שאלה:

מצב
הנושא נעול.

Sפיידי

New member
שאלה:

שאלה:
הייתי באתר של רכבת ישראל והיה כתוב שם שתיהיה תחנת רכבת בבית-החולים וולספון חולון, מתי בערך הולכים לבנות את המסילה/התחנה אם ידוע לכם. תודה
 

kbb

New member
תשובה:

שאלה:
הייתי באתר של רכבת ישראל והיה כתוב שם שתיהיה תחנת רכבת בבית-החולים וולספון חולון, מתי בערך הולכים לבנות את המסילה/התחנה אם ידוע לכם. תודה
תשובה:
ראשית, יש צורך לסיים את איילון דרום (כביש מס´ 20) ולהפוך אותו לכביש מהיר, נטול רמזורים. שנית, יש לפתור את הבעיה של, כיצד תעבור הרכבת מתחנת ההגנה לאיילון דרום-בתכנון היה (אם אני לא טועה) להעביר אותה באמצעות גשר מעל מחלף הולץ, אבל מישהו שם תכנן לא טוב, ולכן לא נותר מקום לגשר הנכסף... הפתרון, לדעתי, הוא להעביר אותה קצת אחרי תחנת ת"א דרום מצידה המזרחי של התחנה, אבל צריך לבנות שם גשר אחר במקום, מה שקיים שם כעת, כיון שהגשר מאפשר מעבר של רכבות מכיוון דרום לכיוון צפון בלבד ולכן צריך ליצור שם משולש כמו במעבר מהאיילון לקו ראה"ע, שיאפשר תנועה בכמה כיוונים. נשמע פשוט...
 

Sפיידי

New member
פשוט

תשובה:
ראשית, יש צורך לסיים את איילון דרום (כביש מס´ 20) ולהפוך אותו לכביש מהיר, נטול רמזורים. שנית, יש לפתור את הבעיה של, כיצד תעבור הרכבת מתחנת ההגנה לאיילון דרום-בתכנון היה (אם אני לא טועה) להעביר אותה באמצעות גשר מעל מחלף הולץ, אבל מישהו שם תכנן לא טוב, ולכן לא נותר מקום לגשר הנכסף... הפתרון, לדעתי, הוא להעביר אותה קצת אחרי תחנת ת"א דרום מצידה המזרחי של התחנה, אבל צריך לבנות שם גשר אחר במקום, מה שקיים שם כעת, כיון שהגשר מאפשר מעבר של רכבות מכיוון דרום לכיוון צפון בלבד ולכן צריך ליצור שם משולש כמו במעבר מהאיילון לקו ראה"ע, שיאפשר תנועה בכמה כיוונים. נשמע פשוט...
פשוט
בתוכנית, אבל בביצוע..... הרי הכול מתאחר בארץ הזאת!! שום דבר לא מסיימים בזמן, זה מייחד אותנו
 

Sephiroth

Member
התקדמות העבודה בכביש איומה !

תשובה:
ראשית, יש צורך לסיים את איילון דרום (כביש מס´ 20) ולהפוך אותו לכביש מהיר, נטול רמזורים. שנית, יש לפתור את הבעיה של, כיצד תעבור הרכבת מתחנת ההגנה לאיילון דרום-בתכנון היה (אם אני לא טועה) להעביר אותה באמצעות גשר מעל מחלף הולץ, אבל מישהו שם תכנן לא טוב, ולכן לא נותר מקום לגשר הנכסף... הפתרון, לדעתי, הוא להעביר אותה קצת אחרי תחנת ת"א דרום מצידה המזרחי של התחנה, אבל צריך לבנות שם גשר אחר במקום, מה שקיים שם כעת, כיון שהגשר מאפשר מעבר של רכבות מכיוון דרום לכיוון צפון בלבד ולכן צריך ליצור שם משולש כמו במעבר מהאיילון לקו ראה"ע, שיאפשר תנועה בכמה כיוונים. נשמע פשוט...
התקדמות העבודה בכביש איומה !
אני נוסע באיילון דרום כבר תקופה דיי ארוכה, ופרט למחלף משה דיין שהוקם יחסית דיי מהר, העבודות פשוט לא זזות. ראיתי שלאחרונה מחלף וולפסון מתקדם במהירות סבירה, אבל בדה הוז אפילו לא התחילו בעבודות הכנה, וביוספטל פשוט תקועים. לדעתי הציר הזה הוא אחד מהחשובים במרכז, בטח ובטח לאחר שתעבור בו רכבת, מכיון שמדובר בתוואי שחוצה שתי ערים, בריכוזי אוכלוסייה גבוהים ביותר.
 

kbb

New member
לפי מה שהבנתי

התקדמות העבודה בכביש איומה !
אני נוסע באיילון דרום כבר תקופה דיי ארוכה, ופרט למחלף משה דיין שהוקם יחסית דיי מהר, העבודות פשוט לא זזות. ראיתי שלאחרונה מחלף וולפסון מתקדם במהירות סבירה, אבל בדה הוז אפילו לא התחילו בעבודות הכנה, וביוספטל פשוט תקועים. לדעתי הציר הזה הוא אחד מהחשובים במרכז, בטח ובטח לאחר שתעבור בו רכבת, מכיון שמדובר בתוואי שחוצה שתי ערים, בריכוזי אוכלוסייה גבוהים ביותר.
לפי מה שהבנתי
מה שגרם לעיכוב היה צינור הביוב של גוש דן שעבר בסמוך לכביש, ולכן לפני שיפוץ הכביש היה צורך להעביר אותו מערבה וזה כנראה לקח זמן רב מידי. בשלב הזה הדברים זזים מהר יחסית.
 

אדיה

New member
ואפשרות נוספת - מנהרה

תשובה:
ראשית, יש צורך לסיים את איילון דרום (כביש מס´ 20) ולהפוך אותו לכביש מהיר, נטול רמזורים. שנית, יש לפתור את הבעיה של, כיצד תעבור הרכבת מתחנת ההגנה לאיילון דרום-בתכנון היה (אם אני לא טועה) להעביר אותה באמצעות גשר מעל מחלף הולץ, אבל מישהו שם תכנן לא טוב, ולכן לא נותר מקום לגשר הנכסף... הפתרון, לדעתי, הוא להעביר אותה קצת אחרי תחנת ת"א דרום מצידה המזרחי של התחנה, אבל צריך לבנות שם גשר אחר במקום, מה שקיים שם כעת, כיון שהגשר מאפשר מעבר של רכבות מכיוון דרום לכיוון צפון בלבד ולכן צריך ליצור שם משולש כמו במעבר מהאיילון לקו ראה"ע, שיאפשר תנועה בכמה כיוונים. נשמע פשוט...
ואפשרות נוספת - מנהרה
במקום גשר - מנהרה שתחצה את המנהרה הקיימת המקשרת את תחנת רכבת דרום עם המסילות לכיוון מזרח. זה יהיה זול במיוחד כיוון שכשנבנו נתיבי איילון קטע הכביש המערבי שמדרום למחלף קיבוץ גלויות הוגבה ונוצרה מעין מנהרה במפלס המקורי של פסי הרכבת. כלומר ישנה אפשרות "לחלוץ" את הרכבת מבין נתיבי האיילון בלי גשר יקר אלא ע"י פעולת חציבה וחיזוק של מעבר עילי קיים!
 

kbb

New member
הבעיה עם המנהרה הקיימת היא

ואפשרות נוספת - מנהרה
במקום גשר - מנהרה שתחצה את המנהרה הקיימת המקשרת את תחנת רכבת דרום עם המסילות לכיוון מזרח. זה יהיה זול במיוחד כיוון שכשנבנו נתיבי איילון קטע הכביש המערבי שמדרום למחלף קיבוץ גלויות הוגבה ונוצרה מעין מנהרה במפלס המקורי של פסי הרכבת. כלומר ישנה אפשרות "לחלוץ" את הרכבת מבין נתיבי האיילון בלי גשר יקר אלא ע"י פעולת חציבה וחיזוק של מעבר עילי קיים!
הבעיה עם המנהרה הקיימת היא
שרק רכבות שבאות מדרום מזרח יכולות להיכנס לתוכה, או רכבת שבאה מצפון, אבל אז היא צריכה לעבור את המנהרה והלחיף כיוון נסיעה ולהכנס לתוכה-דבר שנראה לי מסובך ומיותר. ולבנות מנהרה נוספת זה כדאי אבל כרוך בהרבה בלאגן כגון הסטה זמנית של כביש מס´ 1 מערבה.
 

אדיה

New member
לא צריך להסיט את הכביש

הבעיה עם המנהרה הקיימת היא
שרק רכבות שבאות מדרום מזרח יכולות להיכנס לתוכה, או רכבת שבאה מצפון, אבל אז היא צריכה לעבור את המנהרה והלחיף כיוון נסיעה ולהכנס לתוכה-דבר שנראה לי מסובך ומיותר. ולבנות מנהרה נוספת זה כדאי אבל כרוך בהרבה בלאגן כגון הסטה זמנית של כביש מס´ 1 מערבה.
לא צריך להסיט את הכביש
אלא ליצור מעין צורת X עם המנהרה הקימת. ברור שיצטרכו רמזור או אמצעי בקרה למנוע התנגשות בתוך ההצטלבות שנוצרה אך המנהרה הקיימת (לתוך תחנת דרום) כמעט ואינה בשימוש ולכן עיכובי התנועה יהיו זניחים לגמרי. בפעם הבאה שתיסע באילון בדרכך צפונה שים לב להזדמנות שיוצרת ההגבהה הקיימת במקום. הבעיה היחידה שאני רואה עם הצעתי היא אולי בבעלות על הקרקע או מגבלות תכנוניות על השטח מהאיילון עד צומת חולון. בכל אופן, אם ניתן לישב זאת בצורה סבירה זה עדיף בהרבה על גשר מסובך ויקר. יובל
 

raminec

New member
תרשה לי בבקשה לתקן אותך.

תשובה:
ראשית, יש צורך לסיים את איילון דרום (כביש מס´ 20) ולהפוך אותו לכביש מהיר, נטול רמזורים. שנית, יש לפתור את הבעיה של, כיצד תעבור הרכבת מתחנת ההגנה לאיילון דרום-בתכנון היה (אם אני לא טועה) להעביר אותה באמצעות גשר מעל מחלף הולץ, אבל מישהו שם תכנן לא טוב, ולכן לא נותר מקום לגשר הנכסף... הפתרון, לדעתי, הוא להעביר אותה קצת אחרי תחנת ת"א דרום מצידה המזרחי של התחנה, אבל צריך לבנות שם גשר אחר במקום, מה שקיים שם כעת, כיון שהגשר מאפשר מעבר של רכבות מכיוון דרום לכיוון צפון בלבד ולכן צריך ליצור שם משולש כמו במעבר מהאיילון לקו ראה"ע, שיאפשר תנועה בכמה כיוונים. נשמע פשוט...
תרשה לי בבקשה לתקן אותך.
הבעיה בהעברת מסילת הרכבת במחלף הולץ אינה נובעת מטעות בתכנון המחלף כלל וכלל אלא מן העובדה הבאה, ואני מצוטט מדברי מבקר המדינה: "התוואי שתוכנן לקו תל אביב - ראשון לציון בדרך האיילון היה מעוגן בתכנית מתאר מקומית חלקית בתל אביב, שאושרה בדצמבר 1994. אולם בשל בעיות של פינויים באזור, הסכימו "חברת נתיבי אילון בע"מ" ומשרד התחבורה, שהכביש הצפוני של נתיבי אילון ייבנה בתחום זכויות הדרך של הרכבת, ובעתיד, כאשר יפונה בית ספר הולץ , יוזז הכביש הצפוני, הבנוי על תוואי קו הרכבת, מזרחה ותפונה רצועת הדרך לרכבת". "בפועל, בית הספר לא פונה, זכויות הדרך של הרכבת לא הושבו לה, והיא אף מתקשה למצוא תוואים אחרים להקמת הקו לראשון לציון". אני מקווה שהדבר יאיר את עיניכם. raminec
 

kbb

New member
אם הבנתי נכון

תרשה לי בבקשה לתקן אותך.
הבעיה בהעברת מסילת הרכבת במחלף הולץ אינה נובעת מטעות בתכנון המחלף כלל וכלל אלא מן העובדה הבאה, ואני מצוטט מדברי מבקר המדינה: "התוואי שתוכנן לקו תל אביב - ראשון לציון בדרך האיילון היה מעוגן בתכנית מתאר מקומית חלקית בתל אביב, שאושרה בדצמבר 1994. אולם בשל בעיות של פינויים באזור, הסכימו "חברת נתיבי אילון בע"מ" ומשרד התחבורה, שהכביש הצפוני של נתיבי אילון ייבנה בתחום זכויות הדרך של הרכבת, ובעתיד, כאשר יפונה בית ספר הולץ , יוזז הכביש הצפוני, הבנוי על תוואי קו הרכבת, מזרחה ותפונה רצועת הדרך לרכבת". "בפועל, בית הספר לא פונה, זכויות הדרך של הרכבת לא הושבו לה, והיא אף מתקשה למצוא תוואים אחרים להקמת הקו לראשון לציון". אני מקווה שהדבר יאיר את עיניכם. raminec
אם הבנתי נכון
הרי שהכביש הצפוני הוא זמני במיקומו הנוכחי?! כל הבאלגן הזה בשביל להרוס ולבנות מחדש?! "רק בישראל"...
 

אדיה

New member
אודה אם תוכל להבהיר

תרשה לי בבקשה לתקן אותך.
הבעיה בהעברת מסילת הרכבת במחלף הולץ אינה נובעת מטעות בתכנון המחלף כלל וכלל אלא מן העובדה הבאה, ואני מצוטט מדברי מבקר המדינה: "התוואי שתוכנן לקו תל אביב - ראשון לציון בדרך האיילון היה מעוגן בתכנית מתאר מקומית חלקית בתל אביב, שאושרה בדצמבר 1994. אולם בשל בעיות של פינויים באזור, הסכימו "חברת נתיבי אילון בע"מ" ומשרד התחבורה, שהכביש הצפוני של נתיבי אילון ייבנה בתחום זכויות הדרך של הרכבת, ובעתיד, כאשר יפונה בית ספר הולץ , יוזז הכביש הצפוני, הבנוי על תוואי קו הרכבת, מזרחה ותפונה רצועת הדרך לרכבת". "בפועל, בית הספר לא פונה, זכויות הדרך של הרכבת לא הושבו לה, והיא אף מתקשה למצוא תוואים אחרים להקמת הקו לראשון לציון". אני מקווה שהדבר יאיר את עיניכם. raminec
אודה אם תוכל להבהיר
אני מבין שיש לך ידע על השתלשלות הענינים האומללה בצומת זו. אודה מאוד אם תתיחס להיתכנות הצעתי (ראה בהודעותי האחרות) לשלוחה דרומית-מערבית שתחצה את המנהרה הקימת שתעבור בשטחים הפתוחים ממזרח לדרך חיל השריון בואכה צומת חולון. בתודה, יובל
 

raminec

New member
מנהרות וכו´

אודה אם תוכל להבהיר
אני מבין שיש לך ידע על השתלשלות הענינים האומללה בצומת זו. אודה מאוד אם תתיחס להיתכנות הצעתי (ראה בהודעותי האחרות) לשלוחה דרומית-מערבית שתחצה את המנהרה הקימת שתעבור בשטחים הפתוחים ממזרח לדרך חיל השריון בואכה צומת חולון. בתודה, יובל
מנהרות וכו´
למרבה הצער אינני מהנדס אזרחי וגם אין לי תוכניות או מפות של המחלף הקיים או של תחנת "רכבת דרום". כך שכל התייחסות שלי לדבריך צריכה להלקח בפרופורציות הנכונות. אם תסתכל במפה המצורפת תוכל לראות למה התכוונתי כשכתבתי שהנתיב בצפוני נמצא על תוואי מסילת הרכבת (נתיב צפוני = נתיב שעליו נוסעים צפונה). למיטב הבנתי התכנון המקורי היה שמסילת הרכבת תעבור בין הנתיבים של איילון דרום (תקנו אותי אם אני טועה) עקב הפשרה התמוהה של רכבת ישראל על השטח לטובת כביש נוצר מצב שבו אין שטח בין הנתיבים "להשחיל" מסילת רכבת. כלומר הפתרון הטוב ביותר הוא הפתרון שתוכנן מלחתחילה והוא פינוי ביה"ס הולץ והטיית הנתיב הצפוני של המחלף מזרחה ופתיחת מרווח למסילת רכבת. מדוע בוטל\נדחה פינוי הבי"ס לא ידוע לי. לגבי ההצעה שלך אדיה קשה לי להתייחס כיוון שאין לי מספיק ידע על האיזור הפתוח אבל נראה לי שיהיה מאוד יקר לעשות מנהרה שתחצה את המסילה הקיימת לתחנת דרום ותעבור מתחת לנתיב הנסיעה צפונה של רחוב חיל השריון ולא נראה לי שרכבת ישראל תוותר על האופציה להנחת מסילה בין שני המסלולים של איילון דרום. אני מקווה שעזרתי raminec
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה