TPI=threads per Inch - כמה הבהרות../images/Emo63.gif
הTPI הן שכבות פנימיות של שזירת החוטים המרכיבים את הצמיג, לרוב כותנה וניילון, קצת קוולר ולעיתים גם סיבי קרבון. הצמיגים בעלי ה TPI הגבוה, נחשבים בעלי הרמה הגבוהה ביותר! ככל שה TPI נמוך יותר (מס' החוטים השזורים קטן), הרי שהחומר הנדרש למלא את החלל בין החוטים (גומי ברמות שונות) כמותו תעלה, משקל הצמיג יעלה, גמישותו תפחת, התנגדות הגלגול תעלה וביצועיו ירדו. למשל ה Grand Prix 4000 S של Conti הינו בעל 330 TPI, ושזור מס' שכבות שונות של סיבים שונים (פטנטים כגון Vectran וכו'). יש את Vittoria Open Corsa Evo CX 290 TPI- צמיג מדהים באחיזתו ורכותו, "תחושת TUBULAR" בצמיג קלינצ'ר. "המחיר" אותו נדרשים לשלם על צמיגי תחרות רכים ואוחזים ומהירים, הוא הרגישות הגבוהה יותר לפנצ'רים! אין מה לעשות... יש צמיגי תחרות קיצוניים הרבה יותר, כמו ה Grand Prix Supersonic שמשקלו הוא 160 גר', כמו לעוד כמה חברות שלהם צמיגי "לייט" קיצוניים. החוויה ברכיבה בצמיגים אלו היא אדירה, משנה לחלוטין את כל התנהגות האופניים. מחיר הפנצ'רים כבד מאוד! אגב, לא כל החברות "מאמינות" ב TPI גבוה מאוד, למשל, ה Michelin Pro3 Race צמיג מעולה שבמעולים המעניק גם הוא "תחושת טובולאר" ואחיזה נפלה. לצמיג זה רק 127 TPI אך אנשי Michelin טוענים לשלל פטנטים ושיטות אחרות (ויש להם רזומה עצום) כ High Density Puncture Protector (HDPP) nylon belt או למשל ESC-extra supple casing for flexibility, performance and lightweigh ושלל ראשי תיבות מפוצצים...