שאלה בנוגע לאגזוזים.......

שאלה בנוגע לאגזוזים.......

התערבתי עם חבר שלי על 100 ש"ח אם יש כזה דבר אגזוז לחץ לרכב.. אני אמרתי לרכב יש אגזוז זרימה חופשית (free flow) והמונח אגזוז לחץ שייך בכלל לאופנועים 2 פעימות.. מי צודק
אני אשמח אם מישהו יודע גם להסביר מה אומר אגזוז זרימה חופשית ואגזוז לחץ?????
 

© DrorZi

New member
בעיקרון אתה

אכן המונח אגזוז לחץ מתאר אגזוז היוצר תת לחץ בתוכו וגורם ליניקה יותר טובה של תערובת לתוך הבוכנה דבר זה שימושי למנועי שתי פעימות שם יש חפיפת פתחים רצינית (אין שסתומים) והתת לחץ באגזוז עוזר ליניקת תערובת וסילוק הבערה הקודמת טוב יותר ד"א אגזוזים אלה מכוונים לעבוד אופטימלית בסל"ד X וממש אפשר לשנות פרמטרי כח (מומנט/הספק) במנועי 2 פעימות רק ע"י משחק באגזוז. מכיוון שברכב חפיפת שסתומים אפסית והוצאת הגזים נעשת בדחיפה של הבוכנה עדיף לפנות את המשך הדרך כמה שיותר ולכן עושים "זרימה חופשית"
דרור זי, נו אז מי מכם אגזוזן מוסמך
 
זה לא כזה פשוט, דרור...

ואפשר לעשות נפלאות עם אגזוזי Free-Flow... זה לא רק עניין של "פינוי-הדרך"... אל נשכח שגזים זורמים בגלים... וכשהם נכנסים ל"חדרים" בגדלים מסויימים הם מתרחבים או מתכווצים (צורת גלי הזרימה) וכתגובה נוצרים גלי זרימה נוספים, שחלקם יכולים גם להזיק... בקיצור... גם בארבע פעימות זה לא פשוט ומנועו של פאוזי שלי עם שסתום ה-EXUP הוא ההוכחה כמה אפשר לשפר מנוע ארבע פעימות ע"י אגזוז "חכם". כיום רוב אופנועי הליטר מגיעים עם שסתום באגזוז שיודע לעשות אופטימיזציה של האגזוז בהתאם לסל"ד. את מי שזה מעניין שיכנס למדור הטכני במאמרי פורום-האופנועים השכן ויקרא את המאמר על ה- Exup של ימאהה... מעבר לשסתום עצמו מתוארת שם תמונה של מה שקורה באגזוזים של מנועי ארבע פעימות.
 

© DrorZi

New member
כן כן, אני זוכר את סיפור הטרנטה שך

ולא רציתי להרחיב כלכך הרבה כי אז היה יוצא שאף אחד מהם לא היה זוכה
... זה באמת לא כזה פשוט ואני אפילו לא יודע חצי מהדברים ונכון שגם לזרימה חופשית צריך להיות תכנון כל שהוא שיטיב עם המנוע ד"א בניגוד לאופנועים שם יש את ה EXUP ודומיו במכוניות זה נעשה הרבה קודם ונקרא תזמון שסתומים משתנה, המטרה אותנ אחת, משחק עם הגזים ליצירת לחצים נכונים להשגת ביצועים מקסימלים. א-ב-ל בעקרון המושג אגזוז לחץ מול זרימה חופשית שייך למה שאני תיארתי ...
דרור זי.
 

ceyal

New member
ואני אתעלק....

שאלתי בזמנו - ולא כל כך הבנתי (טוב זה היה ב 3 בלילה...) במערכת הפליטה שלי יש 3 דודי השתקה אז כשאלה תיאורתית - לשיפור הביצועים - אני צריך להחליף את כל ה 3 או שכדאי להתמקד באחרון? או שבכלל רצוי להעיף את 2 האמצעיים במחיר רעש מוגבר יותר? פשוט ראיתי אגזוזים של רמוס וזה רק הדוד האחורי.
 

© DrorZi

New member
לצליל ויופי דוד אחורי

למקסימום ביצועים צריך לשחק עם כל האורך ...
דרור זי.
 

ceyal

New member
כלומר...?

להחליף את 3 הדודים למשהו ביצועיסטי או לוותר על 2 האמצעיים וללכת על שיפור האחורי?
 

Turbomini

New member
אם אתם באמת חושבים שהוא צודק...

אז כדאי לכם להתחיל להתאורר, כי אני רואה פה מישהו שהפסיד 100 ש"ח! אכן יש אגזוז לחץ לרכב. וקוראים לו Supertrapp! יום טוב לכולם.
 
גם ה- SuperTrap הוא FreeFlow...

אל תתן לסיומת האגזוז לבלבל אותך... ה-Super מתוכנן אחרת ביחס לשאר האגזוזים והמשתיק שלו מותאם לסעפת באופן כזה שהאפקט הסופי דומה... אגזוזי לחץ הם אגזוזים שיודעים לבנות תת-לחץ שעוזר לשאיבת הגזים מהמנוע... הסופר לא עושה את זה בדיוק...
 
ה SUPER TRAPP שהיה לי ב DR הוא

FREE FLOW? פשש טוב לדעת דווקא חשבתי שהוא לחץ ביגלל הצליל שלו.. היה לו צלילי ענק!
 

meishar84

New member
שאלה בקשר למחירים

כמה עולה מערכת פליטה ספורטיבית שלמה (מהסעפת) לאופל? ואיפה אפשר לקנות ולהתקין ?
 
ה-ר-ב-ה מאוד דוד עולה 2000-4000...

צריך צנרת ואם כבר מחילים הכל מהיציאה מהמנוע זה הולך לעלות הרבה..
 
למעלה