גאון.
על-סמך מה בוצעו ההערכות האלה?
איך ניתן לדעת כיום עד כמה גאוס או ניוטון היו מצליחים במבחני IQ?
 

לי Li

New member
תשובות נוספות

שאלות בסיסיות
בני בן 10 אובחן כמחונן. עם רמת IQ של 149. יש לי שאלות רבות, אשמח אם מישהו יוכל לסייע: 1. האם יש רמות "מחוננות" שונות? האם זהו ציון חריג מילדים מחוננים אחרים? 2. איפה אפשר לקרוא חומר מחקרי או תיאורטי על ילדים מחוננים? 3. יש לנו עוד 2 ילדים (צעירים), הם רחוקים מבנינו הבכור ברמת ההחשיבה, אבל האם יתכן שהם נבונים מאוד, רק שבהשוואה אליו הם קצת מתפספסים? 4. קראתי שיש ילדים שאיבדו את מחוננותם, האם זוהי תכונה נרכשת או מולדת? אשמח לכל מי שיוכל להביע דעתו או להתייחס, אנחנו גרים בישוב מאוד קטן, רחוק ממרכז הארץ, ואין לנו שותפים. תודה.
תשובות נוספות
כיוון שכבר ענו אני רוצה רק להוסיף: 3 - ייתכן מאוד שילדיכם הקטנים גם כן מוכשרים אולם אתם משווים אותם לילדכם הביכור ומפספסים את הכשרון שלהם, מה שקורה פעמים רבות אצל הורים למחוננים, במקום להשוות אותם לבנכם הבחור השוו אותם לילדים בני גילם. 4- היה לנו פעם דיון על מחוננות והאם היא תכונה נרכשת או מולדת, בכל אופן אני חשובת שהתשובה היא שניהם. הוכח שמחוננים חושבים באופן שונה מלא מחוננים וזה החלק המולד, אולם צריך לפתח את החלק הזה וללא פיתוח והעשרה הילד לא יעשה מחונן. לגבי איבוד המחוננות, זה בהחלט קורה מחוננות יכולה להשחק, ילד אשר לא מסתקרן ולומד ומפתח את החשיבה שלו בהחלט יאבד חלק מהמחוננות שלו ויתקשה לפתח אותה בעתיד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה