רכבת לאורך כביש מס´ 4

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
רכבת לאורך כביש מס´ 4

רכבת לאורך כביש מס´ 4
האם ידוע למישהו על תוכנית עתידית לרכבת לאורך כביש זה (לפחות בקטע גנות-אשדוד)?
 

kbb

New member
גם אני חשבתי על האופציה הזו

רכבת לאורך כביש מס´ 4
האם ידוע למישהו על תוכנית עתידית לרכבת לאורך כביש זה (לפחות בקטע גנות-אשדוד)?
גם אני חשבתי על האופציה הזו
היא בעלת פוטנציאל רב (לפחות מבחינת הפקקים היומיומיים שיש שם). אבל לפי עמודי החשמל הענקיים שבונים שם צמוד לכביש בין מחלף ראשון למחלף גן רווה נראה שלא הולך להיות שם כלום מלבד כביש, או ששוב יגלו שעשו טעות בתכנון ובביצוע...
 

Sephiroth

Member
אני לא חושב שיש יותר מדי היגיון...

רכבת לאורך כביש מס´ 4
האם ידוע למישהו על תוכנית עתידית לרכבת לאורך כביש זה (לפחות בקטע גנות-אשדוד)?
אני לא חושב שיש יותר מדי היגיון...
אין הגיון בהקמת מסילת על התוואי שציינת מכיון שכל תחנה שתמוקם לאורכו תהיה מרוחקת עד מאוד מריכוזי אוכלוסייה. אני לא חושב שגם יש מקום בכביש עצמו
 

kbb

New member
תחנות מרוחקות מריכוזי אוכלוסיה?

אני לא חושב שיש יותר מדי היגיון...
אין הגיון בהקמת מסילת על התוואי שציינת מכיון שכל תחנה שתמוקם לאורכו תהיה מרוחקת עד מאוד מריכוזי אוכלוסייה. אני לא חושב שגם יש מקום בכביש עצמו
תחנות מרוחקות מריכוזי אוכלוסיה?
סליחה??? אם תוקם תחנה במחלף גהה היא לא תשמש את תושבי ב"ב ור"ג? אם תוקם תחנה במחלף אלוף שדה היא לא תשמש את תושבי תל השומר ור"ג ואת כל החיילים הרבים שישנם שם? תחנה במחלף ראשון או במחלף גן רווה תשתש את תושבי ראשון יותר מתחנת ראשונים. וכן לגבי מחלף יבנה והמכון הגרעיני שורק. וצומת אשדוד? מסילה לאורך הכביש תצמצם אוד את הפקקים במקום.
 

Sephiroth

Member
שים לב...

תחנות מרוחקות מריכוזי אוכלוסיה?
סליחה??? אם תוקם תחנה במחלף גהה היא לא תשמש את תושבי ב"ב ור"ג? אם תוקם תחנה במחלף אלוף שדה היא לא תשמש את תושבי תל השומר ור"ג ואת כל החיילים הרבים שישנם שם? תחנה במחלף ראשון או במחלף גן רווה תשתש את תושבי ראשון יותר מתחנת ראשונים. וכן לגבי מחלף יבנה והמכון הגרעיני שורק. וצומת אשדוד? מסילה לאורך הכביש תצמצם אוד את הפקקים במקום.
שים לב...
ההודעה התייחסה להצעה להקים מסילה מגנות לכיוון דרום, מסילה צפונית לגנות יכולה להיות פיתרון טוב ואכן תקל על עומסי תנועה. אבל, ישנן תוכנית להעביר רכבת קלה באיזור קריית אונו שתשרת את האיזור, והקו האדום של ת"א אמור להגיע עד צומת גהה, ולכן אני לא חושב שתוכניות להקמת מסילה בגהה יתממשו. מבין כל הצמתים שציינת, רק אלוף שדה וגהה הן צמתים ראויות להקמת תחנות. גן רווה הוא מחלף מנותק לחלוטין, כנ"ל שורק. מה עוד שכביש גהה צר ביותר ואין מקום למסילה.
 

kbb

New member
אני לא חושב כך

שים לב...
ההודעה התייחסה להצעה להקים מסילה מגנות לכיוון דרום, מסילה צפונית לגנות יכולה להיות פיתרון טוב ואכן תקל על עומסי תנועה. אבל, ישנן תוכנית להעביר רכבת קלה באיזור קריית אונו שתשרת את האיזור, והקו האדום של ת"א אמור להגיע עד צומת גהה, ולכן אני לא חושב שתוכניות להקמת מסילה בגהה יתממשו. מבין כל הצמתים שציינת, רק אלוף שדה וגהה הן צמתים ראויות להקמת תחנות. גן רווה הוא מחלף מנותק לחלוטין, כנ"ל שורק. מה עוד שכביש גהה צר ביותר ואין מקום למסילה.
אני לא חושב כך
תחנת רכבת בגן רווה יכולה לשרת את תושבי ראשון טוב יותר מכל תחנה אחרת, כיון שהיא נמצאת במרכז העיר במרחק של מטרים ספורים מתחנה מרכזית החדשה של ראשון. המרכז הגרעיני שורק מכיל בוודאי עובדים לא רק מיבנה ולכן תחנה כזו תועיל להם. לגבי רוחב הכביש-זה אי לא כ"כ בטוח.
 

Sephiroth

Member
גן רווה

אני לא חושב כך
תחנת רכבת בגן רווה יכולה לשרת את תושבי ראשון טוב יותר מכל תחנה אחרת, כיון שהיא נמצאת במרכז העיר במרחק של מטרים ספורים מתחנה מרכזית החדשה של ראשון. המרכז הגרעיני שורק מכיל בוודאי עובדים לא רק מיבנה ולכן תחנה כזו תועיל להם. לגבי רוחב הכביש-זה אי לא כ"כ בטוח.
גן רווה
קו הרכבת שאמור להבנות על תוואי איילון דרום דרך חולון ובת-ים עד למערב ראשון לציון אמור להסתיים בתחנה מרכזית חדשה, כך שביטלת את הצורך בתחנה שם. הקו הזה פשוט לא יעבור בשום ריכוז אוכלוסייה, ובכל מקום שכבר כן מצדיק הקמת תחנה, יש תכנון לקו רוחב.
 

kbb

New member
גן רווה - תגובה

גן רווה
קו הרכבת שאמור להבנות על תוואי איילון דרום דרך חולון ובת-ים עד למערב ראשון לציון אמור להסתיים בתחנה מרכזית חדשה, כך שביטלת את הצורך בתחנה שם. הקו הזה פשוט לא יעבור בשום ריכוז אוכלוסייה, ובכל מקום שכבר כן מצדיק הקמת תחנה, יש תכנון לקו רוחב.
גן רווה - תגובה
לא נראה לי שאתה כ"כ מכיר את ראשון. לא ניתן להביא את קו הרכבת הזה לתחנה המרכזית החדשה, כיון שהיא מוקפת שכנות מגורים חדשות ודיי יוקרתיות כך שאף אחד לא יסכים שתעבור אצלו רכבת מול המרפסת בסלון. וכך נשארה האופציה של כביש מס´ 4. אגב, אמורה להיות תחנת רכבת במערב העיר, אבל זו תהיה יותר קרובה למכללה והיא תהיה בקצה של ראשון (הקו פשוט עובר בהיקף העיר ולא נכנס פנימה).
 

Sephiroth

Member
אני תושב ראשון לציון לשעבר

גן רווה - תגובה
לא נראה לי שאתה כ"כ מכיר את ראשון. לא ניתן להביא את קו הרכבת הזה לתחנה המרכזית החדשה, כיון שהיא מוקפת שכנות מגורים חדשות ודיי יוקרתיות כך שאף אחד לא יסכים שתעבור אצלו רכבת מול המרפסת בסלון. וכך נשארה האופציה של כביש מס´ 4. אגב, אמורה להיות תחנת רכבת במערב העיר, אבל זו תהיה יותר קרובה למכללה והיא תהיה בקצה של ראשון (הקו פשוט עובר בהיקף העיר ולא נכנס פנימה).
אני תושב ראשון לציון לשעבר
בתחנה מרכזית חדשה בראשון הכינו בעת הקמתה טרמינל תת קרקעי כהכנה לרכבת, אני לא יודע עד כמה זה יצא לפועל, אבל על כל מקרה, זה התכנון. גם אם התחנה תמוקם ליד המכללה זה מצויין, כי בכל מקרה יהיה עליך לנסוע בתחבורה ציבורית על מנת להגיע אליה, גם אם היא תמוקם בתחנה מרכזית חדשה. בכלל אני חושב שהפיתרון לראשון לציון הוא הקמת רכבת קלה ברוטשילד והרצל ובכלל באיזור "ראשון הישנה", לפחות להפטר מהפקקים התוך עירוניים. בנוגע לפיתרונות תחבורתיים בין עירוניים, אני חולם על רשת של רכבות תחתיות שפרוסה על כל גוש דן, מהרצליה בצפון, ועד ראשון לציון, עם תחנות ממקומות במקומות אסטרטגים כמו איזור התחנה הישנה בראשון לציון. הקמת תחנת גן הוורדים היא פיתרון עקום בצורה מחרידה. אין אפילו שכונה אחת במרחק הליכה מהתחנה, ולדעתי תושבי נס ציונה יהנו ממנה יותר מאשר תושבי ראשון לציון
 

kbb

New member
אתה צודק...

אני תושב ראשון לציון לשעבר
בתחנה מרכזית חדשה בראשון הכינו בעת הקמתה טרמינל תת קרקעי כהכנה לרכבת, אני לא יודע עד כמה זה יצא לפועל, אבל על כל מקרה, זה התכנון. גם אם התחנה תמוקם ליד המכללה זה מצויין, כי בכל מקרה יהיה עליך לנסוע בתחבורה ציבורית על מנת להגיע אליה, גם אם היא תמוקם בתחנה מרכזית חדשה. בכלל אני חושב שהפיתרון לראשון לציון הוא הקמת רכבת קלה ברוטשילד והרצל ובכלל באיזור "ראשון הישנה", לפחות להפטר מהפקקים התוך עירוניים. בנוגע לפיתרונות תחבורתיים בין עירוניים, אני חולם על רשת של רכבות תחתיות שפרוסה על כל גוש דן, מהרצליה בצפון, ועד ראשון לציון, עם תחנות ממקומות במקומות אסטרטגים כמו איזור התחנה הישנה בראשון לציון. הקמת תחנת גן הוורדים היא פיתרון עקום בצורה מחרידה. אין אפילו שכונה אחת במרחק הליכה מהתחנה, ולדעתי תושבי נס ציונה יהנו ממנה יותר מאשר תושבי ראשון לציון
אתה צודק...
אצלנו באמת עושים מה שאפשר ולא מה שצריך (לגבי תחנת ראשונים)... וכן-תחנת רכבת צמודה לתחנה מרכזית זה הפתרון הכי טוב שיכול להיות. רכבת קלה בכל גוש דן- פנטזיה אדירה...
 

איליה.

New member
יש כבר מסילה אחת לאשדוד

רכבת לאורך כביש מס´ 4
האם ידוע למישהו על תוכנית עתידית לרכבת לאורך כביש זה (לפחות בקטע גנות-אשדוד)?
יש כבר מסילה אחת לאשדוד
ומתוכננת עוד אחת דווקא לאורך כביש 20 עד סופו (מחלף חולות) ואחר כך לאורך כביש 4. אין שום הגיון לבנות מסילה שלישית מקבילה.
 

galitd

New member
מסילה נוספת../images/Emo91.gif

רכבת לאורך כביש מס´ 4
האם ידוע למישהו על תוכנית עתידית לרכבת לאורך כביש זה (לפחות בקטע גנות-אשדוד)?
מסילה נוספת

חייבים להקים מסילה נוספת במקביל לכביש 4 מצפון לדרום !!!, מדוע שרק תושבי מערב ישראל יהנו מהרכבת ולא תושבי הגוש המזרחי ??? (לדוגמא חדרה מזרח, יישובי עמק חפר מזרח, פרדסיה, צור משה, צורן, קדימה, תל מונד ועוד רבים אחרים.
 

raminec

New member
מבחינה כלכלית

מסילה נוספת

חייבים להקים מסילה נוספת במקביל לכביש 4 מצפון לדרום !!!, מדוע שרק תושבי מערב ישראל יהנו מהרכבת ולא תושבי הגוש המזרחי ??? (לדוגמא חדרה מזרח, יישובי עמק חפר מזרח, פרדסיה, צור משה, צורן, קדימה, תל מונד ועוד רבים אחרים.
מבחינה כלכלית
אין כדאיות להקים רכבת לאיזורים פרבריים רכבת מיועדת בראש ובראשונה לאיזורים בעלי ריכוזי אוכלוסין גבוהים ופחות מתאים לאיזורים שבנויים בבניה צמודת קרקע כמו רוב היישובים שציינת. תקן אותי אם אני טועה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה