קינג קונג - חרא חרא חרא!

GK_FF

New member
קינג קונג - חרא חרא חרא!

(השירשור הקודם יפסיק לקפוץ מחר וממש השקעתי בהודעה - אז פתחתי בשרשור חדש) מה הם חשבו לעצמם?! היוצרים של הסרט ועוד המבקרים שנתנו לו חמישה כוכבים!!!! גרועעעע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הביקורת מכילה ספוילרים אך משום שבכל מקרה הסרט לא מלהיב, מפתיע, או כל דבר טוב אחר אתם מוזמנים לקרוא בכל מקרה:
. (בביקורת השתמשתי בשמות השחקנים ולא בשמות הדמויות) נתחיל בדמויות: אהם, הן פשוט לא היו קיימות. לא היה לאף אחת מהן (החל מהדמות הראשית ועד לכל דמות) שום אפיון, שום אופי, שום משמעות, שום פיתוח, ואחרי שעה מתחילת הסרט היינו צריכים להגיד תודה אם היינו מקבלים דיאלוג של יותר משורה. הדמויות הראשיות קטסטרופליות, נעומי ווטס וג'ק בלק ששניהם היו פלקטים חסרי אופי ועם הבעה אחת במשך כל הסרט (עוד מישהו שם לב שמהרגע שג'ק ראה את קונג הוא נהיה "פרצוף הלם" לכל השעתיים הבאות?) ואדריאן ברודי שהמטרה היחידה שלו הייתה להיות "הגבר האמיץ" (וגם די טיפש אם אתם שואלים אותי). על הדמויות הצדדיות הרחיבו בכל מני צורות שלא תרמו לעלילה ולא היו מעניינות והרגישו מגוחכות לחלוטין - מר. הייז וג'ימי המרגשים (ממש!), הactor השחצן, כל העוזרים של הצלם, הקפטן והספנים ועוד. בכלל כל האקספוזיציה של הסרט (בערך שעה מייגעת לחלוטין (ובצורה מופלאה עדיין עדיפה מההמשך)) העלתה מלא רעיונות על הדמויות הראשיות שלא אמרו שום דבר על המשך הסרט משום שבכלל לא נגעו בהם: (1) שזרקו את נעומי ווטס מהעבודה והיא צריכה למצוא את "הייעוד שלה" - עד סוף הסרט לא הרגשנו שהדמות שלה התפתחה, לא הרגשנו שהיא הגיעה לייעוד שלה, ולמעשה לא אמרו את הדבר הכי קטן בהקשר. (2) ההערצה ארוכת השנים של נעומי ווטס כלפי התסריטאי אדריאן ברודי שמוזכרת בכל חצי השעה הראשונה של הסרט פשוט נשכחת מהתסריט עם בוא הפגישה הראשונה שלהם. אחרי סצינת הפגישה בה היא מספרת לו כמה היא מעריצה אותו אין את ההתייחסות ולו הכי קטנה בפיתוח היחסים ביניהם לכך שהיא כבר "מכירה" אותו ולכך שמערכת יחסים איתו זה חלום שמתגשם עבורה. מערכת היחסים ביניהם מתפתחת כמו שני אנשים זרים לחלוטין שנפגשו במקריות לחלוטין. העלילה לא הציגה נקודת מבט של אף דמות, ובטח לא של הדמות הראשית: (1) לא התייחסו לתחושת השינוי הענקי שווטס אמורה לחוש במעבר מחיי אבטלה לחיי הרפתקאות. (2) לא התייחסו לרגשות של ווטס כשהיא נחטפת ע"י גורילה ענקית. (3) לא התחשבו בכלל בעובדה שהיא אמורה להרגיש דיכאון ופחד על כך שחבריה נטשו אותה ובכך להעצים את הפתעתה כשהם מגיעים. הסרט פשוט וויתר על כל האפשרויות האלה. בכלל בהקשר לקטע שהחבורה חזרה לחפש את ווטס - מה?! חמישה אנשים מתו להם, הם סוף סוף סידרו את הספינה, אבל הספנים הקשוחים האלה מעדיפים כולם לצאת לחפש איזו כוסית שהם בכלל לא מכירים?! שלא נדבר שעקב החטיפה של קונג את ווטס מידי הילידים, הסיכויים שהיא תחיה או שהם ימצאו את הגורילה שואפים לאפס אפסי. זה ללא ספק off character רציני לכל הדמויות.. אוי רגע, לא היה להם אופי מלכתחילה. אז למי שאמר שהבימוי בסרט היה טוב, אולי כדאי לדעת שלפני שעובדים על זוויות צילום (אהם, שלא נדבר על משחק) צריך שיהיו דמויות, וצריך שיהיה להן בסיס רגשי ולו הקטן ביותר, מאחר ושניהם פשוט לא קיימים בסרט אין לי שמץ מה מצאתם טוב בבימוי של הסרט הזה. גם סצינות האקשן שיעממו עד מוות - ארוכות, נמתחות, נמרחות, מייגעות, מחזוריות, לעוסות - לא קיים שום תחכום, הכל חוזר על עצמו - מגיע דינוזאור, מנצחים, מגיעים ג'וקים, מנצחים, מגיעים עטלפים, מנצחים, מגיע צמח טורף, מנצחים. אני סבלתי את סצינות האקשן בבהייה בתיקרה ודיבור עם חברי על כמה הסרט גרוע. ואם כבר מריחות אז טוב שלא כל הסרט הזה מריחה אחת גדולה. הסרט שלוש שעות וחצי ובפשטות היה אפשר להוריד ממנו לפחות שעה וחצי.
 

GK_FF

New member
המשך

ונעבור לעלילה: נראה לי שבפומפיה יש פחות חורים מאשר בעלילה הזאת. נתחיל מהפראיים, תושבי המקום - בתחילה כאשר האי מוצג כאי של ילידים והסרט הופך להיות סרט אימה וודו הצופה מרגיל את עצמו למצב החדש, אך לצערנו עם תום תפקידם בסרט, שעורך בערך 20 דקות, הם פשוט נעלמים כמו בלעה אותם האדמה. אנחנו לא מקבלים הסבר למה הם עובדים דוקא את הקוף ולא יצורים אחרים באי הנראים אף יותר גדולים ומאיימים ממנו, ואיך זה שבכלל אין שום התקלות של הילידים עם הדינוזאורים. אחרי שקונג תופס את ווטס נראה כאילו עברנו מאי של ילידים לאי של דינוזאורים. ואם כבר מדברים על דינוזאורים, הסצינה בה רדפו הטי-רקסים אחרי ווטס הייתה פשוט גדושה בטעויות מדעיות - כשבעל-חיים-טורף לוכד טרף הוא לא צד חיה אחרת (נעומי ווטס) ובטח שלא עם הטרף הראשון בפה (הלטאה), טי-רקסים לא צדו בשלשות וכשחיה טורפת נמצאת בסכנת פציעה (הקטע בו אחד הטי-רקסים היה תלוי באוויר כאשר רק הסבכים מנעו ממנו ליפול) היא לא תתעסק בלחשוב על אוכל ולנסות לטרוף (את נעומי ווטס)!!! עוד דבר לחלוטין לא הגיוני בסרט הוא הצורה בה ג'ק מצלם את הסרט שלו.. אין לו תסריט, ספק אם יש לו עלילה - הוא פשוט הולך ביערות מסוכנים ומצלם דברים שקורים בלי תזמון, בלי ידיעה מה עומד לקרות - כמו מצלמה דוקומנטרית. הרי אין מצב שסרט כמו זה היה יוצא לקולנוע בתקופה ההיא - אין מצב שסרט כזה בכלל היה יכול להיווצר. מה שמצחיק הוא שכשג'ק מדבר אל אדריאן ואדריאן נותן לו התחלה של תסריט עם 15 דפים אדריאן אומר "אל תדאג, זה עוד יסתדר".. מצחיק שנראה שככה בדיוק הסרט הזה נוצר. בהמשך להגיון הבריא של הסרט, שמתם לב שלרובים יש חוקים משל עצמם? נתחיל מהסצינה בה ג'ימי לוקח רובה על אוטומט ויורה בדיוק מושלם ללא כוונת על ג'וקים על הגוף של ברודי, וזאת עוד הפעם הראשונה שלו שהוא משתמש ברובה. הסצינה הזאת פשוט עצובה!! ובסוף הסרט בקטע על בניין האמפייר סטייט כשנעומי עולה בסולם והמטוסים חגים סביב ויורים, הם בצורה קוסמית פוגעים בשום מקום אחר אלא רק בחיבורים של הסולם אל הבניין כל כך הרבה עד שהוא פשוט יוצא מהמקום. זה פשוט *מגוחך* ועוד בהתחשב בעובדה שהמטוסים בתנועה מתמדת - ושלא נדבר שהם בקושי הצליחו לבייט על קונג הענק וה"נייח". ומן הסתם, אם מישהו לא שם לב - החור הענקי באמצע\סוף הסרט - איך הם הביאו את קינג קונג לניו יורק?!?!? איך סחבו יצור של כמה טונות שמשקלו וגודלו לא נתפסים בקנה מידה אנושי כל הדרך כשכל העומד לרשותם היא ספינה רעועה? איך הם בכלל ידעו את הדרך אם המפה כבר לא בידיהם, אין להם מושג איך הם הגיעו למקום בכלל. מה לעזאזל קרה עם הדמויות בכל התקופה הזאת? כמה זמן התקופה הזאת ערכה בכלל? ימים? שבועות? חודשים? הרי ברודי הספיק לכתוב מחזה על ווטס ואפילו לביים אותו!! בעוד בלק הספיק לארגן מופע שלם וגדול לכבוד קונג. ומה שמצחיק הוא שמערכת היחסים בין הדמויות לא ידועה בכלל לצופה: ווטס וברודי יכלו להיות מנותקים לחלוטין בזמן הזה, יכול להיות שהיו חברים מאוד טובים, יכול להיות שהם כבר הספיקו להיות זוג, יכול להיות שהם הספיקו להתחתן, יכול להיות שהם הספיקו להתחתן ולהתגרש. לא ידוע לנו מה הדמויות חושבות בכלל - הן כן מתגעגעות? הן לא מתגעגעות? איפה הן בכלל בחיים אחד של השני? יש עוד כ"כ הרבה מה להגיד, כמו לדוגמא כל הסיום הלא קשור שאדריאן פתאום מגיע לגג, והצורה האלגנטית שקונג נמרח על הכביש, והסצינה האחרונה של ג'ק בלק שהוא אגב שחקן מזעזע. הסרט גם כאילו מנסה להעביר ביקורת כלשהי על צורת התנהגותם של הבמאי והactor השחצן - חבל שהם לא מגיעים לשום מסקנה בקשר לדמויות האלה, למעשה לא קורה -כלום- עם הדמויות האלה, הן לא מובילות לשום מקום ולא ידוע מה לעזאזל נסגר איתן. גם המסקנה שבלק הגיע אליה בסוף (היפה שהרגה את החיה?? טוב שלא הפליצו) היא שגוייה. אני בתור מעריץ של ווטס חייב להגיד שהסרט הזה זה פשוט בושה לקולנוע.. בסרט צריך טקסט, דמויות, איזהשהי יכולת מינימלית של משחק ובסרט הזה זה פשוט לא היה מוצרך בשיט. היופי בווטס לדעתי זו האפשרות המגוונת שלה לגלם כ"כ הרבה דמויות, דמויות מורכבות, בצורה מושלמת. אני כל כך שמח שהיה לי להכיר את ווטס מסרטים אחרים ולא מסרט אקשן כ"כ הוליוודי ומסריח. אני מבין שבעצם דרך סרטים כאלה אי אפשר להגיד כלום על השחקן או השחקנית הראשיים. אני חושב על כל הסרטים שראיתי בעבר שקטלתי שחקנים על צורת משחק שלהם ואני מרגיש צער רב, בשבילהם ובשבילי. בכל זאת, אחריותם ואשמתם שהם בוחרים סרטים כאלה, ואני דיי כועס על הבחירה של ווטס. אין לי מושג, ואני לא מוצא שום סיבה למה ליצור סרטים כאלה, זה אבל לצופה, אבל ליוצרים, ואבל למשתתפים. שמישהו יפסיק את זה!!! לסיכום: זהו ללא ספק הסרט הנוראי ביותר שראיתי עם נעומי ווטס, וגם בלי קשר לסרטים של נעומי ווטס הוא פשוט נוראי. הוא לא שווה את ה-35 שקל, לא שווה אפילו 10, אפילו לא בשביל הצחוקים. אני נותן 2 מתוך 10 עם ירידה חדה מטה.
בהכנת הביקורת נעזרתי בשני חבריי.
 

Rockamora

New member
למה לראות סרט אם מראש תנסה למצוא

בו את השלילי? אתה לא יודע עד כמה זה מערער ביטחון בין אם זה במאים מתחילים וכו'. תראה את הסרט- אל תחפש מה טוב ומה לא טוב.
 

GK_FF

New member
....

מבטיח להרוג את כושר השיפוט שלי, הביקורתיות או כל סוג דיעה הגיונית פעם הבאה שאלך לקולנוע. (במילים אחרות: האם לך יש סרטים שאתה שונא? אני בטווח שכן.. תוריד את הסטנדרטים שלך וגם אותם תאהב)
 

itaihasid

New member
או שאתה לא צריך להוריד את הסטנדרטים

אתה יכול פשוט לבוא לסרט (עם חברים כמובן) גם ביודעך שהוא יהיה גרוע ולהנות מכמה שהוא גרוע ולהעיר הערות סרקסטיות (כמו שאמר סיינפלד באחד הפרקים "למה שאני אלך לבד לסרט שאני יודע שהוא גרוע? להעיר הערות סרקסטיות לזרים?") וההערות עוזרות לך להעביר את הסרט ואפילו להנות כי צחקת על כמה שהסרט גרוע (למשל מעודדות צמודות או משחקי גנגסטה)
 

GK_FF

New member
ובכן...........

כמובן שעשינו את זה. @-@ אח"F העברתי אותן לביקורת..... ^^
 
זה לא עניין של גישה גרידא...

הרי אם שמת לב, בביקורת יש פירוטים מפורטים על החסרונות של הסרט ובמה הוא לוקה, כך שזה -הרבה- מעבר לגישה בלבד.
 
ועוד דבר...

בקשר לערעור בטחונם של הבמאים המתחילים - מה הקשר?! נתחיל מזה שפיטר ג'קסון, הבמאי של הסרט, ממש לא חדש בכל העסק (להזכירך הוא ביים את אחת הטרירולוגיות המצליחות והיקרות בהיסטוריה) ואני גם בספק אם הוא מתיישב לקרוא את השרשור הזה... חוץ מזה, שעבורי לפחות, חוסר ניסיון של במאי/תסריטאי/שחקן/וכו' ממש אבל ממש לא מזיזים לי, כל עוד הסרט גרוע ואני סובלת בו מה זה משנה כמה הצוות שעבד על הסרט מנוסה או לא? זהו, סליחה אם נשמעתי תוקפנית.
 

GK_FF

New member
בקשר לפיטר ג'קסון...

הוא מביים כבר 10 שנים או יותר ממה שידוע לי.......
 

ברונדבי

New member
פיטר ג'קסון גולש כאן ונעלב. שים לב.

תאמין לי ידידי, סרט כזה מגיע לו ביקורת, וזה כבר עבר את הגבול החיובי של ביקורת בונה, זה סתם סרט מעצבן.
 

ברונדבי

New member
מזדהה כמעט..

אבל יש לזכור שזה סרט מד"ב טיפשי שנוצר בשביל להרוויח כסף ע"י חומר שחקנים ובימוי שלמעשה ע"פ ניסיון עבר יצר שילוב של הסרטים הנ"ל: בייב שר הטבעות הפסנתרן בי"ס לרוק'נ'רול הסדרה בערוץ 3 עם החתול והעיתון של מחר בכל מקרה, חוץ מהתנגדויות פרטניות למספר נקודות שכתבת, אני מזדהה. המשחק נוראי, העריכה מוגזמת, העלילה מוגזמת (זה שהיא לא הגיונית זה רק מוסיף, זה מד"ב, לאנשים שלא אמורים להבין קולנוע או מדע וטבע), הבימוי לא יעיל וזה סתם סרט ארוך ונוראי. אבל נו, ככה זה מד"ב. נ.ב תאשים את מריאן סי קופר, הסרט די דומה עקרונית לסרט מ33'. שהיה שעתיים, דרך אגב.
 

GK_FF

New member
בקשר ל"בייב".........

בייב?!?!?!? אתה לא רציני נכון?! בחרת בייב בגלל נעומי ווטס - זה הסרט הכי מוצלח שאתה מכיר שלה?! @__@ או שפשוט זה עוד סרט שהיא לא מפגינה בו יכולות משחק בכלל.. (לעומת, אהם, מלהולנד דרייב, 21 גרם וכו'..)
 

ברונדבי

New member
כי היא גרועה

מולהולנד דרייב סרט דפוק בלי קשר. היא לא היתה משהו מיוחד ב21 גרם.. ובצילצול, נתעלם.
 

GK_FF

New member
אם אתה אומר......

השחקנית האהובה עלי (היחידה שאראה סרט רק בגלל שהיא מופיעה בו).
 

GK_FF

New member
אני לא מבין אתכם......

מלהולנד סרט *מדהיםםםםםםםם* ובלי קשר לסרט כל סצינה וסצינה שלה (שזה כמעט כל הסרט) משוחקת בצורה מושלמת!!!!!! עם שליטה כ"F חזקה בהבעות פנים, הבעת רגשות וכו'. 21 הוא סרט אומנם בינוני אבל המשחק של ווטס פשוט למות! כ"כ רגיש, אמיתי, פשוט מדהים. הצלצול זה סרט נחמד אבל גם יש בו יחודיות מסוימת. בכל אופן, זאת דעתי עליה, השחקנית האהובה עלי.
 

TheWrongGuy

New member
אני כל כך שמח לקרוא את המשפט הזה

"21 גרם הוא סרט בינוני" כי הוא באמת כזה.
 
למעלה