סימני נפט

סימני נפט

אני רוצה לנקות את שרשרת האופנוע. בהתאם לשרשורים הוותיקים ולהמלצות, אני מתכנן לנקות אותה באמצעות נפט. השאלה - איפה אפשר להשיג נפט? התשובה המיידית - בתחנת דלק. הבעיה - ברוב תחנות הדלק כבר לא מוכרים נפט. האם מישהו מכיר תחנת דלק בתל אביב שמוכרת את הזהב השחור?
 

ר i נ ן

New member
לפי מה שהבנתי ניתן לבצע

זאת בעזרת WD40 אבל חכה למומחים שיענו לך שבטעות אני לא אומר לך לעשות שטות
 

idandi

New member
נפט או סולר.

בתחנות דלק יש סולר, אתה יכול לנקות איתו.
 
סדר הפעולות?

אני משער שראשית אני מסלר/מנפט את השרשרת עם מברשות. מה אז? מים-ניגוב-שימון? או ניגוב-מים-ניגוב-שימון? או מייד שימון?
 

idandi

New member
שוטף טיפה עם מיים, מנגב קלות

עושה נסיעה קצרה על מנת שיתייבש טיפה ואז משמן.
 

מוחסון

New member
אז תשים נפט בשרשרת שלך

אח"כ תראה לכולנו איך ה O-RING שלה נהיה פי 3 בגודל
 

M a x

New member
שמתי עשרות פעמים.

גם באופנועים שלי ,גם באלה בהם טיפלתי במסגרת עבודתי כמכונאי בעבר. כל השרשראות הראו אורך חיים גדול במיוחד בעקבות הטיפול. נפט אינו גורם נזק לO-RING.
 

C O L T

New member
אתה לא יודע כלום, בצונדאפ שלי בשנת

תרפפ"ו הO-RING התנפח מהנפט לגודל אדיר ומירר ארוכות את חייהם של תושבי המושבות ופקידי הברון. הסיפור אך הפך לסרט קלאסי, כמובן שינו פה ושם, אבל הרעיון ברור, אנשים רצים ברחובות וצועקים: !!!GODZILA אז תשים תשים סולר על השרשרת שלך, מקסימום תהרוס שוב את טוקיו! מי שלא אוהב אגדות וסיפורים, אין לו מה לדבר עם אנשי המקצוע במוסכים! אלא אם קונים את הספריי ב-70 ש"ח
 

Agent5

New member
לא מזיק, אבל יש עניין אחד שכן חשוב

וזה לנקות טוב טוב את הנפט\סולר מהשרשרת אחרי שמנקים- בהחלט יש לזה נטיה לייבש את הגומי של הORING לפני הזמן עם לא מסירים את הסולר, כאשר הORING בסופו של דבר מתייבש ויאבד את האטימה שלו, הגריז\שמן בין החוליות שהORING שומר עליו יעלם ואז מתחיל תהליך קורוזיה שמקצרת את תהליך השרשרת. ראיתי את זה קורה לשרשרת בGPZ של גיליוס, לא נעים בכלל. לדעתי, לנקות כל עוד מסירים טוב מייד אחר כך כניראה אין בעיה.
 

Bearing

New member
לא במקרה של ניקויי בסולר

לסולר יש שומניות שאין לנפט ובגלל זה בדיוק הוא הכי טוב לניקויי השרשרת, מספיק ניגוב עם סמרטוט ושימון עם ספריי/שמן/סקוטאויילר לאחר מכן והשרשרת מגרגרת מרוב הנאה.
 

C O L T

New member
קורוזיה פנימית?

כי לא רואים את המקומות של הגריז בלי לפרק שרשרת. אצלי יש שרשראות שטח ש"נחות" באמבטיית סולר\נפט תקופות ארוכות בלי תוצאות הרסניות. אחרי שזה ממיס את כל הלכלוך ואת רוב החלודה, השרשרת עוברת טבילת גריז מחומם ומוכנה לעוד התעללות בשטח. אם ראית קורוזיה בשרשרת, זה כנראה היה על החלקים החיצוניים שלה, שם אין גריז והשימון נועד למנוע את המצב הזה של החלודה. פלדה חשופה מחלידה, זה ברור. אבל באופן כללי, רצוי כמובן להסיר היטב את שאריות הנפט\סולר כי אלה ממיסים, בגללם השמן לא תופס טוב אחר כך.
 
למעלה