רכבת מת"א, אוטובוס לראש-פנה

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
רכבת מת"א, אוטובוס לראש-פנה

רכבת מת"א, אוטובוס לראש-פנה
יש לי שאלה לתושבי הצפון... אם אני רוצה לנסוע ברכבת מת"א (או רחובות או אשדוד... זה לא חשוב...) ולעבור לאוטובוס שנוסע לראש-פנה (בקו לקרית-שמונה), באיזה מקום הכי טוב לעשות את ההחלפה? אני מניח שהאפשרויות הן בלב המפרץ (אוטובוס ממרכזית המפרץ) או בעכו... מה עדיף מבחינת זמן ומחיר ונוחות המעבר בין התחנות?
 

nitsansh

New member
מישהו יכול לעזור?

רכבת מת"א, אוטובוס לראש-פנה
יש לי שאלה לתושבי הצפון... אם אני רוצה לנסוע ברכבת מת"א (או רחובות או אשדוד... זה לא חשוב...) ולעבור לאוטובוס שנוסע לראש-פנה (בקו לקרית-שמונה), באיזה מקום הכי טוב לעשות את ההחלפה? אני מניח שהאפשרויות הן בלב המפרץ (אוטובוס ממרכזית המפרץ) או בעכו... מה עדיף מבחינת זמן ומחיר ונוחות המעבר בין התחנות?
מישהו יכול לעזור?
 

איליה.

New member
תשובה

רכבת מת"א, אוטובוס לראש-פנה
יש לי שאלה לתושבי הצפון... אם אני רוצה לנסוע ברכבת מת"א (או רחובות או אשדוד... זה לא חשוב...) ולעבור לאוטובוס שנוסע לראש-פנה (בקו לקרית-שמונה), באיזה מקום הכי טוב לעשות את ההחלפה? אני מניח שהאפשרויות הן בלב המפרץ (אוטובוס ממרכזית המפרץ) או בעכו... מה עדיף מבחינת זמן ומחיר ונוחות המעבר בין התחנות?
תשובה
אם אתה מתעקש להגיע ברכבת ולא לנסוע באוטובוס ישירות מתל אביב לראש פינה, אז יש לך שלוש אפשרויות: א. להחליף בעכו. ב. להחליף בלב המפרץ. ג. להחליף בבת גלים או מרכז, ולאחר מכן להחליף אוטובוס במרכזית המפרץ (יותר זול). - קירבה בין תחנת הרכבת לתחנת האוטובוס: באפשרויות א´ וב´ התחנות אינן סמוכות, אך לדעתי המרחק בלב המפרץ קצת יותר קצר. באפשרות ג´ מרחק ההליכה קצר יותר. - תדירות: שני הקווים מחיפה לראש-פינה (500 ו-501) אוספים נוסעים בעכו, לכן אין כאן הבדל. באפשרות ג´, יש אוטובוס מבת גלים למרכזית המפרץ כל 2-5 דקות. - מחיר: החישוב הוא על פי יציאה מתל אביב. אופציה א: 60.50 ש"ח. אופציה ב: 64.00 ש"ח. אופציה ג: 58.50 ש"ח. דרך אגב, באוטובוס מתל אביב לראש פינה (840, 841, 842) המחיר הוא רק 39 ש"ח!
 

nitsansh

New member
אז למרות שאני שונא את הדרך הזו...

תשובה
אם אתה מתעקש להגיע ברכבת ולא לנסוע באוטובוס ישירות מתל אביב לראש פינה, אז יש לך שלוש אפשרויות: א. להחליף בעכו. ב. להחליף בלב המפרץ. ג. להחליף בבת גלים או מרכז, ולאחר מכן להחליף אוטובוס במרכזית המפרץ (יותר זול). - קירבה בין תחנת הרכבת לתחנת האוטובוס: באפשרויות א´ וב´ התחנות אינן סמוכות, אך לדעתי המרחק בלב המפרץ קצת יותר קצר. באפשרות ג´ מרחק ההליכה קצר יותר. - תדירות: שני הקווים מחיפה לראש-פינה (500 ו-501) אוספים נוסעים בעכו, לכן אין כאן הבדל. באפשרות ג´, יש אוטובוס מבת גלים למרכזית המפרץ כל 2-5 דקות. - מחיר: החישוב הוא על פי יציאה מתל אביב. אופציה א: 60.50 ש"ח. אופציה ב: 64.00 ש"ח. אופציה ג: 58.50 ש"ח. דרך אגב, באוטובוס מתל אביב לראש פינה (840, 841, 842) המחיר הוא רק 39 ש"ח!
אז למרות שאני שונא את הדרך הזו...
במחירים כאלה אני אמשיך לנסוע באוטובוס... לא שווה לשלם עוד 20 ש"ח... אתה בטוח שאין אוטובוס מהיר שלא עובר את הקריות? כלומר נוסע דרך צומת אלונים? תודה רבה על ההשקעה... (בדקת באינטרנט, אני מניח...) אגב... מבין 3 האופציות אני חושב שהייתי בוחר בעכו... רכבת בין חיפה ועכו עדיף על אוטובוס מכל הבחינות...
 

nitsansh

New member
מה עם החלפה בחדרה?

תשובה
אם אתה מתעקש להגיע ברכבת ולא לנסוע באוטובוס ישירות מתל אביב לראש פינה, אז יש לך שלוש אפשרויות: א. להחליף בעכו. ב. להחליף בלב המפרץ. ג. להחליף בבת גלים או מרכז, ולאחר מכן להחליף אוטובוס במרכזית המפרץ (יותר זול). - קירבה בין תחנת הרכבת לתחנת האוטובוס: באפשרויות א´ וב´ התחנות אינן סמוכות, אך לדעתי המרחק בלב המפרץ קצת יותר קצר. באפשרות ג´ מרחק ההליכה קצר יותר. - תדירות: שני הקווים מחיפה לראש-פינה (500 ו-501) אוספים נוסעים בעכו, לכן אין כאן הבדל. באפשרות ג´, יש אוטובוס מבת גלים למרכזית המפרץ כל 2-5 דקות. - מחיר: החישוב הוא על פי יציאה מתל אביב. אופציה א: 60.50 ש"ח. אופציה ב: 64.00 ש"ח. אופציה ג: 58.50 ש"ח. דרך אגב, באוטובוס מתל אביב לראש פינה (840, 841, 842) המחיר הוא רק 39 ש"ח!
מה עם החלפה בחדרה?
האם תחנת הרכבת קרובה לתחנת האוטובוס? כמה זה יעלה?
 

יהוושע

New member
שכח מאופציית חדרה , זה לא ריאלי

מה עם החלפה בחדרה?
האם תחנת הרכבת קרובה לתחנת האוטובוס? כמה זה יעלה?
שכח מאופציית חדרה , זה לא ריאלי
לחלוטין . אני מסכים לחלוטין עם איליה , כול עוד הגליל העליון/תחתון והגולן מנותקים מתחבורה רכבתית , הנוח ביותר לנוסעים מאזור המרכז הוא אוטובוס אחד מת"א בקווים שצוינו לעיל , או לחלופין , אם הפרוטה מצויה בכיסך או שלא אתה הוא שמממן את נסיעתך אלא מקום עבודתך , יש שירות טיסות של ישראייר ( ואולי גם ארקיע ) בין שדה-דוב למחניים , ידוע לי שהרבה אנשי עסקים משתמשים בו . במקרה של הגליל המרכזי /מערבי , נניח מסאסא ומעלות מערבה , אפשר לשלב בין נסיעה ברכבת לנהריה ומשם באוטובוס ( שתדירותו לכיוון סאסא - בירנית - כביש הצפון לא גבוהה ) או במונית שירות או מישהו שבא לקחת אותך - להגיע אל היעד הסופי . אבל לראש פינה וצפונה - רק אוטובוס .
 
ברכבת לצפת...

רכבת מת"א, אוטובוס לראש-פנה
יש לי שאלה לתושבי הצפון... אם אני רוצה לנסוע ברכבת מת"א (או רחובות או אשדוד... זה לא חשוב...) ולעבור לאוטובוס שנוסע לראש-פנה (בקו לקרית-שמונה), באיזה מקום הכי טוב לעשות את ההחלפה? אני מניח שהאפשרויות הן בלב המפרץ (אוטובוס ממרכזית המפרץ) או בעכו... מה עדיף מבחינת זמן ומחיר ונוחות המעבר בין התחנות?
ברכבת לצפת...
בתור מי ששירת בסמוך לצפת במשל כשנתיים עד לא מזמן, אני יכול להגיד לכם, באופן מוסמך, שאם ההבדל במחיר לא מרתיע אתכם (לדוגמא, חיילים) אזי הדרך הנעימה, הנוחה ולעיתים גם המהירה ביותר להגיע מאיזור המרכז לצפת וראש פינה היא באמצעות נסיעה ברכבת לעכו ומשם באוטובוסים 361 (לצפת) או 500/501 (לראש פינה וקריית שמונה). המעבר מהרכבת לאוטובוס בעכו יותר נוח בעכו מאשר בלב המפרץ (עד כמה שזה נשמע מגוחך) ומשם זו שעה של נסיעה.
 

nitsansh

New member
אני לא חייל...

ברכבת לצפת...
בתור מי ששירת בסמוך לצפת במשל כשנתיים עד לא מזמן, אני יכול להגיד לכם, באופן מוסמך, שאם ההבדל במחיר לא מרתיע אתכם (לדוגמא, חיילים) אזי הדרך הנעימה, הנוחה ולעיתים גם המהירה ביותר להגיע מאיזור המרכז לצפת וראש פינה היא באמצעות נסיעה ברכבת לעכו ומשם באוטובוסים 361 (לצפת) או 500/501 (לראש פינה וקריית שמונה). המעבר מהרכבת לאוטובוס בעכו יותר נוח בעכו מאשר בלב המפרץ (עד כמה שזה נשמע מגוחך) ומשם זו שעה של נסיעה.
אני לא חייל...
ולי זה יעלה 20 ש"ח יותר (לפי התשובה שקיבלתי) מאשר נסיעה באוטובוס. זה דבר שיש להתחשב בו...
 

יהוושע

New member
אני חולק עליך לחלוטין . אומנם אני

ברכבת לצפת...
בתור מי ששירת בסמוך לצפת במשל כשנתיים עד לא מזמן, אני יכול להגיד לכם, באופן מוסמך, שאם ההבדל במחיר לא מרתיע אתכם (לדוגמא, חיילים) אזי הדרך הנעימה, הנוחה ולעיתים גם המהירה ביותר להגיע מאיזור המרכז לצפת וראש פינה היא באמצעות נסיעה ברכבת לעכו ומשם באוטובוסים 361 (לצפת) או 500/501 (לראש פינה וקריית שמונה). המעבר מהרכבת לאוטובוס בעכו יותר נוח בעכו מאשר בלב המפרץ (עד כמה שזה נשמע מגוחך) ומשם זו שעה של נסיעה.
אני חולק עליך לחלוטין . אומנם אני
שרוף על רכבות , אבל מה שהצעת דומה לנסיעה ברכבת עד ב"ש ומשם באוטובוס לאילת . אז מה הועילו חכמים בתקנתם? האוטובוסים מת"א צפונה נוסעים דרך ואדי מילק , יש שם עכשיו כביש דו נתיבי נוח ומהיר , וגם כבישי הגליל נוחים וסבירים . אז לנסוע ברכבת עד עכו , כשאת הדרך מחיפה לעכו הרכבות עושות לאט מאוד בגלל כול המפעלים והסדנאות , לרדת בעכו , לחצות לתחנה המרכזית , לחפש את הרציף המיועד , להמתין ( מי יודע כמה זמן ) לאוטובוס לגליל שלעיתים קרובות מגיע מלא - כול זה בזמן שבקו אחד מהיר יחסית אתה מגיע מת"א לצפת/ראש פינה , וכמובן גם העניין הכספי משחק כאן - אין להצעה שלך שום תוחלת . זה ודאי וודאי לא מהיר יותר , וגם מאוד לא נוח .
 

nitsansh

New member
רק 845 נוסע בואדי מילק

אני חולק עליך לחלוטין . אומנם אני
שרוף על רכבות , אבל מה שהצעת דומה לנסיעה ברכבת עד ב"ש ומשם באוטובוס לאילת . אז מה הועילו חכמים בתקנתם? האוטובוסים מת"א צפונה נוסעים דרך ואדי מילק , יש שם עכשיו כביש דו נתיבי נוח ומהיר , וגם כבישי הגליל נוחים וסבירים . אז לנסוע ברכבת עד עכו , כשאת הדרך מחיפה לעכו הרכבות עושות לאט מאוד בגלל כול המפעלים והסדנאות , לרדת בעכו , לחצות לתחנה המרכזית , לחפש את הרציף המיועד , להמתין ( מי יודע כמה זמן ) לאוטובוס לגליל שלעיתים קרובות מגיע מלא - כול זה בזמן שבקו אחד מהיר יחסית אתה מגיע מת"א לצפת/ראש פינה , וכמובן גם העניין הכספי משחק כאן - אין להצעה שלך שום תוחלת . זה ודאי וודאי לא מהיר יותר , וגם מאוד לא נוח .
רק 845 נוסע בואדי מילק
יש רק קו אחד, עם נסיעות מעטות, מת"א לראש-פנה דרך ואדי מילק. חוץ מזה, קו 842 עוצר להפסקה בעפולה. לוקח לו כמעט 3 שעות להגיע לראש-פנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה