על תגובת ארגון "15 דקות" לרפורמת התעריפים

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
על תגובת ארגון "15 דקות" לרפורמת התעריפים

על תגובת ארגון "15 דקות" לרפורמת התעריפים
אני פותח שרשור נוסף כי העניין חורג מהרפורמה עצמה ונוגע להתנהלות הארגונים המתיימרים לייצג את נוסעי התח"צ.

בכתבה בוינט על רפורמת התעריפים הגיבו גיל יעקב מ"15 דקות" ואיתי בן חיים "תחבורה בדרך שלנו". התגובה של תחבורה בדרך שלנו היתה עניינית יחסית והתייחסה גם לטוב שברפורמה וגם במה שלא טוב ובמה שחסר. לעומת זאת מנכ"ל ארגון 15 דקות פטר את הרפורמה כ"ספין שמטרתו לטשטש ולהשכיח את קיצוץ בתקציב פיתוח התחבורה הציבורית" והמשיך עוד ועוד בביקורת, מבלי לומר כמעט מילה על הצד החיובי שבה, שבניגוד לדברי גיל יעקב לא מוגבל רק לגוש דן (למשל - לתושבי הקריות הנוסעים לחיפה). הרי לכולנו ברור שיש בה הרבה מאד היגיון ותועלת. האחדת תעריפים היא דבר מבורך, הורדה משמעותית של כרטיסי חופשי-חודשי בחלק מהאיזורים היא דבר מבורך, ועוד. אלה לא תיקונים שוליים אלא דברים חשובים.

התייחסות כזו היא לא מקצועית, מתאימה אולי לח"כ מהאופוזיציה אבל לא למי שמתיימר לייצג את נוסעי התחבורה הציבורית.

כשאתה כל הזמן רק תוקף ומנגח, יש לזה גם מחיר.
 

orchilit

New member
מזמן כבר אני מבטל בשישים כל מה שיוצא מ15 דקות

על תגובת ארגון "15 דקות" לרפורמת התעריפים
אני פותח שרשור נוסף כי העניין חורג מהרפורמה עצמה ונוגע להתנהלות הארגונים המתיימרים לייצג את נוסעי התח"צ.

בכתבה בוינט על רפורמת התעריפים הגיבו גיל יעקב מ"15 דקות" ואיתי בן חיים "תחבורה בדרך שלנו". התגובה של תחבורה בדרך שלנו היתה עניינית יחסית והתייחסה גם לטוב שברפורמה וגם במה שלא טוב ובמה שחסר. לעומת זאת מנכ"ל ארגון 15 דקות פטר את הרפורמה כ"ספין שמטרתו לטשטש ולהשכיח את קיצוץ בתקציב פיתוח התחבורה הציבורית" והמשיך עוד ועוד בביקורת, מבלי לומר כמעט מילה על הצד החיובי שבה, שבניגוד לדברי גיל יעקב לא מוגבל רק לגוש דן (למשל - לתושבי הקריות הנוסעים לחיפה). הרי לכולנו ברור שיש בה הרבה מאד היגיון ותועלת. האחדת תעריפים היא דבר מבורך, הורדה משמעותית של כרטיסי חופשי-חודשי בחלק מהאיזורים היא דבר מבורך, ועוד. אלה לא תיקונים שוליים אלא דברים חשובים.

התייחסות כזו היא לא מקצועית, מתאימה אולי לח"כ מהאופוזיציה אבל לא למי שמתיימר לייצג את נוסעי התחבורה הציבורית.

כשאתה כל הזמן רק תוקף ומנגח, יש לזה גם מחיר.
מזמן כבר אני מבטל בשישים כל מה שיוצא מ15 דקות
ההתייחסות שלהם היא לא מקצועית כמעט וחובבנית. (לא שאין על מה להלין בתח"צ אצלנו במדינה, יש חבית שלמה , אבל יש דרך להתייחס ולהציג, ולא לזרוק "ציון 2" על התחנה....).
עכשיו גיליתי שיש התארגנות כזו בגבעתיים של 15 דקות. אני מפהק.
&nbsp
גילוי נאות : הייתי חבר בארגון נוסעי התחבורה הציבורית-תחבורה בדרך שלנו זמן מה. אבל את הדעה על ארגונו של גיל יעקב (והתייחסותו הספציפית לדברים) גיבשתי ללא קשר.
&nbsp
לגבי הרפורמה - ברור שיש דברים טובים (אפילו טובים מאוד), ויש דברים שלא עשו בה (שכביכול דחו לעוד שנה, או שלא יעשו בכלל כרגע), וטוב שמתייחסים לדברים בצורה עניינית.
 
איך אפשר בכלל לגבש דיעה חד משמעית על רפורמה שפרטיה

מזמן כבר אני מבטל בשישים כל מה שיוצא מ15 דקות
ההתייחסות שלהם היא לא מקצועית כמעט וחובבנית. (לא שאין על מה להלין בתח"צ אצלנו במדינה, יש חבית שלמה , אבל יש דרך להתייחס ולהציג, ולא לזרוק "ציון 2" על התחנה....).
עכשיו גיליתי שיש התארגנות כזו בגבעתיים של 15 דקות. אני מפהק.
&nbsp
גילוי נאות : הייתי חבר בארגון נוסעי התחבורה הציבורית-תחבורה בדרך שלנו זמן מה. אבל את הדעה על ארגונו של גיל יעקב (והתייחסותו הספציפית לדברים) גיבשתי ללא קשר.
&nbsp
לגבי הרפורמה - ברור שיש דברים טובים (אפילו טובים מאוד), ויש דברים שלא עשו בה (שכביכול דחו לעוד שנה, או שלא יעשו בכלל כרגע), וטוב שמתייחסים לדברים בצורה עניינית.
איך אפשר בכלל לגבש דיעה חד משמעית על רפורמה שפרטיה
לא ממש פורסמו?
פורסמו מספרים נוצצים שאכן נועדו בחלקם לצורך יחסי ציבור, אבל האם מישהו יודע לומר בדיוק מה יקרה, היכן ומתי?
אפילו אנשי משרד התחבורה לא יודעים להשיב על כך.

אומרים למשל שהרפורמה תחול בארבעת המטרופולינים. האם מישהו יודע לומר פרט אחד מהרפורמה בקשר לירושלים ולבאר שבע?

אמנם אי אפשר לומר על מהלך שמדברים עליו כבר מספר שנים ושמגבשים אותו תקופה ארוכה שהוא "ספין", אבל כפי שהרפורמה פורסמה עד עתה, היא בהחלט נמצאת בשלב יחסי הציבור הבומבסטיים ולא בשלב פרטי המעשה הקטנים והחשובים באמת.

בפרסומים שיש עד עתה יש לא מעט מסך עשן לגבי מהותה של הרפורמה הזו.
למשל, אומרים "תעריף אחיד" אבל לא ממש מפרטים למה הכוונה ובמספרים שמשגרים לחלל האויר מסתבר שלא הכל "אחיד".

על טיבה של הרפורמה הזו יהיה אפשר לתהות רק כאשר יוודעו הפרטים הקטנים והמלאים.
ברור שהכוונה טובה ושהמהלך חיוני ונדרש, אבל השאלה המהותית היא מה בדיוק מכילה הרפורמה הזו וכיצד היא תיושם.
וכשזה נוגע לשיתוף הציבור בפרטי רפורמה, משרד התחבורה לא ממש השתפר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה