קו ת"א-אשדוד (משהו לא ברור לי)

מצב
הנושא נעול.

nagu

New member
קו ת"א-אשדוד (משהו לא ברור לי)

קו ת"א-אשדוד (משהו לא ברור לי)
הקו ברובו כפול (חוץ מקטע לפני ואחרי יבנה) הקו מאוד מצליח מבחינת נוסעים... אז למה לא מכפילים את הקטע הבעייתי לפני יבנה ואחריה ובונים תחנה נורמלית סוף סוף שם? האם זה לא אמור להיות בראש סדרי העדיפויות של רכבת ישראל? סיום הכפלת הקו ישמש הרבה יותר מאשר בניית קווים חדשים? אז למה זה אפילו לא מוזכר בתוכנית החומש שלהם?
 

urilei

New member
כנראה

קו ת"א-אשדוד (משהו לא ברור לי)
הקו ברובו כפול (חוץ מקטע לפני ואחרי יבנה) הקו מאוד מצליח מבחינת נוסעים... אז למה לא מכפילים את הקטע הבעייתי לפני יבנה ואחריה ובונים תחנה נורמלית סוף סוף שם? האם זה לא אמור להיות בראש סדרי העדיפויות של רכבת ישראל? סיום הכפלת הקו ישמש הרבה יותר מאשר בניית קווים חדשים? אז למה זה אפילו לא מוזכר בתוכנית החומש שלהם?
כנראה
שקטע קטן באמצע הקו שאינו כפול לא מונע תדירות רכבות גבוהה וגם לא נראה לי שיש כרגע צורך מיוחד בכך, תקנו אותי אם אני טועה אבל אין הרבה איחורים בקטע הזה (להבדיל מקטעים אחרים בקו כמו בנימינה-ת"א) למה עשו כזו עבודה חורנית שהכפילו קו והשאירו קטע קטן לא מוכפל וחסכו על זה שבע שקל תשעים, זו שאלה אחרת
 

fireman

New member
כנראה שלא....

קו ת"א-אשדוד (משהו לא ברור לי)
הקו ברובו כפול (חוץ מקטע לפני ואחרי יבנה) הקו מאוד מצליח מבחינת נוסעים... אז למה לא מכפילים את הקטע הבעייתי לפני יבנה ואחריה ובונים תחנה נורמלית סוף סוף שם? האם זה לא אמור להיות בראש סדרי העדיפויות של רכבת ישראל? סיום הכפלת הקו ישמש הרבה יותר מאשר בניית קווים חדשים? אז למה זה אפילו לא מוזכר בתוכנית החומש שלהם?
כנראה שלא....
לרכבת ישראל יש כמה פרוייקטים הרבה יותר בוערים מהשלמת קטע של כמה קילומטרים כנראה שהם הקו לירושלים בראש ובראשונה, הכפלת המסילה לבאר שבע והוספת המסילה השלישית באיילון שיותר בוערים מכל פרוייקט אחר כנראה אם הפרוייקט אינו מופיע בתוכנית החומש כנראה שלא מדובר בצורך קריטי של הרגע.
 

luckydude

Active member
גם שבעתיד הרחוק הרבה מהרכבות לאשדוד

כנראה שלא....
לרכבת ישראל יש כמה פרוייקטים הרבה יותר בוערים מהשלמת קטע של כמה קילומטרים כנראה שהם הקו לירושלים בראש ובראשונה, הכפלת המסילה לבאר שבע והוספת המסילה השלישית באיילון שיותר בוערים מכל פרוייקט אחר כנראה אם הפרוייקט אינו מופיע בתוכנית החומש כנראה שלא מדובר בצורך קריטי של הרגע.
גם שבעתיד הרחוק הרבה מהרכבות לאשדוד
בכלל לא יעברו בקטע הזה של המסילה. הן יסעו מתל אביב דרך המסילות החדשות באיילון דרום ואז דרך המסילה החדשה שתיבנה בחולות רשל"צ ויבנה (בצמוד לכביש מס' 4 עם תחנה ביבנה מערב) שתתחבר למסילה הקיימת קצת צפונית לאשדוד, בפלשת (איפה שהפיצול לנמל מהמסילה הראשית נמצא היום).
 

amirv

New member
זה כן בתוכניות

גם שבעתיד הרחוק הרבה מהרכבות לאשדוד
בכלל לא יעברו בקטע הזה של המסילה. הן יסעו מתל אביב דרך המסילות החדשות באיילון דרום ואז דרך המסילה החדשה שתיבנה בחולות רשל"צ ויבנה (בצמוד לכביש מס' 4 עם תחנה ביבנה מערב) שתתחבר למסילה הקיימת קצת צפונית לאשדוד, בפלשת (איפה שהפיצול לנמל מהמסילה הראשית נמצא היום).
זה כן בתוכניות
על פי התוכניות הקו אמור להיות כפול, בלי קשר למסילה החדשה באיילון דרום, והתחנה ביבנה מוגדרת כתחנה זמנית, יכול להיות שזה לא בראש סדר העדיפויות כי תחזית גידול כמות הנוסעים בקטע אשדוד רחובות קטנה. אם הם יופתעו לטובה, כמו שהופתעו בבית שמש, נראה שינוי בסדר העדיפויות.
 

urilei

New member
נשמע כמו חזון אחרית הימים

גם שבעתיד הרחוק הרבה מהרכבות לאשדוד
בכלל לא יעברו בקטע הזה של המסילה. הן יסעו מתל אביב דרך המסילות החדשות באיילון דרום ואז דרך המסילה החדשה שתיבנה בחולות רשל"צ ויבנה (בצמוד לכביש מס' 4 עם תחנה ביבנה מערב) שתתחבר למסילה הקיימת קצת צפונית לאשדוד, בפלשת (איפה שהפיצול לנמל מהמסילה הראשית נמצא היום).
נשמע כמו חזון אחרית הימים
אבל זו אכן התוכנית ואגב, אם אני יודע נכון (אין לי נתונים ממש) אבל רוב הנוסעים בקו הם מ/אל רחובות, ואני מאמין שעד אשדוד אם באמת יהיה צורך כן ניתן להפעיל 3 רכבות בשעה גם עם המסילה הנוכחית והתחנה באשקלון נבנית (כדרכנו בקודש) בקצה העיר (או שאני טועה? אני לא גר באשקלון) ולא נראה לי שהיא צפוייה להוסיף הרבה נוסעים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה