שאלה דתית

One of A Kind23

New member
שאלה דתית

בקוראן כתוב:

"הוי בני ישראל, זכרו הטוב אשר עשיתי אתכם ואשר העדפתי אתכם על-פני כל האדם"

"הוי בני ישראל, זכרו הטוב אשר עשיתי אתכם והקימו בריתי למען אקים בריתכם ואותי תיראו והאמינו באשר הורדתי לקיים את אשר בידכם ולא תהיו ראשונים לכחש בה"

"ולפנים, נתנו לבני ישראל את הספר והחכמה והנבואה ונכלכלם מן המטעמים ונפלה אותם מכל האדם"

הקוראן לפי המוסלמים ניתן ישירות מאללה שאומר שעם ישראל הוא העם הנבחר, עם זאת המוסלמים טוענים שאללה אומר להשמיד את העם היהודי.

האם אין כאן סתירה?
 
לכל סתירה יש תשובה הגיונית אם....

זה מה שרוצים לעשות.
 

One of A Kind23

New member
כנראה שהמוסלמים בוחרים

לשנוא את העם היהודי בלי שום קשר לשום אללה.

לאנשים האלה אין בכלל אלוהים, הם פשוט בוחרים להאמין במה שהם רוצים, במה שנוח להם, מה שמתאים לרצונות ולצרכים שלהם.
 
תקראי טוב.

״באשר הורדתי״... הכוונה היא הקוראן. ״להכחש בה״ להכחיש את מה? את הקוראן
האם היהודים מאמינים בקוראן!

בכל הקוראן אין זכר לכך שבני ישראל הם העם המובחר. אין עם מובחר. בני ישראל קיבלו העדפה אך לא בחירה. הם היו מועדפים על ידי פרעה וכו. בעניין הבחירה אלוהים בחר את אדם וחווה, ואל עימראן ומי שהאמין בכל שליחיו ונביאיו על העאלמין- על העולם כולו. יחזק את זה מספר חדיסים החזק ביניהם: אין הבדל בים ערבי לבין גוי - רק באמונה.
ופסוק אחר בקוראן שאומר: ״ועשינו אתכם שבטים ועמים בכדי שתכירו״.

אללא לא קורא להשמיד את העם היהודי. איפה זה כתוב? לכל אלה שטוענים שאלוהים נתן לפי הקוראן את הארץ ליהודים טועה. אלוהים בזמנו ציווה אותם להיכנס, לחיות בה, לעשות כל טוב. ולפי זה הפסוק ״איזא אחסנתום אחסנתום לאנפוסיקום״- אם תעשו טוב הטוב יהיה למענכם. כמובן מה שצוין אח״כ זה כבר סיפור אחר. בקוראן יש 6236 פסוקים ו 144 בורות לשפוט ספר שלם לפי 3 משפטים טיפשי.
 

נרמין1111

New member
ואם תצפי בקישור מטה

תראי שיש פסוק שמנוגד לפסוק של 2:122 . הקוראן לא סותר את עצמו, אלא יש את אלה, שבוחרים בפנצטה את ההתחלה ולעזאזל הסוף.
האם את יכולה לקרוא סיפור ולהבין אותו בלי לקרוא את האמצע?
 
תרשי לי לענות במקומה

אין בחריה בפנצטה, גם בתורה כתוב שאלוהים בחר בנו מכל העמים.
גם שם מתוארים החטאים שלנו, וכל העונשים אם נסטה מדרך הישר.

כיהודים מעולם לא נצרכנו לשופטים עלינו ועל דרכנו. זה ביננו לבין אלוהים ונביאיו.
אחרי חורבן בית שני היהדות נסגרה לנביאים נוספים והתנ"ך הושלם.

היהדות בשונה מהאסלאם והנצרות אינה מיסיונרית ואינה רוצה לצרף מאמינים לא בטוב ולא בכח.
זה ההבדל, ויחי ההבדל שאללה העניק לנו.
 

נרמין1111

New member
מה שכתוב בתורה לא נוגע אליי

אני מדברת על הקוראן. לכן אני נוהגת לענות על משהו ששיך לדת שלי ולא אתפלסף בנוגע לספר אחר כדי להציג את עצמי כפרופסורית.

לענות במקומה? לא ענית על השאלה שלי בכלל כי לאף אחד מכם אין תשובה לכן קל "לברוח" שוב לתורה.
מי שאומר מילה על ספר שלא שלו צריך הוכחה וביסוס דברים.

אז או שידבר או שיסתום בכלל.
 
אפשר להבין ועוד איך.

הקוראן מלא מצוות ולא סיפורים.
אם אללה בחר זו מצווה ממקור ראשון.
אם הוא ימצא לנכון להעניש על חטאים הוא יעניש.
הוא בשום פנים ואופן לא העניק לך את התפקיד הזה וגם לא לחכמי הדת.

קולו
אללה וואחד אללה סאמד.
ולם ילד ולאם יולד.
ולאם יכון להו כופאן אחד.
 

Proud Muslim

New member
אין קשר בין סורית איל אכלאס

לבין מה שחירטשת בהתחלה.
איפה נאמר אין שבנאדם יש זכות להעניש ? או לשפוט? במקום סורית איל איכלאס הקוראן עונה דווקא לך בהקשר זה:
(وقالت اليهود والنصارى نحن ابناء الله واحباؤة)
(وقالوا لن يدخل الجنة الا من كان هودا او نصارى تلك أمانيهم قل هاتوا برهانكم ان كنتم صادقين).
כל אלה מבקרים את עניין הבחירה אותו אתה מנסה ליישם בכוח גם בקוראן. ובנוגע לבחירה:
(ان الله اصطفى ادم ونوحا وال ابراهيم وال عمران على العالمين)
God have chosen Adam and Noah and abRaham and the imRans on world
פה מצוינת הבחירה בפירוש.

אם כבר על שפיטה קיימות מספר שפיטות ומצוות שאינך מיודע להם כלל:
בכל מקרה;
(انا أنزلنا الذكر وانا لة لحافظون)
 
חינטרשת? לא מכבד את הנושא שאנחנו מתדיינים בו.

לא הבנתי מה אתה מנסה להבהיר בפסקה הראשונה?
אני טענתי שאלוהים שופט בענייני אמונה, הבאת דוגמה שמאששת את הטיעון הנל.
אולהים ושרעפיו יבדקו אם הנוצרי והיהודי יכנסו לגן עדן, ולא בני האדם.

כשאתה מביא פסוק אחר בכדי להוכיחפרוש של מילה או את משמעותה,
היה כדאי שתביא פסוק עם אותה המילה בכדי שנבין את המשמעות.

גם ביהדות יש חוקים שבני האדם מצוווים לשומרם והם חוקים ועדות.
כמו למשל, בין אדם לחברו וכו'.

בבקשה לשמור על רמת דיון נאותה.
 
למעלה