קצת חדשות - למתעניינים

אב התינוק שנפצע במהלך ברית מילה נעצר

אב התינוק שנפצע במהלך ברית מילה נעצר בחשד לרשלנות. התינוק שנפצע במהלך ברית מילה בתחילת השבוע באולם 'גרנד הול' בבני-ברק, נימול על ידי אביו - מוהל מוסמך במקצועו, כך התברר במהלך עדותם של ההורים במשטרה. כפי שדווח כאן ב'און ליין חדשות בזמן אמת', התינוק החל לדמם בצורה מאסיבית באיבר מינו לאחר הברית. ההורים קראו למוהל אחר שהורה להם להזמין מיד ניידת טיפול נמרץ, משום שהתינוק איבד דם רב. חובשי 'הצלה גוש דן' שהגיעו למקום העניקו לתינוק את הטיפול הראשוני, והוא פונה ע"י מד"א לבית החולים תל-השומר, שם הוא נותח על-ידי צוות מומחים כדי לעצור את הדימום. היום כאמור נעצר אביו של התינוק בחשד לרשלנות באופן ביצוע הברית. נראה כי במשטרה יבדקו כעת את החשד לנסיון לכאורה לשבש את חקירת המשטרה, כאשר טענו ההורים בתחילה לחובשי הצלה גוש-דן, שלבנם היתה צהבת אך הם התעקשו לערוך לו ברית מילה במועד, ולכן התקשרו למוהלים רבים בספר הטלפונים, עד שמצאו מוהל שהסכים לערוך ברית מילה לתינוק עם צהבת - טענה שהתבררה כלא נכונה.
 
אוסטריה: מאסר לצעיר שהשחית בי"ס יהודי

קרואטי נשלח למאסר מגוחך אחרי שהשחית בית ספר יהודי בווינה ואמר שלדעתו יש יותר מדי יהודים אי-אף-פי 7/2/2007 18:14 בית משפט בווינה גזר היום 15 חודשי מאסר על קרואטי על שגרם נזק לבית ספר יהודי לפני כחודשיים וחצי. הצעיר בן ה-24, שאמר כי הוא ''אנטישמי שלא מתנצל'' לא הביע כל חרטה על המעשה ואמר לשופט כי ''יש יותר מדי יהודים במדינה''. הוא יכול לערער על העונש. התקרית התרחשה ב-26 בנובמבר כאשר הצעיר האנטישמי הגיע לבית הספר לאודר-חב''ד בווינה, שבר חלונות ודלתות ופגע בחדרי המקלחות עם מוט ברזל. הקהילה היהודית בווינה גינתה את גזר הדין ואמרה כי הוא ''לא צודק ובלתי מובן''. לדבריהם הנזק מסתכם ב-150 אלף יורו ולכן לפי החוק במדינה, אם הנזקים עולים על 50 אלף יורו, על התוקף לקבל עונש מקסימלי של חמש שנות מאסר. אנשי הקהילה הביעו תקווה כי משרד התובע הכללי באוסטריה יערער על ''גזר הדין החלש''.
 
פרידמן נשק לאחמדי-נג'אד וילדיו סולקו

פרידמן נשק לאחמדי-נג'אד וילדיו סולקו מבית הספ הנשיקה של רב נטורי קרתא, משה אריה פרידמן, עלתה לארבעת ילדיו ביוקר לאחר שסולקו השבוע מבית הספר היהודי בווינה בו למדו. במכתב שקיבל פרידמן מבית הספר נאמר לו כי הסילוק נובע מ"התנהגותו השערורייתית" בוועידת הכחשת השואה שבה השתתף בטהרן. מיד לאחר הוועידה הגישה אשתו של פרידמן בקשת גירושין איי.פי פורסם: 07.02.07, 17:05 ילדיו של הרב משה אריה פרידמן, איש נטורי קרתא המתגורר באוסטריה, סולקו בתחילת השבוע מבית הספר היהודי בווינה בעקבות השתתפותו בחודש דצמבר האחרון בוועידת הכחשת השואה באיראן. סילוק ארבעת הילדים מבית הספר נובע מ"ההתנהגות השערורייתית" שהפגין פרידמן בעת שנכח בוועידה בטהרן, נכתב במכתב שקיבל פרידמן מבית הספר. פרידמן לא רק השתתף בכנס, שבו הודו רבני נטורי קרתא לנשיא איראן, מחמוד אחמדי-נג'אד, על "עמדותיו האמיצות נגד פשעי המשטר הציוני", הוא אף צולם מתנשק עמו. פרידמן אמר כי מאחר שאף בית ספר יהודי אחר באוסטריה אינו מוכן לקבל כעת ילדיו, הוא פתח בהליכים משפטיים נגד בית הספר שבו למדו עד כה. לפני שלושה שבועות דיווח "ידיעות אחרונות" כי עם שובו מטהרן לווינה, גילה פרידמן כי אשתו הגישה בקשת גירושין, נמלטה לארצות הברית ושם פנתה לרבנים שיעזרו לה. לאחר הכנס הסביר אחד מאנשי נטורי קרתא המתגורר בשכונת מאה שערים בירושלים כי "החרדים שהגיעו ל'כנס לחקר השואה' באיראן חולקים מצע משותף עם אחמדי-נג'אד רק בנוגע למיתוס שיצרה התנועה הציונית לשואה, הם רצו להבהיר בטהרן שהציונות משתמשת בשואה כקלף לקיום המדינה הציונית בארץ ישראל". ביקורת רבה נמתחה על נטורי קרתא בעקבות השתתפותם בכנס, אך אלו הגיבו כי מעולם לא הכחישו את השואה או את מימדיה. לדבריהם, הם מאמינים כי אחמדי-נג'אד הוצג כרשע באופן לא הוגן וכי מגיעים להם תשבחות על ששיכנעו אותו להפנות את זעמו כלפי ישראל, ולא כלפי העם היהודי.
 
התרגיל מוצלח - המתנדבים נלחצו!

התרגיל המוצלח - כישלון?! תרגיל מוכנות שערך אמש ארגון 'איחוד הצלה' הוכתר בהצלחה, אך מתנדבים בארגון העירו על סגנון התרגיל. ארגון 'איחוד הצלה' ערך אמש (ג') תרגיל פתע לבדיקת מידת היענותם של מתנדבי הארגון לאירועי חירום, באמצעות 'הקפצה' במערכת שליחת הודעות ה'מאמא' אל מכשירי ה'מירס' הנמצאים בידי המתנדבים - זאת כחלק מהיערכויות שונות, בהן האפשרות שמערכת הביפרים תקרוס במקרי אר"ן (אירוע רב נפגעים) והפעילות תתבצע דרך מכשירי ה'מירס' בלבד. במסגרת התרגיל נשלחה הודעה ארצית פתאומית בה נכתב לכלל המתנדבים: "אר"ן אר"ן אר"ן - נא לעבור לגל 1 הארצי". בצורה מהירה וראוייה לשבח, מאות מתנדבים עלו ב'גרופ הארצי' והגיבו להודעות ה'מאמא' שקיבלו, כמתבקש במקרה של 'הקפצה' כזאת. התרגיל הוכתר אכן בהצלחה והוכיח את ההיענות המיידית, אולם מתנדבים רבים בארגון העירו על סגנון התרגיל, וטענו כי היה צורך ליידע לפחות את אחראי המוקדים השונים על ביצוע התרגיל, על מנת למנוע בהלת יתר. דובר 'איחוד הצלה' ירח טוקר, מסר ל'חדשות און ליין', כי "התרגיל עבר בהצלחה והוכיח את היענות וזמינות המתנדבים, כאשר בתוך שניות ספורות עברו מאות מתנדבים לגל הארצי. אנו מקווים שתמיד נישאר בשיגרת תרגילים, ולא נגיע חלילה למצב של אירועי אמת".
 
מבצע להכשרת הורים במצבי חירום בתינוקות

מד”א פותח במבצע להכשרת הורים במצבי חירום בתינוקות בעקבות 17 המקרים שהתרחשו ברחבי הארץ מאז תחילת חודש דצמבר השנה של מוות פתאומי בתינוקות (לא רק מוות בעריסה) ושהאחרון בהם התרחש הבוקר בבני-ברק כשאמו של תינוק בן חודשיים מצאה אותו ללא רוח חיים, פותח מד"א במבצע ארצי להכשרת הורים בקורסי מצבי חירום בתינוקות במחירי עלות. הקורסים יתקיימו על פי הצורך בשעות הבוקר והערב, בכל מקום בארץ, בהתאם למספר הנרשמים. המקרה הבוקר בבני ברק מצטרף לשורה ארוכה של מקרים כשלפניו התרחש מקרה דומה בתחילת החודש בגבעת שמואל. כפי שדווח כאן ב'חדשות און ליין', לצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע לאירוע ברחוב יהודה הנשיא בבני-ברק לא נותר אלא לקבוע את מותו של התינוק. האם מסרה לצוות הנט"ן כי התינוק היה בריא בדרך כלל. החשש הכבד ביותר של הורים לתינוקות הוא למצוא את הרך הנולד ללא רוח חיים. באמצעות הכשרה בקורס בן 4 שעות במגן דוד אדום ניתן ללמוד לזהות מצבי חירום ולבצע את הפעולות הבסיסיות להצלת חיים, עד הגעת צוות מד"א למקרה.
 
מחקר: אותר מיקומו המדויק של בית המקדש

חוקר מהאוניברסיטה העברית טוען כי מצא ראיות ארכיאולוגיות למקומו המדויק של בית המקדש על הר הבית. האם הסערה הבא כבר בדרך? מקומו המדויק של בית המקדש ברחבת הר הבית היה עד כה בגדר השערה. מחקרו של פרופ' יוסף פטריך מהמכון לארכיאולוגיה של האוניברסיטה העברית מעלה שממצאים שעד כה התעלמו מהם, מצביעים על מיקומו המדויק של בית המקדש על הר הבית. לפי המחקר, בור מים אדיר מידות המצוי מתחת לרחבה העליונה של הר הבית, סמוך לפינה הדרום מזרחית שלה, מצביע על המיקום המדויק של המזבח והמקדש. על פי ממצאי המחקר, הסלע שמעליו נבנתה כיפת הסלע במאה השביעית לספירה נמצא מחוץ לתחום של בית המקדש. הסלע נחשב בעיני היהודים כמקום בו התרחשה עקידת יצחק, אך זו מסורת מאוחרת. בעיני המוסלמים הוא נחשב כנקודה ממנה עלה מוחמד השמיימה. פרופ' יוסף פטריך מבסס את ממצאיו על סקר שנערך בשנת 1866 על ידי המהנדס הבריטי סר צ'רלס וילסון מהקרן הבריטית לחקירת ארץ ישראל, שבמהלכו מופו כל בורות המים שבמתחם המוסלמי (חראם אל-שריף), בכללם הבור הנידון – בור מס' 5. לדבריו, "עד כה איש לא נתן את הדעת לכך שמיקום הבור על הר הבית וצורתו המיוחדת נגזרו על פי מקומם וצורתם של המזבח והמקדש". "מדובר בבור בעומק 15 מטרים שחציבתו משובחת וצורתו מעוצבת בצורה יוצאת דופן, כמסדרון ברוחב 4.5 מטרים ובאורך 54 מטרים שזרועות קצרות יותר מסתעפות משני קצותיו, לדרום ולצפון", מסביר פרופ' פטריך. בחינת המיקום והצורה המיוחדת של הבור ועיון בתיאורים שבמשנה, הביאו את פרופ' פטריך למסקנה כי הבור המדובר הוא בור המים ממנו נשאבו מדי יום ביומו מים לכיור של המקדש, במהלך טקס הפולחן היומי שהתקיים לפני עלות השחר. במהלך טקס זה הכהנים המשרתים בקודש נדרשו לרחוץ את ידיהם ורגליהם במי הכיור, לפני עלותם על המזבח. מים מן היום הקודם, שנותרו בכיור במשך הלילה, היו פסולים לתכלית זו. מידי יום נדרשו אפוא מים טריים מן הבור לשם קיומו הסדיר של הפולחן. לדברי המשנה, מים אלה נשאבו באמצעות גלגל מים בעל תמסורת מכנית משוכללת. ניכר בצורתו של הבור שניתן היה להפעיל מעליו גלגלי מים. לדברי פרופ' פטריך, על בסיס עדויות אלו ניתן למקם במדויק את כיור הרחצה בו השתמשו הכהנים בטקס הפולחן היומי, ואת כבש המזבח שנמצא בסמוך. המיקום המדויק של אלה ביחס לבור המים הנדון מאפשר, לראשונה, למקם במדויק גם את בית המקדש עצמו על שעריו ולשכותיו, בהתאמה עם האמור במשנה. המסקנה העולה מן המחקר היא שהמקדש ניצב מזרחה יותר ביחס למיקום שהיה רווח עד כה, ובזווית הנטויה מעט דרומה ולא בניצב לכותל המזרחי של הר הבית, שהיא הדעה הרווחת כיום. מיקום זה מותיר את הסלע המוסלמי מחוץ למתחם של בית המקדש (ראו השרטוטים המצורפים). מסקנות המחקר מאפשרות גם להכריע בסתירה הקיימת בין נוסח המשנה (מידות ה, ג-ד), לנוסח הבבלי (יומא, יט ע"א), בשאלת הלשכות שבדרום ובצפון. המחקר מלמד שנוסח המשנה הוא הנוסח הנכון, בניגוד לדעתם של פרשנים רבים, ובראש ובראשונה הרמב"ם. בעקבות זאת ניתן להציע תוכנית מתוקנת יותר לעזרה - היא החצר שהקיפה את המקדש - על שעריה ולשכותיה. גם בסוגיה זו התלבטו פרשנים וחוקרים רבים. פרופ' פטריך מדגיש כי מחקרו בסוגיה של מקום המקדש על הר הבית הוא עיוני בלבד, ואין לייחס לו כל קונוטציות פוליטיות.
 
למעלה