צמיגי TUFO מסוג טובולאר קלינצ'ר - שאלה ליאיר

nathandor

New member
צמיגי TUFO מסוג טובולאר קלינצ'ר - שאלה ליאיר

הם מחייבים חישוק טובולארי או רגיל?
 
אהלן,לא זה ולא זה.

אלה חישוק שהוא מיועד לטובולאר קלינצ'ר כגון דורה אייס 7850 ויש עוד כמה דוגמאות לפי מיטב ידיעתי לא ניתן בצורה אחרת. ניתן גם לשים בחישוק הנ"ל קלינצ'ר רגיל זה בעצם לשני יעודים. מקווה שעזרתי לך.
 

nathandor

New member
תודה אני חושש שאתה מתכוון ל TUBELESS

הפורמט החדש לכביש TUBELESS מחייב את החישוק החדש שציינת (יש ל DA ופולקרום וקמפי- כאלו). לפי מה שקראתי עכשיו הטיובלר-קלינשר לא מחייב זאת. אבל נחכה להבהרות של יב"א
 

inspired rider

New member
עולה על כל חישוק רגיל...

אצלי הוא נמצא בתחרויות על גלגלי היורוס שלי (מודל 2005) ומנופח ל180 PSI (בגלל שהמשאבה לא יכולה יותר). התחושה היא כמו לרכב על סכין!!! תענוג עילאי! רז.
 
תשובה לנתן

צמיגי ה- TUFO שהופיעו במבחן בשוונג מתאימים לחישוקי קלינצ'ר רגילים בלבד. הם אינם מודבקים אלא מורכבים על ידי השחלה (דחיסה) של מגרעת לתוך דפנות החישוק. אפשר להוסיף סרט הדבקה כדי לחזק את האחיזה אבל את הרכיבות של המבחן ביצעתי ללא הסרט.
 

nathandor

New member
תודה יאיר ועוד שאלה

יש לאחרונה צמיג שנקרא Oepn Clincher לויטוריה יש כמה צמיגים כאלו שמתאפיינים ב- TPI גבוה מאוד מעל 200. מאחר ולא התייחסת במבחן לנתון זה גיליתי באתר של TUFO שצמיג האימונים למשל הוא בעל TPI נמוך מאוד 60. האחירם בעלי TPI גבוה גם הם. בקיצור השאלה היא כמה הנתון הזה TPI קובע בתכונות החשובות של הצמיג : אחיזת כביש רכות וכו' זאת לעומת צורת הצמיג (פתוח או סגור/עגול). תודה.
 
TPI=threads per Inch - כמה הבהרות../images/Emo63.gif

הTPI הן שכבות פנימיות של שזירת החוטים המרכיבים את הצמיג, לרוב כותנה וניילון, קצת קוולר ולעיתים גם סיבי קרבון. הצמיגים בעלי ה TPI הגבוה, נחשבים בעלי הרמה הגבוהה ביותר! ככל שה TPI נמוך יותר (מס' החוטים השזורים קטן), הרי שהחומר הנדרש למלא את החלל בין החוטים (גומי ברמות שונות) כמותו תעלה, משקל הצמיג יעלה, גמישותו תפחת, התנגדות הגלגול תעלה וביצועיו ירדו. למשל ה Grand Prix 4000 S של Conti הינו בעל 330 TPI, ושזור מס' שכבות שונות של סיבים שונים (פטנטים כגון Vectran וכו'). יש את Vittoria Open Corsa Evo CX 290 TPI- צמיג מדהים באחיזתו ורכותו, "תחושת TUBULAR" בצמיג קלינצ'ר. "המחיר" אותו נדרשים לשלם על צמיגי תחרות רכים ואוחזים ומהירים, הוא הרגישות הגבוהה יותר לפנצ'רים! אין מה לעשות... יש צמיגי תחרות קיצוניים הרבה יותר, כמו ה Grand Prix Supersonic שמשקלו הוא 160 גר', כמו לעוד כמה חברות שלהם צמיגי "לייט" קיצוניים. החוויה ברכיבה בצמיגים אלו היא אדירה, משנה לחלוטין את כל התנהגות האופניים. מחיר הפנצ'רים כבד מאוד! אגב, לא כל החברות "מאמינות" ב TPI גבוה מאוד, למשל, ה Michelin Pro3 Race צמיג מעולה שבמעולים המעניק גם הוא "תחושת טובולאר" ואחיזה נפלה. לצמיג זה רק 127 TPI אך אנשי Michelin טוענים לשלל פטנטים ושיטות אחרות (ויש להם רזומה עצום) כ High Density Puncture Protector (HDPP) nylon belt או למשל ESC-extra supple casing for flexibility, performance and lightweigh ושלל ראשי תיבות מפוצצים...
 

Yarnin

New member
תודה עמנואל...

חשבתי לענות - אבל מפאת חוסר הזמן לא יכולתי לקצר. מצד שני לא יכולתי להתחיל לפרט את כל התורה על רגל אחת. שזה בעצם הסעיף הראשון... ירנין
 

Maxim br

New member
../images/Emo45.gif קצר ולעניין, ובקשר לטופו

יש לשים לב לרוחב החישוק הדרוש, זה רשום על הצמיג באיזור של הלחצים - יש איור של חישוק ובתוכו ספרות כלומר הרוחב הפנימי ב90% מהצמיגים 13-15. כלומר אם הרוחב הפנימי של החישוק גדול יותר - אסור להרכיב את הצמיגים. לשים לב לזה - לאחרונה יש אופנה של חישוקים רחבים...
 
לא הייתי עונה טוב מעמנואל../images/Emo45.gif

במבחן דרכים, שאני מבצע (לאופניים ושאר ציוד) איני מוצא לנכון לפרוט כל פרט טכני מסיבות רבות. במקרה הזה (TPI) כתב עמנואל "לא כל החברות "מאמינות" ב TPI גבוה מאוד" זו אחת הסיבות שלא נכנסתי לפרט הטכני של ה- TPI סיבות אחרות קשורות ל"אני מאמין" שלי ככותב אבל זה יהיה ארוך לכאן.
 
למעלה