שאלות בנושאי אוטובוסים
שאלות בנושאי אוטובוסים
היום ביקרתי בת"א ביחד עם חברתי האהובה והכרטיס המשולב רכבת-דן איפשר לנו לטעום בנינוחות את שירותיה של 'דן' בעיר. במהלך היום התעוררו בראשי מספר שאלות: א. יצא לי לנסוע גם באוטובוסים החדשים (והססגוניים מדי?) של קו 5 וגם באוטובוס לבן (במקרה זה - בקו 27). על פני הדברים נראה כי מדובר באוטובוסים זהים (MAN נמוכי רצפה) אולם מספר פרטים קטנים תפסו את עיני: לאוטובוסים של קו 5 יש סידור פנימי זהה לחלוטין (או כמעט) לזה של חבריהם ב-'אגד' חיפה, למעט צבעי הריפוד והרצפה, אם כי אפילו צבע עמודי המתכת זהה לזה שאוטובוסי 'אגד'. לעומת זאת, באוטובוס הלבן היו ידיות שונות מעט למושבים ועוד שינויים קטנים (כולל ריפוד בצביעה שונה ומאוד ססגונית ועליזה). אני בטוח שכבר עניתם לשאלה זאת בפורום בעבר, אולם אני מתקשה לעקוב אחרי ההתכתבות האוטובוסים, ולכן אשמח אם מי מכם יוכל להאיר את עיני לגבי הסיבה להבדלים. ב. האם מי מאנשי משרד התחבורה חשב על מצב הכרטיסים המשולבים, כגון זה בו השתמשתי, לאחר הוצאתם לתחרות של קבוצות קווים נוספים באיזור? הרי כבר היום הכרטיסים מוגבלים בגלל נוכחותה של אגד בחלק מהקווים העירוניים בעיר. ג. למה 'אגד' לא מפעילים בחיפה כרטיס 'חופשי יומי' כמו זה של 'דן' בת"א? אני חושב שזאת שאלה רטורית, ולכן אענה לעצמי של-'אגד' בחיפה אין כל אינטרס כלכלי להשתפר, להתייעל ולהיות מושכים יותר לציבור הנוסעים, ולפיכך הם לא עושים את זה, למרות שהציבור כולו צפוי להרוויח מכך. (אביתר, אם אתה לא מסכים איתי, אנא קרא את תכתובותי הקודמות בנושא 'אגד' בחיפה בארכיון הפורום לפני הצטרפותך אליו, לפני שתגיב). ד. זו הצעה, לא כל-כך שאלה: מתי יקום מי מכם חובבי האוטובוסים הרציניים ויקים אתר מקביל לאתר 'חדשות הרכבת' בו יכוסו בצורה מקצועית ואיכותית נושאי החדשות הקשורים לתחבורה האוטובוסית (הן הציבורית והן הפרטית). אמנם אני מתרשם כי חדשות רבות מופיעות על גבי פורום זה, אולם הדיונים המתפתחים מתוכן גורמים לתופעת 'מרוב עצים לא רואים את היער' וכך חובב האוטובוסים המתחיל נאלץ לגשש דרכו בפורום תוך ספיגת ביקורת מחבריו על 'זיבול' הפורום בדברים שנדונו כבר. אני חושב שדווקא היום זו תקופה מצוינת להתחיל בהפעלת אתר שכזה, עקב המהפכה שבתחילתה אנו נמצאים (בין אם אנו חושבים שהיא טובה או רעה) ושפע החדשות המציף אותנו - ברמות האסטרטגית, האופרטיבית והטקטית - בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים. אני יודע (מנסיון אישי) שלא קל להקים ולהפעיל אתר שכזה, אולם אני מקווה בשבילכם, חובבי האוטובוסים, שיש ביניכם מספיק אנשים רציניים ובעלי יכולת לעשות זאת, וזאת קודם כל על מנת לקדם את התחביב שלכם, ובהמשך על מנת ליצור מודעות ציבורית מתקדמת, שהמידע האמיתי והדעות השונות פרוסות לפניה. למרות שאהבתי נתונה כולה לרכבות (ולחברתי האהובה ולמשפחתי, כמובן), גם אני יודע שבעתיד הקרוב לא נראה עדיין רכבת קלה ותחתית מגיעה לכל שכונת מגורים בארץ, וכך נשאר בידי האוטובוסים תפקיד מכריע ומשמעותי בהסטת כובד המשקל של תחבורת הנוסעים בארץ מהרכיב הפרטי (המזהם, הבזבני, המכוער והמסוכן) לרכיב הציבורי (שיכול להיות ההיפך מכל זה, אפילו אם הוא עדיין לא לגמרי). מי מרים את הכפפה?
שאלות בנושאי אוטובוסים
היום ביקרתי בת"א ביחד עם חברתי האהובה והכרטיס המשולב רכבת-דן איפשר לנו לטעום בנינוחות את שירותיה של 'דן' בעיר. במהלך היום התעוררו בראשי מספר שאלות: א. יצא לי לנסוע גם באוטובוסים החדשים (והססגוניים מדי?) של קו 5 וגם באוטובוס לבן (במקרה זה - בקו 27). על פני הדברים נראה כי מדובר באוטובוסים זהים (MAN נמוכי רצפה) אולם מספר פרטים קטנים תפסו את עיני: לאוטובוסים של קו 5 יש סידור פנימי זהה לחלוטין (או כמעט) לזה של חבריהם ב-'אגד' חיפה, למעט צבעי הריפוד והרצפה, אם כי אפילו צבע עמודי המתכת זהה לזה שאוטובוסי 'אגד'. לעומת זאת, באוטובוס הלבן היו ידיות שונות מעט למושבים ועוד שינויים קטנים (כולל ריפוד בצביעה שונה ומאוד ססגונית ועליזה). אני בטוח שכבר עניתם לשאלה זאת בפורום בעבר, אולם אני מתקשה לעקוב אחרי ההתכתבות האוטובוסים, ולכן אשמח אם מי מכם יוכל להאיר את עיני לגבי הסיבה להבדלים. ב. האם מי מאנשי משרד התחבורה חשב על מצב הכרטיסים המשולבים, כגון זה בו השתמשתי, לאחר הוצאתם לתחרות של קבוצות קווים נוספים באיזור? הרי כבר היום הכרטיסים מוגבלים בגלל נוכחותה של אגד בחלק מהקווים העירוניים בעיר. ג. למה 'אגד' לא מפעילים בחיפה כרטיס 'חופשי יומי' כמו זה של 'דן' בת"א? אני חושב שזאת שאלה רטורית, ולכן אענה לעצמי של-'אגד' בחיפה אין כל אינטרס כלכלי להשתפר, להתייעל ולהיות מושכים יותר לציבור הנוסעים, ולפיכך הם לא עושים את זה, למרות שהציבור כולו צפוי להרוויח מכך. (אביתר, אם אתה לא מסכים איתי, אנא קרא את תכתובותי הקודמות בנושא 'אגד' בחיפה בארכיון הפורום לפני הצטרפותך אליו, לפני שתגיב). ד. זו הצעה, לא כל-כך שאלה: מתי יקום מי מכם חובבי האוטובוסים הרציניים ויקים אתר מקביל לאתר 'חדשות הרכבת' בו יכוסו בצורה מקצועית ואיכותית נושאי החדשות הקשורים לתחבורה האוטובוסית (הן הציבורית והן הפרטית). אמנם אני מתרשם כי חדשות רבות מופיעות על גבי פורום זה, אולם הדיונים המתפתחים מתוכן גורמים לתופעת 'מרוב עצים לא רואים את היער' וכך חובב האוטובוסים המתחיל נאלץ לגשש דרכו בפורום תוך ספיגת ביקורת מחבריו על 'זיבול' הפורום בדברים שנדונו כבר. אני חושב שדווקא היום זו תקופה מצוינת להתחיל בהפעלת אתר שכזה, עקב המהפכה שבתחילתה אנו נמצאים (בין אם אנו חושבים שהיא טובה או רעה) ושפע החדשות המציף אותנו - ברמות האסטרטגית, האופרטיבית והטקטית - בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים. אני יודע (מנסיון אישי) שלא קל להקים ולהפעיל אתר שכזה, אולם אני מקווה בשבילכם, חובבי האוטובוסים, שיש ביניכם מספיק אנשים רציניים ובעלי יכולת לעשות זאת, וזאת קודם כל על מנת לקדם את התחביב שלכם, ובהמשך על מנת ליצור מודעות ציבורית מתקדמת, שהמידע האמיתי והדעות השונות פרוסות לפניה. למרות שאהבתי נתונה כולה לרכבות (ולחברתי האהובה ולמשפחתי, כמובן), גם אני יודע שבעתיד הקרוב לא נראה עדיין רכבת קלה ותחתית מגיעה לכל שכונת מגורים בארץ, וכך נשאר בידי האוטובוסים תפקיד מכריע ומשמעותי בהסטת כובד המשקל של תחבורת הנוסעים בארץ מהרכיב הפרטי (המזהם, הבזבני, המכוער והמסוכן) לרכיב הציבורי (שיכול להיות ההיפך מכל זה, אפילו אם הוא עדיין לא לגמרי). מי מרים את הכפפה?