שאלה מפורום אחר...

מצב
הנושא נעול.

טיפ_טיפ

New member
שאלה מפורום אחר...

שאלה מפורום אחר...
שאלונת.... מאת: VampireFlameו 18/07/03 | 18:43 מה ההגיון בלשים פסי רכבת על סוללות חצץ, שממש קל להרוס מאשר על בטון שהוא עמיד יותר?
 
תשתית מסילות הברזל

שאלה מפורום אחר...
שאלונת.... מאת: VampireFlameו 18/07/03 | 18:43 מה ההגיון בלשים פסי רכבת על סוללות חצץ, שממש קל להרוס מאשר על בטון שהוא עמיד יותר?
תשתית מסילות הברזל
דוקא חצץ הרבה יותר יעיל מבטון בדברים כמו שיכוך זעזועים ורעש, שלא לדבר על ניקוז. יש לו חסרונות רבים, אולם הבעיתיות הרבה שבשימוש בבטון (שהיא נובעת בעיקר ממחסור ביתרונות המצוינים לעיל) גרמה לכך שהשימוש בו מועט מאוד בעולם עדיין, אם כי הוא הולך וגובר עם התפתחות טכנולגיות היציקה וכן שיכוך הזעזועת והפחתת הרעש. ולסיכום: דווקא תשתית מסילה מחצץ עמידה יותר טוב בפני זעזועי הרכבת מאשר 'סתם' בלוק בטון, שישבר מהר מאוד.
 

yblumann

New member
concrete vs ballast

תשתית מסילות הברזל
דוקא חצץ הרבה יותר יעיל מבטון בדברים כמו שיכוך זעזועים ורעש, שלא לדבר על ניקוז. יש לו חסרונות רבים, אולם הבעיתיות הרבה שבשימוש בבטון (שהיא נובעת בעיקר ממחסור ביתרונות המצוינים לעיל) גרמה לכך שהשימוש בו מועט מאוד בעולם עדיין, אם כי הוא הולך וגובר עם התפתחות טכנולגיות היציקה וכן שיכוך הזעזועת והפחתת הרעש. ולסיכום: דווקא תשתית מסילה מחצץ עמידה יותר טוב בפני זעזועי הרכבת מאשר 'סתם' בלוק בטון, שישבר מהר מאוד.
concrete vs ballast
Hello Chen, There is an increase in the usage of concrete instead of ballast; in London the Junbille line extention from Westmisnter to Canning town is built on concrete, as well as the DLR tunnel linking Greenwitch to the Isle of Dogs. In Hong Kong, the new West Rail - a huge civil engineering project- due to open [on time!] in Oct 2003, the line uses concrete. Pls note that the weather in HK is hotter and more humid than in Israel. pls see: www.kcrc.co.hk and... well done for the Israel Rail news site! As you know I live in London, and haven't been to Israel for a long time. The site is very good and allows me to understand the development of the rail network in Israel in the past 10 years. The photos are very good, and again, full credit is due to the photographers! Keep up the good work, Regards Yoram.
 

luckydude

Active member
דגון

תשתית מסילות הברזל
דוקא חצץ הרבה יותר יעיל מבטון בדברים כמו שיכוך זעזועים ורעש, שלא לדבר על ניקוז. יש לו חסרונות רבים, אולם הבעיתיות הרבה שבשימוש בבטון (שהיא נובעת בעיקר ממחסור ביתרונות המצוינים לעיל) גרמה לכך שהשימוש בו מועט מאוד בעולם עדיין, אם כי הוא הולך וגובר עם התפתחות טכנולגיות היציקה וכן שיכוך הזעזועת והפחתת הרעש. ולסיכום: דווקא תשתית מסילה מחצץ עמידה יותר טוב בפני זעזועי הרכבת מאשר 'סתם' בלוק בטון, שישבר מהר מאוד.
דגון
בדגון בחיפה קודם כל שמו את המסילה על חצץ ואז כיסו הכל בבטון מה שנראה קצת מוזר. היה יותר סביר לחשוב שהיו מכינים גם את הבסיס מבטון בנסיבות אלה אבל לא כך קרה.
 
תשתית המסילה בשלוחות 'דגון'

דגון
בדגון בחיפה קודם כל שמו את המסילה על חצץ ואז כיסו הכל בבטון מה שנראה קצת מוזר. היה יותר סביר לחשוב שהיו מכינים גם את הבסיס מבטון בנסיבות אלה אבל לא כך קרה.
תשתית המסילה בשלוחות 'דגון'
כמו שכתבתי בכתבת המעקב המתאימה ב-'חדשות הרכבת': "על מנת לאפשר את תנועת טרקטור העיתוק הנע על צמיגים וכן כלי רכב אחרים בשטח השלוחות, כוסתה המסילה בבטון (בין הפסים) ובאספלט." החצץ (או בשמו הרכבתי - רבד) נבחר גם כאן לשמש כייסוד למסילה, למרות שבעצם יהיה כמעט בלתי אפשרי לתחזק אותו. אני מניח שמהירות התנועה הנמוכה על גבי השלוחות וחיזוק הבטון בין הפסים ממילא ימנעו שינויים משמעותיים בגיאומטריית המסילה, אפילו לאורך זמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה